Miten miehet pystyy tekemään näin toiselle ihmiselle?
Viime viikolla sanoi rakastavansa ja haluavansa vielä mennä naimisiin. Esitteli mut perheelleen ja kaikki sujui mainiosti. Meillä on ollut aivan ihanaa yhdessä.
Nyt oltu pari päivää erossa välimatkan takia ja tänään tulee soitto. "En ole varma enää, pitää ainakin hidastaa tahtia, en tiedä tuleeko tästä mitään..."
Miten jotkut miehet (tai vaikka naisetkin) voivat tehdä näin? Olen aivan rikki. Oksettaa. Ahdistaa. Luulin, että tämä olisi se juttu. Mitään ennakkomerkkejä tästä ei ollut. Ahdistaa niin paljon.
Kommentit (65)
Noh, pääasia että et enää ota yhteyttä. Selkeä vinkki että tämä on nyt tässä. Parempaa onnea jatkossa!
ai että pitäis vaan roikkua kun toinen ilmasee haluavansa erota? kyllä mäkin rakastin pitkään mun exää mutta se jätti mut. mitä muuta siinä voi tehdä kuin antaa sen mennä ja surra yksin. ei siinä voi jotenkin enää taistella. ja mikä miehelle ehkä on pikku juttu niin nainen on voinut joutua sietämään miehen epäilyksiä suhteesta ties kuinka kauan. joskus on vaan pakko luovuttaa kun ei enää jaksa sitä yksipuolisuutta.
Ei kannata kyynistyä, mutta omaa intuitiota voi kuunnella.
Naisena kannattaa kunnioittaa itseään, eikä alkaa roikkumaan kenenkään tuollaisen perässä. Vaarana on myös se mikäli ap:n suhde vielä jatkuisikin, että mies taas katoaa uudelleen, jolloin on taas kerran paha mieli.
En tiedä mitä kannattaisi tehdä, mutta mieti ainakin tarkkaan mikäli mies vielä ehdottaa tapaamisia ym. että oletko valmis enää ottamaan hänen rakkauden tunnustuksiaan vakavasti. On myös olemassa sitoutumiskammoisia ihmisiä, jotka kertovat rakastavansa yms. haluavat suunnitella yhteistä tulevaisuutta ja sitten kääntävätkin kelkkansa sen kummemmin toisen tunteita ajattelematta. Tsemppiä ap:lle.
Olen aina ollut erittäin optimistinen ja jokainen tutustumani ihminen merkkaa minulle jotakin. On vaikeaa ja suorastaan kamalaa tajuta, ettei itse suurimmalle osalle miehistä merkkaakaan mitään, vaikka on monien viikkojen aikana tapaillut & pitänyt yhteyttä. - Noin vain heitetään roskakoriin.
En halua kyynistyä ja muuttua heidän kaltaisikseen, mutta toisaalta se on todella hajottavaa löytää itsensä aina samasta jamasta. Haluisisin vielä uskoa rakkauteen ja lähimmäisyyteen, nähdä tulevaisuuden positiivisena ja hieman jopa kermaisena. En halua alkaa pelaa samanlaisia likaisia pelejä kuin he - mutta onko enää muutakaan vaihtoehtoa?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:09"]Joo olen itsekin todistanut kaveriporukan miesten jauhavan paskaa porukasta sillä hetkellä poissaolevan selän takana. Ym. Miehet ajattelee ihan ekana aina omaa napaa, ja jotkut siihen päälle vielä jotenkin salaa halveksuu naisia.
[/quote]
Työskentelen miesvaltaisella alalla, tämä ilmiö on tuttu. Lisäksi jotkut varatut lasten isät pettävät puolisoitaan kännipäissään työpaikan kekkereissä. Ihmetyttää moinen ja on erittäin halveksuttavaa käytöstä. Ei ole millään tavalla mielestäni lieventävä asia, että on päissään.
Mahdollinen osasyy tilanteeseen voi olla se, että nuoren ikäsi vuoksi ei ihmistuntemuksesi ole vielä niin hyvä, että osaisit erottaa tuollaiset pelleilijät jo kaukaa. Usein tuolla lailla käyttäytyvät miehet ovat a) hyvännäköisiä b) sosiaalisesti lahjakkaita c) paljon kavereita d) hyvät puhelahjat. Jolloinka voi sanoa kaikenlaista ihanaa sitä sen kummemmin oikeastaan tarkoittamatta, ja sellaisen tietynlaisen karisman ansiosta nainen kokee Todella Elävänsä ja että muutenkin kaikki on niin ihanaa ko miehen kanssa. Miehen puolelta se taas on suurelta osin esitystä, koska se nyt vaan on hälle niin helppoa- mies ei tosin välttämättä ihan ole itsekään perillä siitä mikä on hänen tunne-elämässään totta ja mikä valetta. Yleensä on niin, että jos mies vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, niin silloin se on. Ja jos nainen on vähän epävarma itsestään ja ei omaa kovin vahvaa minää niin silloin on helppo tuollaisiin langeta (been there). Vaikkei kukaan ole täydellinen niin ei ne kaikki ole tuollaisia, jotka kykenisi yhtenä päivänä vannomaan rakkautta ja toisena laittamassa suhdetta poikki, kyllä useimmat tai ainakin moni on normaaleja ja joiden käytöksestä kyllä huomaa hyvissä ajoin mikäli suhde on katkeamassa.
Mä olen vuoden eron jälkeen miettinyt samoja asiota. En mä tiedä jaksanko samaa enää uudestaan. Ehkä miehet ei oo mua varten.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:11"]Joo ja siis tässä ollaan suhteen alusta asti oltu mun mielestä ns. vakavissaan liikkeellä. Ekat treffit kesti päälle 48 tuntia ja jo parin viikon jälkeen mies kertoi rakastavansa. Tunsin, ja varmaan tunnen vieläkin itse samoin, sillä samanlaista kemiaa ei koskaan ole ollut kenekään muun kanssa. Ja olen tavannut kaikki miehen kaverit, perheen, mies on tavannut mun perhettä, ja koko ajan ollaan kaikesta puhuttu ja mies on koko ajan sanonut että on älyttömän onnellinen... Ja sitten tämä. Ihan oikeasti, pitääkö sitä kyynistyä ihan kamalaksi ihmiseksi että pärjää tässä maailmassa? Kun tässäkään mielestäni ei ollut mitään ennusmerkkejä. Okei, meillä on kesän ajan nyt jonkin verran välimatkaa, mutta sekään ei ainakaan ekoina viikkoina tuntunut olevan ongelma.
En halua olla yksin, mutta nyt pelottaa enää koskaan laittaa tunteita peliin. Niin paljon sattuu tällä hetkellä. Kuten 29 sanoi, miksi edes yrittää... Ap
[/quote]
Kaksisuuntainen mielialahäiriö ja maniavaihe?
Kerro,Ap, tunteistasi rehellisesti. Esim. näin: Rakastan sua, mutta mun kanssa ei ole pakko olla.
MIehet on sikoja. Juuri näin. Onko asunnossasi peiliä?
Mies35
Kyllä ne miehet vaan voi. Minäkin työskentelen miesvaltaisella alalla ja on ihan höpöhöpöä että miesten kanssa olisi mukamas helpompi työskennellä. Miehet osaavat olla todella häikäilemättömiä, ihan pokkana dissataan kollegoita esimiehelle, paetaan vastuuta tiukoissa paikoissa, vieritetään sujuvasti omat mokat toisten niskoille ja kiukuttelevat välillä kun pienet kakarat. Ja kokemusta usemmastakin työpaikasta.
Ap:lle en nyt oikein muuta osaa sanoa kun paljon tsemppiä! On niitä hyviäkin miehiä ihan oikeasti olemassa!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:16"]
No mut hei ihanko oikeasti muutamassa päivässä aikuisen ihmisen mielipide muuttuu rakastamisesta jättämiseksi?
Oiskohan kyseessä kuitenkin jonkilainen paniikki siitä, että suhde on vakavoitunut niin nopeasti?
[/quote]
kysy siltä että avaa nyt hieman enemmän tätä syytä.
t. mies
En ole vielä tavannut sellaista naista johon en olisi pettynyt. Saattaa vaikuttaa fiksulta mutta tekee ihan tyhmiä juttua, vajoaa lapsen tasolle. Olet varmaan toiminut samalla tavalla, helpompi laittaa paska kiertämään.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:00"]En ole vielä tavannut sellaista naista johon en olisi pettynyt. Saattaa vaikuttaa fiksulta mutta tekee ihan tyhmiä juttua, vajoaa lapsen tasolle. Olet varmaan toiminut samalla tavalla, helpompi laittaa paska kiertämään.
[/quote]
Millaisia ovat nämä tyhmät jutut?
Voi että, mulle on kaksi kertaa tapahtunut noin. Aluksi mies vaikuttaa umpirakastuneelta, esittelee kavereilleen ja puhuu tyyliin häistä (ainakin tämä toinen), mutta sit ykskaks tunteet katoavatkin ja sit ollaan niin pahoillaan. Eka tyyppi sanoi, etten ollutkaan sen oloinen, että olisin se oikea ja toka tyyppi ei sanonut mitään selitykseksi - ihmetteli itsekin. ...Kun myöhemmin tapasin aviomieheni pelkäsin todella pitkään, että hänenkin tunteet loppuvat yllättäen ja varmaan vielä 3vuoden jälkeen näin asiasta painajaisia. Mutta niin vain tyyppi on vierelläni pysynyt! Sinäkin ap löydät taatusti kunnon miehen rinnallesi, sinulle parhaimman.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:46"]Kyllä ne miehet vaan voi. Minäkin työskentelen miesvaltaisella alalla ja on ihan höpöhöpöä että miesten kanssa olisi mukamas helpompi työskennellä. Miehet osaavat olla todella häikäilemättömiä, ihan pokkana dissataan kollegoita esimiehelle, paetaan vastuuta tiukoissa paikoissa, vieritetään sujuvasti omat mokat toisten niskoille ja kiukuttelevat välillä kun pienet kakarat. Ja kokemusta usemmastakin työpaikasta.
Ap:lle en nyt oikein muuta osaa sanoa kun paljon tsemppiä! On niitä hyviäkin miehiä ihan oikeasti olemassa!
[/quote]
Tuttuja ilmiöitä nämä myös.
47
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:02"]Kerro,Ap, tunteistasi rehellisesti. Esim. näin: Rakastan sua, mutta mun kanssa ei ole pakko olla.
[/quote]
Ei näin. Kuulostaisi säälittävältä.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:00"]En ole vielä tavannut sellaista naista johon en olisi pettynyt. Saattaa vaikuttaa fiksulta mutta tekee ihan tyhmiä juttua, vajoaa lapsen tasolle. Olet varmaan toiminut samalla tavalla, helpompi laittaa paska kiertämään.
[/quote]
Millaisia ovat nämä tyhmät jutut?
[/quote]
Miehelle helpompi laittaa nainen vaihtoon kun yrittää idiootin kanssa seurustella. Ilmeisesti tässä on juuri niin käynyt.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:00"]
Voi mä symppaan sua niin ap :/ Olen itsekin miettinyt lukuisten pettymysten jälkeen että missä niitä hyviä miehiä muka on ja eikö kukaan ikinä rakastu muhun. Mieheltä olisi reilua miettiä tuntemukset selviksi kunnolla ennen kun aletaan johtamaan noin harhaan. Tietty saa tuntea ettei haluakaan seurustella mutta ei just ennen sitä esitellä vanhemmille yms. Paitsi miehetpä esittelee. Oon aika masentunut miesten suhteen. Yksin kai tässä on mentävä, onkohan ne kaikki samanlaisia.
[/quote]
Ei, kaikki miehet eivät ole sellaisia. On olemassa miehiä, jotka ovat mukavia, epäitsekkäitä, romanttisia, fiksuja ja toisen ihmisen huomioivia, mutta näitä miehiä kutsutaan sinkuiksi. He eivät naisia kiinnosta. Naisen logiikalla on paljon mukavampi ottaa se itsevarma playboy, joka pettää, jättää ja kohtelee muutenkin kaltoin. Se kun on paljon jänskempää. Ja sitten voi taas jankuttaa tämmöisillä typerillä palstoilla muiden idioottinaisten kanssa kuinka kaikki miehet ovat sikoja (kunnes on aika taas "rakastua" päätä pahkaa seuraavaan sikaan).
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:02"]
Täällä naiset itkee miten miehet on kieroja :D Naiset ne vasta pelailee ja manipuloi ihmisiä. Me miehet ollaan yksinkertaisia ihmisiä, jotka ei pelaile sen kummemmin.
[/quote] Meidän työpaikalla kyllä miehet sanoo päin naamaa toisilleen mikä siinä toisessa vituttaa.
Joo niinpä niin. Miesvaltaisella alalla työskennelleenä voin sanoa, että miehet kieroilee vielä enemmän kuin naiset. Paskaa puhutaan myös toisista selän takana vähintäänkin yhtä paljon.
[/quote]