Onko lihava ravitsemusterapeutti uskottava?
Isäni on sairaalassa, ja hän kertoi että ravitsemusterapeutti oli käynyt puhumassa ravitsemuksesta. Isälleni tehty suolioperaatio. Oli puhunut terveellisestä ruokavaliosta jne. Lopussa olin kertonut ylipainosta jne. Isäni oli kysynyt lopussa ns. vitsinä, että toimiikohan nämä ohjeet kun teillä terapeutti näyttää olevan ainakin 30kg ylipainoa. Isäni on eläkkeelle jäänyt terveyskeskuslääkäri. Tämä terapeutti oli suuttunut ja lähtenyt niskaa nakellen huoneesta.
Kommentit (172)
Ammattilainen.
Hänhän on hyvin ravinnut itsensä.
Olen isäsi kanssa kyllä samaa mieltä, vaikka ehkä vähän tökeröä sitä ääneen sanoa. Toisaalta näkeehän sitä kampaajiakin, joiden tukka ei ole kovin huoliteltu.
Eihän se luottamusta herätä. Sama kuin jos palkkaisi personal trainerin jolla on narukädet, lysyhartiat ja pallomaha.
Vierailija kirjoitti:
Isäsi on idiootti.
Lihavuus ei mitenkään vähennä ravitsemusterapeutin ammattitaitoa. Ei tarvitse elää kuten saarnaa.
Kyllä jos esiintyy ns. asiantuntijana niin kyllä se ulkonäkö tuossa tapauksessa on "käyntikortti" ja todistus ammattitaidosta.
Jos ravitsemusterapeutti on yhtä leveä kuin pitkäkin, niin miksi ihmeessä seuraisin hänen neuvojaan? Hänen tietotaidoillaan lihoisi itsekin porsaaksi tai saisi syömishäiriön tai pakonomaisia ahmimishäiriöitä, niin kuin hänellä itsellään ilmeisesti on.
En menisi kampaajallekaan, jonka hiukset on kuiva eloton hamppukasa tai hammaslääkärille, jonka oma purukalusto on kellanruskea ja henki haisee tunkiolle.
Jos ravitsemusterapeutti on yhtä leveä kuin pitkäkin, niin miksi ihmeessä seuraisin hänen neuvojaan?
- Neuvot perustuvat koulutuksessa opittuun ja tutkittuun tietoon. Ei se vaihtamalla kummene, samat neuvot saat jokaiselta.
Suutarin lapsella ei ole kenkiä jne. Ei ulkoinen olemus vähennä ammattitaitoa. Hölmöä edes kuvitella sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäsi on idiootti.
Lihavuus ei mitenkään vähennä ravitsemusterapeutin ammattitaitoa. Ei tarvitse elää kuten saarnaa.
Kyllä jos esiintyy ns. asiantuntijana niin kyllä se ulkonäkö tuossa tapauksessa on "käyntikortti" ja todistus ammattitaidosta.
Jos ravitsemusterapeutti on yhtä leveä kuin pitkäkin, niin miksi ihmeessä seuraisin hänen neuvojaan? Hänen tietotaidoillaan lihoisi itsekin porsaaksi tai saisi syömishäiriön tai pakonomaisia ahmimishäiriöitä, niin kuin hänellä itsellään ilmeisesti on.
En menisi kampaajallekaan, jonka hiukset on kuiva eloton hamppukasa tai hammaslääkärille, jonka oma purukalusto on kellanruskea ja henki haisee tunkiolle.
Miksi ihmeessä se olisi joku käyntikortti? Miten yksinkertaisia ihmiset voivat olla?
Ravitsemusterapeutti ei vedä hatusta niitä neuvojaan vaan hänet on koulutettu siihen hommaan.
no minusta tällaiselta läskiltä terapeutilta voisi suoraan kysyä että jos antamasi neuvot on niin hyviä niin miksi et itse noudata niitä?
Mites hampaaton suuhygienisti, oisko uskottava?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Normaalit ihmisethän tietävät, että hammas voi irrota vaikka hoitaisi suuhygieniansa täydellisesti.
Kovin naiivia ajattelumallia täällä. Ei tullut mieleen, että on myös sairauksia, jotka aiheuttavat ylipainoa? Vaikka söisi kuinka oppikirjan mukaisesti, ei siis automaattisesti ole hoikka.
Vaikka hän tietäisi, mitä sanoa, kyllähän hänen ulkomuotonsa viestisi, että hän ei itse ole sisäistänyt sanomaansa, tai vaihtoehtoisesti ettei niillä neuvoilla laihdu. Ei vaikuta kovinkaan ammattitaitoiselta kummassakaan tapauksessa. Miten olisi sosiaalityöntekijä, jonka omat lapset on huostaanotettu?
On niitä lihavia lääkäreitä ja hoitajiakin.
Jotkut lääkärit myös polttavat tupakkaa, vaikka se tuntuu monista kummalliselta.
Ulkonäkö ei vähennä asiantuntemusta, paitsi vain pösilöille, jotka eivät käsitä asioista ylensäkään yhtään mitään.
Pösilöt luulevat että asiantuntijoiden pitää olla joitakin malli ihmisiä, kuninkaita ja kuningattaria ja yli-ihmisiä kaikkinensa.
Asiantuntija ei saa olla kalju, eikä lihava eikä mitään muutakaan
Asiantuntijan pitää olla yli-ihminen, joka noin vaan, suit sait jollakin taikasauvalle ja kauneudellaan ja hoikkuudellaan pelastaa ja parantaa potilaan.
Vierailija kirjoitti:
Suuhygienisti ei olisi hampaaton. Hänellä olis hyvä tekohampaat, koska toimii alalla.
No sehän kertoo sen että osaa omasta kokemuksesta sanoa mikä toimii ja mikä ei. Jos elää kuten opettaa ei voi olla reilusti ylipainoinen. Jos "olen vain töissä täällä" asenteella yrittää saada viestiä perille, tulee epäonnistumaan työssään. Jos maksaisin pt:lle eli personal trainerille niin tietysti tämän pitäisi itse olla terveyden perikuva, normaalipainonen ja timmi. Pitää tuntea "tuote" jota myy vaikka olisikin töissä kunnalla tai valtiolla. Ei ole luottamusta herättävää jos tekee toisin kuin opettaa. Myöskään kielen opettaja joka ei osaisi opettamaansa kieltä puhua yhtään ei olisi luotettava eikä pätevä.
Voi olla ainoastaan kirjaviisas. Kovasti opiskellut. Mutta kokemus ja sitä kautta minusta aito osaaminen puuttuu.
Apu saattaa jäädä pinnalliseksi.
Uskon, että päihdeongelmista kärsivät saavat parhaan avun niistä, joilla ollut omia kokemuksia.
Tupakan poltosta on helppo saarnata, jos et ole itse polttanut.
"älä tee niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon" on monen ammattilaisen motto.
Ulkonäkö ei vähennä kenenkään osaamista eikä ammattitaitoa.
Jokainen fiksu käsittää tämän.
Isäsi on idiootti.