Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri vastasi pitkään viestiini ”jep”

Vierailija
27.06.2021 |

Mitä mieltä? Kuuluuko tähän vastata enää? Vai loukkaantua?

Kirjoitin kaverille pitkän viestin:

Aloitin sen ikään kun kysymällä ”neuvoa/mielipidettä”:

Ootko samaa mieltä että mun kannattaa xxx eikä xx, eli meen huomenna suoraan vaan käymään lääkärissä enkä pohdi enempiä?

Sitten kysyin onko kaverin omakotitalon muuttotarkastus tehty ja menikö läpi. Lopuksi kerroin etsiväni mökkitonttia, että päätettiin sittenkin ruveta mökkiraksalaisiksi.

Kaveri vastasi: ”Jep, 👍😊”

Ööö? Lienee tuo jep vastaus tuohon mielipiteen kyselyyn, mutta ööö, olen hämmentynyt. Jätti siis kommentoimatta oman muuttotarkastus asian eikä mitään sanonut kun kerroin omasta suunnitelmasta!

Miten te tekisitte? Vastaisitteko mitään? Kertoisitteko että tuli vähän paha mieli - vai onko ihan turhaa draamaa?
Minä todella pahoitin mieleni. Enkä ole edes kovin herkkää sorttia, ainakin luulin niin…

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni välit vanhaan ystävään juuri viestittelyn takia. Hän asuu kaukana ja näkeminen on vaivalloista ja reissut maksavat. Hän ei tykännyt viestitellä. Itse koen viestittelyn hauskaksi ( pari kertaa viikossa viestittelen kavereille keskimäärin). Minusta oli vaan niin outoa että hän vastasi aina yhdellä sanalla viesteihin monen kuukauden ajan. Sitten kauhean pirteänä että heidän perhe voisi tulla meille kylään. En vain halua sellaista ystävyyttä että asiani eivät kiinnosta kuin sen pari kolme kertaa vuodessa kun he haluavat meidän mökille. Tuntui että hän halusi vain ihmisiä jotka tulisi heidän juhliin ja ystäväperheen jonka luo voisivat mennä syömään.

Toki ymmärrän ihmisiä jotka haluavat puhua vain kasvotusten. Se ei vain etäystävyyksiin sovi.

Vierailija
102/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyly tapa viestiä, että voisit lopettaa viestittelyt hänelle eli ette ole hänen mielestään ystäviä ollenkaan.

Joskus hämmentää ihmiset, jotka eivät ota onkeensa sitä, että viesteihin vastataan viiveellä tai ei ollenkaan eikä yhteyttä oteta. Eivätkö he ymmärrä, että toinen osapuoli ei halua pitää yhteyttä? Se ei tarkoita mitään muuta eli vaikka sitä, ettei halua olla missään tekemisissä enää koskaan (joskus voi tarkoittaa sitäkin). Ehkä tässä on kyse sellaisesta, että kaveri on lopen kyllästynyt viesteihin ja siihen, ettei uskota, ettei mitään ystävyyttä haluta toisen osapuolen osalta ylläpitää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni todella töykeää käytöstä.

Vierailija
104/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIKA se sun kaveri on !

Vierailija
105/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyly tapa viestiä, että voisit lopettaa viestittelyt hänelle eli ette ole hänen mielestään ystäviä ollenkaan.

Joskus hämmentää ihmiset, jotka eivät ota onkeensa sitä, että viesteihin vastataan viiveellä tai ei ollenkaan eikä yhteyttä oteta. Eivätkö he ymmärrä, että toinen osapuoli ei halua pitää yhteyttä? Se ei tarkoita mitään muuta eli vaikka sitä, ettei halua olla missään tekemisissä enää koskaan (joskus voi tarkoittaa sitäkin). Ehkä tässä on kyse sellaisesta, että kaveri on lopen kyllästynyt viesteihin ja siihen, ettei uskota, ettei mitään ystävyyttä haluta toisen osapuolen osalta ylläpitää. 

Siinähän on kyllästynyt sitten, jos ei suoraan kehtaa sanoa ettei halua olla tekemisissä. Tästä nyt on aivan pöyristyttävää ghostaajan itse ärsyyntyä. Jos ennen on oltu kavereita, ei se yhtäkkiä katoa ilman suoraa viestintää. On aivan ymmärrettävää että yksisanaisesti vastaavan kaverin ajatellaan vain olevan kiireinen. Täälläkin saa ristiriitaisia vastauksia, osan mielestä ei tarkoita mitään jos vastaa vain jep, osan mielestä hän yrittää päästä kaveristaan eroon. Koita siinä nyt tulkita. Vähintä mitä voi tehdä, on sanoa en ole kiinnostunut tapaamaan enää/olemaan yhteyksissä. 

Vierailija
106/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Amen.

T. Ap, jota tämän kaverin käytös hämmästyttää. Ja ei, ei ole palannut asiaan…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan