Maalisvauvat 2015 <3
Vuoden 2015 maalisvauvaa odottelen, itse 23 ja mies 25. Esikoisemme laskettu aika olisi näillä näkymin 10.3.2015, jos kaikki menee hyvin. :)
Haaleita plussia tullut dpo 10:stä saakka, vahvistuneet päivä päivältä ja tänään ensimmäinen vahva plussa. Eli vielä kovin varhaisessa vaiheessa raskautta olen, sillä rv vasta 3+6, huomenna siis 4+0. :)
Toivottavasti saisin tänne seurakseni paljon muitakin maalisvauvaa odottelevia! :)
Kommentit (202)
ja heti korjaus, se mun nt-ultra on 28.8 :) Ei oo pitkä enään :)
Hei!
Omien laskujen mukaan maalisvauvaa odotetaan. 6. viikko vasta ja väsyttää aivan älyttömästi ja pitää syödä kahden tunnin välein, muuten tulee huono olo ja heikottaa.
Olen siis 30v. ja toinen lapsi tulossa. Esikoinen on jo 3v. Silloin oli raskausmyrkytys niin nyt vähän jännää joko taas. Ja kuinka aikaisin tällä kertaa pitää käynnistää. Viimeksi kuitenkin vasta vklla 35 ja poika terve ja kasvoi vauhdilla.
Nyt olisi toiveissa terve, täysiaikainen tyttö :)
Ensimmäisellä neuvolakäynnillä käyty! Ultra näytti raskauden olevan päivää pitemmällä, 9+3.
Viikko sitten sikiö ei vielä liikkunut, nyt oli ihanaa nähdä ne pikku potkimiset jo, on se ihmeellistä! :) Tehtiin lähete sairaalaan nt-ultraan, sielä tulee mulle sitten kotiin kutsukirje, joten en tiedä päivää vielä.
Tää helle ottaa tosi koville. Todella paha olla kaikinpuolin, jalatkin jo kivasti turvoksissa. Mutta samalla kärsimyksellä menee tää, alkuraskaus +helle. Odotan sitä syksyä ja keskiraskautta! sitä että kärsii lähteä lenkkeilemään.
Mulla alkaa tuplarattaiden metsästys! tälläiset olisi ihanat: http://www.lauranlastentarvike.fi/Cosatto-You-2-tuplarattaat-Snap. Mutta täytyy eka tietää sukupuoli, kun näitä on vaikka minkälaisilla ihanilla kuosilla!
Jaksamisia meille kaikille! Rv9+2
Metsämamma lisää äskeiseen: Sillä nuo tuplarattaat kun pienimmille tulee ikäeroksi vain 1v2kk! :) Odotan hirmu innolla sitä että saan lapset pienellä ikäerolla, ne on jossain vaiheessa sitten kuin kaksoset, ja kaverit toisilleen kotona, kun isommat on koulussa. Ja menee nää vauvarumbat samaa syssyyn, ei tartte sitten aloittaa taas alusta, niinkuin nyt piti kun tämä vauva syntyi marraskuussa, isommat lapset 7 ja 5.
Ompa samankaltaiset perhesuunnitelmat teillä kun meilläkin Metsämamma :)
Meillä tytöillä ikäeroa 1v8kk (tuplina oli britaksin b-dualit, tosi hyvät, mutta hermo meni niiden ominaisääneen, "kitinään"). Tytöt tän vaavelon syntyessä tulevat olemaan reilu 5v ja 3,5v ja jos meille suodaan niin ottaisimme sen "setin täydennyksen/perheen viimeisen" sitten suurinpiirtein samoilla ikäeroilla :) no eihän sitä nyt koskaan tiedä kuinka käy, mutta tuo kuulostaisi niin ihanalta. Meidän tytöt ovat tosi läheisiä kun ovat pienellä ikäerolla (1 kouluvuosi väliä), joten automaattisesti tulee ajateltua että tulokaskin tarvii yhtä läheisen sisaruksen. Tämmösiä ajatuksia mulla :)
Mutta, Katotaan mitä meille suodaan ja kuinka rikkipoikkipuhki ollaan tämän lapsen jälkeen :) meillä on ollu niin helpot ja terveet lapset tähän saakka että on pieni pelko persiissä siittä että tilanne voipi olla seuraavan lapsen kanssa aivan eri.
Meidän koiralla oli muuten viime raskauksissa muistaakseni muutama valeraskauden alku, saapi nähä mitä tällä kertaa keksii :) Se onki ollu mummulassa hoidossa koko kesän, mut viikoloppuna tulee taas kotiin.
On ne vaan karvakorvatki niiku omia lapsia :)
(kyllä huomaa että meikää ei taas työnteko kiinnosta työpaikalla kun tekstiä tulee...)
Jaksuja ja parempia oloja kaikille!
Jeps, yksinpuheluksi näemmä menee tällä palstalla.
Tainnu kaikki mennä sinne suljettuun ryhmään, harmi.
Harmi tosiaan, mä oon käynyt täällä mielelläni kytiksellä lukemassa muiden tarinoita. Mulla esikoisen odotus viikolla 9+3, mutta vielä on niin epätodellinen olo, ettei ole tullut tänne turinoitua. Ehkä sit kun ultran jälkeen tietää et asiat on ok, tulee kerrottua enemmän.
Pahoinvointi on ollut vaihtelevaa, välillä on tosi hankalia aamuja ja välillä selviää melko vähällä. Nyt on onneksi kesäloma, että saa vielä pari viikkoa mennä ihan omaan tahtiin.
Eli toivottavasti keskustelu jatkuu tälläkin puolella eikä vain salaisissa ryhmissä. Mua ei myöskään ainakaan vielä sellaiset kiinnosta, mut katotaan kuinka sekaisin tässä ehtii mennä ennen maaliskuuta. :D
Heipsan!
Uskaltauduin tänne :) Eli 30-vuotias tuleva mamma täällä odottelee esikoistaan, jonka laskettu aika 3.3. Huomenna ois ultra ja jännittää valtavasti. :)
Mulla on ollut tosi tukala olo helteillä ja nyt huomaan, että jalat turpoaa tosi paljon. Kuvottava olo on hieman jo helpottanut, mutta väsymys on tallella. Suolakurkku ja viili on mun suuria herkkuja tällä hetkellä. Mikään ruoka ei onneksi ole vielä yököttänyt, mutta hajut tekee kyllä välillä pahaa.
Mä oon nyt päätyny tuonne ryhmän puolelle. Sinänsä kätevää kun siellä pystyy aloittamaan uusia ketjuja eri aihepiireille, niin on helppo käydä lukemassa esim. liikunta, ravitsemus, alkuraskauoireet, neuvolakuulumiset ja mitä niitä nyt on. Ei katoa keskustelut jonnekin viestivirtaan.
Kahvi on alkanut mulle maistua uudelleen, mutta sitä päivää odotan, että jauhelihan käristäminen ei enää olisi niin tuskallista. Viili on yks munkin herkuista nyt, samoin muut hapanmaitotuotteet.. luonnonjogurtti, piimä jne.
Anteeksi kun tungen tähän ketjuun sotkemaan...mutta...
Huikeat onnittelut sinulle BlackPanther - vihdoinkin!
Täällä mennään jo rv 22+ ja vihdoin on ohitettu viime syksy km-kauhun raja ja pari viikkoa on voinut jo hengähtää.
Sitä on vaikea käsittää miten vaikeaa oli viikolle 16+ asti koettaa pitää raskautta salassa, poissa mielestä, elää epävarmuudessa ja samalla toivoa niin kovin, ettei mikään niin kauhea enää koskaan toistuisi.
Ja nyt tämä pieni jo potkii sen minkä ehtii <3
Toivon, että sinäkin voit mahdollisimman hyvin ja saat rauhassa, ja niin levollisin mielin kun se vaan ikinä on mahdollista, viettää raskausaikasi ja pikkuinen saapuu alkuvuodesta.
Onnea odotukseen <3
Aapeli - rv 22 tasan
Kiitos Aapeli :) Ihanaa, että sinä oot päässyt noin pitkälle jo raskaudessa <3 Mäkin odotan sitä, että alkaa liikkeet tuntumaan, tulee varmasti paljon todellisempi ja turvallisempi olo sitten. Mä oon kyllä aika avoimesti kuuluttanut kaikille raskaudesta. Viimeks salailin ja ei siitä ollut mitään hyötyä kun sitte kun olin viimein jo aika monelle kertonut, niin jouduinkin kertomaan että ei sittenkään.. Nyt on kyllä sen verran paljon raskausoireitakin, että jos niihin on luottaminen, niin kaikki menee loistavasti. Viime raskaus kun mulla oli oikeastaan oireeton alusta alkaen.
Kai sitä "uskaltaa" itekki tänne jo ilmottautua. Esikoista täällä odotellaan :) La olis 17.3, viimeisistä kuukautisista laskettuna, Rv 9+6 omien laskujen mukaan menossa. Oireita kyllä ollut jo ennen kun testi näytti plussaa... Itse olen 30v ja mieheni 42.
Ei oltais koskaan uskottu et näin nopeesti tärppää, olen kuitenkin vasta maaliskuun lopulla jättänyt pillerit pois. Jokseenkin vieläkin on epäuskoinen olo koko raskauden suhteen. Oireita kylläkin on ollut; aamupahoivointia vaihtelevasti, kuvotusta, turvotusta ja väsymystä. Eka neuvola käynti oli jo 6.8. Käynti oli sinäänsä pettymys, kauheasti kaikkia papereita vaan käytiin läpi, mitenkään ei todettu että olen oikeasti raskaana. Olisin toivonut edes jollain keinolla heidän varmistavan asian. No nyt on kuitenkin samalla testillä saatu positiivinen tulos mitä labra käyttää :)
En ole varannut yksityiseltä varhaisultraa. Np-ulta olis 2.9. Samalla varmistuu sitten La... Tuntuu vain ettei aika mene millään eteen päin ja tuo aika ei lähene yhtää :D Tässä kohtaa sen huomaa että odottavan aika on oikeasti pitkä :D :D
Laitoin myös tuonne suljettuun ryhmään pyynnön, vielä ei ole hyväksyntää kuulunut. Täällä on aika hiljaiseksi käynyt keskustelu, joten taitaapi porukka olla siellä.
Eilen kävin ekassa neuvolassa ja niin kuin Soina sanoikin niin pelkkää paperien jakamista ja haastatteluahan se eka käynti onkin. Itse sainkin jo konkreettista tuntua raskaudesta, kun kävin yksityisellä ultrassa tsekkaamassa kuinka monta matkalaista mukana onkaan kun vatsan kasvu oli niin suurta heti alusta alkaen kera superpahoinvoinnin, jota ei aiemmissa (2 kpl) raskauksissa ole ollut.
Yksi syke siellä näkyi ja sain mielen rauhan, vaikka joutuihan siitä pulittamaan ylimääräistä, viikotkin täsmäsivät, eli nyt 8+6 mennään ja la 26.3. Pahoinvointi ja turvotus lähtivät helteiden myötä, väsymys on vielä aika valtaisa. Hainkin eilen neuvolan suosituksesta monivitamiinivalmistetta, jossa myös rautaa mukana, jonka pitäisi helpottaa tuota väsymystä. Np-ultra sitten 11.9. jolloin näkee seuraavan kerran jotain toimintaa.
Oikein hyviä vointeja teille kaikille! Ja onnittelut kaikille uusille plussanneille!
Täällä odotellaan kovasti np-ultraan aikaa :) Nevolassa käyty viime viikolla ja saatiin aivan mahtava neuvolantäti, uskon että tullaan erittäin hyvin toimeen koko raskausaika. Tosin mekään ei vielä mitään kunnon varmistusta vauvasta saatu, kun ei mitään muuta verenpaineen ja hb:n oton lisäksi tehty :/ Mutta josko tässä nyt vielä pari viikkoa jaksaa odotella kun tähänkin asti on odotettu :) Eli varhaisultraan ei siis menty vaikka sitä kovasti mietittiin.
Olo on ollu ihan hyvä, tosin nyt flunssassa, mutta ei pahoinvointia tai kipuja mahassa oikeastaan ole enää ollut. Mitä nyt rinnat tuntuu vaan kipeämmiltä sekä turvonneilta, mutta kaipa ne alkaa jo kasvamaan.
Eli vieläkin mennään aika epätodellisissa oloissa :)
Promint RV 8+4 ( omat laskut rv 9+0)
Np-ultrasta kuulumisia! pikkuinen sielä heilutteli kättään mulle ♥
Viikot vastaa päivälleen ja kaikki oli mallillaan. Oli ihanaa kattella vauvan liikkumista, pysty laskee sormet ja näki miten venytteli itteensä. Pääperamitta 6,2cm. Kuva on jo kehyksessä!
Pahoinvointi oli poissa viikoilla 9-11 mutta nyt palasi. Nyt uskallan avoimesti puhua odotuksestani kelle vaan. Olen niin ylpeä että meidän perhe kasvaa kuusi henkiseksi. Se on meille täydellinen luku.
Pikkupilke: Toivotaan että tämäkin olisi helppo vauva teille, meillä kans ollut helpot vauvat, ja olen iltarukouksessa muistanu toivoa vielä yhen kerran yhtä hyvää onnea.
Väsymys painaa kovasti, ja on tullu rehkittyäkin liian kanssa; talon maalausta, lenkillä käyntiä, lasten kavereita kylässä ja vaikka mitä, pitäs muistaa ottaa rauhallisemmin. Harmi kun täällä ei tosiaan juttu kulje. Nyt ruuanlaittoon, mies tulee kohta kotiin, ja pääsen näyttämään hänelle vauvan kuvan ♥
Rv 12+4
Voi kun uskaltaiskin olla onnellinen tai edes uskoa saavansa vauvan. Edes melkein. Mutta rv 16+5 todetun keskeytyneen keskenmenon jälkeen ei oo niin helppoa. Niin sekin silloin ultrassa heilutteli.. Katotaan nyt miten tässä käy. Jos rakenneultraan asti pääsen ja silloin kaikki on ok, niin ehkä sitten.. Nyt viikkoja kai 12+5.. En edes halunnut nyt ultraan. Ei siitä viimeksikään ollut mitään hyötyä.
Moikka! Ilmoittaudunpa minäkin tänne. Rv kertynyt jo 10+1 ja la 26.3. Raskaus tuli vähän yllättäen mutta ollaan onnesta soikeena silti ja tämä vaavi on sitten neljäs jo :) Jännä todeta että tämäkin raskaus on samankaltainen kuin edellisetkin, huonoa oloa toki ollut mutta pönttöä ei tarvinnu halailla kun muutaman kerran. Toki väsymystä ollut reippaasti ja TURVOTTAA :D Ei tässä varmaan kauaa mee kun alkaa kaverit sun muut huomaamaan raskauden. Kertonut en siis ole vielä kellekään muulle kun omalle perheelle tietysti. Parin viikon päästä on np-ultra, eli varmaan sen jälkeen uskallan kertoa pikkuhiljaa asiaa eteenpäin. Varsinkin kun se la silloin kunnolla varmistuu :) Mielihaluja ei vielä ole tullut vastaan, mutta luulen että kyllä tässä vielä niitäkin tulee, niitä odotellessa siis ;)
Sokerirasitukseen menen myös, niinkuin edellisessäkin raskaudessa. Se on kyllä inhottava, mutta kyllä siitä viimeksi ainakin suht helpolla pääsi eikä olo ehtinyt kovin pahaksi mennä niiden sokerilitkujen juonnin jälkeen. Salilla käyntiä harrastan mutta nyt on jotain päiviä viikossa jäänyt välistä huonon olon/ väsymyksen takia. Muuten kyllä kuntoilu sujuu entiseen tapaan, paitsi jotkut vatsalihasliikkeet olen jättänyt vähemmälle kun ei tuntunut enää mukavalta. On tämä odotus kuitenkin aina yhtä ihana asia, niin ei maailma siihen kaadu jos ei entiseen tapaan kuntoilla pysty, kevyempää liikuntaa vaan kehiin. Sitä ehtii kyllä kuntoilemaan vauvan syntymän jälkeenkin, pääasia että raskaus sujuu hyvin loppuun asti :)
Reilu kaksi viikkoa vielä ultraan! Millään ei jaksais odottaa. Nyt on kerrottu ihan parille kaverille, muttei vielä vanhemmille eikä töissä. Huomenna tulee rv 12.
Selviättekö vielä normivaatteilla? Mä jouduin loman aikana tuunaamaan työhousut, kun en saisi niistä nappia enää kiinni. Onneksi oon ompelutaitoinen niin ei tarvii käyttää työpaikan tarjoamia mammahousuja kun kaikki sanoo että ne on ihan hirveät. Poistin vetskarin ja ompelin resorin yläosaan tilalle. Nyt pitää vaan jännätä, että näkeekö joku kun vaihdan vaatteita töissä. :D Muutenkin mahaa alkaa olla jo mahdoton täysin piilottaa, tiukoissa vaatteissa näkee kyllä selkeästi että on isompi vatsa kuin ennen. Farkkuja en pysty enää käyttämään. Yhdet liian isot housut on nyt oikein hyvät. :D Muuten on pakko vaan hengailla collareissa tai sukkiksissa ja mekossa.
Pahoinvointi on täälläkin vähän helpottanut. Hampaiden harjaus on edelleen hirveetä, mutta enää ei pieni nälkä aiheuta ihan hirveetä oloa. Selviää jo ilman kellontarkkoja välipaloja. :)
Terkkuja varhaisultrasta! vaavelo vastasi viikkoja 8+1 joten ultraaja ei lähtenyt muuttamaan terkan laittamaa 8+4:ää. Elikkäs 13.3 päivämäärällä mennään ja nt-ultra olis sitten seuraavaksi 28.9.
Olipa muuten ihana kun ultraaja käytti sanaa "hän", eikä sikiö. ("siellä hän nyt on :)") Sydän sykki ihanan tasaisesti ja pikkuisen liikettäkin jo oli. Miehen hengitys oli kuulemma hetkeksi lakannut kun ultraaja sano että "pyörittelen tässä vähän että varmistuu ettei siellä ole toista" :D sehän se vasta oliskin ollut ylläri...
Pahoinvointia edelleen kovasti, ja näillä keleillä on kyllä todella tukalaa olla. Tuun siksi töihinkin jo aamuseiskan maissa että pääsee viileällä kelillä perille saakka, töissä onneksi hyvä ilmastointi (pitkät housut jalassa).
Mäkin kyllä suosittelen tuota varhaisultraa, tosin onhan se kalliimman puoleinen jos yksityisen kautta menee (käytiin silloin esikoisesta, 100e, toisen lapsen kohdalla luotettiin "että kyllä se siellä on"). Kunnan kautta tuli poliklinikkamaksu (n. 30e).
Nyt vois ehkä hyvillä mielin kertoa parille kaverille töissä...jos uskaltais..kassotaan :)
Mitäs muille kuuluu?