Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva summa 40-vuotiaalle?

Vierailija
27.06.2014 |

Olen menossa 40-vuotispäiville ja mietin, onko 20 euroa sopiva summa? Olin ajatellut 40 euroa, mutta talouteni yh:na ei ole kovin hyvä :/. Onko 20 euroa liian pieni rahasumma?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain teini-ikäisille, hääparelle ja ylioppilaille annetaan rahaa. Vie sille nelikymppiselle mielummin pullo kuohuviiniä, ei mitään seteleitä.

Vierailija
2/23 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 40v synttärien juhlija haluaa esim. ulkomaille, lahjaksi annetaan rahaa. 20 e ei todellakaan riitä, minimi on 50 e/hlö. ON moukkamaista mennä juhlimaan, jos ei ole varaa lahjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-150 euroa on minimi täällä Porvoon seudulla.

Vierailija
4/23 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näihin voi saada enää järkeviä vastauksia? Aikuiset ihmiset kuitenkin kyseessä... Toiveena on saada rahaa, että juhlakalu voi toteuttaa matkan.

Vierailija
5/23 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona euroa on sopiva tai kaksi miljoonaakin on ok. Jos annat enemmän se on pröystäilyä. 

Vierailija
6/23 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole erikseen rahaa toivonut, veisin lahjan. Esim. viinin tai herkkukorin. En ymmärrä, miksi jotkut antaa rahaa lahjaksi aikuiselle, paitsi hääparille oon ok. Jos on toivonut rahaa, riittää 20€ aivan hyvin.

Vierailija
7/23 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostassa muutama ihana suklaakonvehti kauniissa rasiassa (vaikka Leonidakselta) tai joku hauska rose-viini kesän kunniaksi. Ja kaunis (mielummin itsetehty) kortti mukaan. Paljon parempi kuin 20e kuoressa ja pääset 10:llä eurolla. 

Vierailija
8/23 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pyytänyt rahaa, niin anna omien rahavarojen mukaan. 20 euroa on ihan ok summa.

Vierailija
9/23 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna leikkirahaa. Vai onko erikseen pyytänyt oikeaa rahaa?

Vierailija
10/23 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hääpari saa haluta rahaa matkaa varten, mutta 40v:lle viedään suklaata? Eikö muka ole reilua, että kutsuja (se 40v) saisi sitä, mitä haluaa eli rahaa, jos se kerran häissä on ehdoton juttu?

Vierailija
11/23 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tuleehan näitä järkeviä vastauksia :). Mielestäni on ihan ok, että juhlakalu ilmoitti että haluaa rahaa - ei tule sitten pettymyksiä tavaran suhteen. Eli uskallan viedä 20 euroa eikä minua katsota kieroon. Hope so.

Vierailija
12/23 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 40-vuotias pitää isot juhlat, hän _ei tarvitse_ rahaa. Kuohuviini, konjakki, wiski tai juustolajitelma on hyvä lahja. Ei rahaa ellei ole itse sitä pyytänyt.

Vierailija
13/23 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa.. siis on pyytänyt, mulla joku lukihäiriö :)

Itse veisin 40-50 e. Mutta olen ihan ok-tuloinen.

-13

Vierailija
14/23 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on törkeää sanoa kenellekään että jokin lahjan suuruus/summa on liian vähän. Jokainen katsokoon mitä pystyy antamaan lahjaksi tai pystyykö antamaan mitään. Ennen kuin oli tiukkaa lahjat tehtiin itse taitojensa rajoissa. Monesti juhlakalulle joka sinut on kutsunut on tärkeämpää se että osallistut kuin, joudut hankaluuksiin lahjan maksun kanssa.

Tämä lahja asia on menettänyt koko ideansa tässä ahneessa maailmassa. Tuntuukin olevan nykyään enemmänkin "pääsylippu" juhliin.

Vierailija
15/23 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilapsille ja to annetaan rahaa. Ei aikuisille.

Vierailija
16/23 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin todellakin outona jos joku toisi minulle rahaa syntymäpäivälahjaksi.

Vierailija
17/23 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö näihin voi saada enää järkeviä vastauksia? Aikuiset ihmiset kuitenkin kyseessä... Toiveena on saada rahaa, että juhlakalu voi toteuttaa matkan.

20e hyvä. Sillä saa bensaa, että peräkamarin poika pääsee naapurikylään matkoille.

Vierailija
18/23 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämän olisi voinut mainita heti aloituksessa.

Vierailija
19/23 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain teini-ikäisille, hääparelle ja ylioppilaille annetaan rahaa. Vie sille nelikymppiselle mielummin pullo kuohuviiniä, ei mitään seteleitä.

Samaa mieltä, että on outoa, että aikuisen synttäreille pyydetään rahalahjaa.

Vierailija
20/23 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hääparille rahaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi