Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huh, kyllä koululaisten kesäloma tuntuu ruokalaskussa!

Vierailija
26.06.2014 |

Alakouluikäiset lapset syövät enemmän kuin mieheni, joka ei hänkään ihan pieni ole.

Lapset silti hoikkia.

Miten muilla?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa olen päivitellyt ja täälläkin siitä sanonut. En voi käsittää miten nuo alakouluikäiset (etenkin 11v) syö niin älyttömästi!

Vierailija
2/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa panostaisit ruoan laatuun, niin sitä menis vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruokaa ja maitoa saa kuskata ihan eri malliin kuin kouluaikana. Onneksi sentään 3 kissaamme syövät enemmän ulkona kesällä : )

Vierailija
4/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:17"]

Jospa panostaisit ruoan laatuun, niin sitä menis vähemmän.

[/quote]

Tarkenna!

Vierailija
5/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Neljä litraa maitoa päivässä!

Vierailija
6/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti nyt osaatte arvostaa kouluruokaa erilailla.

Vierailija
7/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaapa siis iloisia "ilmaisesta" (meidän kaikkien kustantamasta!) koiuluruoasta lukukauden aikana, ja opettakaa lapsetkin olemaan siitä kiitollisia. Ihan liian usein kuulen opettajana, kun oppilaat voihkivat ruokajonossa "yäk, mä inhoon tota ruokaa!", "Hyi miten pahaa!" jne., ja vievät sitten osan itse annostelemastaan ruoasta possuämpäriin. 

Tässä olisi kotona asennekaasvatuksen paikka! 

Vierailija
8/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:17"]Jospa panostaisit ruoan laatuun, niin sitä menis vähemmän.

[/quote]

Meillä syödään laadukasta ja terveellistä ruokaa. Lapset ovat ulkona monesti 10 tuntia päivässä koko ajan liikkuen joten kyllähän sitä energiaa kuluu.

Vierailija
9/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikana teen 400 gramman jauhelihasta lihapullia kahdelle päivälle lounaaksi. Nyt tarvii KAKSI pakettia sitä jauhelihaa, että riittää kunnolla edes yhdelle päivälle! Ihan älyttömiä määriä saa ostaa ruokaa ja tällaiselle pihille ihmiselle se on ihan kamalaa. :D Mutta minkäs teet. Hyvähän se on, että ruoka maistuu. Välillä vaan rassaa, kun saa olla jatkuvasti kaupassa.

Vierailija
10/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:19"]

Olkaapa siis iloisia "ilmaisesta" (meidän kaikkien kustantamasta!) koiuluruoasta lukukauden aikana, ja opettakaa lapsetkin olemaan siitä kiitollisia. Ihan liian usein kuulen opettajana, kun oppilaat voihkivat ruokajonossa "yäk, mä inhoon tota ruokaa!", "Hyi miten pahaa!" jne., ja vievät sitten osan itse annostelemastaan ruoasta possuämpäriin. 

[/quote]

Kamoon hei, et kyllä pysty opettamaan yhtäkään peruskouluikäistä lasta "olemaan kiitollinen" kouluruoasta. Korkeintaan ne, jotka kotona eivät lämmintä ruokaa saa, ovat siitä kiitollisia.

Muistan itsekin kuinka kamalaa se aikanaan oli, ja nyt kun olen joskus koulussa käynyt syömässä, ruoka on ollut hyvää ja on ollut mahtavaa kun on valmiit ruoat, salaatit ja leivät ja piimät siinä, sen kun ottaa vain. Mutta ei lasten ajatusmaailma toimi samalla tavoin eikä se kyllä vanhempien vika ole. Ei meilläkään vanhemmat koskaan haukkuneet kouluruokaa eikä meillä kotonakaan mitään gourmetruokaa ollut tarjolla.

Vierailija
11/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset kyllä pitävät enemmän siitä kouluruoasta kuin kotiruoasta. Meillä syödään perunaa aika vähän ja lapset pitävät perunaruoista ja nakkikastikkeesta ja pyytävät aina näitä ruokia, kun koulussakin on. Kanafileet yms. eivät niin innosta, vaikka niitäkin toki syövät ja viimeksi kun tein täytettyjä paprikoita, niin 7v selitti kuin vähä-älyiselle, että kasvisruoat ovat sellaisia keittoja eikä tällaisia täytettyjä juttuja...  Minä ja mies pidetään myös erilaisista salaateista ja ne eivät kuulemma ole oikeanlaisia salaatteja. Pitäisi olla jotain raastetta eikä mitään salaatinlehtiä ja sinne ämpättyä fetaa/oliiveja/pähkinöitä.

Vierailija
12/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät syö paljon mitään, lounaaksi yleensä riittää jos on jotain tähteitä jäänyt korkeintaan pari desiä per lärvi. Tänään eivät vielä ole syöneet mitään, kohta lämmitän lounaaksi puoliksi yhden ison potun ja syövät varmaan yhden marinettipihvin tai mitä ne nyt oli, ja kaaliraastetta vähän. Ja jos vielä ennen päivällistä alkaa tulla nälkä niin kuorin lanttua välipalaksi.

Kouluaikoina menee energiaa yläkoululaisellakin enemmän, ja kun ei koulussa syö niin kotiin tultua on syötävä välipalaa saman verran kuitenkin kun nyt syö lounaalla.

Vierailija
13/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Täällä toinen ope ja samat on kokemukset. Lapset irvistelevät ruokajonossa ja valittavat miten taas on pahaa ruokaa. Olen tunnilla puhunut siitä, miten on hyvä, että Suomessa on ilmainen kouluruoka, ja että me kaikki aikuiset veronmaksajat kustannamme sen. Lapset ruikuttavat, että olisi paljon kivempi jos äiti laittaisi eväät mukaan. Mitäpä jos nyt kesällä opettaisitte lapsosia olemaan kiitollisia siitä kouluruoasta, koska sepä pitää omankin lompsanne paksumpana! 

Vierailija
14/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Täällä toinen ope ja samat on kokemukset. Lapset irvistelevät ruokajonossa ja valittavat miten taas on pahaa ruokaa. Olen tunnilla puhunut siitä, miten on hyvä, että Suomessa on ilmainen kouluruoka, ja että me kaikki aikuiset veronmaksajat kustannamme sen. Lapset ruikuttavat, että olisi paljon kivempi jos äiti laittaisi eväät mukaan. Mitäpä jos nyt kesällä opettaisitte lapsosia olemaan kiitollisia siitä kouluruoasta, koska sepä pitää omankin lompsanne paksumpana! 

Vierailija
15/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meillä nuo syö hyvin kouluruokaa, mutta valituksia tulee usein siitä, kun siellä aina on keittoa. Kotona ei sitten juuri koskaan "saa" tehdä keittoa, kun syövät niitä koulussa ihan tarpeeksi.

Vierailija
16/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:23"]

[/quote]

Kamoon hei, et kyllä pysty opettamaan yhtäkään peruskouluikäistä lasta "olemaan kiitollinen" kouluruoasta. Korkeintaan ne, jotka kotona eivät lämmintä ruokaa saa, ovat siitä kiitollisia.

Muistan itsekin kuinka kamalaa se aikanaan oli, ja nyt kun olen joskus koulussa käynyt syömässä, ruoka on ollut hyvää ja on ollut mahtavaa kun on valmiit ruoat, salaatit ja leivät ja piimät siinä, sen kun ottaa vain. Mutta ei lasten ajatusmaailma toimi samalla tavoin eikä se kyllä vanhempien vika ole. Ei meilläkään vanhemmat koskaan haukkuneet kouluruokaa eikä meillä kotonakaan mitään gourmetruokaa ollut tarjolla.

[/quote]

On sellaisiakin lapsia, joilla on hyvät käytöstavat, ja he eivät toitota ruokalaan tullessaan suureen ääneen kuinka taas on pahaa ruokaa. Ihan samalla lailla kun on oppilaita, jotka osaavat sanoa kiitos ja anteeksi. Se lähtee kotoa. Valitettavasti nämä lapset ovat vähemmistössä nykyään. Katse peiliin, vanhemmat! Ei koko kasvatustehtävää voi jättää koululle. 

Vierailija
17/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas piti päästä opettamaan ja besserwisseröimään, nro 8

Vierailija
18/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödyntäkää puistoruokailu. Ilmainen alaikäisille. Oma lautanen vain mukaan!

Vierailija
19/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:30"]

[/quote]

Jaa, mitä ne on? Olisikin täällä jotain puistoruokailuja!

Vierailija
20/55 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:30"]

[/quote]

Taitaa olla niin, että puistoruokailuja järjestetään vain Helsingissä.