Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista on Kontulassa?

Vierailija
30.06.2014 |

Minkälaisia ihmisiä siellä asuu? Onko näkyviä ongelmia? Onko turvatonta? Ja ennen kaikkea, muuttaisitko itse sinne asumaan? Tai jos jo asut siellä, kerro oma mielipiteesi ja kokemuksesi?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn Kontulassa uimahallissa ja jumpassa. Uimahalli on siinä ostarilla harvinaisen hyvällä paikalla. Mä voisin ihan hyvin muuttaa Kontulaan.

Vierailija
22/30 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Itä-Helsinki on oikeasti aivan oma lukunsa koko Helsingissä. Yksinkertaisesti vähäosaisia ja arveluttavia tyyppejä joka kadunkulmassa, ostari ja metro oikeasti pelottavia iltaisin ja öisin. Ainut paikka Helsingissä, jossa on tällaista, on nimenomaan Itä-Helsinki ja erityisesti Kontula. Olen pelännyt, joutunut outoihin kahnauksiin ja kuullut muilta kaameita kokemuksia. En edes päivisin tykkää, kun siivottomuus pistää silmään.
Suosittelen jotakin toista yhtä edullista aluetta, jossa on kaupungin asuntoja, esim Pihlajisto. Siinä vieressä on Pihlajanmäki vähän parempaa arvostetun arkkitehtuurin aluetta, mikä on rauhoittanut jonkin verran myös Pihlajistoa. Ja baareja tuolla ei montaakaan ole, mikä myös rauhoittaa. Asuin Pihlajistossa vuosia yhden lapsen kanssa, ja voin kertoa että paljon rauhallisempaa ja mukavampaa oli kuin samassa tilanteessa olevalla tuttavaperheellä Kontulassa. Hinta sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran törmättiin ennakkoluuloihin ja huhupuheisiin. Kontulassa asuvat ovat yleensä viihtyneet hyvin ja pitävät asuinalueestaan, omakotitaloihin muuttavat etsivät talonsa yleensä samalta alueelta. Paikkaa moittivat sellaiset ihmiset, joilla ei ole omakohtaista kokemusta. 

Joku mainitsi Pihlajiston ja Pihlajamäen. Aivan samanlaisia reppahousuja sielläkin ostarin liepeillä hengailee. Kuten ihan jokaisen ostarin liepeillä Suomessa, Tapiola mukaanlukien.

Olen joskus 80-luvulla asunut Kontulassa pari vuotta ja viihdyin erinomaisesti. Vierailen nykyäänkin ostarilla toisinaan, enkä ole siellä törmännyt sen kummallisempiin tai pelottavampiin ihmisiin kuin muuallakaan. Voisin ihan hyvin muuttaa sinne täältä sangen arvostetulta alueelta. Minusta nuo alueitten arvostusasiat perustuvat nimenomaan ennakkoluuloihin ja monella myös omahyväisyyteen.

Vierailija
24/30 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:45"]

Taas kerran törmättiin ennakkoluuloihin ja huhupuheisiin. Kontulassa asuvat ovat yleensä viihtyneet hyvin ja pitävät asuinalueestaan, omakotitaloihin muuttavat etsivät talonsa yleensä samalta alueelta. Paikkaa moittivat sellaiset ihmiset, joilla ei ole omakohtaista kokemusta. 

Joku mainitsi Pihlajiston ja Pihlajamäen. Aivan samanlaisia reppahousuja sielläkin ostarin liepeillä hengailee. Kuten ihan jokaisen ostarin liepeillä Suomessa, Tapiola mukaanlukien.

Olen joskus 80-luvulla asunut Kontulassa pari vuotta ja viihdyin erinomaisesti. Vierailen nykyäänkin ostarilla toisinaan, enkä ole siellä törmännyt sen kummallisempiin tai pelottavampiin ihmisiin kuin muuallakaan. Voisin ihan hyvin muuttaa sinne täältä sangen arvostetulta alueelta. Minusta nuo alueitten arvostusasiat perustuvat nimenomaan ennakkoluuloihin ja monella myös omahyväisyyteen.

[/quote]

Et ole varmaan ainoa, joka on siellä asunut. En tiedä millaista oli 80-luvulla mutta surkealta vaikuttaa nykyään ja erottuu kyllä negatiivisesti edukseen. Lähettyvillä on tietenkin hyviäkin kiinteistöjä myynnissä, mutta kukaan tuskin voi kiistää että kontulassa ei olisi tavallista enemmän epämääräistä sakkia varsinkin siinä ostarin liepeillä.

Vierailija
25/30 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:45"]

[/quote]

Et ole varmaan ainoa, joka on siellä asunut. En tiedä millaista oli 80-luvulla mutta surkealta vaikuttaa nykyään ja erottuu kyllä negatiivisesti edukseen. Lähettyvillä on tietenkin hyviäkin kiinteistöjä myynnissä, mutta kukaan tuskin voi kiistää että kontulassa ei olisi tavallista enemmän epämääräistä sakkia varsinkin siinä ostarin liepeillä.

[/quote]

Mainitse jokin ostari, jonka liepeillä ei ole epämääräistä porukkaa. Ostarit ovat täynnä pubeja, joten tottakai nää reppanat siellä hengailee. Samoin Alkojen liepeillä. Itse asiassa kävin Kontulan ostarilla viimeksi pari viikkoa sitten, enkä huomannut mitään epämääräistä. Porukka oli pääasin valkoihoista, muutama mustakin joukossa oli. Kukaan ei huutanut, örissyt ekä käyttäytynyt uhkaavasti tai muutenkaan huonosti. 

Vierailija
26/30 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse tykkää lähiöistä tai suomalaisesta lähiöarkkitehtuurista lainkaan; koen muutenkin itäisen Helsingin ahdistavaksi ja ankeaksi paikaksi. Siellä on jotenkin liian levoton tunnelma ja liikaa ihmisiä, jotka haluavat päänsä sekaisin viinalla tai jollain muulla sekä sellaisia, jotka tuntevat olonsa juurettomiksi Helsingissä tai ylipäätään Suomessa. Tuntuisi ikävältä muuttaa sinne. Voin käydä sillä suunnalla nopeasti kyläilemässä, mutta olen aina onnellinen päästessäni taas kantakaupunkiin. Nämä ovat toki mielipideasioita ja halvemmallahan sitä pääsee, jos muuttaa itään.

Vierailija
27/30 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 21:04"]

En itse tykkää lähiöistä tai suomalaisesta lähiöarkkitehtuurista lainkaan; koen muutenkin itäisen Helsingin ahdistavaksi ja ankeaksi paikaksi. Siellä on jotenkin liian levoton tunnelma ja liikaa ihmisiä, jotka haluavat päänsä sekaisin viinalla tai jollain muulla sekä sellaisia, jotka tuntevat olonsa juurettomiksi Helsingissä tai ylipäätään Suomessa. Tuntuisi ikävältä muuttaa sinne. Voin käydä sillä suunnalla nopeasti kyläilemässä, mutta olen aina onnellinen päästessäni taas kantakaupunkiin. Nämä ovat toki mielipideasioita ja halvemmallahan sitä pääsee, jos muuttaa itään.

[/quote]

Etpä sitten ole paljoakaan itäisessä Helsingissä kierrellyt. Vanha Herttoniemi on aivan ihastuttavaa aluetta, samoin Puotila. Myllypyroon rakennetaan suuri kampusalue, ja jo nyt siellä on uusi ostari. Kontula ja vanha Vuosaari ovat ihanan luonnonläheisiä paikkoja. Roihuvuori on upea aikansa taidonnäyte.

Minusta nimenomaan kantakaupungissa näkee jos jonkinlaista vipeltäjää, monet aika pelottaviakin. Kallio on täynnä nuorta kaikenlaista porukkaa ja baareja. 

Typerää ennakkoluuloa, mutta kuten sanoitkin, ei sinulla ole omakohtaista kokemusta.

Vierailija
28/30 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulassa on hyvät palvelut, ostoskeskuksessa mm. iso K-Supermarket, S-market, Lidl, Posti, kirjasto, ravintoloita (mm. kiinalainen ja nepalilainen ravintola), Subway, McDonald's ym. ja tietenkin myös niitä pubeja.

Metrolla pääsee 18 minuutissa rautatieasemalle ja 4 minuutissa Itäkeskukseen. Hyvät ulkoilumahdollisuudet. Ei mielestäni ollenkaan niin huono paikka kuin puhutaan. Itse en haluaisi asua paikassa, jossa ei ole mitään palveluja tai korkeintaan yksi lähikauppa ja loput palvelut puolen tunnin kävelymatkan päässä.

Tosin Vuosaari on mielestäni Kontulaa kivempi paikka. Vuosaaressa on paremmat palvelut (mm. kauppakeskus Columbus), on enemmän kaupunkimaisempi ja siellä on myös uimaranta.

Vierailija
29/30 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/30 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ja henkilökohtaisesti pidän aluetta pelottavana. Esimerkiksi päiväsaikaan siellä kulkiessani olen joutunut pelottaviin ja uhkaaviin tilanteisiin ottamatta mitään kontaktia tai provosoimatta ketään. Esimerkiksi täysin tuntematon mies yritti kerran seurata kotiin kun olin tulossa metrolta. Toisella kerralla muu täysin tuntematon mies tuli uhkailemaan kadulla. Muualla olen asunut vuosia enkä ole koskaan joutunut kokemaan mitään epämiellyttävää, mutta tuolla törmää kaikkeen ikävään vähän väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi