Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

355 tartuntaa

Vierailija
30.06.2021 |

Hiton kaikki ryyppäripellet!

Kommentit (362)

Vierailija
201/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minä. Mulla on oikeus tehdä mitä huvittaa.

Minä minä minä minä. Mulla on oikeus haukkua ja tuomita kanssaihmisiä miten huvittaa.

Vierailija
202/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himoksen mökkibileistä tulleet tartunnat näkyy vasta viikonloppuna tai ensiviikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole rokutusta otettuna?

Vierailija
204/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellanen huomio että kun puhutaan lievästä koronasta niin tarkoitetaan sitä ettei ole sairaalahoitoa tarvittu. Tässä joukossa on hyvinkin erilaisia tapauksia. Joillain vain vähän köhää ja mutta toisilla 40 asteen sahaava kuume, oksentelua, ripulointia jne. Se on paska ja arvaamaton tauti!!! Miksi pitää mennä sitä tartuttamaan muihin???

Minusta tuo sairaalahoidon tarve on varsin hyvä mittari. Onhan niitä  muitakin tartuntatauteja, jotka aiheuttavat joillekin kovan kuumeen, ripulia, oksentelua jne. Ei niistä ole kuitenkaan koskaan vouhkattu eikä varsinkaan panikoitu. Jos joku on saanut vaikka influnssan tai noron pahana, ei ole kukaan ollut vaatimassa yhteiskunnan sulkemista. Ei olla edes ajateltu, että itse saattoi olla se tartuttaja. 

Mä olen miettinyt, jääkö joillekin tästä pandemiasta ikuinen pelko päälle? Eli vaikka korona saataisinkiin Suomessa hallintaan (esim viime kesän tasolle), pelkäisikö jotkut siitä huolimatta jokaista niiskuttavaa, yskäisevää tai aivastavaa? Ja ei, en ole koronadenialisti. Päinvastoin. Keväällä 2020 olin suorastaan koronahysteerikko. Ja veikkaanpa, että olin jos en nyt ihan ensimmäinen niin ainakin ensimmäisiä, jotka jo lokakuussa 2020 käytti ffp3-hengityssuojainta kaupassa. Vai tuleeko enää sellaista päivää, jolloin on ihan normaalia saada joku virustauti? Joillekin käy huonommin, joillekin paremmin. 

Vierailija
205/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä juhlijat ja potkupallofanit! Olisin järjestänyt 60 hengen häät heinäkuun lopussa, mutta nyt ei uskalla. Miksi oi miksi joukko öykkäreitä saa pilata älyttömällä juhlinnalla muitten pienen ja hallitun ilon. Vajaa pari kk sitten oli vielä 10 hengen kokoontumisrajoitus ja nyt menty suoraan täysiin urheilukatsomoihin ja festareihin. Mikä ihmeen järki?

Avioituva akka miettimässä vain omaa napaansa :D. Nauran jokaiselle reiälle jonka avioleikit menee pieleen. Miehet ei nimiä teidän reikien takia vaihda ;) Miksiköhän? Häät ei ole ollenkaan tärkeä asia. Älä ulise. Nauran kun avioitunut akka saa tartunnan.

Vierailija
206/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Himoksen mökkibileistä tulleet tartunnat näkyy vasta viikonloppuna tai ensiviikolla.

E-P:llä ainakin jo näkyy. On maksumuurin takana, mutta ainakin otsikko näkyy: https://ilkkapohjalainen.fi/tilaajalle/paikalliset/tilaajalle-7.3187110…

Vierailija
207/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen helsinkiläinen yli 50 v ja sairauksien vuoksi 1. riskiryhmää, enkä ole saanut toista rokotusta vielä. Helsinki on rokotuksissa pahasti jäljessä koko ajan, kun niitä jaettiin kuntiin ikäjakauman perusteella ja siten Helsinki sai suhteessa liian vähän, kun täällä olikin nuoria sairaita. Ja moni käyttää yksityistä terveydenhuoltoa, eikä siten ollut terveydenhuoltotietojen pohjalta oikeaa käsitystä riskiryhmien koosta. Ikävää, että potkupallourpot levittivät koronaa nyt taas eniten tänne, kun on heikko rokotekattavuuskin.

Tämä voisi selittää ainakin osittain Vantaan hyvän rokotustilanteen. 

Vantaan rokotustilanne on harhaanjohtava. Vaikka nyt rokotetaan jo nuoria ikäluokkia niin se ei tarkoita sitä että kaikki halukkaat vanhemmat ikäluokat olisivat saaneet rokotteen. Minä kuulun ikäluokkaan 55+ ja sain ajan 1. rokotukseen vasta kun täällä rokotettiin jo nelikymppisiä. Aina kun yritin ajanvarausta, niin sain vain ilmoitiuksen ei vapaita aikoja seuraavaan kahteen viikkoon. Kakkosrokote on parin viikon kuluttua.

Eli, ajanvaraus vapautetaan uusille ikäluokille Vantaalla paljon ennen kuin edelliset ovat saaneet aikansa ja täällä on paljon näitä rästissä olevia. Toki sekin selittää asiaa että meillä on suhteellisen paljon nuoria lapsiperheitä ja vähän vanhuksia. Rokotteethan jaetaan valtakunnallisesti asukasluvun mukaan, ei ikäryhmäpainoitteisesti.

Yrititkö saada aikaa vain yhteen rokotuspisteeseen vai kokeilitko useampia? Kuulun samaan ikäluokkaan kuin sinä ja sain varattua netin kautta ajan Myyrmäen Energia-areenalle samantien, kun meidän ikäluokalle ajanvaraus aukesi. Aikoja oli joka päivälle ja paljon. Senkun vaan varasi itselleen mieluisimman. 

Kokeilin Hiekkaharjua ja Korsoa olettaen tuolla otannalla että tilanne on kaikialla sama. Varauksen käyttöliittymä oli niin kömpelö että ei viitsinyt turhaan arpoa enempää. Aina piti aloittaa pankkitunnistautumisesta lähtien alusta.

Vierailija
208/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Espoossa täysin riskiryhmään kuulumattomia + 40 vuotiaita tiedän menneen rokotukseen ihan alkuaikoina, silloin kun rokotukset aukesi riskiryhmille. Tätä etuilua on tapahtunut muuallakin, koska niistä riskiryhmiin kuulumisista ei rokotetta

varattaessa tai haettaessa ole kyselty.

Ehkä nämä vei aikoja sitten niiltä jotka olivat oikeasti vuorossa, jos heillä kerran rokotukset laahaavat?

Mutta ei nuo nyt kauheasti kuulosta laahaavan näiden tekstien perusteella, ei kai niitä tarkkaan ole pystytty missään vaiheessa kertomaan milloin kukakin piikkinsä saa.

Yksityisen työterveyshuollon kautta on onnistunut rokotus ikään katsomatta ensimmäisten joukossa.

Vierailija
209/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli tämä kesä sitten tässä. Kiitos jalkapalloperseilijät ja Himos-perseilijät ja kaikki muutkin perseilijät! Eikö edes hävetä? Itse olisin siivosti ihan vain käynyt edes jossain museossa tai vastaavassa tarkasti turvavälejä noudatten, käsiä desinfioiden ja maski kasvoilla. Onnistuukohan tämäkään enää? Koko kesä mennyt töissä ja elokuussa loma. Saas nähdä onko koko Suomi silloin jo kiinni. Että jee.

Sama homma. Elokuussa loma ja haaveissa museo- tai ravintolakäynti ekaa kertaa 1,5 vuoteen. Villeimmissä kuvitelmissani unelmoin jopa konserttiin menosta. Ei taida toteutua.

Minullakin odottelee loma heinäkuun puolesta välistä eteenpäin. Hetken jo ehdin haaveilla, että siihen mennessä tilanne on rauhoittunut niin, että voi mökkipaikkakunnalla käydä näyttelyissä ja museoissa, ravintolassa ja kesäteatterissakin rauhallisemmin mielin. Mutta eipä sitten käydä, ei. Kivahan se kuitenkin oli että "Jalis-Peterit" ja "Tuiskun-Anat" saivat elää. Mitäpä meistä vastuullisista ja meidän oikeudestamme elää edes vähän rauhallisemmin mielin sitä vastuullista korona-arkea.

Sama täällä. Meillä varattuna ensimmäistä kertaa koko korona-aikana hotellihuone ja mulla kesäteatterilippu. Nämä varaukset siis tehty ennen jalkapallo- ja Himos-Ana-keissejä. Olisin myös halunnut elää, ihan vähän edes. Mutta tällä samalla zombilinjalla taidetaan sitten jatkaa. Vitsit kun näytti jo niin hyvältä tilanne, että ehdin jo alkaa elää ja unelmoida ihan pienistä asioista. Hotellilomasella olisi ollut tarkoitus käydä katsomassa tämän vuoden näyttely eräässä museossa ja repäistä ja syödä oikein ravintolassa pitkästä aikaa. Mutta kiitos nyt kovasti te kaikki jotka elitte ennen mua oikein sitten kunnolla, että minä en pääse elämään edes pienesti.

Rajat ulkomaille kun olisi pidetty vielä kiinni ja kokoonnuttu ihan täällä Suomessa festareilla jne "omalla porukalla", niin oltaisiin saatu kaikki elää kunnon kesä! Nyt en muuta toivo kuin että massatapahtumat peruttaisiin hyvän sään aikana, ettei koko Suomea taas tarvitsisi sulkea.

Mikä ihme sinua estää toteuttamasta suunnutelmiasi, jos olet rokotettu? Vai haluatko vain alleviivata omaa erinomaisuuttasi tämmöisillä viesteillä?

En. Mulla on vain yksi rokote. Toinen tulee elokuussa.

Vierailija
210/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli tämä kesä sitten tässä. Kiitos jalkapalloperseilijät ja Himos-perseilijät ja kaikki muutkin perseilijät! Eikö edes hävetä? Itse olisin siivosti ihan vain käynyt edes jossain museossa tai vastaavassa tarkasti turvavälejä noudatten, käsiä desinfioiden ja maski kasvoilla. Onnistuukohan tämäkään enää? Koko kesä mennyt töissä ja elokuussa loma. Saas nähdä onko koko Suomi silloin jo kiinni. Että jee.

Sama homma. Elokuussa loma ja haaveissa museo- tai ravintolakäynti ekaa kertaa 1,5 vuoteen. Villeimmissä kuvitelmissani unelmoin jopa konserttiin menosta. Ei taida toteutua.

Minullakin odottelee loma heinäkuun puolesta välistä eteenpäin. Hetken jo ehdin haaveilla, että siihen mennessä tilanne on rauhoittunut niin, että voi mökkipaikkakunnalla käydä näyttelyissä ja museoissa, ravintolassa ja kesäteatterissakin rauhallisemmin mielin. Mutta eipä sitten käydä, ei. Kivahan se kuitenkin oli että "Jalis-Peterit" ja "Tuiskun-Anat" saivat elää. Mitäpä meistä vastuullisista ja meidän oikeudestamme elää edes vähän rauhallisemmin mielin sitä vastuullista korona-arkea.

Sama täällä. Meillä varattuna ensimmäistä kertaa koko korona-aikana hotellihuone ja mulla kesäteatterilippu. Nämä varaukset siis tehty ennen jalkapallo- ja Himos-Ana-keissejä. Olisin myös halunnut elää, ihan vähän edes. Mutta tällä samalla zombilinjalla taidetaan sitten jatkaa. Vitsit kun näytti jo niin hyvältä tilanne, että ehdin jo alkaa elää ja unelmoida ihan pienistä asioista. Hotellilomasella olisi ollut tarkoitus käydä katsomassa tämän vuoden näyttely eräässä museossa ja repäistä ja syödä oikein ravintolassa pitkästä aikaa. Mutta kiitos nyt kovasti te kaikki jotka elitte ennen mua oikein sitten kunnolla, että minä en pääse elämään edes pienesti.

Rajat ulkomaille kun olisi pidetty vielä kiinni ja kokoonnuttu ihan täällä Suomessa festareilla jne "omalla porukalla", niin oltaisiin saatu kaikki elää kunnon kesä! Nyt en muuta toivo kuin että massatapahtumat peruttaisiin hyvän sään aikana, ettei koko Suomea taas tarvitsisi sulkea.

Mikä ihme sinua estää toteuttamasta suunnutelmiasi, jos olet rokotettu? Vai haluatko vain alleviivata omaa erinomaisuuttasi tämmöisillä viesteillä?

En. Mulla on vain yksi rokote. Toinen tulee elokuussa.

Yksi rokoteannos estää vakavan tautimuodon 75-prosenttisesti. Pätee myös siihen deltavarianttiin.

Vierailija
211/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellanen huomio että kun puhutaan lievästä koronasta niin tarkoitetaan sitä ettei ole sairaalahoitoa tarvittu. Tässä joukossa on hyvinkin erilaisia tapauksia. Joillain vain vähän köhää ja mutta toisilla 40 asteen sahaava kuume, oksentelua, ripulointia jne. Se on paska ja arvaamaton tauti!!! Miksi pitää mennä sitä tartuttamaan muihin???

Minusta tuo sairaalahoidon tarve on varsin hyvä mittari. Onhan niitä  muitakin tartuntatauteja, jotka aiheuttavat joillekin kovan kuumeen, ripulia, oksentelua jne. Ei niistä ole kuitenkaan koskaan vouhkattu eikä varsinkaan panikoitu. Jos joku on saanut vaikka influnssan tai noron pahana, ei ole kukaan ollut vaatimassa yhteiskunnan sulkemista. Ei olla edes ajateltu, että itse saattoi olla se tartuttaja. 

Mä olen miettinyt, jääkö joillekin tästä pandemiasta ikuinen pelko päälle? Eli vaikka korona saataisinkiin Suomessa hallintaan (esim viime kesän tasolle), pelkäisikö jotkut siitä huolimatta jokaista niiskuttavaa, yskäisevää tai aivastavaa? Ja ei, en ole koronadenialisti. Päinvastoin. Keväällä 2020 olin suorastaan koronahysteerikko. Ja veikkaanpa, että olin jos en nyt ihan ensimmäinen niin ainakin ensimmäisiä, jotka jo lokakuussa 2020 käytti ffp3-hengityssuojainta kaupassa. Vai tuleeko enää sellaista päivää, jolloin on ihan normaalia saada joku virustauti? Joillekin käy huonommin, joillekin paremmin. 

On ainakin hyvä suunta, ettei enää mennä sairaana töihin tai viedä sairasta lasta päiväkotiin. Ihmiset ovat sairastaneet turhaan flunssaa, kun tämä on ollut hyväksyttävää ja suorastaan ihailtavaa.

Vierailija
212/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä se oli, kun Nohynek sanoi, että rokotusohjelma on tehnyt tehtävänsä, eikä covidia pidä demonisoida. Onko tämä yleinen mielipide noilla asiantuntijoilla?

No, se on ainoa järkevä ajatus. Ei koronaa pidä sentään demonisoida. Se on valtaosalle, erittäin suurelle osalle hyvin harmiton sairaus. Siinä vakavia tautimuotoja on enemmän kuin influessassa ja rokotusten kautta sen vakavuus menee paljon alle kausiflunssien. Nohynekhän sanoi, että elämä ei ole riskitöntä ja me hyväksymme monia paljon suurempia riskejä yhteiskunnassa kuin korona on rokotusten jälkeen.

Ei ole vaihtoehtoja. Eletään sen kanssa vaan. Tietysti vuoden kestänyt pelottelu vastuullisuuden ylläpitämiseksi on tehnyt tehtävänsä ja osa porukasta on menettänyt suhteellisuudentajunsa. Ylipäätään korona--aika on paljastanut ihmisten "tyhmyyden". Esimerkiksi laskutaitoiset ja fiksut ihmiset olivat paniikissa Intian 4000 päiväkuolleesta. Se taisi olla ihan piikkipäivä, muuten siellä oli sitä 2000-3000 kuollutta päivässä sen aallon huipulla. 4000 on iso luku, mutta vastaa Suomessa 16 kuollutta. Absoluuttisilla luvuilla pelotellaan, eikä osata suhteuttaa. Eikä ketään kiinnosta ne 1-2 miljoonaa ripuliin kuolevaa alle 5-vuotiasta. Tai niitä kymmeniä miljoonia, jotka kuolee aliravitsemukseen. Sen sijaan ollaan kauhistuneita koronaluvuista.

Et kai sinä tosissasi kuvittele, että Intiassa diagnosoidaan kuolinsyyt yhtä hyvin mitä Suomessa? Eihän siellä ketään kiinnosta, mitä niille köyhimmille tapahtuu.

Vierailija
213/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ainakin hyvä suunta, ettei enää mennä sairaana töihin tai viedä sairasta lasta päiväkotiin. Ihmiset ovat sairastaneet turhaan flunssaa, kun tämä on ollut hyväksyttävää ja suorastaan ihailtavaa.

Korona taas on mahdollistanut sen, ettei töihin ole menty terveenäkään, jos ei ole sattunut huvittamaan. Ilmoitus ylähengitystieoireista, ajanvaraus testiin, testissä käynti ja tulosten odottelu on mahdollistanut viiden päivän loman omalla ilmoituksella.

Vierailija
214/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ökätaudin taikka tavallisen flunssan jälkeen ole saanut pysyviä vaurioita elimistöönsä! Pitäs tajuta että siitä koronasta voi saada ihan kuka meistä tahansa jonkun hyvinkin ikävän ja pitkän oirekuvan johon ei ole Minkäälaista hoitoa olemassa. Hyvin huomaa ettei näitä tartuttajia ole elämä vielä opettanut. Ei ole mitään ikävää tapahtunut itselle taikka läheisille. Ei kenenkään tarvitse linnottautua pelon takia kotiinsa mutta ihan jos järjellä mennään niin ei ole mikään pakko mennä paikkoihin joissa tautia on paljon.

Vierailija
215/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona taas on mahdollistanut sen, ettei töihin ole menty terveenäkään, jos ei ole sattunut huvittamaan. Ilmoitus ylähengitystieoireista, ajanvaraus testiin, testissä käynti ja tulosten odottelu on mahdollistanut viiden päivän loman omalla ilmoituksella.

Silti sairauspoissaolot ovat vähentyneet koronavuonna huimasti. Miten selität sen?

Vierailija
216/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nohynekin mukaan kaikki riskiryhmiin kuuluvat saadaan rokotetuiksi parin viikon sisällä ja sitten on hänen mielestään turhaa enää edes yrittää estää uusia tartuntoja. Tiesikö Nohynek kasvavista tartuntaluvuista niin sanoessaan? Onko hallitus luovuttanut? Eikö pitäisi silti yrittää estää tartuntojen lisääntymistä kunnes kaikki on rokotettu?

Kyllä pitäisi estää kaikki tartunnat!

Meillä on kaikki koko väestön lapset ja nuoret suojaamatta. Aikuisväestöstäkään ei ole saanut kuin 16 prosenttia kahden rokotteen suojan. Aivan liian aikaista ruveta purkamaan suojauksia! Meillä on ihmisiä, jotka vielä jonottavat vuoroaan siihen ensimmäiseenkin rokotteeseen. Sitten on lähitöissä jo tartunnan saaneita, jotka joutuvat odottamaan 6 kk, että saa ottaa rokotteen.

Vierailija
217/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekee hallitus? Ei mitään, odottelee.

En tekisi minäkään. Tai korkeintaan nostaisin kädet pystyyn, jättäisin välittömän eroanomuksen ja toteaisin pitäkää tunkkinne. Yksi iso lastentarha koko yhteiskunta

Vierailija
218/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen helsinkiläinen yli 50 v ja sairauksien vuoksi 1. riskiryhmää, enkä ole saanut toista rokotusta vielä. Helsinki on rokotuksissa pahasti jäljessä koko ajan, kun niitä jaettiin kuntiin ikäjakauman perusteella ja siten Helsinki sai suhteessa liian vähän, kun täällä olikin nuoria sairaita. Ja moni käyttää yksityistä terveydenhuoltoa, eikä siten ollut terveydenhuoltotietojen pohjalta oikeaa käsitystä riskiryhmien koosta. Ikävää, että potkupallourpot levittivät koronaa nyt taas eniten tänne, kun on heikko rokotekattavuuskin.

Tämä voisi selittää ainakin osittain Vantaan hyvän rokotustilanteen. 

Vantaan rokotustilanne on harhaanjohtava. Vaikka nyt rokotetaan jo nuoria ikäluokkia niin se ei tarkoita sitä että kaikki halukkaat vanhemmat ikäluokat olisivat saaneet rokotteen. Minä kuulun ikäluokkaan 55+ ja sain ajan 1. rokotukseen vasta kun täällä rokotettiin jo nelikymppisiä. Aina kun yritin ajanvarausta, niin sain vain ilmoitiuksen ei vapaita aikoja seuraavaan kahteen viikkoon. Kakkosrokote on parin viikon kuluttua.

Eli, ajanvaraus vapautetaan uusille ikäluokille Vantaalla paljon ennen kuin edelliset ovat saaneet aikansa ja täällä on paljon näitä rästissä olevia. Toki sekin selittää asiaa että meillä on suhteellisen paljon nuoria lapsiperheitä ja vähän vanhuksia. Rokotteethan jaetaan valtakunnallisesti asukasluvun mukaan, ei ikäryhmäpainoitteisesti.

Yrititkö saada aikaa vain yhteen rokotuspisteeseen vai kokeilitko useampia? Kuulun samaan ikäluokkaan kuin sinä ja sain varattua netin kautta ajan Myyrmäen Energia-areenalle samantien, kun meidän ikäluokalle ajanvaraus aukesi. Aikoja oli joka päivälle ja paljon. Senkun vaan varasi itselleen mieluisimman. 

Kokeilin Hiekkaharjua ja Korsoa olettaen tuolla otannalla että tilanne on kaikialla sama. Varauksen käyttöliittymä oli niin kömpelö että ei viitsinyt turhaan arpoa enempää. Aina piti aloittaa pankkitunnistautumisesta lähtien alusta.

Ymmärrän. Energia Areenalle sai aikoja tosi hyvin. Omat lapseni ovat syntyneet vuosina 1986 ja 1991 ja saivat Energia Areenalle ajat ihan heti, kun ajanvaraus aukesi sille ikäryhmälle. Mun vanhempi lapseni, joka on siis vielä 34 v ja perusterve, saa toisen rokotteensa jo kolmen viikon päästä. En nyt muista, milloin nuorempi lapseni sai, mutta ekan rokotteena on saanut jo muutama viikko sitten. Syyskuulle taitaa mennä toka rokote tai elokuun loppuun. Mutta joo, siskoni koitti varata aikaa Sanomalaan eikä aikoja ollut, Sanoin hänelle, että mitä sä sinne yrität saada aikaa, varaa aika Energia Areenalta. Tässä on varmaan ollut Vantaan kaupungiltakin jonkinlaista tiedottamiskatkosta. Ei ole muistettu kertoa, että ajan voi varata muustakin rokotuspisteestä kuin vain omalta alueelta. Monet on varmaan ehkä ajatellet, että rokotushommeli menee samalla tavalla kuin terveyskeskuksen ajanvarauksetkin. Eli pitäisi varata omalta alueelta. 

Vierailija
219/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti sairauspoissaolot ovat vähentyneet koronavuonna huimasti. Miten selität sen?

Etätyöt, maskit ja käsidesi.

Varmasti sekin, että helpommin jääty kotiin sairastamaan.

Mutta miten mahtaa käydä normaalitilanteessa, saako lasta pitää kotona (olla menemättä töihin) siksi, että se vähän yskii tai nenä vähän vuotaa? Luulen että iso osa tartunnoista tulee muilta kun selvästi sairailta ihmisiltä...

Vierailija
220/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja opiskelijat syksyllä etäkouluun, kiitos Peter 20 ja kumppanit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi