Muutin miehen luokse..
Hänellä on omakotitalo ja kerennyt maksaa sen ei lainoja. Kuuluuko minun osallistua lämmityskuluihin tai muihin. Ostamme ruoat puoleksi. Mitä mieltä olette?
Kommentit (28)
Ap vaan siipeilee miehen luona eikä osallistu asumiskustannuksiin. Ja rahan lisäksi pihtaa vielä pilluaankin. Eipä käy miestä kateeksi...
Minä en veloittaisi puolisolta sähkökuluista. Ei tuo kattolamppu kulu yhtään sen enempää, vaikka sen alla olis kaksi ihmistä.
Kannattaa ap kiltisti maksaa puolet kuluista, sähän jopa saat nyt enemmän omaan säästöön, kun ei ne kulut voi olla lähellekään vuokrakuluja vastaavasta. Jos et maksa ja pihtaatkin vielä, no, todennäköisesti ei mies sua kauhean pitkään kestä. Ja sitten muutatkin vuokralle ja maksat itsesi kipeäksi. Olen muuten tasa-arvon kannattaja. Tasa-arvoon kuuluu se, että molemmat kantavat yhteisiin kuluihin kortensa kekoon.
Ostettiin eka yhteinen kerrostaloasunto, kun olin opiskelija ja päätettiin, että mies ottaa lainan omiin nimiinsä. Laina oli pieni (80000) ja mies paremmin tienaavana maksoi lainan ja minä vastikkeen ja molemmat osallistui muihin laskuihin miten pystyi. Seuraava asunto (rivitalo) otettiin molempien nimiin, silti mies hoitaa lainanlyhennyksen ja minä laitan hänelle palkasta sen verran, että mulle jää omiin menoihin ja laskuihin vielä. Jos ajattelee, että elän miehen siivellä, niin mun miehellä ainakin ois vastalause, koska arvostaa sitä, että vaikka olenkin vähemmän tienaava ja vähemmän maksava, olemme säästäneet hyvän summan rahaa, kun olen saanut järjestettyä työkuvioni niin, että lapset ovat kotihoidossa eikä hoitomaksuja mene ja silti tuon rahaa perheellemme. Kun lapset isompia, pystyn tekemään enemmän töitä. Eli arvostaa sitä TYÖTÄ, jota teen ilman "palkkaa" kotona.
Taas joku idiootti kateellinenko? alapeukuttaja :( Pitäiskö naisen ja miehen maksaa tasan kaikki puoliksi ja paremmin tienaava saisi pienen pesämunan itselleen? Meillä kaikki menee koko perheen menoihin ja kaikki saavat tasapuolisesti vaatteita ym.
T. Nro 26
@Vierailija klo 15:08
Jos hoidat lapsia kotona, niin silloin tuollainen ratkaisu on mielestäni ihan okei. Ethän voi silloin tehdä täysipainoisesti palkkatyötä. Ja vastaavasti sinun tulee saada ikäänkuin korvausta menetetystä ansiomahdollisuudesta, kun olet päättänyt tehdä perheen eteen työtä kotona. En tiedä miksi olet tuon miinuksen saanut. Tällaiset diilit ovat minulle itsestäänselvästi reiluja. Osaat huolehtia omista eduistasi ja miehesi arvostaa työtäsi perheen eteen asianmukaisesti.
Jostain käsittämättömästä syystä kaikissa suhteissa asiat ei mene näin selvästi.
Työtä tekevät naiset eivät olekaan niitä laiskoja helppo unelmaelämä -paskoja, jotka itkevät, kun pitäisi tehdä muutakin, kuin näyttää nätiltä ja antaa silloin tällöin ******. Toistuvasti vain näkee edelleen palstoilla ihmeellisiä kommentteja sekä miehiltä, joiden miehinen itsetunto näyttää olevan riippuvainen naisensa ja lasten elättämisestä (voi itku!), tai naisilta, jotka kaipaavat sitä helppoa elämää miehen siivellä (toinen itku - heille se lapsi on yksi tie tuohon).
Harvalla miehellä on varaa sellaiseen naiseen, josta ei ole mitään muuta hyötyä. Eikä nyt puhuta pelkästään rahasta, vaan paljon paljon muusta.
t: M41
Kyllä mun mielestä puoliksi pitää maksaa!
Juoksevat kulut menevät tietysti puoliksi. Irtaimen omaisuuden ostaja vie tavarat mukanaan, jos ero tulee. Muuten kuluvat käytössä ihan normaalisti. Ei voi olla näin vaikeaa.