Syitä miksi kotona on helppo olla hoitamassa lapsia ja syitä miksi töissä olisi helpompaa!?!?!?!
minun mielestäni kotona olo on helpompaa vain sen vuoksi ettei tarvitse sämplätä työvuorojen kanssa jos haluaa lähteä/tehdä jotain ja syy miksi töissä on helppompaa on se että on aikuista seuraa kokoajan.
itse olen erityisäitiyslomalla.
Kommentit (6)
Kotona on siinä mielessä helpompaa, ettei tarvi mahduttaa kaikkia kotitöitä ja lasten kanssa tehtäviä asioita muutamaan tuntiin töiden jälkeen. Kotona on helpompaa toteuttaa kasvatuksessa itse tärkeäksi kokemiaan asioita. Kotona on helpompaa, kun ei tarvi koko ajan yrittää olla fiksu.
Töissä on helpompaa, koska silloin on selvempää, että kotityöt jaetaan puoliksi. Töissä on helpompaa, koska ei tarvi koko ajan olla miettimässä mitä nyt syödään. Töissä on helpompaa, koska joku muu käy päiväunitaistelut lapsen kanssa. Töissä on helpompaa, koska ei tarvi pelätä tippuvansa työelämästä tai tietojensa vanhentuvan. Töissä ollessa ei tarvi olla huolissaan taloudellisesta toimeentulosta.
Kotona => ei tarvitse viedä lapsia hoitoon aamukuudelta eikä riidellä miehen kanssa kumpi vie.
Töissä => saa viettää taukoja rauhassa ja töistä palatessa koti on samassa kunnossa, kun se on ollut aamulla lähteissä.
viikot olen lasten kanssa, kun olen hoitovapaalla. viikonloput olen töissä, siis silloin kun itseä huvittaa.. töissä on kiva tavata aikuisia ihmisiä ja pääsee vähän irti arjen rutiineista.
sairaanhoitajan on helppo keikkailla silloin kun itselle sopii koska töitä riittää.... ja saa vähän extrarahaakin.
Kotona helppo kun ei tarvii herätellä aamuisin lasta ja kiikuttaa kiireessä hoitoon.
Töissä helppo kun saa juoda kahvit rauhassa, käydä vessassa rauhassa, syödä rauhassa jne. siis yleensä - osaa ne aikuisetkin häiritä kesken taukojen. Ja ei tarvii keksiä " virikkeitä" toiselle koko ajan.
Töissä on helpompaa kun lasten hoitovastuu jakautuu useammalle hoitajalle + saa juoda kahvinsa rauhassa sekä tehdä vessareissut ilman että joku kiljuu tai narisee oven takana. Niin ja töissä näkee päivittäin muita aikuisia!
Yksi harras TOIVE: Vielä kun joskus saisin syödä rauhassa! Se kun ei onnistu kotona eikä töissä :(
kotona on vaikeaa sen takia, että välillä tuntuu kun seinät kaatuisivat päälle... ja helppoa sen takia, ettei tarvitse sumplia hoitopäiviä sekä työvuoroja sopiviksi...
töissä on hankalaa sen takia, että töiden lisäksi pitää vielä tehdä kotona kaikki kotityöt... =/