Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalisvauvat 2015 <3

30.06.2014 |

Vuoden 2015 maalisvauvaa odottelen, itse 23 ja mies 25. Esikoisemme laskettu aika olisi näillä näkymin 10.3.2015, jos kaikki menee hyvin. :)

Haaleita plussia tullut dpo 10:stä saakka, vahvistuneet päivä päivältä ja tänään ensimmäinen vahva plussa. Eli vielä kovin varhaisessa vaiheessa raskautta olen, sillä rv vasta 3+6, huomenna siis 4+0. :)

Toivottavasti saisin tänne seurakseni paljon muitakin maalisvauvaa odottelevia! :)

Kommentit (202)

121/202 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ApUvA!! :/

Mulla nyt rv 5+4. Raskaustestit (useat eri testit eri päivinä) viime viikolla plussaa tai hailakkaa plussaa ja eilen cb digital näytti (edelleen) "raskaana 1-2", eikö pitäisi näyttää jo enemmän? Tänään puikkotesti ja liuska näytti negaa ja tänään päivällä alkoi melko kovat menkkamaiset alamaha kivut jotka kesti parisen tuntia ja vieläkin välillä vähän juilii. Lisäksi vessassa käynnin yhteydessä jäi paperiin aluksi tummanruskeaa tuhrua mikä muuttui verisemmäksi. Ei mitenkään vuotamalla ole vuotanut, mutta selkeesti paperille jää kuitenkin joka kerta. Onko tämä nyt keskenmenoa vai voisiko olla jotain vaaratonta..? Terveyskeskukseen soitin paniikissa mutta käski soittaa myöhemmin päivystysaikaan jos siltä tuntuu ja neuvolasta en saanut enään ketään kiinni. Ensimmäinen neuvola aika on varattuna torstaille, mutta ei vaan uskalla/voi/pysty odottamaan ja miettimään ja pelkäämään siihen asti.. Menkat siis myöhässä 10pvää eikä ole koskaan ollut kahta pvää kauempaa myöhässä. Pääkin on kipeä, mutta se johtunee tästä jännityksestä, pelkäämisestä ja itkukohtauksista..

122/202 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kirjottaa 32v tuleva äityli, rv 4+5 tänään menossa, ihanaa vihdoinkin...vuoden yrityksen jälkeen. Lopetin e-pillerit n. vuosi sitten ja kuvittelin että vähän nopeemmin tulisin raskaaksi, muttei se aina niin mene...nyt tässä miehen kanssa jännitellään miten alku menee :) On tää niin ihanaa!!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/202 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cludberrynen: tulee mieleen kemiallinen raskaus.. siis niin, että on sen verran kiinnittymisyritystä, että hormonit alkaa toimia ja tulee positiivisia tuloksia testeistä, mutta sitten ne menkat alkaa myöhässä. Keskenmenossa monesti hcg laskee vähän hitaammin eli vielä useamman päivän vuodon alkamisen jälkeen voi saada positiivisen tuloksen testiin.. Tai en tiiä jos on tosi varhainen keskenmeno..

124/202 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Sähläsin äsken kun yritin hyväksyä jotakuta tohon suljettuun ryhmään.. yritin avata oikeudet mutta painoin ilmeisesti poista... en huomannut katsoa nimimerkkiä. Joten, jos olet yrittänyt liittyä ryhmään etkä ole päässyt, koita liittyä uudelleen. :)

125/202 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipa, missä teillä on tuo vauvavakuutus otettu? :)

Mulla ei oo ku enää tissikivut riesana. Enempikin vois olla raskausoireita..

tann 5+6

126/202 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei täälläkin yksi maalisvauvan odottaja! Mun (25v) ja miesystäväni (25v) esikoisen olisi siis määrä syntyä maaliskuussa, LA suunnilleen 19.3. Olo on edelleen aivan epätodellinen! Reilu viikko sitten tein positiivisen (liuska)testin ja sen jälkeenkin vielä pari. Väsyttää koko aivan tuhottamasti ja rinnat on kipeät, mutta muuten olo on mitä mainioin! Ei olla vielä kerrottu kenellekään, kun meilläkin on tässä vielä vähän sulateltavaa, kun tulin ns. kerrasta raskaaksi. Miten jännää!! :)

127/202 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin paljon uusia, tervetuloa kaikille ja tsemppiä alkuraskauteen! En ookkaan käynyt täällä kirjottelemassa pitkilleen, puhelimella niin hankala käyttää tätä foorumia. Huomasin, että on tullut tuo salainen ryhmä johon mielelläni liittyisin, niin pääsisi keskustelemaan hieman avoimemmin. :)

128/202 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,
Täällä liittyy seuraan pikku-kolmosen odottaja :) Ikää 31v ja lapset 1/10 ja 9/11.
Pillerit lopetin jo alkuvuodesta kun halusin tasottaa omaa kroppaani ja tässä kierrossa annettiin sitten lupa tulla jos on tullakseen (vaikka leikkisästi puhuttiin et tää on "harjotuskierros" :D) no mutta, eilen pärähti plussa, eli harjottelusta päästiinkin heti tosiasiaan :D
Mulla kierto on ollut epässäännöllinen 20-40 välillä, ja kp33 testasin selvän negan ja eilen kp43 sen plussan, eli nyt on raskausviikot vähän hakusessa jotai 6-4 väliltä siis ollaan. Onko joku kokeillu niitä clearblue digimittareita, pitäsköhän käydä hakemassa?
Oireet alko muutama päivä sitten: kuvotus keskellä päivää/illalla ja rintojen arkuus ja halut on niikun maksimissaan ;) (sitä mieskin ihmetteli ennen testiä)
Edellisissä raskauksissa kuvotus on tullut kuvioon joskus 6+ viikoilla eli siittä vois jotain päätellä, mut haluun tietää edes vähän varmemmin. En olis kyllä uskonut että näin nopeeta tärppäis.
Ekaa lasta tehtiin n. 7kk, toka tuli ekasta (ovis oli hyvin selvä silloin, kun vielä imetinkin esikoista).
Mulla on koko kevät ollut ihmeellisiä oloja pillereiden jälkeen ja ilmeisesti mahdollisesti kilpirauhanenkin oireilee (jatkotesti ens kuussa) mutta nyt on ainakin mieli korkealla ja on kaikkea ihanaa odotettavaa :)
Harmi vaan että kesäloma loppu ja maanantaina töihin... :(
Mut nyt ajatellaan positiivisesti ja ens vuonnahan meillä kaikilla on piiiiiiitkä loma ;)

Tietääkö joku missä on hyvät alueelliset ryhmät? edellisistä lapsista on edelleen mammaryhmät kasassa...

129/202 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sain kahlattua koko ketjun läpi :)
Täällä olikin jo puhe siitä mihin alueeseen kuuluu, Tayssi on meidän synnytyssairaala ja pelkkiä hyviä kokemuksia on sieltä :)

130/202 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys!

Täällä odotettu plussa pärähti testiin juhannuksena :) pienokaista ehdittiin jo tovi toivoa ja viikot ovat menneet ilon sekaisessa hämmennyksessä <3 Jos kaikki massussa hyvin on pienokaisen la 3.3.2015.

Ensi viikolle on varattu aika VU:n. Onko täällä jo moni ehtinyt käydä VU:ssa? Itseäni jännittää että sykkiihän tuola masussa varmasti pieni sydän oikealla paikallaan. Toki mitä vain voi sattua myös myöhemmin..

Mukava huomata, että meitä plussanneita on jo näin paljon! Tarrasukkia kaikille :)

Vierailija
131/202 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tann, Pohjantähdestä on meidän vakuutukset. Tyytyväinen heidän toimintaansa olen ollut :)

132/202 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään neuvolaan ja terkka laittomut varhaisultra-jonoon, jotta saafaan tietää oikeat viikot seulontoja varten. Eka neuvolakäyntikin sovittiin jo ens viikolle, aikas kiva juttu :) Onse vaan kiva päästä sinne ultraan, saa ainakin varmuuden asukista (vaikka näillä oireilla ei kyllä epäselvyyttä paljon jää. Hiukan oli kummallista muuten tänään salilla tehä vatsalihaksia..en varmaan kauaa enää niitä tuu tekemään. Mitäs muille kuuluu?

133/202 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovainen ilmottautuminen maaliskuisiin.. :)

Plussasin eilen päikkyjen jälkeen clear bluella ja vahva viiva tuli samantien, 4+5 on tänään ja LA 26.3. 

Olemme molemmat 29v ja molemmilla on jo yhdet lapset edellisistä suhteista, minulla 3vuotias tytär.

Yritystä takana viime vuoden marraskuusta asti. Kierrot ovat heitelleet miten sattuu laihduttamisen takia. Tammikuussa oli kaiketi kemiallinen (testit näytti haaaaleaaaa plussaa mut vuodot alko 10pvää myöhässä ilman kipuja) ja nyt juhannukseksi tuli uusi keskenmeno rv6. Haamuviivoja ja digitaalinen 1-2vkoa vaikka piti olla jo sen kolme..jotenkin tiesin sen ettei pikkuinen kestä mukana. Tiesin mut silti itku tuli kun se tapahtui :( Labrassa kävin otattaas kaikki ettei ole mtn tulehduksia tuossa kesäkuun alussa ja lääkäriin on aika elokuun alkuun. Jonka ehkä joudun perumaan mikäli tämä pieni pysyy tiukasti kiinni :)

Uusi raskaus siis alkoi heti ensimmäisestä kierrosta keskenmenon jälkeen. En käynyt tutkimuksissa tms keskenmenon suhteen mutta tein negatiivisen testin viikon päästä vuotojen loputtua. 

Nyt epäilyt heräsi koska kiukuttelen kaaaaiiikille :D väsyttää vaikka kuinka nukkuisi päikkäreitä (olen lomalla), ensin oli nännit toooodella kipeät ja sitten koko rinnat (sivuilta enimmäkseen). Ihottuma käsistä on helpottanut?! Ruokahalu on loputon vaikka on tälläiset helteet. Tiesin että olen raskaana ja eilen teinkin testin vaan todistaakseni isännälle että tärppäs heti :) vahva viiva tuli samantien. Kesäkuussa iloitsimme niin että läheisille kerroimme plussasta (ei ollut kiva soitella perään että kesken meni..) ja eilen päätimme ettemme kerro kelleen ennenkuin rakenneultrakin on tehty! heh no ehkä hiukan aikaisemmin mutta varmoina siitä että pikkuisella on kaikki hyvin. Sen takia tänne halusin rekisteröityä että voin joillekin tuntojani purkaa, isäntä ei jaksa kaikkea kuunnella :DD

Nyt siis jännätään pysyykö "Taimi" matkassa mukana ja kauhulla odotan mitä oireita tuleman pitää (esikoisesta minulla oli KAIKKI mahdolliset).

Ensimmäinen neuvola esikoisesta oli vasta rv10 joten ei tässä ole kiirus neuvolaan soitella (paitsi perua tuo olemassa oleva aika). Synnäri tulee olemaan KOKS.

Onnea kaikille plussanneille! Mielenkiinnolla lueskelen miten muilla sujuu odottelu :))

Mismis 4+5

134/202 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki täällä vaikuttaa ihan huippu onnellisilta ja iloisilta. Eikö kenelläkään ole pahaa raskauspahoinvointia? Mä olen raskaana 8. viikolla ja ainoa asento, jossa saatan mahdollisesti löytää mukavan asennon on sängyllä. Muutoin olen ihan pois pelistä. Nyt kun aloin käyttämään Sea bandia tämä on siedettävää, mutta vielä pari päivää sitten ajattelin, että jos tämä raskaus menee kesken, niin uutta en jaksa yrittää tämän pahoinvoinnin takia.

Sorry, tämä oli nyt tällainen vali vali viesti. Ihanaa, jos te muut pystytte nauttimaan raskaudesta.

135/202 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onne Mismis ja muut plussanneet! Ja Pumpa tulehan heti sitten kertomaan mitä VU näytti :)

Itselläni maanantaina ultra! Jännittää aivan mielettömästi, haluisin vaa jo nähdä pienen jota niin oon rakastanu jo kuukauden päivät! pieni pelko persiissä tietysti, ja täysin riemu ratkiaa tuon ultran jälestä vasta.

Itse en ole koskaan ottanut vauvalle vakuutusta, enkä ota nytkään.

Huono olo alkaa vähän heräämisen jälkeen ja jatkuu iltaan asti, tosi inhottavaahan se on, mutta lapsi on niiiiin toivottu että ei haittaa. Paha väsymys tosin jarruttaa vähän meidän menevää elämää, mutta ei tämä ole pysyvää, pitää ajatella positiivisesti!

Mä palaan seuraavan kerran ensi viikolla ultran jälkeen! :) Kivaa odotusta!

Rv 7+3

136/202 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä yksi ilmoittautuja mukaan. Viikkoja tasan 5+0 ja laskettu aika 26.3.
Entuudestaan kaksi lasta, 8v ja 11v pojat, joten iltatähti siis tulossa.

Neuvolaan sain ajan vasta neljän viikon päähän, oma neuvola kesälomilla ja taitaa varaneuvolakin olla täynnä. 

Helteistä päivää kaikille!

137/202 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Pippurimix sit sama LA, onnittelut plussasta! :)

Baguette: eiköhän pahoinvointi täälläkin nosta päätään rv7 tienoilla. Ainakin esikoisesta oli rv7-15 aamupäivän ja rv15 eteenpäin illat. Ranneketta myös suunnittelin ja hyvä tietää että auttaa edes vähän.

Täällä ei muuten uutta väsymyksen ja kiukuttelun lisäksi. Pelkoa vain km suhteen. Iloinen että raskauduin mutta valtava menettämisen pelko kalvaa koko ajan. Ehkä siksi kun on jo yksi lapsi jota rakastaa yli kaiken, haluaa toisen ja keskenmenon mahdollisuus on olemassa ja koettunakin jo. Ei tää naisen elämä ole koskaan helppoa.. :D 

138/202 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin oon ihan oottanut että koska joku uskaltaa sanoa ettei tämä nyt ihan herkkua ole :D
Mulla on ollu pahoinvointia nyt kokonaisen viikon, aamulla hyvin vähäistä (syön jäisistä marjoista tehdyn rahkapirtelön mikä pitää hyvin pahanolon poissa) mut iltapäivä menee ihan vaan huonosti voidessa. Töissä olen, mut en mä täälllä juuri mitään pysty tekemään...syötävä on heti kun paha olo tulee.

Ja se väsymys...eilenkin sammuin ihan totaalisesti siinä kasin pintaan sohvalle (mies ja lapsiparat) eivät saaneet mua edes hereille kun oli lasten nukkumaanmenoaika :( klo 23 heräsin kauheeseen nälkään, söin ja nukahdin uudestaan. Tämmöstä tää nyt on (oikeestaan kuudelta olisin jo menny nukkumaan, jos olisin saanut mennä)... Mulla viikot pahoinvoinnin alkaessa oli jotain 5-6, ei tarkkaa tietoa ennen ultraa. Mutta edellisissä on kestänyt sinne viikoille 14-16...piiitkä tie vielä edessä...*huokaus*

Mutta se keskiraskaus, voi että mä niin toivon että tämän kanssa on samanlaista kun edellistenkin, mä niin nautiin siitä :)

Mä en ole vielä kertonut kenellekkään, mutta odotan kyllä sitä hyvää hetkeä et saisin sanottua kaverille jonka kanssa olen kokoajan töissäkin tekemisissä..eilen olin niin lähellä kertoa kun hän sanoi nähneensä vauva-unta :D ehkä ens viikolla sitten. Viikonloppuna ollaan menossa kavereille iltaa viettämään, veikkaan että siitä illasta ei päästä kertomatta.. :)

139/202 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tää turvotus *huokaus* mulla ei oo enää oikein mitään vaatteita missä vois olla mukavasti ja piilotella, vatsa on hirveen turvonnu kokoajan (kaikki ruoka turvottaa kamalasti). Pitää kai kohta hakee mammavaatteet varastosta kun on niin epämukavaa jo olla. (en kyllä ihan vielä olis niitä halunnu ruveta pitämään :().

140/202 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Uskaltaudunpa minäkin varovaisesti mukaan. Kyseessä on ensimmäinen raskaus, joten kaikki on niin uutta ja jännittävää! :) Plussasin viikko sitten, nyt rv5+0 ja la 27.3.15. Yllättävän "vähällä vaivalla" tämä alkuraskaus on toistaiseksi mennyt, mitä nyt välillä pientä kuvotusta on...

Aurinkoista päivää kaikille! :)