Vakavasti masentunut, kysykää kun ette tunnu ymmärtävän?
Maannut taas yhden päivän syömättä, juoda nyt on pakko. Hain koeen ja tuli mieleen teidän vajakkien kettuluilut masentuneille. Voi morjens. Kysy ja mietitään sitten, että vaihdetaanko paikkoja?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:12"]
No sieltä pohjalta on noustava eikä itseään jäädä säälimään.
[/quote]
Joopa joo. Voi olla et vetäsen noi unilääkkeet tänä yönä. Lykkään ku pelottaa, mutta edessähän toi on..
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:12"]
[/quote]
Ai näetkö masennuksen vain sohvan pohjalla itsensä säälimisenä???
Kovin vähän tiedät mistä on kyse. Masennus voidaan nähdä aivojen magneettikuvissa, ja se on jotain aivan muuta kuin itsensä säälimistä.
Kuule kun se lähtee siitä että syö. Ja sitten ulos.
Ja tekemistä vaikka pientäkin.
Masentunut ihminen on erittäin itsekeskeinen, tajuutko?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:12"]No sieltä pohjalta on noustava eikä itseään jäädä säälimään.
[/quote]
Siinä taas yksi idiootti joka ei tiedä mistään mitään.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:16"]Kuule kun se lähtee siitä että syö. Ja sitten ulos.
[/quote]
Oih ja toinen idiootti.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:12"]
[/quote]
Joopa joo. Voi olla et vetäsen noi unilääkkeet tänä yönä. Lykkään ku pelottaa, mutta edessähän toi on..
[/quote]
Olen ollut samassa tilanteessa. Mulle auttoi että mulle sanottiin suoraan tuosta vinkumisesta ja itkemisestä. Sen jälkeen aloin päästä tolpilleni. Surkuttelu ei auta mitään.
Minä pystyin ja niin pystyt sinäkin ♡
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:12"]No sieltä pohjalta on noustava eikä itseään jäädä säälimään.
[/quote]
[/quote]
Erittäin vakavan masennuksen läpi käynyt. Eli tiedän, oikein hyvin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:16"]
Kuule kun se lähtee siitä että syö. Ja sitten ulos.
[/quote]
Tajuutko, että mulle on ihan sama? En välitä siitä vaikka joku hakkais mut kuoliaaks. Ehkä kysyin nyt niiltä, jotka helvetti oikeasti tietää mistä puhuu eikä teiltä. Mutta kiitti, hyvä huomata että edes raivontunteet vielä mulla tallella.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:16"]Kuule kun se lähtee siitä että syö. Ja sitten ulos.
[/quote]
Oih ja toinen idiootti.
[/quote]
Ei. Sattumalta on tietoa ja elämänkokemusta.
No itkeäkö tässä kimpassa pitäisi.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:12"]No sieltä pohjalta on noustava eikä itseään jäädä säälimään.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ja jatkoin ja jatkoin tota samaa lässytystä, kunnes hoitohenkilökuntaan kuuluva ja silloinen miesystävä sanoivat mulle suoraan. Oli raakaa se ensi tajuta. Olihan ennen helpompaa piehtaroida syvyyksissä.
Vajakit on uskovia, niin meitä kutsutaan. Mä tiedän, mitä on olla syvästi masentunut, mutta tiedän myös, että sieltä voi nousta.
J-P
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:12"]No sieltä pohjalta on noustava eikä itseään jäädä säälimään.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ja jatkoin ja jatkoin tota samaa lässytystä, kunnes hoitohenkilökuntaan kuuluva ja silloinen miesystävä sanoivat mulle suoraan. Oli raakaa se ensi tajuta. Olihan ennen helpompaa piehtaroida syvyyksissä.
[/quote]
Sehän tässä onkin! Mulle on niin monet henkiset kuritukset tän suhteen syötetty, että nyt vaan kuule niskasta kiinni, syöny vaikka mitä lääkkeitä ja mikään ei tunnu auttavan. Otan oikeasti vakavissaan ja olen ottanut terapian jota seitsemän vuotta takana. Nyt ei oikein huvita enää edes yrittää.
Mielenkiinnosta kysyn, mitä on tapahtumat johtaneet masennukseen? Lapsen kuolema, hyväksikäyttö?
mitäpä luulet sinulle sanottavan kun pääset osastolle vaikean masennuksen kanssa? Antavat maata sänkyssä pää seinää vasten ja silittelevät otsaa?
Ei kiskovat sinut sieltä sängystä vaikka väkisin. Eli turha sitä on voi,voi,voi kun sulla on kurjaa odottaa, kukaan ei ole väittänyt ettei ymmärtäisi, mutta sielä sängyssä makoilu ei auta.
Kamalaa kielenkäyttöä! Sinua ei saa arvostella, mutta itse annat tulla täyslaidallisen
Masentuneet on päässeet elämässään liian helpolla. Potku vaan perseeseen ja eteenpäin elämässä. Masennus tuntuu olevan yleisesti hyväksytty tekosyy siihen, että ei viitsi tai halua tehdä mitään. Ei sellaisilla ihmisillä ole varaa olla masentunut, joilla oikeita vaikeuksia elämässään.
Onko sulla hoitosuhde ja lääkitys kunnossa? Tiedän kokemuksesta, että vakavasta masennuksesta toipuminen on pitkä tie ja kokonaan ei toivu välttämättä koskaan.