Inhoan edelleen mieheni nimeä, 9 vuoden avioliitonkin jälkeen
Anoppini ärsyttää muutenkin monin tavoin, mutta erityisen hankalaa on sietää ärsytystä siitä, että hän on mennyt antamaan miehelleni niin dorkan nimen. Samoin mieheni siskon nimi on aivan järkyttävä.
Teko on ymmärrettävämpi kun ajattelee, kuinka nuorena anoppini on saanut lapsensa. Mutta toisaalta kun mietin itseäni sen ikäisenä, niin en ikimaailmassa olisi sortunut nimeämään lapsiani niin.. lapsellisesti! Ehkä ala-asteikäisenä olisin saattanut, mutta en enää sen jälkeen. Ärsyttää että syyttömät ihmiset joutuvat kärsimään toisten kakaramaisista virheistä. Olen melko varma, että anoppia itseäänkin hävettäisi nyt nämä valinnat, ellei hän olisi jo "sokeutunut" noihin nimiin. Hän näkee niissä vain lapsensa, hänelle rakkaat ihmiset. Minä yritän katsoa asiaa samoin, mutta vaikka rakastan miestäni kovasti ja suhteemme on hyvä, silti minua aina hävettää puhua uusille tuttavuuksille miehestäni tämän etunimellä. Tiedän, että nimi aiheuttaa kummastelua ja tirskuntaa, ja luo ikäviä mielikuvia sekä miehestä että minusta, joka olen hänet elämänkumppanikseni valinnut.
Ja en aio kertoa tätä nimeä täällä, koska tulisin melko varmasti heti tunnistetuksi.
Kommentit (36)
Varmaan jotain Sulo ja Lempi-tyyliä.
Taneli ja Urpokin kuuluu niihin ihan tavallisiiin nimiin,joiden merkitys on vääristelty.Urpo Leppänen,Urpo Lahtinen,Taneli Kuusisto(säveltäjä)
Joku Tauno kyllä nuorella miehellä saattais aiheuttaa vähän sellaista suupielen nykimistä. Tai oikeastaan olen tavannutkin yhden, mutta häntä kutsuttiin lempinimellä joten ei edes tullut ajateltua että mistä se on johdettu.
Tellervo , tähän ei enää sanat riitä
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:17"]
Mun piti lopettaa Seppo -nimisen deittailu, koska tiesin, että inhoaisin sitä nimeä aina.
[/quote]
Mulle käynyt samoin! ONkohan sama Seppo?
Mitkä ovat olleet "oman aikansa pissisnimiä" 60-, 70- ja 80-luvulla??
Tuo Brooke ja Ridge voivat olla noita pissisnimiä? Tai vanhemmasta sarjasta ( Dallas) Bobby ja Pamela, Sue Ellen : ) tai sitten Salatuista elämistä Seppo ja Ulla.
Hmm.. seurustelin jonkin aikaa kolmekymppisen miehen kanssa, jolla oli tosi ruma "papparaisen" nimi. Kyllähän se häiritsi, ja nimeä sai itse seurustelukumppaninakin selvittää tuttavapiirissä, puhumattakaan miesraukasta.. Itsekin hihkaisin tavatessamme, kun kertoi nimensä, että no niin varmaan ja nauroin.. Mutta en sentään sitä jäänyt märehtimään tai että ero olisi tullut siksi.
Nykyisellä miehellä on taas "nuoren miehen nimi", vaikka on yli 40, mutta se ei minua haittaa, että luullaan nuoremmaksi. ;) Lisäksi minua kiusasi samanniminen poika lapsuudessa, mutta mieheen en liitä mitään negatiivista. On ollut niin positiivinen juttu elämässäni alusta asti.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 11:50"]Anoppini ärsyttää muutenkin monin tavoin, mutta erityisen hankalaa on sietää ärsytystä siitä, että hän on mennyt antamaan miehelleni niin dorkan nimen. Samoin mieheni siskon nimi on aivan järkyttävä.
Teko on ymmärrettävämpi kun ajattelee, kuinka nuorena anoppini on saanut lapsensa. Mutta toisaalta kun mietin itseäni sen ikäisenä, niin en ikimaailmassa olisi sortunut nimeämään lapsiani niin.. lapsellisesti! Ehkä ala-asteikäisenä olisin saattanut, mutta en enää sen jälkeen. Ärsyttää että syyttömät ihmiset joutuvat kärsimään toisten kakaramaisista virheistä. Olen melko varma, että anoppia itseäänkin hävettäisi nyt nämä valinnat, ellei hän olisi jo "sokeutunut" noihin nimiin. Hän näkee niissä vain lapsensa, hänelle rakkaat ihmiset. Minä yritän katsoa asiaa samoin, mutta vaikka rakastan miestäni kovasti ja suhteemme on hyvä, silti minua aina hävettää puhua uusille tuttavuuksille miehestäni tämän etunimellä. Tiedän, että nimi aiheuttaa kummastelua ja tirskuntaa, ja luo ikäviä mielikuvia sekä miehestä että minusta, joka olen hänet elämänkumppanikseni valinnut.
Ja en aio kertoa tätä nimeä täällä, koska tulisin melko varmasti heti tunnistetuksi.
[/quote]Urpo?
Ei kai nimellä oo mitään vitun väliä.
Sano ees sen sun miehen siskon nimi?
Anna olla ja opi hyväksymään miehesi sen nimisenä kuin on. Jos se sinua ja miestäsi yhteisesti niin häiritsee niin muuttakaa miehen nimi sitten nykyaikaan sopivaksi.
Siis nämä on Ridge ja Brooke!