Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalisvauvat 2015 <3

30.06.2014 |

Vuoden 2015 maalisvauvaa odottelen, itse 23 ja mies 25. Esikoisemme laskettu aika olisi näillä näkymin 10.3.2015, jos kaikki menee hyvin. :)

Haaleita plussia tullut dpo 10:stä saakka, vahvistuneet päivä päivältä ja tänään ensimmäinen vahva plussa. Eli vielä kovin varhaisessa vaiheessa raskautta olen, sillä rv vasta 3+6, huomenna siis 4+0. :)

Toivottavasti saisin tänne seurakseni paljon muitakin maalisvauvaa odottelevia! :)

Kommentit (202)

141/202 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpäs näyttää olevankin sama la MISMIS, onnea sinullekin ja kaikille muillekin plussanneille. :)

Varasin eilen yksityiselle ajan ultraan, koska sain niin myöhäiselle ajan äitiysneuvolaan ja minua "kalvaa" mietinnät että olisko tuplat tulossa?! Raskauspahoinvointi on todella paljon voimakkaampaa kuin aiemmissa raskauksissa, maha on jo näkyvä ja sukurasite painaa siinä asiassa paljon. Itsellä on sisaruksina kaksoset, isälläni samoin, miehelläni myös.. joten riski olemassa, eikä hermo kestä odottaa kuukauden päähän. (kärsimätön luonne kun olen :) )

Jos näin kävisi, asiahan vaatisi sulattelua vielä lisää kun koko raskaus tuli aika yllärinä, mutta iloinen asiahan sekin olisi. 

Aurinkoista viikonloppua kaikille odottajille! 

142/202 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehan Pippurimix sit kertomaan meille monta pikkuista on kyydissä :)

Turvotuksen takia itsekin tänne tänään jo ilmestyin. En muista että esikoisesta olisi näin aikaisin turvottanut. Vai onko se tämä helle? Vatsa on jo ihan *buff* vaikka ihan alkumetrejä mennään. Pitää laittaa tuo suolan käyttö suurennuslasin alle ja lisätä veden juontia (onko sekään enää mahdollista kun muutenkin koko ajan jano).

Ja tänään aamupäivällä iski mega migreeni. Pääkipua esikoisesta oli jtn 8-9rvn tienoilla sen pari vkoa mutta että migreeni..saas nähdä jatkuuko huomenna herätessä sama meininki.

Onnittelut plussasta Suttuli! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/202 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa liitytään mukaan, varovasti :)

Eli esikoinen kyseessä, minä 26v. ja mies 28v. Tänään rv5+0 (SUTTULIN kanssa melkein samoissa päivissä :) ) ja LA 28.3 näillä näkymin. Tosin itse hiukan uskallan epäillä tota, kun ovis tuntui jo paljon aikaisemmin mitä antaa laskurit, mutta neuvolantäti sanoi että näillä mennään ekaan ultraan asti :) Erittäin jännää aikaa eletään!

Tein maanantaina kaksi plussa-testiä,prisman oman ja apteekin herkän. Herkässä tuli heti nätit viivat 2h pidättelyn jälkeen keskellä päivää, mutta varmuudeksi piti tehä vielä keskiviikkona samanmoinen aamupissasta ja piirtyhän ne viivat silloinkin. Epätodellinen olo ja yritänkin pitää itteni nyt pois apteekista hakemasta viikkonäytöllistä :) Onko muille iskeny "pakkomielle" testeihin vai oletteko uskonu ihan ekasta? Ikinä en ole kahta viivaa saanu, joten sillä kai tämä epäuskoisuus + kun tuli herkällä testillä..Tiiä sitte mitä se muka vaikuttaa..

Ja eka neuvolaaika olisi 15.8, sitä kovasti ootellaan ja koitetaan jotenkin pitää järki että odotetaan ultraan asti jotta varmistuu onko siellä mahassa joku :) Yksi kaveri tietää, muille ajateltiin kertoa vasta ultran jälkeen. Olo on ollu ihan hyvä,mitä nyt välillä maha sekaisin, juilii ja kiertää muttei varsinaista pahaaoloa ole ollu. Ke ja to tuli vähän ruskeaa tuhruvuotoa, eilen ei enää niin paljoa kuin aikasemmin. Ja siis todella pientä, jäi vaan hiukan housuihin muttei pyyhkiessä tm..Muilla tullut? Ja pientä väsymystä iltaisin ja aamulla taas herätään hirmusen aikaseen.

Semmosia napailuja täältä :)

Promint rv5+0, LA 28.3

144/202 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, tuntuu ihan epätodelliselta kirjoittaa tänne, mutta kyllä nyt mukaan liitytään varovasti, mutta toiveikkaasti <3
Viikkoja 8+6, eilen ensimmäinen neuvola ja 13.8 sitten UÄ, niin onnellinen, mutta epätodellinen olo. Ehkä tuo UÄ vihdoin sitten auttaa ymmärtämään, että joku pikkuinen tuolla kasvaa!! <3 Laskettu aika 1.3! <3
Kaksi testiä tein, liuskan ja Clear bluen näytöllisen ja molemmat positiivisia.
Pahoinvointi ollut nyt jotain aivan kamalaa, oksennusta vain oksennuksen perään, rinnat ovat arat ja kipeät ja itku on niin herkässä, että kaikki lähes tulkoon itkettää :D

Voi onnellisuutta <3

145/202 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä ja tulihan se tämä maanantai vihdoinkin!

Tulin juuri ultrasta, ja pieni nähtiin, sydän löi ja vastasi viikkoja! ♥ On se uskomatonta nähdä oma lapsen alku ekaa kertaa :)

Nyt voin huokasta ja alkaa nauttimaan vaan tästä, ja ehkä kerronkin jo muutamalle, en malta pitää täysin salaisuutena tätä onnea! Mieletön tunne!!

Rv 8+1

Vierailija
146/202 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä varovaisesti ilmoittautuu esikoisen onnellinen odottaja.

Raskaustestin uskalsin tehdä vasta eilen kiertopäivien ollessa 45 ja plussaahan se näytti hyvin selkeästi tuo apteekin oma raskaustesti. Meillä taustalla km, ekaan yk tarttui silloin. Samoin tämä ensimmäiseen mihin oli lupa uudestaan yrittää, ja jännittää meneekö tämä nyt sitten hyvin, aika neutraalina sitä yrittää olla.

Housujen napit ja kuminauhat kiristää, mielialakin ehti vaihdella siihen malliin että arvelin jo ennen testiä olevani raskaana.

La olisi vauvan laskurin mukaan 34 kiertopäivän 25.3.2015  <3 Laskuri näyttää että raskaus olisi kestänyt 5+5... Samaa la näyttäisi arvelevani ja kalenteriin merkkaamani mahdollinen ovispäivä. Niitä en ole tikuttanut lainkaan...
Meillä ikää minä 26v ja mies 35v, ja molemmille ensimmäinen ja toivottu.

147/202 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan!

Aattelin kertoa tässä nyt oman tarinani ja näin aluksi kerron, että ikää minulla on 19.

Elikkä menkkani olivat viimeksi 29.5. Kesäkuussa vasemman puolen munasarjaani rupesi nippailemaan, etominen alkoi, selän vihlaisut/pistelut, olut ei maistunut eikä tupakka, feta ja tonnikala oli suurinta herkkuani ja maha turposi myös jonkin verran. Noh, empä ajatellut että olisin ekasta kierrosta raskaaksi tullut ja oireetaan eivät olleet niin voimakkaita, että olisin voinut epäillä olevani raskaana.

Menkat eivät alkaneet kesäkuussakaan ja tein muistaakseni 3 negatiivista testiä(rfsu), ajattelin vielä odotella jospa ne sieltä tulisivatkin jos onkin jonkinlainen hormonihäiriö. Heinäkuussakaan eivät vielä menkat tullut ja tein apteekin testin, negaa sekin.

25.7 ajattelin, että nyt on pakko käydä verikokeissa ettei ole jotain tulehdusta kun menkkoja ei kuulu. Soitin vaik terveyseskukseen ja sanoivat, että labraan vaan. Kävin ja soitin päivällä neuvolaan. HCG oli 480! Eli raskaanahan sitä oltiin, oli kuulemma liian alhainen luku kun laskujen mukaan menossa rv8. Sanoivat, että ensviikolla uudestan.

Tänään sitten kävin uudestaan labrassa ja HCG olikin jo 1600! Huomenna olisi neuvolaan aika. Kerron huomenna sitten mitä neuvoplassa sanoivat.

En seurustele enää lapsukaisen isän kanssa, mutta isä haluaa olla mukana lapsen elämässä ja tulee olemaankin loppuun saakka. :)

Tv: Jepsi

148/202 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloiset onnittelut plussanneille! :)

Metsämamma88 Varmasti loistava fiilis! :))  

Itse sain tänään aikaiseksi perua lääkäriajan ja vaihdettua sen ensimmäiseen neuvolaan. 18.8 on vasta aika ja viikkoja olisi 8+4 silloin. Kunhan pysyisi matkassa, näillä päivillä meni viimeeksi kesken..

Oireina on ketutuksen ja väsymyksen lisäksi tullut migreeni/pääkipu, pahoinvointi heti herätessä joka kestää iltapäivään, vatsa sekaisin.. sellanen kaikenvoiva pahaolo sinne iltapäivään asti. Ja uudestaan kun nukkumaan käy. Oi tätä autuutta! :D Esikoisesta ei todellakaan alkanut näin ajoissa. Isäntä myös lomalla ja sääliksi käy miten joutuu sietämään mun päänaukomista! Nooh, ehkä tää tasottuu sit ekan kolmanneksen jälkeen :)

Miten muut, onko olot vielä muuttuneet? Tää hellekin tekee varmasti osansa. Eipähän ainakaan palele ;)

Mismis ja "Taimi" 5+4

Vierailija
149/202 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tullut huonoa oloa! Ei niinkään aamusta vaan iltapäivästä lähtien.

Luettiin miehen kanssa noita raskausoireiden luetteloa ja naureskeltiin kun on pitänyt vessassa juosta aamuyöstä ja nenä on tukkoinen :)

Neuvolaan en ole vielä soittanut ollenkaan, mutta eiköhän sinnekin täydy sitten jossakin vaiheessa... Haluaisi vain että olisi varmasti nähtävää ja kuultavaa kun oma epäilys on, että viikot ei pidä paikkansa kun on pitempi kierto olemassa.

150/202 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille. Ensimmäistä lasta odottamassa, 2 plussannutta testiä takana. Aika neuvotaan varattu, la 29.3. Kirjoittelun lisää, kun saan tunnukset salattiin ryhmään.

Vierailija
151/202 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki nyt sitten menneet tuonne ryhmään kun ei paljoa täällä juttu luista :)

Itse kovasti miettinyt tota varhaisultraa. On tullut niin paljon luettua puolesta ja vastaan etten tiiä mitä sitä itte tekis. Mies haluisi mielummin odottaa ihan neuvolan ultraan, mutta en tiedä.. Mitä muut mieltä, meinasitteko mennä? :)

Promint rv 5+4

152/202 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan! Kivoja kirjotuksia täällä :)
Minä en jaksa mihinkään salattuihin ryhmiin ilmottautua, ainakaan vielä tässä vaiheessa...

Käväisin eilen neuvolassa ja tätsän mukaan mulla olis viikot tänään 8+0 ja LA 13.3, mutta ens maanantaina varhaisultrassa selviää mikä se todellisuudessa on (mulla siis varhaisultra ihan kunnan kautta, että varmistuu oikeat viikot, jotta voin mennä seulontoihin).

Paha olo senkun jatkuu.... aamulla herätessä ihan ok olo, mutta pikkuhiljaa se huononee päivän mittaan ja iltasella vaan puhaltelen ja puhkun..ihan hirveetä suorastaan.
Mutta se on jännä, et jos meillä on vieraita tai me ollaan jossain kylässä niin siellä ei se paha olo tunnu niin kovasti...en tiä mikä psykologinen juttu toikin :D

Oli kyllä aika hassu olo olla siellä neuvolassa ja se kun terkka onnitteli ja kaikkee..tuntu ihan omituiselta, kun ei jotenki oo vielä konkretisoitunut tämä asia (vaikka paha olo onkin) ja sit kun jo katottiin kaikki ultra- ja lääkäriajat sinne +20 viikoille saakka...ei osaa yhtään niin pitkälle ajatella. Mut kyllä sekin aika joskus tulee.

Mä kerroin yhdelle kaverille viikoloppuna ja hän oli tosi yllättynyt, mutta iloinen mun puolesta. Sit varhaisultran jälkeen voin kertoa vielä parille kaverille joiden kanssa olen kokoajan tekemisissä. Perhe saa vielä odottaa...(kerron sit kun pakko, ettei anoppi ehdi sinne vauvanvaate kaupoille liian pian...hän on just semmonen).

Onneksi tällä viikolla oli vielä pari loma päivää niin tuntuu vähän lyhemmältä, vielä kun jaksais 2 päivää asiakaspalvelussa niin homma olis hanskassa.
Tsemppii muillekkii! kylse tästä... 

153/202 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Maaliskuisiin mukaan ilmoittautuu 24v esikoisen odottaja, rv 7+0. Olo on ajoittain jäätävän huono, yökötys on jotain sanoinkuvaamatonta.

Huomenna olisi ensimmäinen neuvola ja lääkärillä ultra!! En ole ikinä kuullut että yleisellä puolella ultrattaisiin jo näin aikaisin, mutta ilmeisesti..Näinköhän saavat mitään edes näkymään..

154/202 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heii, täällä kans ilmoittautuu yksi maalisvauvan odottelija. :) Esikoinen olisi tosiaan tulossa ja la kierron mukaan 30.3. Minulla eka neuvola vasta 21.8 ja sieltä saan vasta ajan ekaan ultraan eli piitkä aika ois vielä odotella. Mietin itsekin tuota varhaisultraa yksityisellä, kun olen niin kärsimätön, mutta mies yrittänyt rauhoitella ja tsempata et jaksaisin odottaa ihan kunnan ultraan, joten kai se on jaksettava odottaa. :) Oireita on ihana lista, tissit tosi turvonneet ja kipeät, aamuisin oksentelua, maha välillä ummella ja välillä ihan jotain muuta, mahaa nippailee ja välillä ihan koskee.. Pari yötä sitten heräsin jäätävään vatsakipuun, sattu tosi paljon ja olin varma et nyt menee kesken, mutta ei mitään vuotoja ole tähän mennessä tullut. Onko muilla ollut vastaavaa? Vielä näin alussa tästä raskaudesta ei oikein ole osannut nauttia, kun pelottaa koko ajan että menee kesken tai vauveli ei ole siellä missä pitäisi. Toisaalta taas on niin onnellinen, että vois sen kertoo kaikille ohikulkeville. :D No tämmöistä tän kai kuuluu olla, tsemppiä myös kaikille muille hermoilijoille ja vähemmän hermoilijoille! :) Ja niin, itse olen tosiaan 24v ja mies 26v. Jaksuja kaikille!

155/202 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, täällä yksi Maalisvauvan odottaja! Liityin tonne suljettuun ryhmään suoraan ja esittelen itseni mielelläni siellä sitten :) Toivottavasti saisin nopsan hyväksynnän :=)

156/202 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en liity salaiseen ryhmään, tuntemattonahan sitä täälläkin tarinoidaan. Hyvin monella tuntuu olevan pahoinvointia, itsellänikin pahinta just illasta, se on kyllä inhottavaa, mutta tutkimusten mukaan pahoinvoivilla on pienempi keskenmenoriski!

Kyllä mä suosittelen varhaisultraa, jos on malttamaton. Se on aivan kauheaa se epätietoisuus ja stressi. Kunhan ei mene liian aikasin, viimeksi tein sen virheen että menin joskus 6+ viikoilla ja näkyi vain pussi, ja siitähän se stressi sitten alkoi, mutta kaikki oli niinkuin piti myöhemmin.

Meillä keskimmäinen lapsi lipsautti isovanhemmille uudesta vauvasta... piti olla vielä salaisuus pitkään, mut pieni oli niin innoissaan vaan et vahingossa tapahtu :) Jännä että juhannuksena ei vielä ollut tietoakaan vauvasta, ja menneenä maanantaina massussa näky jo vauva ♥

Tiistaina minulla ensimmäinen neuvola rv 9+1, pääsen taas näkee vauvaa ja saan samalla ajan sairaalan ekaan ultraan, sekin on jo tässä kuussa! Mulla maha jo näkyy, neljäs raskaus, voi olla turvotustakin, mutta sisäänkään en kärsi enää vetään niinkuin normaalisti teen, jotta masu ois litteä, nyt ihana kun voi antaa vaa rennosti pienen kummun näkyä :)

Metsämamma rv 8+5

157/202 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei vaan kaikille maalisvauvan tuleville äideille =).

Itse olen aktiivisesti kirjoitellut helmivauvojen palstalle ja 40+ äidiksi 2015.

Luulin pitkään että varmasti se LA tulee olemaan helmikuussa, viimeistään puolivälissä. Tänään vahvistui ultrassa että LA sitten onkin 1.3. Joten varovaisesti voi veikata itsensä maalisvauvan äidiksi ;). Minulla nyt menossa rv 9+5. Vahva punainen plussa tuli kotitestiin 30.6.

Seuraavaksi jännätään sitten ensi viikon alussa tehtävää seulontaverikoetta.

Meillä on ennestään muutaman vuoden vanha lapsukainen eli pikku kakkosta odotellaan perheeseen <3.

158/202 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Laitoin liittymispyynnön tuonne ryhmään. Täällä nyt sitten odotellaan kolmatta lasta.

-Yennie-

159/202 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon enempi tuolla salaisen ryhmän ja fb-ryhmän puolella esillä :)

tann rv 8+2

160/202 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täälläkin yksi maalisvauvan odottaja :) Laitoin juuri liittymispyynnön tuonne salaisen ryhmän puolelle.

Olen 35-vuotias ja meillä on ennestään kaksi lasta pienehköllä ikäerolla. Pitkään tuntui, että lapsiluku olisi täynnä, mutta suunnilleen vuosi sitten aloimme varovasti jutella miehen kanssa kolmannesta. Iltatähdestä kenties? Pitkään kypsytelty päätös konkretisoitui heinäkuun alussa, kahden yrityskierron päätteeksi. Oli kyllä yllätys, että noin nopeasti tärppäsi, kun en ole mikään parikymppinen enää... LA olisi neuvolan mukaan 9.3. Mikäli raskaus synnytykseen asti etenee, tuohon päivään voi kokemukseni mukaan laittaa suoraan pari viikkoa lisää. Meidän muksut tuppaavat viihtymään yksiössään ihan tappiin asti :D