Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

355 tartuntaa

Vierailija
30.06.2021 |

Hiton kaikki ryyppäripellet!

Kommentit (362)

Vierailija
121/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän deltavirus vie tutkimusten mukaan brittivarianttia useammin niin sairaala- kuin tehohoitoonkin, sen lisäksi että sen tartuttavuus on huomattavasti brittimuunnosta voimakkaampi, tästähän on uutisoitu moneen kertaan (esim. Yle). Ei pitäisi olla kenellekään epäselvää.

Tuskinpa nuo eilisen jälkeen sairaalahoitoon joutuneet mitään kovin iäkkäitä monisairaita ovat vaan ihan näitä fanimatkailijoita.

Loppuviikon ja ensi viikon tartuntamäärät tulevat olemaan jännittävää nähtävää. Kisaturisteilla on nyt todella suuri vastuu käsissään, jäävätkö tautitapaukset vain heidän perheisiinsä vai leviävätkö laajemmallekin.

Vierailija
122/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tämä tuli vasta nyt kun on rokotukset jo aika hyvin menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli tämä kesä sitten tässä. Kiitos jalkapalloperseilijät ja Himos-perseilijät ja kaikki muutkin perseilijät! Eikö edes hävetä? Itse olisin siivosti ihan vain käynyt edes jossain museossa tai vastaavassa tarkasti turvavälejä noudatten, käsiä desinfioiden ja maski kasvoilla. Onnistuukohan tämäkään enää? Koko kesä mennyt töissä ja elokuussa loma. Saas nähdä onko koko Suomi silloin jo kiinni. Että jee.

Sama homma. Elokuussa loma ja haaveissa museo- tai ravintolakäynti ekaa kertaa 1,5 vuoteen. Villeimmissä kuvitelmissani unelmoin jopa konserttiin menosta. Ei taida toteutua.

Vierailija
124/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virusmuunnosten takia koronaa ei pitäisi päästää vielä tässä vaiheessa leviämään vapaasti. Seuraava virusmuunnos saattaa kiertää rokotteen täysin ja tehdä huonolla säkällä vaikka miten voimakasta taudinkuvaa. Deltaviruksen viivyttäminen ja hidastaminen auttaisi koko koronan selättämistä isossakin mittakaavassa.

Vierailija
125/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän deltavirus vie tutkimusten mukaan brittivarianttia useammin niin sairaala- kuin tehohoitoonkin, sen lisäksi että sen tartuttavuus on huomattavasti brittimuunnosta voimakkaampi, tästähän on uutisoitu moneen kertaan (esim. Yle). Ei pitäisi olla kenellekään epäselvää.

Tuskinpa nuo eilisen jälkeen sairaalahoitoon joutuneet mitään kovin iäkkäitä monisairaita ovat vaan ihan näitä fanimatkailijoita.

Loppuviikon ja ensi viikon tartuntamäärät tulevat olemaan jännittävää nähtävää. Kisaturisteilla on nyt todella suuri vastuu käsissään, jäävätkö tautitapaukset vain heidän perheisiinsä vai leviävätkö laajemmallekin.

Pfizer antaa 88 prosenttisen suojan, onneksi. Muuten tämä voisi olla paljon vakavampaakin.

Vierailija
126/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oi Suomi On"... Ei mulla muuta. "#¤%&!

Vierailija
127/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy menee taas koronaeristyksen merkeissä. Etäkoulu, etätyöt, kaikki tapahtumat peruttu ja talous sakkaa. Pienyrittäjät varmaan sovittaa jo hirttosilmukkaa.

Vierailija
128/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan kaikki urheilutapahtumat peruutukseen ja harkat ja salit myös. 

Vierailija
129/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkuvänky. Yrittäkää nyt vihdoin päästä elämässänne eteenpäin. Riskiryhmät on viittä vaille tuplarokotettu eikä tälle hysteeriselle kyyläämiselle ole enää syytä.

Ei ole! Älä jauha tuollaista sontaa! Tajutko miten paljon riskiryhmäläisiä on työelämässä?!

Missä päin Suomea riskiryhmäläisiä ei ole vielä rokotettu? Ja siis uskon kyllä, että näin voi olla, mutta missä?  Mulla on tuttuja 2. riskiryhmään kuuluvia sekä Vantaalla että Espoossa ja ovat jo saaneet toisenkin rokoteannoksensa. Mä en kuulu mihinkään riskiryhmään (olen 59 v) ja saan toisen rokoteannokseni ensi maanantaina. Siskoni on mua pari vuotta vanhempi eikä myöskään kuulu riskiryhmiin ja hän saa toisen rokoteannoksensa ylihuomenna. Vantaalla hänkin. Tyttäreni 34 v (perusterve) saa toisen rokoteannoksensa 3 viikon päästä. Myös hän Vantaalla. 

26v ykkösriskiryhmäläinen odottaa kakkospiikkiä Oulussa. Että näin täällä.

Ikävää :( Sen olen tiennyt, että eri puolilla Suomea on rokotusaikataulut menneet eri tavalla. Mutta ihmettelen että ykkösriskiryhmäläisenä et ole vieläkään saanut toista rokoteannostasi, kun täällä on saanut jo kakkosriskiryhmäläiset ja ihan pian saa jo sellaiset, jotka eivät edes kuulu riskiryhmiin ja ovat työelämässä. 

Ihmettely ei auta rokotusnopeuteen. Tarkoitatko että valehtelen? Varasin ensimmäisen ajan heti kun oli mahdollista. T. 26v Oulusta

Vierailija
130/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Etelä-Karjalassa tällä hetkellä yli 90% tartunnoista liittyy Venäjän rajaan. Miksi rajaa ei voi laittaa kiinni, jos selkeästi ongelma tulee sieltä?

Miksi vain katsellaan, että oi voi, voi että, voi harmin paikka, noh, nyt on perusvaiheesta siirrytty kiihtymisvaiheeseen, joten laitetaanpa teidän suomalaisten paikat säppiin, kahviloihin take away ja tapahtuma-ala kiinni. Ai raja? No kansainväliset sopimukset estää, katsokaas. Ei saa suututtaa Venäjää. Kaksipäisen kotkan varjossa raja on kuin spagettisiivilä.

Ihmettelen, miksi emme vain voineet avata ensin Suomea sisältäpäin ja edelleen pitää rajoja kiinni. Muutkin maat siihen pystyvät/pystyivät, miksi me emme?

Perustuslaki juu, mutta uskoisi tartuntatautilain menevän sen edelle.

Työkaveri lähti lomalle kotimaahansa, siellä pakkotestaus ja pakkokaranteeni kaksi viikkoa, ennenkuin pääsee jatkamaan matkaansa kotikaupunkiinsa.

Vierailija
131/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkuvänky. Yrittäkää nyt vihdoin päästä elämässänne eteenpäin. Riskiryhmät on viittä vaille tuplarokotettu eikä tälle hysteeriselle kyyläämiselle ole enää syytä.

Ei ole! Älä jauha tuollaista sontaa! Tajutko miten paljon riskiryhmäläisiä on työelämässä?!

Missä päin Suomea riskiryhmäläisiä ei ole vielä rokotettu? Ja siis uskon kyllä, että näin voi olla, mutta missä?  Mulla on tuttuja 2. riskiryhmään kuuluvia sekä Vantaalla että Espoossa ja ovat jo saaneet toisenkin rokoteannoksensa. Mä en kuulu mihinkään riskiryhmään (olen 59 v) ja saan toisen rokoteannokseni ensi maanantaina. Siskoni on mua pari vuotta vanhempi eikä myöskään kuulu riskiryhmiin ja hän saa toisen rokoteannoksensa ylihuomenna. Vantaalla hänkin. Tyttäreni 34 v (perusterve) saa toisen rokoteannoksensa 3 viikon päästä. Myös hän Vantaalla. 

Esimerkiksi 2. riskiryhmään kuuluva yli 60-vuotias äitini saa toisen rokotteen vasta heinä-elokuun vaihteessa. Asuu Kuopiossa. Tilanne rokotusten suhteen ei ole todellakaan sama eri puolilla Suomea.

Vierailija
132/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuoret riskiryhmäläiset ole kovinkaan vaarassa. Esim. astmalla pääsee riskiryhmiin ja on jo todettu, ettei hoidossa oleva astma ole erityinen riskitekijä. Ei myöskään hoitotasapainossa oleva diabetes paitsi vanhoilla ja lihavilla.

Vierailija
133/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä se oli, kun Nohynek sanoi, että rokotusohjelma on tehnyt tehtävänsä, eikä covidia pidä demonisoida. Onko tämä yleinen mielipide noilla asiantuntijoilla?

Vierailija
134/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli tämä kesä sitten tässä. Kiitos jalkapalloperseilijät ja Himos-perseilijät ja kaikki muutkin perseilijät! Eikö edes hävetä? Itse olisin siivosti ihan vain käynyt edes jossain museossa tai vastaavassa tarkasti turvavälejä noudatten, käsiä desinfioiden ja maski kasvoilla. Onnistuukohan tämäkään enää? Koko kesä mennyt töissä ja elokuussa loma. Saas nähdä onko koko Suomi silloin jo kiinni. Että jee.

Sama homma. Elokuussa loma ja haaveissa museo- tai ravintolakäynti ekaa kertaa 1,5 vuoteen. Villeimmissä kuvitelmissani unelmoin jopa konserttiin menosta. Ei taida toteutua.

Tänään ehtii vielä Stadin derbyyn katsomaan jalkapalloa!!!

Vierailija
135/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

26v ykkösriskiryhmäläinen odottaa kakkospiikkiä Oulussa. Että näin täällä.

Ikävää :( Sen olen tiennyt, että eri puolilla Suomea on rokotusaikataulut menneet eri tavalla. Mutta ihmettelen että ykkösriskiryhmäläisenä et ole vieläkään saanut toista rokoteannostasi, kun täällä on saanut jo kakkosriskiryhmäläiset ja ihan pian saa jo sellaiset, jotka eivät edes kuulu riskiryhmiin ja ovat työelämässä. 

Ihmettely ei auta rokotusnopeuteen. Tarkoitatko että valehtelen? Varasin ensimmäisen ajan heti kun oli mahdollista. T. 26v Oulusta

Anteeksi, en todellakaan tarkoittanut noin. En epäile sinua valehtelijaksi. Ihmettelen vain, miksi Oulu ei ole pystynyt hoitamaan asiaa paremmin. Onko tosiaan niin, että sinne ei ole saatu riittävästi rokotteita edes ykkösriskiryhäläisiä varten vai mikä Oulussa rokotusten suhteen oikein mättää. 

Vierailija
136/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan kaikki urheilutapahtumat peruutukseen ja harkat ja salit myös. 

Urheilussa pyörii niin isot rahat, ettei tapahtumia haluta peruuttaa. Laitetaan yrittäjät, työntekijät ym. mieluummin kärsimään, kun Suomi taas suljetaan, kunhan kisat on kisattu ja massit kerätty parempiin taskuihin.

Vierailija
137/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi 2. riskiryhmään kuuluva yli 60-vuotias äitini saa toisen rokotteen vasta heinä-elokuun vaihteessa. Asuu Kuopiossa. Tilanne rokotusten suhteen ei ole todellakaan sama eri puolilla Suomea.

Mikähän taho näistä rokotteiden jakamisista eri alueille on vastannut? THL? STM? Joku muu? Vaikka toki olen vantaalaisena tyytyväinen oman kaupunkini tilanteeseen, tuntuu silti epäreilulta, että jossain päin maata ei ole vielä riskiryhmiin kuuluvatkaan saaneet toista rokoteannostaan. Ja esim Lohjalla aukesi ajanvaraus perusterveille 16-vuotiaillekin jo yli kuukausi sitten. 

Vierailija
138/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosissaan vai luulette, että ilman jalkapalloa tuo delta ei olisi koskaan saapunut Suomeen? Kyllä se olisi tänne tullut muutenkin tavalla tai toisella, nyt on tietysti vaan helppo osoittaa omaa paremmuuttaan vihaamalla näitä faneja.

Mutta tilanne olisi aivan toinen jos maahan tulisi yksittäisiä harvoja Intian variantti-tapauksia jotka pystytään jäljittämään ja eristämään. Nyt niitä haettiin sadoittain parissa päivässä ja varmasti jokaisessa bussissa on ollut vähintään yksi koronan kantaja ja kaikki säntäsivät heti kotiin päästyään juhannusfestareille ympäri Suomenmaan.

Jalkapallon EM-kisaturistien koronatestauksesta Vaalimaalla vastannut Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä Kymsote on toimittanut noin 800 testaamatta jääneen henkilön yhteystiedot heidän kotikuntiinsa.

Selvästi suurin osa eli useampi kuin joka kolmas testaamatta jäänyt kisaturisti asuu Helsingissä. Kymsote keräsi rajalla 293 helsinkiläisen yhteystiedot. Toiseksi suurin testaamatta jääneiden lukema on Vantaalla (59) ja kolmanneksi suurin Turussa (53).

https://yle.fi/uutiset/3-12000254

Vierailija
139/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa enää, oikeasti.

Tässä maassa oli kaikki menossa just oikeaan suuntaan, mutta sitten alkoi tuo saakelin potkupalloleikki, jossa koko maailma kumartelee pallon perässä juokseville aikuisille miehille. Tekisi mieli repiä autoradio irti piuhoistaan ja heittää se ikkunasta ulos joka kerta, kun edes kuulen sanan HUUHKAJAT.

Kohta taas käydään keskustelua, saanko poistua kotoani tallille hoitamaan yksin oman, minusta riippuvaisen hevoseni, koska toisille potkupallo ja ryyppyreissut olivat niin tärkeitä. Kaverini jatkaa pätkätöitä kolmatta vuotta, nuoret voivat huonosti ja jokainen meistä hikoilee maskit naamassaan kesähelteillä . Elämä on taas pitkäksi aikaa pilalla kaikilta. Kiitos, futisfanit.

Meidän kaupungissa psykiatristen sairaanhoitajien asiakaskunnassa ikäihmisten osuus on kasvanut eniten. Eivät kestä enää yksinäisyyttä, siksi. Tämä vaikuttaa kaikkiin ja yksinäisyys syö niin nuorta kuin vanhaakin. Tsemppiä sinulle!

Valehtelet niin että nokkasi kasvaa useita senttejä joka hetki.

Valehtilijoiden nenähän tunnetusti kasvaa.

Kun nuoretkaan ei pääse psykiatriseen osastohoitoon, niin miten muka vanhukset.

Sitä paitsi vanhukset ovat tottuneet olemaan yksin jo ennen koronaa.

Ei psykalle oteta ketään noin vain, eikä pelkästään ketään pitkän elämän elänyttä ja kokenutta vanhusta.

Sitä paitsi joillakin fyysisesti sairailla  vanhuksilla saatta olla ja onkin masennusta ehkäisevää lääkitys.

Iäkkäät ihmiset ovat nähneet pahempia aikojakin kuin tämä korona.

Miksi jaat palstalle disinformaatiota. 

Oletko itse jotekin "vinossa"?

Valehtelen? Tieto on tullut kyllä ihan yhteisessä yhteistyöpalaverissa. Voithan sinä meidän kaupungin terveydenhuollon tilanteesta tietämättömänä puhua mitä sylki suuhun tuo, mutta valehtelijaksi minua on turha syyttää.

Usko tai älä, mutta sosiaaliset kontaktit ovat tärkeitä kaiken ikäisille ja yksinäisyys vaikuttaa heikentävästi kaikkien ihmisten hyvinvointiin, ihan tutkimuksissa tämä todettu.

Vierailija
140/362 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljäs aalto tulee kuitenkin.

Tulee, jos emme noudata suositusohjeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä