Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista 40-vuotisjuhlissa?

Vierailija
31.07.2014 |

Sankari tarjoaa itse alkumaljan ja kakkukahvit. Vieraita pyydetään tuomaan syötävät listan mukaan. Juomat jokainen vieras tuo tietenkin itse. Vieraita pyydetään keksimään myös ohjelmaa.

Onki tavallistakin tällainen systeemi nykyään? Jotenkin olen luullut, että synttäreillä sankari tarjoaa. Kutsussa sanotaan, että lahjoja ei tarvitse tuoda, mutta eivätköhän kaikki tuo lahjan kuitenkin. Juhlat ovat Pohjois-Suomessa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hyväksi käytetty olo tulisi ainakin mulle tuollaisista synttäreistä, ei kauhean juhlavaa minusta.

Vierailija
2/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sankari hyvin vähävarainen? Silloin ihan ymmärrettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosikkojen ei kannata mennä pilaamaan juhlia. Et ole tainnut ennen kutsuja saadakkaan

Vierailija
4/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, ei ole, vaan ihan työssä käyvä ja tienaa keskituloista paremmin, kuten myös miehensä. -ap

Vierailija
5/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, olen ollut useammissa nelikymppisissä, mutta nämä ovat ekat nyyttärisynttärit. Mutta jos se on ihan tavallista nykyään niin mikäpä siinä sitten. Pari vuotta on aikaa edellisistä. 

Vierailija
6/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6= ap

Vierailija
7/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissä eivät edes viisikymppiset ole enää samasta muotista olevat pönötysjuhlat, kuin vanhoina hyvinä aikoina.  Kuulostaa siltä, että tulossa on rennot nyyttärit.

Vierailija
8/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin todella hauskoissa 40-v juhlissa. Oli oikein _bileet_, joten tietenkin juhliin piti tuoda oma pullo mukaan ja evästä. Juhlista jatkoimme yökerhoon. Tuli ihan nuoruus mieleen, kun meikkailimme toisiamme.

Ehkä siksi nuo juhlat olivat juuri hauskaa vaihtelua, kun me lähes kaikki vieraat ja juhlakalu olemme "asiallisissa" ammateissa, joten tuommoinen rento irrottelu on harvinaista.

Vierailija
9/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä tarjotaan juhlissa kaikki eli on syötävät ja juotavat talon puolesta. Oudolta tuntuisi, jos pitäis vieraiden raahata sapuskat ja/tai juomat mukanaan.

Nyyttäreitä ei ole pidetty opiskeluaikojen jälkeen.

Vierailija
10/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun kokemukseni mukaan tavallista ettei 40-vuotisjuhlissa sankari tarjoa ruokia ja juomia, mutta en tuollaisesta pahaksenikaan pistäisi. Kiva että sentään jotain järjestävät, vaikkei olisikaan varaa tarjota.

Vierailija
11/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavallista. Olen ollut vähävaraisen synttäreillä ja kyllä sielläkin synttärisankari tarjosi, oli keittolounas ja kahvin kanssa täytekakkua, taisi olla jotain muutakin leivottua. Näissä juhlissa ei tosin ollut alkoholia, tervetuliaismaljoissakaan.

Vierailija
12/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaveriporukassa paljon nyyttärikemuja milloin kenenkin luona. Pönötetä ei koskaan :). Mut tähän asti tuparit ja synttärit ovat eronneet perusillanvietoista niin, että niihin ei ole tarvinnut kokata, riittää kun on ideoinut lahjan. En usko, että kukaan tulee ilman kunnon lahjaa nytkään, itsestä ainakin se tuntuisi oudolta. Mutta jos ja kun systeemit ovat muuttuneet niin tämä on ok. -ap

Vierailija
13/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän oudolta kuulostaa.

Vierailija
14/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo itse kuullut nyyttärijuhlista, mutta mikäs siinä. Ei kaikkien tarvi tehdä samalla tavalla. Ehkä juhlat ois jääny kokonaan järjestämättä, mutta sankari keksikin nyyttäri-idean, jolla säästää paljon rahaa. Kenenkään talous ei varmaan kaadu jonkun pastasalaatin ja patongin tuomiseen. Ja juomapolitiikka on myös ihan reilu, kaikki ei halua juoda alkoholia ja jotkut haluaa juoda enemmän. Ei varmaan tule sellasta örvellystäkään, mitä yleensä neli-/viiskymppisillä tuppaa olemaan.

Ennakkoluulot nurkkaan, patongit kainaloon ja menoks!

Vierailija
15/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis ei ole vähävarainen sankari, se vielä tarkennuksena. -ap

Vierailija
16/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutama vuosi sitten tuplanelikymppisillä, eli pariskunnalla muutama päivä ikäeroa.

Ei lahjoja (eikä kukaan tuonutkaan) ruoka nyyttäriperiaatteella. Juomat tarjos isäntäväki sekä livebändin.

Hauskaa oli.

Vierailija
17/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä 4-kymppisen pitää pystyä itse tarjoamaan ruuat ja juomat jos juhlat järjestää. Jos ei ehdi / osaa, pitopalvelun saa ihan kohtuuhinnalla, astioineen. Pitää sitten sen kokoiset juhlat mihin on varaa.

Tynnyri täyteen oluita ja siidereitä ja limuja, pari tonkkaa viiniä, ei siinä sen kummempia.

Itse sain kutsun 40-vuotisjuhliin siten, että ne naamioitiin "viininmaisteluillaksi". Eli jokaisen piti tuoda viinipullo(ja) ja siihen sopivaa ruokaa. Ovelaa piilonyyttärimeininkiä...

Vierailija
18/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kuulosta ihan tavanomaiselta. Tarkemmin ajateltuna kuitenkin fiksu järjestely. Miksi ostaa pyöreille synttäreille jotain "arvostettavaa" tavaraa lahjaksi, jos se kuitenkin on täysin turhaa. Niinpä vieraat voivat lahjojen sijaan käyttää rahansa tarjoiluihin ja pitää hyvät juhlat yhdessä.

Apn kirjaamat kaikki vaatikmukset kyllä kuulosta vähän liialta, niin kuin juhlien järjestämisen vastuu siirtyisi vieraille. 

Olen kuullut synttärijuhlista, joihin on ollut lahjalista, mutta toiveet ovatkin olleet juomia. Eli ei turhaa tavaraa vaan hyvät bileet osanottajille. (Tässä kohtaa en nyt sitten ota kantaa siihen kuinka alkoholikeskeistä on juhliminen...)

Vierailija
19/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/25 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni täytti viime vuonna neljäkymmentä ja ressasi juhliaan. Oli juuri eronnut ja jäänyt kahden lapsen yksinhuoltajaksi, uudet asunnot ja muutot sun muut juuri siinä samoihin aikoihin. Me ystävät sitten päätettii auttaa mahdollisimman paljon, kukin teki pöperöitä, hankittiin viinitönikät ja booliainekset, mitälie kukin teki. Ystävämme oli toki mukana kaikessa, mutta pidettiin huoli siitä ettei kaikki kustannukset jää hänen harteilleen. Ja ei, ei kukaan ihmetellyt, että miksi pitää tuoda omia juomia tai miksi leipoo piirakan tuliaisiksi tai miksi auttaa siivoamisesssa ja kuskaamisessa. Ei kaikki juhlat mene aina saman kaavan mukaan, HUOH! Ja oli muuten ikimuistoisen hauskat bileet!! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän