Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä valmistatte tattarijauhoista?

Vierailija
16.07.2014 |

Kasvisruokareseptejä etsiskelen. Mitä muuta kuin blinejä teette tattarijauhoista? Tuolla paketti odottaisi käyttäjäänsä enkä keksi mitään järkevää!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ideat ovat tosiaan tervetulleita :)

Ap

Vierailija
2/11 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jauhostakin puuroa keittää vaikka noissa ohjeissa on rouhetta.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/10/21/paivan-puuro-tattaripuuro

http://www.keskisenmylly.fi/reseptit.htm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 11:08"]

Voi jauhostakin puuroa keittää vaikka noissa ohjeissa on rouhetta.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/10/21/paivan-puuro-tattaripuuro

http://www.keskisenmylly.fi/reseptit.htm

[/quote]

Kiitos :) Toki voisi puuroakin tehdä aamiaiseksi.

Aihe ei tainnut herättää hirveästi ideoita, pitää googlailla itsekseen.

Ap

Vierailija
4/11 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän etupäässä suurimoita, niistä teen puuroa ja rieskaa. Jauhoista olen tehnyt joskus bretagnelaista tattari-voikakkua mikä on todella maukasta mutta raskasta. Sitten näitä perinteisiä blinejä, sämpylöitä jne.

Jostain syystä mieluummin käytän tattarijauhoja yhteydessä muiden jauhojen kassa ennemmin kuin sinällään, pelkästä tattarista tulee makuuni liian... tunkkainen ehkä olisi lähinnä sitä mitä ajattelen.

Vierailija
5/11 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 11:43"]

Käytän etupäässä suurimoita, niistä teen puuroa ja rieskaa. Jauhoista olen tehnyt joskus bretagnelaista tattari-voikakkua mikä on todella maukasta mutta raskasta. Sitten näitä perinteisiä blinejä, sämpylöitä jne.

Jostain syystä mieluummin käytän tattarijauhoja yhteydessä muiden jauhojen kassa ennemmin kuin sinällään, pelkästä tattarista tulee makuuni liian... tunkkainen ehkä olisi lähinnä sitä mitä ajattelen.

[/quote]

Kiitos! Tuo jauhojen yhdistäminen on hyvä idea! Katselin myös, että aika paljon on käytetty piiraisiin tattarijauhoja:sienipiiras, kaalipiiras, lihapiirakat, riisipiirakat jne. 

Ap

Vierailija
6/11 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Piiraspohjiinhan tattari käykin tosi hyvin. Se maku kun on vähän slaavilainen, niin just mainitsemasi sienet, kaalit ym. käy mainiosti samaan makumaailmaan.

Itse en ole mikään taituri taikinanteossa ja mulle ruis-, tattari- ja muut vähän raskaammat taikinat on vaikeampia käsitellä ja kaulia joten teen aina vähän löysän taikinan ja taputtelen sen vuokaan tai leivinpaperille jauhotuin käsin. 

Kiitos muuten ideasta, kaapista löytyy sekä tattarijauhoja että kuivattuja sieniä. Sienipiirakkaa illaksi. Hyvä leipomisilmakin on, ei ainakaan tule liian kuuma.

Vierailija
7/11 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään rieskaa, pipareita ja muffineita (lapsi allerginen, joten ei ole kovin montaa vaihtoehtoa). Yleensä laitan n. puolet tattrijauhoa ja puolet riisijauhoa.

Vierailija
8/11 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakoita niin että pelkkää tattaria jauhoihin. Ihan ok syötävää allergiattomallekkin.

Vierailija
9/11 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaistakohan tattarijauhoa mulla oikeen on, kun tein blinejä ne maistui ihan kamalille. Koko satsi meni roskiin.

Sellainen pistävä, karvas maku. Kuuluuko olla semmoinen?

Vierailija
10/11 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tattarijauhoista gluteenittomia karjalanpiirakoita. Maistuvat aivan aidoilta ruiskarjalanpiirakoilta.

Vierailija
11/11 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 14:13"]

Millaistakohan tattarijauhoa mulla oikeen on, kun tein blinejä ne maistui ihan kamalille. Koko satsi meni roskiin.

Sellainen pistävä, karvas maku. Kuuluuko olla semmoinen?

[/quote]

Tuota tuota, en kyllä osaa sanoa kun itselleni blinit ovat suurta herkkua. Ei mielestäni ole karvas se maku. Millä ohjeella olet tehnyt? Itse olen käyttänyt ihan sitä paketin kyljessä olevaa ohjetta.