Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

355 tartuntaa

Vierailija
30.06.2021 |

Hiton kaikki ryyppäripellet!

Kommentit (362)

Vierailija
161/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen helsinkiläinen yli 50 v ja sairauksien vuoksi 1. riskiryhmää, enkä ole saanut toista rokotusta vielä. Helsinki on rokotuksissa pahasti jäljessä koko ajan, kun niitä jaettiin kuntiin ikäjakauman perusteella ja siten Helsinki sai suhteessa liian vähän, kun täällä olikin nuoria sairaita. Ja moni käyttää yksityistä terveydenhuoltoa, eikä siten ollut terveydenhuoltotietojen pohjalta oikeaa käsitystä riskiryhmien koosta. Ikävää, että potkupallourpot levittivät koronaa nyt taas eniten tänne, kun on heikko rokotekattavuuskin.

Tämä voisi selittää ainakin osittain Vantaan hyvän rokotustilanteen. 

Vantaan rokotustilanne on harhaanjohtava. Vaikka nyt rokotetaan jo nuoria ikäluokkia niin se ei tarkoita sitä että kaikki halukkaat vanhemmat ikäluokat olisivat saaneet rokotteen. Minä kuulun ikäluokkaan 55+ ja sain ajan 1. rokotukseen vasta kun täällä rokotettiin jo nelikymppisiä. Aina kun yritin ajanvarausta, niin sain vain ilmoitiuksen ei vapaita aikoja seuraavaan kahteen viikkoon. Kakkosrokote on parin viikon kuluttua.

Eli, ajanvaraus vapautetaan uusille ikäluokille Vantaalla paljon ennen kuin edelliset ovat saaneet aikansa ja täällä on paljon näitä rästissä olevia. Toki sekin selittää asiaa että meillä on suhteellisen paljon nuoria lapsiperheitä ja vähän vanhuksia. Rokotteethan jaetaan valtakunnallisesti asukasluvun mukaan, ei ikäryhmäpainoitteisesti.

Vierailija
162/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä huomattiin jossain vaiheessa sekin, että riskiryhmä 2 sisälsikin oikeasti riskiryhmään 2 kuuluvia. Kun 2. Tunnusmerkki on päivittäinen tietty tablettilääkitys, niin kävikin ilmi, että moni, jolla pitäisi oireiden mukaan olla se, ei ole sitä saanut. Eli usealla on ollut astma huonossa hoitotasapinossa. Syy miksi näin on mokattu voi olla esim huonosti toimiva terveyskeskus, terveysasemille ei pääse, eikä siellä kunnolla tutkita ja hoideta. Muualla maassa on ilmeisesti normaalia, että julkinen terveydenhuolto on se päähoitopaikka. Helsingissä kun sinne ei pääse millään peryäusterveydenhuoltoon, niin moni varailee yksityisiä lääkäriaikoja sieltä täältä ja käy aina eri lääkärillä. Hoidetaan irrallisia yksittäisiä oireita, eikä monella ole kunnollista kokonaisvaltaista näkemystä ja lääkärisuhdetta. Niinpä todellinen sairastavuus olikin erilainen kuin miltä virallisten tilastojen mukaan näytti ja rokotteiden mitoitus meni poskelleen. Eihän niitä tahallaan annettu liian vähän Helsinkiin, vaan laskelmat pohjautuivat puutteellisiin tietoihin.

Minkähän vuoksi tätä asiaa ei voitu hoitaa Kelan tietokantojen perusteella? Kelalla on kyllä tiedot sekä ihmisten kotikunnista että diagnooseista, jotka oikeuttavat Kela-korvaukseen. Ylipainoa Kelan tiedoissa ei ole, mutta ainakin diabeetikot, astmaatikot jne olisi saatu poimittua Kelan tietokannoista. Ja siis paikkakunnittain lukumäärät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää katsoakin Iskelmäfestivaalien FB-sivuja, hemmetti mitä hehkutusta! Keskellä koronaa.

Instassakin hehkuttavat että "pian nautitaan täysillä festivaalitunnelmasta" tms. ja joku on kommentoinut että tapahtuma täytyy peruuttaa heti!

Vierailija
164/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna alkaa Himoksella iskelmäfestarit ja ilmeisesti perjantaina myös Porissa, tuonne Himokselle on ainakin asuntovaunukansaa tien poskessa jonotellut jo tunteja.

Vaikka juhannuksen Himoksella juhlijoita juuri kehoitettiin kaikkia testeihin ja altistua on voinut missä vaan, niin siitä huolimatta sinne lappaa taas juhlakansaa tuhatmäärin. Sama Helsingin Derbyn kanssa. Tuskin kaikki altistuneet malttaa pysyä pois pelistä, vaikka pitäisi.Toivottavasti tapahtumat ovat mahdollisen sairastumisen arvoisia.

Vierailija
165/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskelmäfestaaariiiiit❣️Iskelmäfestariiiiit❣️

Me halutaan eläääää❣️

Vierailija
166/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen helsinkiläinen yli 50 v ja sairauksien vuoksi 1. riskiryhmää, enkä ole saanut toista rokotusta vielä. Helsinki on rokotuksissa pahasti jäljessä koko ajan, kun niitä jaettiin kuntiin ikäjakauman perusteella ja siten Helsinki sai suhteessa liian vähän, kun täällä olikin nuoria sairaita. Ja moni käyttää yksityistä terveydenhuoltoa, eikä siten ollut terveydenhuoltotietojen pohjalta oikeaa käsitystä riskiryhmien koosta. Ikävää, että potkupallourpot levittivät koronaa nyt taas eniten tänne, kun on heikko rokotekattavuuskin.

Tämä voisi selittää ainakin osittain Vantaan hyvän rokotustilanteen. 

Vantaan rokotustilanne on harhaanjohtava. Vaikka nyt rokotetaan jo nuoria ikäluokkia niin se ei tarkoita sitä että kaikki halukkaat vanhemmat ikäluokat olisivat saaneet rokotteen. Minä kuulun ikäluokkaan 55+ ja sain ajan 1. rokotukseen vasta kun täällä rokotettiin jo nelikymppisiä. Aina kun yritin ajanvarausta, niin sain vain ilmoitiuksen ei vapaita aikoja seuraavaan kahteen viikkoon. Kakkosrokote on parin viikon kuluttua.

Eli, ajanvaraus vapautetaan uusille ikäluokille Vantaalla paljon ennen kuin edelliset ovat saaneet aikansa ja täällä on paljon näitä rästissä olevia. Toki sekin selittää asiaa että meillä on suhteellisen paljon nuoria lapsiperheitä ja vähän vanhuksia. Rokotteethan jaetaan valtakunnallisesti asukasluvun mukaan, ei ikäryhmäpainoitteisesti.

Yrititkö saada aikaa vain yhteen rokotuspisteeseen vai kokeilitko useampia? Kuulun samaan ikäluokkaan kuin sinä ja sain varattua netin kautta ajan Myyrmäen Energia-areenalle samantien, kun meidän ikäluokalle ajanvaraus aukesi. Aikoja oli joka päivälle ja paljon. Senkun vaan varasi itselleen mieluisimman. 

Vierailija
167/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskelmäfestaaariiiiit❣️Iskelmäfestariiiiit❣️

Me halutaan eläääää❣️

Me niiiiiiiin halutaaaa....aaaa....aaaa....aaa....aaaaaaaan! Edes festarin ajan, kuollaan sitte sen jälkeen koronaaaaaaaaan!!!! Jippijee!! Wau!

Ei näin.

Vierailija
168/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aikataulussaan noi rokotteet mun käsittääkseni on ja niitä on jaettu kuten kuuluukin.

Eikö rokotusta varattaessa varata jo aika toiseen piikkiin, joka automaattisesti sijoitetaan sinne n. 12 viikon päähän ensimmäisestä.

Eikö tämä nyt muka toteudu vai mikä tämä ongelma nyt on?

"Rokotuksen antama suoja rokotetulle on tyypillisesti parempi silloin, kun annosväliä pidennetään. Se johtuu siitä, että elimistön immuunivaste kypsyy ja pystyy tuottamaan paremmin virukseen tarrautuvia vasta-aineita ja riittävästi T-muistisoluja eli puolustajasoluja. T-muistisolujen avulla rokotettu on paremmin suojassa vakavalta taudilta, kun hän kohtaa viruksen seuraavan kerran.

Toisaalta pidempi annosväli mahdollistaa sen, että rokotusta voidaan tarjota nopeasti entistä useammalle, vaikka rokotteita on saatavilla rajoitetusti. Näin voidaan estää mahdollisimman monia koronaviruksen aiheuttamia vakavia tautitapauksia ja kuolemia.

AstraZenecan toinen rokoteannos on mahdollista antaa jo kahdeksan viikon kuluttua ensimmäisestä annoksesta, sillä lyhyempi annosväli ei tämän rokotteen kohdalla hidasta rokotusten etenemistä väestötasolla.

mRNA-rokotteiden 12 viikon annosvälistä voidaan poiketa vain lääketieteellisistä syistä esimerkiksi ennen syöpähoitojen aloittamista, pernan poistoa tai silloin, kun ihmisen immuunipuolustus on hyvin vajavainen. Annosvälistä voidaan poiketa myös hyvin perustelluista yksilöllisistä syistä. Tällainen syy ei kuitenkaan ole esimerkiksi vapaa-ajan matkustaminen."

THL.fi

Vierailija
169/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna alkaa Himoksella iskelmäfestarit ja ilmeisesti perjantaina myös Porissa, tuonne Himokselle on ainakin asuntovaunukansaa tien poskessa jonotellut jo tunteja.

Vaikka juhannuksen Himoksella juhlijoita juuri kehoitettiin kaikkia testeihin ja altistua on voinut missä vaan, niin siitä huolimatta sinne lappaa taas juhlakansaa tuhatmäärin. Sama Helsingin Derbyn kanssa. Tuskin kaikki altistuneet malttaa pysyä pois pelistä, vaikka pitäisi.Toivottavasti tapahtumat ovat mahdollisen sairastumisen arvoisia.

Noku pakko päästä ryyppäämään, aivan pakko. Kotona ei voi.

Vierailija
170/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa miten laajalta alueelta varmaan sinne Hki-matsiin ja noille festareille on menossa porukkaa. Eli leviää taas ympäri Suomen tosi tehokkaasti. Ja tuskin kerrostaloasujat nyt ainakaan kesähelteillä mitään karanteeneja kotonaan pitävät.....Aaaaaaaaaargh!

Vierailija
171/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne videolla olevat Kiurua haukkuvat miehet on pellejä. Häpeäisin, jos joku niistä olis mun sukulainen tai kaveri.

Vierailija
172/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Espoossa täysin riskiryhmään kuulumattomia + 40 vuotiaita tiedän menneen rokotukseen ihan alkuaikoina, silloin kun rokotukset aukesi riskiryhmille. Tätä etuilua on tapahtunut muuallakin, koska niistä riskiryhmiin kuulumisista ei rokotetta

varattaessa tai haettaessa ole kyselty.

Ehkä nämä vei aikoja sitten niiltä jotka olivat oikeasti vuorossa, jos heillä kerran rokotukset laahaavat?

Mutta ei nuo nyt kauheasti kuulosta laahaavan näiden tekstien perusteella, ei kai niitä tarkkaan ole pystytty missään vaiheessa kertomaan milloin kukakin piikkinsä saa.

Vierailija
173/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne videolla olevat Kiurua haukkuvat miehet on pellejä. Häpeäisin, jos joku niistä olis mun sukulainen tai kaveri.

Todellakin. Näyttävät tyhmyytensä mm. väärää puuta haukkumalla kaiken muun tyhmän lisäksi.

Vierailija
174/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkuvänky. Yrittäkää nyt vihdoin päästä elämässänne eteenpäin. Riskiryhmät on viittä vaille tuplarokotettu eikä tälle hysteeriselle kyyläämiselle ole enää syytä.

Ei ole! Älä jauha tuollaista sontaa! Tajutko miten paljon riskiryhmäläisiä on työelämässä?!

Missä päin Suomea riskiryhmäläisiä ei ole vielä rokotettu? Ja siis uskon kyllä, että näin voi olla, mutta missä?  Mulla on tuttuja 2. riskiryhmään kuuluvia sekä Vantaalla että Espoossa ja ovat jo saaneet toisenkin rokoteannoksensa. Mä en kuulu mihinkään riskiryhmään (olen 59 v) ja saan toisen rokoteannokseni ensi maanantaina. Siskoni on mua pari vuotta vanhempi eikä myöskään kuulu riskiryhmiin ja hän saa toisen rokoteannoksensa ylihuomenna. Vantaalla hänkin. Tyttäreni 34 v (perusterve) saa toisen rokoteannoksensa 3 viikon päästä. Myös hän Vantaalla. 

No siis Vantaallahan on tainnut jo pitkään olla Suomen paras rokotustilanne. Itse espoolaisena kakkosriskiryhmäläisenä sain eilen toisen rokotuksen. Ensimmäisen sain heti kun aikoja silloin kakkosriskiryhmäläiset sai, joten luultavasti tämän toisenkin rokotuksen kanssa olen siellä "ensimmäisten joukossa". Olen nelikymppinen, joten minua nuoremmat riskiryhmäläiset on ainakin vielä toiseen kertaan rokottamatta.

Vierailija
175/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maran iloksi tuli tonnin säästö peruuntuneiden lomasuunnitelmien vuoksi. Jos shoppailisi ylimääräisellä rahalla vaikka Saksan Amazonista jotain koronavapaata.

Vierailija
176/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoitukset palaavat taas kohta jos näin jatkuu...

Vierailija
177/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä olen vähän irvistellyt, kun pääkaupunkiseudulla on itketty miten hidas on rokotustahti siellä, kun siellä perusterveet kolmekymppiset on saaneet rokotuksia ja täällä maaseudulla riskiryhmäläiset samaan aikaan odotti vielä ekaa piikkiään..

Vierailija
178/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Näyttävät tyhmyytensä mm. väärää puuta haukkumalla kaiken muun tyhmän lisäksi.

Mikä tuon videon idea niin kuin on? Miksi juuri Kiurua haukutaan?

Vierailija
179/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuon videon idea niin kuin on? Miksi juuri Kiurua haukutaan?

Eivät usko että Korona on vaarallinen.

Kommentti futaripalstalta:

Hyvin on Krista Kiurun, THL:n ja STM:n pelottelupropaganda osunut maaliinsa täälläkin.

Vierailija
180/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan se ja sama, jos Suomessa olisi vaikka 10000 keissiä päivässä, jos ihmiset ei vaan joudu sairaalaan. Tässä on kohta puolitoista vuotta jankattu terveydenhuollon resursseista, jos sairaalat ei ruuhkaudu ja syöpäleikkaukset siirry tulevaisuuteen niin mitä väliä vaikka koko Helsinki on koronassa yhtäaikaa? Rauhoittukaa nyt.