Meillä kummittelee tässäkin asunnossa! Olemmeko tuloissa hulluiksi -ketju 2.
Mistä aloittaisin?
Olen hämilläni. Nyt kauhuissani. Tunnen oloni hölmäksi, tyhmäksi, avuttomaksi. He jotka ovat lukeneet alkuperäistä ketjua (löytyy googlella), tietävät mistä puhun. Tänä iltana taas olen pelännyt. Pitkään oli taukoa kuten aiemman ketjun loppuun kirjoitin, mutta se palasi. Nyt tiedän miksi velheni kertoi meillä ovien auenneen itsestään, toisen veljeni näkevän näkyjä "kuin joku kulkisi portaissa" -joita en ole itse uskonut. Nämä vaan ovat vahvistuneet. Tänä iltana ensimmäistä kertaa harkitsin tosissani pappia ja muutto kävi mielessä. Nytkin mietin seuraavaa ääntä, kuinka siihen reagoida. En voi enää ilta klo 21.00 liikkua ilman miestäni.
En jaksa tähän kirjoittaa kaikkia, mutta joitakin jos joku haluaa lukea? -väsy painaa jo, huomenna enemmän.
Ei naurata.
-Alkup. Ketjun aloittaja - muistaako joku?
Kommentit (90)
Pikkuveljeni kertoi meille ovien aukeavan öisin kuin joku kulkisi huoneesta toiseen ja nyt vasta itse olen nämä kuullut..ei puhunut huvikseen asiasta. Ap
Miehesi on murhannut ihmisen vuosia sitten ja nyt tämä kuollut yrittää kertoa asiasta sinulle. Ruumis on piilotettu jonnekin.
Skitsofrenia voi kulkea suvussa. Kartoiitaisin talosta myös homeet ja kaikki mahdolliset myrkyt. Onko mahdollista, että juotte esim. jostain ikivanhasta kannusta, joka on vihertynyt? Tms.
Jos ajatellaan, että haamuja olisi olemassa. Ok. Miten haamujen vaatteet siirtyisivät myös haamutilaan? Miksi haamuilla olisi tarve raapia ovea? Hohhoijaa...
Ei meillä kukaan ovia raavi. Joku vain kävelee asunnossamme huoneesta toiseen ja ovet aukeaa. Alhaalla ollessamme jokin riehuu yläkerrassa keskellä yötä. Hurjaa. Ap
Sukumme herkkä kokemaan näitä asioita. Skitsofreniaa ei koskaan ole todettu kenelläkään. Ap
Ovet reagoivat ilmanpaineen muutoksiin. Tiedäthän esim. ilmiön nimeltä "läpiveto". Ovet paukathtavat nopeastikin kiinni. Jos vain sukunne jäsenet havaitsevat jotain kummaa, kyse saattaa kuitenkin olla jostain suvullisesta taudista. Skitsofrenisia taipumuksia voi esiintyä lievissäkin muodoissa.
Pyydä pappia siunaamaan koti. Laittaa seinille uskovaisia tauluja. Rukoilkaa
Itse asuimme Kurussa varsinaisessa kummitustalossa. Myös vieraat saivat kokea näitä kummallisuuksia. Esim.rinteessä joku käveli tömistellen, keinu kiikkui itsekseen, joku istui sängyn reunalle, askelia rappusissa, telkkarit aukesivat itsekseen,olo että joku tuijottaa, hengityksiä ihan vieressä.
Olikohan meillä ja näillä vieraillakin joku mielisairaus?;)
Vieraat kokivat näitä juttuja vaikka eivät olleet kuulleet meiltä mitään.
Ensimmäinen askel skitsofrenian toteamiseksi olisi se tutkimus. Aika seinähullu saa olla, jos pakkohoitoon joutuu skitsofrenian vuoksi ja sitä esiintyy lievempänäkin. Ehkä teidän suvussa ei siihen kiinnitetä silleen huomiota, kun teistä ne piirteet on normaalia. Eikä sen tarvitse olla skitsofreniaa. Ihmisen mieli saa ihmisen uskomaan ihmeellisiin asiohin. Näköjään teidän suvussa useampi uskoo tuohon asiaan, niin joukkohysteria vain ruokkii omia uskomuksia. Skeptisempi olisi selvittänyt paukkumisten syyt, eikä keksinyt ensimmäiseksi selitykseksi epätodennäköisempiä kummituksia.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 14:53"]Ovet reagoivat ilmanpaineen muutoksiin. Tiedäthän esim. ilmiön nimeltä "läpiveto". Ovet paukathtavat nopeastikin kiinni. Jos vain sukunne jäsenet havaitsevat jotain kummaa, kyse saattaa kuitenkin olla jostain suvullisesta taudista. Skitsofrenisia taipumuksia voi esiintyä lievissäkin muodoissa.
[/quote]Meillä ei öisin ole läpivetoa. Mikseivät liiku yöhön mennessä. Voitte unohtaa skitsofrenikko-teorian. Ap
Meilläkin aukesi televisiot ja radiot itsestään, ovi oli joskus auki ja valot päällä vaikka voin vannoa että en itse niitä ole jättänyt auki..eikä siis ole mahdollisuutta että täällä joku vierailisi meidän huomaamattamme. Kyllä minuakin pelotti koska olen pelannut spiritismiä..
Ap: sanot, ettet halua uskoa noihin kummitusjuttuihin tarkoituksella, mutta silti jos joku esittää sinulle jonkin luonnollisemman selityksen kuin aaveet, tyrmäät ne suoralta kädeltä. Enkä nyt väitä, että olisit mikään skitsofreenikko, mutta mistä sinä tiedät, milloin talossasi on läpivetoa? Ja se, että juuri teidän talonne ei eläisi, koska on vain muutaman vuoden vanha? Minusta vähän vaikuttaa siltä, että sisimmässäsi kuitenkin haluat uskoa noihin juttuihin? Ne ovat pelottavia, mutta samalla kiehtovia sattumuksia, ja kun kaikki eivät niitä koe, saatat ehkä niiden vuoksi tuntea itsesi ja sukusi erityiseksi? En tarkoita, että siinä olisi mitään pahaa. Minä ainakin tuntisin niin, jos juuri minun kolmannessakin kodissani samat ilmiöt jatkaisivat olemassaoloaan. :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 14:53"]Ovet reagoivat ilmanpaineen muutoksiin. Tiedäthän esim. ilmiön nimeltä "läpiveto". Ovet paukathtavat nopeastikin kiinni. Jos vain sukunne jäsenet havaitsevat jotain kummaa, kyse saattaa kuitenkin olla jostain suvullisesta taudista. Skitsofrenisia taipumuksia voi esiintyä lievissäkin muodoissa.
[/quote]Meillä ei öisin ole läpivetoa. Mikseivät liiku yöhön mennessä. Voitte unohtaa skitsofrenikko-teorian. Ap
[/quote]
Skitsofrenia ei ole välttämättä syynä, vaan joku muu mielensairaus. Itsekkin ymmärsit sitä ihmetellä aloituksessa. Mielestä tuo sinun juttusi johtuu erittäin suurella varmuudella. Kummitusten mahdollisuus on joitakin promillen osia. Paukahduksille ja varjoille löytyy todennköisesti luotettavat selitykset, mutta sinä haluat omassa mielessä laittaa ne kummitusten piikkiin. Ilmeisesti teidät on koko suvussa saatu uskomaan kummituksiin ja tarjotaan niitä ensimmäiseksi selityksille äkkinäisesti tapahtuneille asioille.
Ap, ota yhteyttä Aavedataan, niillä jäbillä on kunnon pelit ja laitteet, joilla saavat selville, onko talossa oikeasti jotain ylimääräistä. Eivät myöskään kuvittele, että olisit skitsofreenikko, tai sekopää. Ovat tutkineet useita kummittelukohteita.
Vai meneekö tämäkin ketju sellaiseksi kuin se aikaisempikin, että kenenkään ehdotukset eivät kelpaa avuksi.
Todennäköiset vaihtoehdot ovat seuraavat:
-teillä on joku psyykkinen sairaus
-olet keksinyt koko jutun hakeaksesi huomiota
-joku pelleilee kustannuksellanne
-teillä on kotonanne jotain, joka aiheuttaa teille hallusinaation oireita
-ilmanpaineet yms.
-olet kirkollinen ja keksinyt tarinan käännyttääksesi muita ihmisiä
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 01:17"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 01:15"]No kirjoita vaan jos pelottaa ja vaivaa. Minä en ole aiempaa ketjua lukenut, mutta ei se haittaa.
[/quote]Googleta. Löytyy pitkät stoorit mitä olen kirjoittanut. Sama otsikko. Ap
[/quote]
Onko sitä nyt niin vaikeeta linkittää tai antaa ainakin pari hakusanaa, koska siellä on pari muutakin aloittanut ketjun aiheesta? :p
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 14:01"]
Itse asuimme Kurussa varsinaisessa kummitustalossa. Myös vieraat saivat kokea näitä kummallisuuksia. Esim.rinteessä joku käveli tömistellen, keinu kiikkui itsekseen, joku istui sängyn reunalle, askelia rappusissa, telkkarit aukesivat itsekseen,olo että joku tuijottaa, hengityksiä ihan vieressä.
Olikohan meillä ja näillä vieraillakin joku mielisairaus?;)
Vieraat kokivat näitä juttuja vaikka eivät olleet kuulleet meiltä mitään.
[/quote]
Meillä oli sama. Nyt lapset ovat jo muuttaneet kotoa ja poikakin uskalsi kertoa oman kokemuksensa meidän kummitustalosta.
Oli monesti iltarunkullaan ikaankuin raiskattu "oman käden" kautta. Vaikea selittää sanoi hän, mutta idea on että oma käsi ei tuntunut omalta vaan vanhan mummon kädeltä...
En halua uskoa näihin, en usko mihinkään eikä kenenkään tarvitse uskoa minua/meitä. En vaan osaa selittää mitään tapahtuneista itselleni ja yritän elää nyt asian kanssa. Tiedä milloin minulle riittää ja aion tehdä sitten asialle jotain. Kohtalotovereiden juttuja on mukava lukea. Ap