Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalisvauvat 2015 <3

30.06.2014 |

Vuoden 2015 maalisvauvaa odottelen, itse 23 ja mies 25. Esikoisemme laskettu aika olisi näillä näkymin 10.3.2015, jos kaikki menee hyvin. :)

Haaleita plussia tullut dpo 10:stä saakka, vahvistuneet päivä päivältä ja tänään ensimmäinen vahva plussa. Eli vielä kovin varhaisessa vaiheessa raskautta olen, sillä rv vasta 3+6, huomenna siis 4+0. :)

Toivottavasti saisin tänne seurakseni paljon muitakin maalisvauvaa odottelevia! :)

Kommentit (202)

181/202 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipun kyydistä. :( Ultrassa todettiin, ettei pieni sydän lyö. Kehitys on pysähtynyt todennäköisesti jonkun kehityshäiriön vuoksi. Kohta lähden tästä naistenpolille jälkitoimenpiteisiin, kun ei sikiö ole tullut itsestään ulos.

Enpä olisi uskonut tätä omalle kohdalle. Enkä toivo kenellekään. Tsemppiä teille, joilla odotus jatkuu, mä liityn toivottavasti johonkin joukkoon sitten ensi vuonna.

182/202 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja positiiviisia ajatuksia Laurettelle! Sanattomaksi tälläiset surullisuudet saa.

Itselläni ollu kauhea pelko tässä raskaudessa sivussa, vaikka olen täysillä iloinnut. Eilenkin piti mennä vatsanpolttojen takia päivystykseen, ajattelin matkalla että tässäkö tämä oli... Ei sielä vauvaa tarkistettu kun ei mitään vuotoja, sappikiviksi epäili ongelmaani. Kaipa tuolla masussa elellään, maanantaina neuvola.

Laurette sulle on sentään annettu jokin syy, mikä ainakin itseäni helpottaisi tuossa tilassa, että raskaus ei olisi luultavasti onnistunu mitenkään onnistumaan loppuun asti. Ei tarvitse itseään "syyllistellä".

Rv 14+2 (olevinaan liikkeitä tuntenu välillä, neljäs raskauteni niin mahdollista kyllä mut en tiiä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/202 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurette: Voimia tulevaan! En voi muuta sanoa.. Toivottavasti saat syyn tapahtuneeseen. Mulla ei löytynyt sille jouluiselle syytä, vaikka kaikki tutkittiin (ruumiinavaus sikiölle ja istukalle, multa kaiken maailman verikokeet jne). Toivon, että pian onnistaa uudelleen ja sitten kaikki sujuu hyvin. 

184/202 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs muille odottajille kuuluu? käykö täällä enään kukaan kirjoittelemassa...

Itselläni oli aamulla toinen neuvola jo, hurjaa tämä ajan juoksu! Neuvolatätiltä sain kehuja kun paino oli tippunut -200g per viikko ekasta käynnistä :) Mulla on se 10kg ylipainoa, joka kuulemma ei edes näy mutta vaikuttaa, joten sokerirasituskokeeseen menen torstaina. Down riski oli 1:24 000.

Sydänäänet kuultiin ♥ Rakenneultrakin on jo n. kuukauden päästä, odotetaan sukupuolen selviämistä aika kovasti miehen kanssa. Olo on muuten ihan hyvä, väsymystä on, mut se pysyy kurissa kun ei syö raskaasti.

Eilen päästiin miehen kanssa jopa kahelteen veneen poishaku reissulle, samalla vedettiin uistinta ja saatiin iso kuha! kohta fileitä paistamaan, ihanuutta.

Ja juuri taisin tuntea vauvan potkaisun! sellasia tuntemuksia on välillä, joten tästä se taisi alkaa tämä ihana vaihe tässä odotuksessa! Ihanaa syksyä naiset! :)

Rv 15+2

Vierailija
185/202 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurettelle täältäkin voimia!

Täällä vähän on keskustelut hiljenneet :/ Tosin itsekkin käyn melkeinpä aina vain lukemassa ja ryhmässäkin harvoin keskusteluun osallistun.. Kivempi melkein lukea vaan muiden odottajien fiiliksiä :)  Mutta täällä kyllä hyvin voidaan, np-ultra oli ja kaikki oli erittäin hyvin.! Seuraava neuvola ens kuun lopulla ja rakenneultraan marraskuun alussa :)

Promint rv 12+6

186/202 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kaikille!

Minäkin ilmottaudun mukaan tänne. :) Ensimmäinen raskaus. Minä 25 v. ja Mies 23 vuotta. Nyt  RV 13+3.

Epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi tein raskaustestin "vasta" rv:llä 7, samoina päivinä kuin alkoi pahoinvointi. Positiivista näytti heti ja piti vielä saada varmistus verikokeilla ja positiivinenhan sekin tulos lopulta oli. La siis 23.3 Ja ollaan kyllä tosi iloisia. :) Pahoinvointi oli muutaman päivän aamupahoinvointia ja päivä päivältä paheni. Oksentelen öisinkin. Raskausviikolla 10 olin päivystyksessä tiputuksessa, kun pariin vuorokauteen ei mikään pysynyt sisällä. Vitsailin ekan neuvolan jälkeen miehelle että liekköhän kaksoset, ku näi hirveä pahoinvointi. (Äitini on kaksonen)

Ensimmäinen ultra oli 11.9. Th sanoi täältähän se syy rajuun pahoinvointiin löytyy, ruudulla tosiaan näkyi kaksoset, ja molempien sydän sykki. <3 Th sanoi minulle: "kyllähän tuo naama vähän valkoseksi valahti." Olihan se shokkiyllätys, mut onnellisia ollaan tulevista tuplista. <3 :) Monikkoraskauden vuoksi seuraava aika äitipolilla 6.10, sitä ootellessa. Mulla tosiaan vielä siis pahoinvointia, välillä parempia päiviä, välillä huonompia. N.1-4 kertaa vuorokaudessa oksennan. Öisin herään n. kerran huonoon oloon ja syömään. Olen jatkuvasti todella väsynyt ja tuo jatkuva etova olo on kyllä elämää hidastanut. Mietityttää saakohan vauvelit tarpeeksi ravintoa.. Kaikki syöminen todella väkinnäistä. Minulla ei todellakaan ole mitään mielitekoja, ällötyslista senkuin kasvanut vaan. :D Mulla on myös ollut pissatulehdusta, hiivatulehdusta.. Ja nyt kunnon syyslenssu. Jospa se elämä vielä voittais. :)

Toivottavasti kaikki menisi hyvin, vauvat kasvaisivat,  kehittyisivät, olisivat terveitä ja viihtyisivät mahdollisimman pitkään kohdussa. Ja että tuo pahoinvointi jäis pois. Tsemppiä teille muillekkin odottajille. :) Onko jollakin muuten kokemuksia monikkoraskauksista?

187/202 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille, 

Ehkä mäkin vihdoin uskallaudun ekan kirjotukseni laittamaan tänne. Minä 29 v ja mies 36 v ja ekaa lasta nyt odotellaan innoissaan. Tänään viikkoja kasassa 13+1 (Ollaan Promint ihan samassa!!) ja laskettu aika on 26.3. Saa nähdä meneekö huhtikuun puolella vai tuleeko ajallaan. Oltiin eilen ultrassa  ja siellä kaikki oli hyvin. Verikokeiden ja seulonnan tulosta odotellaan vielä vajaa pari viikkoa, mutta nyt uskaltaa jo vähän huokasta. Oi sitä tunnetta, kun eilen näki pienen siellä vatsassa nyrkkeilemässä ja heiluttelemassa jalkoja. Oli kuulemma oikein vilkas tapaus. :) <3

Varhaisultrassa kävin jo kun oli 8. viikko aluilla varmistamassa, että missä mennään, kun raskaus alko hieman yllättäen, tosin erittäin toivottuna. Lopetin e-pillerit maaliskuussa ja sen jälkeen onkin sitten kierto ollut enemmän ku sekasin ja siihen sain heinäkuun alussa keltarauhashormonit. Raskaus saikin alkunsa oikeestaan samantien kun ton kuurin olin aloittanut ja niit ei tarttenu onneksi sen enempää syödä. :) Viikkoja ei voinut tän takia laskea kierron mukaan, niin varhaisultrassa sain varmistuksen et mennään siellä missä olin itsekin laskeskellut. :) 

Mulla masu kasvaa jo hurjaa vauhtia, vaikka se kohtu ei nyt kovin iso vielä olekaan. Johtuu ehkä siitä, kun pituutta multa löytyy huikeat 160 cm, niin ei oo paljoa piilopaikkaa. :) Alkaa töissä olla haasteita pitää salaisuutta. Ootteko jo kertoneet työpaikoilla tai missä vaiheessa ootte meinannut kertoa?

Ihanaa odotusta kaikille maaliskuisille! :D

Vierailija
188/202 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisara84 onpas kiva kuulla että voidaan jännätä samassa ajassa! :) Ite olen kanssa miettinyt tulisko sittenkin aprillivauva ;) Tuntuu että oma mahakin jo alkaa näkyä, tai enemmänkin tuntua. Näyttää että olen vain lihonnut tasaisesti mahasta :)

189/202 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mulla on lasettu aika 16.3 :) itse täytän tänä vuonna vielä 19 ja mieheni täyttää 23. Olen raskaana tällä hetkellä 15+1 ja mun maha on alkanu kasvaa jo kauheeta tahtia :D

Olen vain ihmetellyt että mulla ei oo minkään näkösiä mielitekoja :o

190/202 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pikkunenmamma! :) miullakin laskettu aika 16.3 .Itse täytän joulukuussa 21 ja toinen lapsi tulossa. En ole kertonut vielä mummoille tai muillekkaan sukulaisille. Masu omasta mielestä näkyy jo mutta luulen ettei monikaan huomaa sitä kun edellisen raskauden jäliltä maha ollut aina sellanen pömppö :D mut viimeksi ku äitini näki miut, hän sanoi että joku vois luulla että oot raskaana ku maha sen mallinen xD en sanonut siihen juuta enkä jaata. Pitää tässä muutaman viikon sisällä kertoa ku haluttais yllättää isovanhemmat jollain tavalla. Oon yrittäny ettiä semmosta isoveli paitaa esikoiselle mut vielä en oo oikeen sopivaa löytäny. Täytyy se pukea sitte päälle niin sillä tavalla kertois tutuille :) 

Miulla eniten haluttaa sellasia ruokia joita ei saa syödä, kuten maksaa ja kylmäsavulohta!! :D sitte yhtä äkkiä tulee joku iha kumma ruoka mieleen jota haluttaa, mutta luulen et miulla on enempi sellasia, että mitä en halua syödä ollenkaan. Sen verran kärsin pahoinvoinnista. Onneksi se on  aikalailla ohi mutta hampaiden pesu vielä teettää vaikeuksia.

191/202 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uskallan mäkin liittyä tänne! Meillä on yksi trisomia 13 raskaus (keskeytetty viikolla 15) ja yksi keskenmeno takana, ja jonkun verran odottelua välissä, kun ei meinannut tärpätä. Nyt kuitenkin näyttää jo hyvältä, viikko 16 menossa ja kaikki alkuvaiheen testit näyttänyt hyvältä! :) Ehkä uskallan pikku hiljaa jo iloita tästä? Aika varpasilleen olen ollut tämän kolmannen kanssa! Jospa vihdoinkin päästäisiin onnellisesti loppuun asti! LA 25.03.

192/202 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta :)

Nyt minäkin ilmoittaudun mukaaan. Raskausviikkoja kertynyt 17+6 ja maaliskuussa pitäisi pienen syntyä. Laskettu aika on omalla kohdalla epävarma syystä että kaksi ultraavaa lääkäriä olivat eri mieltä asiasta.. Eli maaliskuun aikana :D 

Aloitan valittamalla rv 11 alkaneesta karmivasta päänsärystä, muuten kaikki mennyt hyvin eikä mitään ihmeellistä ole ollut. Pieni pelko pienen kohdalla toki on koska olen joutunut ( lääkärin määräyksestä ) syömään monta viikkoa särkylääkkeitä :(

Mutta siis... itse olen 27 ja mies 35. Lapsi olisi kolmas ja synnyttämään suuntaan TAYSiin :)

193/202 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku muukin alkanut tuntemaan jo vauvan liikkeitä? :)

Itselläni liikkeet ovat olleet päivittäisiä jo parin viikon ajan. Nyt rv 18+4. Ihania hentoja sipaisuja ja välillä jopa voisi sanoa ihan potkuiksi. Sievemmät liikkeet on näillä viikoilla, kuin viime odotuksessa kun iso vahva poika syntyi. Muutenkin on ollut tyttö olo, 23.10 on rakenneultra, jospa se siellä selviää:)

Massu on kaunis pieni kumpu, ihana tämä vaihe kun se ei vielä ole minkään "edessä".

Tuplaratas etsintänikin tuli eilen päätökseen, ja valintani on Emman Jule Twin. Kerrankin halvin on "parhain" mielestäni, ainoa miinus on että näissä ei ole heittoaisaa, lapset kulkevat aina naama menosuuntaan. Uskollisena Brion käyttäjänä oli pettymys kuinka monessa merkki rattaissa; Brio, Emmaljunga... oli tila lapsille todella pieni. Emmassa on tilaa reilusti. Maalla kun asutaan, isot pyörät on tarpeen, ovat tukevat, hyvät kevyet työntää ja näin poispäin. Kaverilla oli tälläset niin sain testata ihan käytännössä. Ja se hinta, n.260 sen 700-1000 euron sijaan.

194/202 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Liityn nyt tänne! Olo vähän yksinäinen, meille on tulossa esikoisemme 9.3 jos kaikki menee niin kun pitäisi! :) Raskaus itsessään on mennyt todella hyvin, ei pahoinvointia eikä mitään, ainoastaan se väsymys mikä on.. Meillä ei ole ketään läheistä kaveria kellä ois ennestään vaavi, niin nyt kaikki on uutta eikä periaatteessa ketään kenen kanssa verrata näitä kokemuksia.. Jännittää!

195/202 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jospa minäkin uskallan ilmoittautua mukaan.

Laskettu aika olisi 31.3.2015 ja toista lasta odottelen, nyt viikkoja kertynyt jo 15+3

Täällä semmonen tilanne että esikoinen syntyi viime tammikuussa hätäsektiolla. Nyt aikamoiset pelot tulevasta synnytyksesta ja loppuraskaudesta.

Kotona olen lapsen kanssa joten ei mahottomia fyysisiä rasituksia tarvitse tehdä mutta leikkaus arpi alkanut jo aristeleen.

Minulla ollut nt-ultra jo jokunen viikko sitten. Oikeastaan jo kaksi, koska ensimmäisessä ultrassa olikin liian pieni ja LA siirty kahella viikolla eteenpäin :)

Tässä kuusa olisi vielä rakenne ultra ja mahdollisesti käynnit fysioterapeutilla ja pelkopolilla.

Jännittää enemmän tämä odotus kuin esikoisessa. Mukava tulla seuraamaan muiden odottajien kanssa tänne :)

Voimia ja jaksamisia Laurettelle täältäkin <3

196/202 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jäi ihan kirjottamatta tämän raskauden kulkua. Esikoinen 01/2014. Minä 24 ja mies 26

Pahoinvointi alkoi heti ku olin plussan tehny, kovilla helteillä ei muuta pystyny tekeen kuin makaan lattialla ja hoidin esikoisen.

Ekoilla viikoilla oli myös hermokipua selässä. Minulta on leikattu välilevy selästä. Välillä koviakin päänsärkyjä, varsinkin jos väsynyt.

Mieliteot on vaihdellu pahoinvoinnesta huolimatta. Oli kana nuudelit, appelsiinit ja viimesimpänä kaakao :D

Nyt pahoinvoinnit loppumassa eikä paljoo muutakaan. Mahassa ajoittain kipuilua, varsinkin rasituksen jälkeen. Tuntuu mahan reunoilla.

Ihanaa tää odotus silti on ^^

197/202 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa viikko 19+0. Ensi viikolla olisi ultra jota jännitän kovasti. En kuitenkaan halua saada vauvan sukupuolta selville koska ei ole mitään tarvista. Molemmat tervetulleita :)  Eilen huomasin ekaa keryaa vauvan liikkeet päälleppäin! Tosi paljon tuntuu liikkuvan ja liikkeet tuntuu ihan alamahassa. Nyt on ollut myös reilu kahden viikon aikana paljon kohdunkasvukipuja päivittäin ja kävely näyttää nyt jo hassulta kipujen takia vaikkei mahaa juuri näykkään.  Myös issiaskivut on voimistuneet ja vaikka touhuan päivät taaperon ja heppojen kans sekä välillä navettahommia niin ei ne ole mitenkään haitanneet. Ratsastellutkin olen kevyitä maastolenkkejä. Olen kyllä suunnitellut fysioterapeutille menosta tän selän takia ku se niin paljon vaivaa.täyryy nyt odotella reilu viikko niin pääsee näkemään pienen tuhinan <3

198/202 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrasta terveisiä!

Olihan tätä päivää odotettu! jännitys ollut aivan kamalaa viime päivät, ja oli aivan ihana lähteä heti aamulla ajelee miehen ja vauvan kanssa tälle reissulle (meiltä tunnin ajomatka sairaalaan).

Tutkimuksen teki opiskelija, joka todellakin vasta opiskeli, sillä kesti kauan ja tutkimus oli hyvin epäselvää, kätilö kuitenkin teki vielä lopuksi pikaseen koko tutkimuksen itse läpi ja selitti hyvin kaiken. Oli ihana kun se käytti miun vauvaa mallina, että näin kuuluu ollakkin kaiken ja jos ei ole just näin niin sitten on huonosti jne...            Eli kaikki hyvin! ♥

Me halusimme tietää sukupuolen (kolme aiempaa poikaa) ja sitten lopuksi tuli sen aika, mua jännitti niiin että mä tärisin!!! :) odotimme vain poika sanaa, emme olleet edes ajatelleet tyttöä mahdolliseksi. Noh, kätilö antoi opiskelijan sanoa ekana mielipiteensä, ja hänen mielestään vauva näytti tytöltä, tämä vanhempi kätilö sanoi että niin hänenkin mielestä. Se hetki oli aivan uskomaton!!! menny tää päivä kuin unessa. Voiko tää olla totta!!!! Ei he tietenkään voi luvata että se satavarmasti on tyttö, eikä me ruveta vielä lasten huoneen väriä vaihtamaan mutta kyyllä mä muutaman mekon ostan :) koska itsekin ihmettelin ultrassa miksi ei mitään näy jalkovälissä, poikien vehkeet on kyllä tullu huomattua ihan ilman ultraajalta sanomista.

Raskaus on poikennut paljon poikaodotuksista, jotka ovat menneet kaikki samalla kaavalla. Ja se tunne, mikä kuitenkin oli mielessä mitä ei tahtonut uskoa, kesällä nimittäin ostin kirpputorilta ihanan pinkin toppapuvun, siis jostain syystä mun oli pakko se ostaa, ajattelin että annampahan sen sitten jollekkin, kun en kuitenkaan itse tarvia, mutta sekin oli siis enne!

Tekisi mieli käydä tieto vahvistamassa vielä 4D-ultrassa, mutta täällä ei ole lähimaillakaan sellaiseen mahdollisuutta niin antaapa olla. Mies uskoo täysin tyttöön ja jos tämä tyttö vaihtuisikin pojaksi niin ei ole pettymys! :) Nyt vaan toivoa onnea loppumatkalle, kunhan vaan saisi vauvan terveenä syliin!

Tulkaahan muutkin sitten kertomaan rakenneultra kuulumisia!

Metsämamma ja tytön tyllerö rv 20+4

199/202 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko vielä mukaan...tänään vasta rekisteröidyin tänne ja mulla ois LA 21.3.2015 tää ois mulle kolmas, mulla on edellisestä liitosta kuusvuotiaat kaksostytöt :) oon 31 ja mies on 24, miehelle tää on esikoinen, tämä raskaus oli onnellinen yllätys sillä terveydelliset syyt molemmissa soti tätä vastaan että näin kävisi mutta tässä sitä ollaan :) tosin raskausaika ollut hieman henkisesti rankka...mies ei asu Suomessa vaan Briteissä ja on töissä siellä, itse asun täällä puhtaasti tyttöjeni vuoksi ja tilanteemme on hankala.. että etäsuhdetta vauva tulossa, lapset innoissaan mutta on tää perseestä kun rakas ei pääse pahemmin kokemaan tätä raskautta mun kanssa...mutta joo, näin lyhykäisyydessään muuten tulis romaani ja itku alkais täällä päässä. Mutta onnea kaikille tässä ketjussa maaliskuu ei ole kaukana :) :)

200/202 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi tässä keskustelussa, monta kertaa pitänyt osallistua mutta ikinä ole ehtinyt! Minulle tulossa esikoinen ja LA olisi 2.3.2015. Rakenne ultrassa viikolla 21 selvisi, että tyttöä odotamme ja rv. 25 käytiin vielä 4D ultrassa ihmettelemässä vauvaa :) Kova on odotus ja muutto suurempaan asuntoon on alla. Molemmat miehen kanssa ollaan kovin innoissamme, ei malttaisi odottaa.. Niin ja minä olen 24-vuotias ja mies 23-vuotias :) Onnea kaikille maalisvauvoja odotteleville, toivottavasti kaikilla raskaus edenny mukavasti.