Kaveri vastasi pitkään viestiini ”jep”
Mitä mieltä? Kuuluuko tähän vastata enää? Vai loukkaantua?
Kirjoitin kaverille pitkän viestin:
Aloitin sen ikään kun kysymällä ”neuvoa/mielipidettä”:
Ootko samaa mieltä että mun kannattaa xxx eikä xx, eli meen huomenna suoraan vaan käymään lääkärissä enkä pohdi enempiä?
Sitten kysyin onko kaverin omakotitalon muuttotarkastus tehty ja menikö läpi. Lopuksi kerroin etsiväni mökkitonttia, että päätettiin sittenkin ruveta mökkiraksalaisiksi.
Kaveri vastasi: ”Jep, 👍😊”
Ööö? Lienee tuo jep vastaus tuohon mielipiteen kyselyyn, mutta ööö, olen hämmentynyt. Jätti siis kommentoimatta oman muuttotarkastus asian eikä mitään sanonut kun kerroin omasta suunnitelmasta!
Miten te tekisitte? Vastaisitteko mitään? Kertoisitteko että tuli vähän paha mieli - vai onko ihan turhaa draamaa?
Minä todella pahoitin mieleni. Enkä ole edes kovin herkkää sorttia, ainakin luulin niin…
Kommentit (106)
Ehkä oli kiire tai on väsynyt eikä jaksa nyt tekstailla. Jospa palaa asiaan myöhemmin tai juttelette kun näette.
Suosittelen valitsemaan iloisen elämän. Laita joskus viesti tai naurahda nähdessäsi ystävällesi, tai ihan vain itseksesi, että johan oli lyhyt kuittaus.
Ethän sinä tiedä, mitä ystävälläsi oli kesken. Ei vain ehtinyt nyt paneutua viestiisi. Mutta se on varma, että voit valita asenteesi. Suosittelen keveää iloa katkeran loukkaantumisen sijaan. Tulee parempi elämä :)
Eikös toi nyt sopinut vastaukseksi noihin kaikkiin. En mäkään olis pdempiä jaaritellu. Itseasiassa olisin varmaan laittanut ton pelkän peukun.
Se ei pidä juttujasi kiinnostavina. En minäkään ehkä pitäisi... Usein ne oman navan ympärillä pyörivät jutut ei ole muista kiinnostavia. Väsyttäviä päin vastoin. Sorry rehellisyyteni.
No pitäiskö tollaset pitkät jaarittelut laittaa tänne ennemminkin? Tai sitten pilkottuna useampaan viestiin. Tyyliin: -pitäiskö mennä lääkäriin -jep, onko teidän muuttotarkastus tehty -jep, mekin ajateltiin ostaa mökkitontti -peukku.
Tällainen keskustelu on hitusen luontevampi.
Ehkä sinunkin pitää sanoa kaikkeen viestillä jep, mitä hän ikinä sanookin. Tai vaihtaa kaveri sellaiseen jota kiinnostaa asiat enemmän. Voi olla että hän ei halua kuulla kaikista henkilökohtaisista aiheista esim. jos menisit hammaslääkäriin (ei osaa neuvoa miten olla pelkäämättä, onko empatiaakaan) tai ei tykkää /ehdi /rasittaa puhua arkisista asioista kuten muuttotarkastuksesta ja ei ymmärrä miksi näette mökin vuoksi vaivaa (vaikka itse tekemällä saa tosin sellaisen kuin haluaa), olisi helpompaa tilata valmispaketti tms. Vaikea sanoa mitä hän ajattelee, mitä ihmistyyppiä on. Joku toinen kaverisi saattaisi olla sinun kanssa enemmän samaa tyyppiä ja osaa puhua samoista aiheista.
Yritin olla vastavuoroinen ja kysyä kun muistin että hänellä oli muuttotarkastus ennen juhannusta.
Ja raksateemaan liittyen jatkoin kun on ollut puhetta että ostetaanko vai rakennetaanko mökki.
Jotenkin järkytyin tuosta ”jep” -kuittauksesta. Tuli juuri sellainen olo että se oli ylimielinen kuittaus enkä kiinnosta tekemisineni pätkän vertaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yritin olla vastavuoroinen ja kysyä kun muistin että hänellä oli muuttotarkastus ennen juhannusta.
Ja raksateemaan liittyen jatkoin kun on ollut puhetta että ostetaanko vai rakennetaanko mökki.
Jotenkin järkytyin tuosta ”jep” -kuittauksesta. Tuli juuri sellainen olo että se oli ylimielinen kuittaus enkä kiinnosta tekemisineni pätkän vertaa.
Ap
Oikeasti Suosittelen, että lopeta tuo vatvominen. Mitä sinä mietit ystäväsi aivoituksia, kun et hänen päänsä sisään pääse. Kohauta olkiasi, hymähdä, että olipa hassu ja jatka iloisena elämääsi. Ihan oikeasti, ei tuollaisten pohtimiseen elämäänsä kannata tuhlata. Kuuntele iloinen laulu, tanssi sen tahdissa ja tee ihana elämä.
Kaverit ovat kavereita, ystävät ovat paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis miten ihmisiä ei voi kiinnostaa MÄ ja MUN jutut??? Siis MÄ olen JÄRKYTTYNYT!!!!
Terv. ap
Aika hyviä neuvoja omasta mielestäni. Ei muuta kuin tuumasta toimeen. Jep, jep
Oma mielipide: ystävä oli epäkohtelias. Ymmärrän että tuli tunne että ystävä ei ikään kuin haluaisi että Ap kysyy hänen elämästään tai kertoo omia kuulumisiaan. Minäkin olisin hämmästynyt, jos joku kavereistani vastaisi noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis miten ihmisiä ei voi kiinnostaa MÄ ja MUN jutut??? Siis MÄ olen JÄRKYTTYNYT!!!!
Terv. ap
0/5
Olisiko pitänyt vastata: asia 1 jep. Asia 2 jep. Asia 3 jep.
Taas. Juhannusviestiin vastasi samalla tavalla. Tai sitten tämä oli taas huono viestiviritelmä.