Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan edelleen mieheni nimeä, 9 vuoden avioliitonkin jälkeen

Vierailija
27.06.2014 |

Anoppini ärsyttää muutenkin monin tavoin, mutta erityisen hankalaa on sietää ärsytystä siitä, että hän on mennyt antamaan miehelleni niin dorkan nimen. Samoin mieheni siskon nimi on aivan järkyttävä.

Teko on ymmärrettävämpi kun ajattelee, kuinka nuorena anoppini on saanut lapsensa. Mutta toisaalta kun mietin itseäni sen ikäisenä, niin en ikimaailmassa olisi sortunut nimeämään lapsiani niin.. lapsellisesti! Ehkä ala-asteikäisenä olisin saattanut, mutta en enää sen jälkeen. Ärsyttää että syyttömät ihmiset joutuvat kärsimään toisten kakaramaisista virheistä. Olen melko varma, että anoppia itseäänkin hävettäisi nyt nämä valinnat, ellei hän olisi jo "sokeutunut" noihin nimiin. Hän näkee niissä vain lapsensa, hänelle rakkaat ihmiset. Minä yritän katsoa asiaa samoin, mutta vaikka rakastan miestäni kovasti ja suhteemme on hyvä, silti minua aina hävettää puhua uusille tuttavuuksille miehestäni tämän etunimellä. Tiedän, että nimi aiheuttaa kummastelua ja tirskuntaa, ja luo ikäviä mielikuvia sekä miehestä että minusta, joka olen hänet elämänkumppanikseni valinnut.

Ja en aio kertoa tätä nimeä täällä, koska tulisin melko varmasti heti tunnistetuksi.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minunkin mieheni ja sisarustensa nimet on järkyt. Ja päälle vielä sukunimikin sellainen junttisavolainen.

Vierailija
2/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai miehelläsi on joku lempinimi jos oikea nimi on noin kamala eli käytä sitä.

Eihän sitä oikeaa nimeä tarvitse kuin virallisiin papereihin ja muuten voi käyttää mitä nimeä haluaa.

Jos ei ole lempinimeä niin keksi sellainen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopeta häpeily. Ihmiset tottuvat nimiin yllättävän nopeasti. Minustakin Jorma oli ennen jotenkin huvittava nimi mutta kun tutustuin erääseen Jormaan, en osaa nähdä nimessä enää mitään hauskaa. Mitä sitten vaikka joku alkuksi tirskuukin miehesi nimelle. Ajattele niin että ainakin voit piristää tuttaviesi päivää. Jos miehesi nimi nyt oikeasti on joku Kyrpä-Jooseppi niin ota käyttöön vaikka joku lempinimi.

Vierailija
4/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 11:53"]

Kai miehelläsi on joku lempinimi jos oikea nimi on noin kamala eli käytä sitä.

Eihän sitä oikeaa nimeä tarvitse kuin virallisiin papereihin ja muuten voi käyttää mitä nimeä haluaa.

Jos ei ole lempinimeä niin keksi sellainen ;)

[/quote]

Ei ole lempinimeä, enkä kyllä mitenkään voisi yhtäkkiä 9 vuoden jälkeen alkaa kutsua häntä jollain keksityllä lempinimellä. Vähintään mies itse ihmettelisi asiaa ja joutuisin tunnustamaan hänelle häpeäni. Miehelle se ei tekisi lainkaan hyvää, hän pahoittaa muutenkin herkästi mielensä jos tuntuu siltä, ettei hän jollakin tavoin kelpaa muille ihmisille. Tämä olisi oikein tikari suoraan sydämeen, ja en tule ikinä vihjaamaankaan hänelle asiasta, johon hän ei ole itse voinut millään tavalla vaikuttaa.

Miehen ja siskonsa nimet eivät sentään ole ihan Sirkkuli ja Orkkuli -tasoa, mutta noloja ja selvästi lapsellisen ihmisen keksimiä kuitenkin. Siskon nimi "onneksi" vielä astetta pahempi kuin mieheni.

ap

Vierailija
5/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Ollaan seurustetu vasta vähän aikaa. Etunimi on todella juntti. Kun kerron miehestä niin monet epäilevät nimen perusteella miehen olevan keski-ikäinen, ollaan siis parikymppisiä.

Nimi siis tyyliin Jorma. Miehellä ei edes ole mitään lempinimeä :(.

Vierailija
6/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa kun et kerro nimiä.

Yrjöstä tulee mieleen ville vallaton. Roope, jesse, riku koiran. Valttateri, jiri kissan. Onni ja oulevi sonnin... Onhan noita paljon (myös naisten nimiä) mistä tulee jonkinlainen mielikuva. Ootko katsonut väestörekisteristä montako saman nimistä suomessa on? Vai mitenkä voit sanoa että heti tunnistaa?

Vierailija
7/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseekö miestäsi oma nimensä? Monet ihmiset käyttävät toista ristimänimeään. Tunnen ihmisiä jotka tunnetaan lempinimellään. Joskus on ollut yllätys, ettei se olekaan oikea nimi. Nimen muuttaminen virallisestikin on kai aika helppoa. Mutta jollei nimi ihmiselle itselleen ole ongelma ei kannata suositella nimen muuttamista muiden miellyttämiseksi.

Vierailija
8/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutko aina nimellä? Voisitko harrastaa "kullittelua", tai mikä kiintymysnimi nyt omaan suuhusi sopisikaan. Tätä ei tutuille puhuessa voi käyttää, mutta keskenänne. 

Vierailija
9/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti miestäsi itseän ei haittaa nimi, koska Suomessa nimi on niin helposti vaihdettavissa.

Vierailija
10/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorma, Yrjö vai Urpo?

Siihen aikaan noilla nimillä ei vielä ollut niitä sivumerkityksiä, joita nyt on.

Vierailija
11/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti lopettaa Seppo -nimisen deittailu, koska tiesin, että inhoaisin sitä nimeä aina.

Vierailija
12/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:17"]

Mun piti lopettaa Seppo -nimisen deittailu, koska tiesin, että inhoaisin sitä nimeä aina.

[/quote]

Kui? Mulla oli ennen Seppo-kissa, joka oli aina kepposissa. Ihana!

Vierailija
13/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenhän voi aina vaihtaa, eli jos mies itsekin siitä kärsii, kannattaa vaihtaa! Minä vaihdoin jo 16-vuotiaana, kun nimeni oli mielestäni nolo ja vaati aina selittelyä että ei, en ole venäläinen vaikka minulla on tällainen etunimi.

Vierailija
14/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:17"]

[/quote]

Kui? Mulla oli ennen Seppo-kissa, joka oli aina kepposissa. Ihana!

[/quote]

Elukalle ja 60v äijälle sopiva nimi

Vierailija
15/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni nimi on Jullikka ja se on ihana, vaikka muiden mielestä dorka.

Vierailija
16/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti miestä itseään ei nimi haittaa, ja siitä syystä en voi ottaa asiaa hänen kanssaan puheeksi. Yritän vain kestää puhumatta asiasta muualla kuin täällä. Nimessä ei ole ongelmana vanhanaikaisuus tai perinteisyys, vaan se on oman aikansa pintaliitäjähenkisiä pissisnimiä. Vähän niin kuin Jiro tai Mico tmv. tällä hetkellä.

ap

Vierailija
17/36 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tässä on ongelmana ap:n asennevamma :)

Vierailija
18/36 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorma-nimi on erittäin kaunis nimi,olen tuntenut monta Jormaa,ja kaikki miellyttäviä ja komeitakin miehiä.Yrjö on kuninkaallinen nimi,George brittiläisittäin.Olen myös tuntenut miellyttäviä Yrjöjä,vanhempia miehiä.Suvussani oli kaksi Taunoa ja seurustelinkin joskus Taunon kanssa.Näille nimille on vaan keksitty niin älyttömät merkitykset,että komeat nimet on poljettu maan rakoon.

Vierailija
19/36 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerro mikä se nimi on nii tää on ihan tuha ketju

Vierailija
20/36 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setäni nimi on Urpo ja hänen veljensä nimi Markku-Taneli. Että ei kyllä heidänkään vanhemmat ihan täysillä käyneet..