Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri vastasi pitkään viestiini ”jep”

Vierailija
27.06.2021 |

Mitä mieltä? Kuuluuko tähän vastata enää? Vai loukkaantua?

Kirjoitin kaverille pitkän viestin:

Aloitin sen ikään kun kysymällä ”neuvoa/mielipidettä”:

Ootko samaa mieltä että mun kannattaa xxx eikä xx, eli meen huomenna suoraan vaan käymään lääkärissä enkä pohdi enempiä?

Sitten kysyin onko kaverin omakotitalon muuttotarkastus tehty ja menikö läpi. Lopuksi kerroin etsiväni mökkitonttia, että päätettiin sittenkin ruveta mökkiraksalaisiksi.

Kaveri vastasi: ”Jep, 👍😊”

Ööö? Lienee tuo jep vastaus tuohon mielipiteen kyselyyn, mutta ööö, olen hämmentynyt. Jätti siis kommentoimatta oman muuttotarkastus asian eikä mitään sanonut kun kerroin omasta suunnitelmasta!

Miten te tekisitte? Vastaisitteko mitään? Kertoisitteko että tuli vähän paha mieli - vai onko ihan turhaa draamaa?
Minä todella pahoitin mieleni. Enkä ole edes kovin herkkää sorttia, ainakin luulin niin…

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oops

Vierailija
62/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

E

P

😊

👍

Vierailija
64/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että kaverilla on ollut muuta puuhaa eikä hän ole jaksanut/pystynyt keskittymään pitkään viestiisi. Jos on montaa eri asiaa niin jokaisen voisi palastella omaan viestiinsa. Älä oksenna kaikkea samaan viestiin.

Vaikka näin:

Ensin sympatian kalastelu lääkärireissuun.

*/odota vastausta/*

Sitten kun kaveri vastaa (hänellä on silloin tod näk aikaa chattailla) niin kysyt lopputarkastuksesta.

*/odota vastausta/*

Kerrot, että teilläkin on mökin osto harkinnassa.

Voit saada paremmat vastaukset kuin ”jep”.

Vierailija
65/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaverisi seuraavan kerran viestii vastaa jep.

Niin minä teen.

Vierailija
66/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kicksejä jengi saa siitä, että tulee tänne ketjuun kirjoittamaan tota jep moneen kertaan. Oottepa tosi hauskoja. Oikeesti. Aikuiset ihmiset.

Vierailija
67/106 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa:

Ei ole ystävästä mitään kuulunut. Joten taidan antaa olla. Ei ole eka kerta kun vastaa lyhyesti. Yhtäkkiä häneltä saattaa tosin tulla joku kirjoittamansa työteksti, johon kaipaa oikolukua tai mielipidettä…. Eli olettaa minun olevan heti käytettävissä, toki olenkin - kun luulin että olemme ystäviä. Mutta nyt hän saa ottaa yhteyttä kyllä.

Ap

Vierailija
68/106 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaisin sen sian

Vierailija
69/106 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta ystävän toiminnalta kummankaan puolelta. Minä ainakaan en kirjoittele kavereille tai hyvänpäiväntutuille mitään lääkäriasioitani, vaan ainoastaan läheisimmille ystävilleni ja jos sellainen vastaa "jep", laittaisin viestiä, että "mihin vastasit jep? :D" Jos tällaista tarkennusviestiä ei voi ystävälle laittaa, vaan pitää tulla täältä kyselemään, et itsekään ajattele tuosta ihmisestä että hän on ystäväsi. Jos kyseessä onkin toden totta pelkkä kaveri niin miksi ylipäätään laittelet hänelle mitään terveydentilaasi liittyen? 

Vierailija
70/106 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
71/106 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta ystävän toiminnalta kummankaan puolelta. Minä ainakaan en kirjoittele kavereille tai hyvänpäiväntutuille mitään lääkäriasioitani, vaan ainoastaan läheisimmille ystävilleni ja jos sellainen vastaa "jep", laittaisin viestiä, että "mihin vastasit jep? :D" Jos tällaista tarkennusviestiä ei voi ystävälle laittaa, vaan pitää tulla täältä kyselemään, et itsekään ajattele tuosta ihmisestä että hän on ystäväsi. Jos kyseessä onkin toden totta pelkkä kaveri niin miksi ylipäätään laittelet hänelle mitään terveydentilaasi liittyen? 

No mä en laittaisi. En alentuisi vastaamaan mitään., niin ylimielinen vastaus.

Ehkä Ap:n ystävä on terveydenhuoltoalalla tai heillä on samaa vaivaa ollut, ei voi tietää. Esim.itse keskustelen parin kaverini kanssa useinkin migreenistä.

Vierailija
72/106 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuo kaveri oli aika oli tyly. Vaikuttaa ettei halua viestitellä? Ehkei sellaista kaveria sitten halua ap:kaan enää nähdä. On eri asia jos on kiire, mutta tuo on vain tympeää. Itselle kävi oikeastaan sama juttu, että kun viestittelin pitkäaikaiselle kaverille hän saattoi vastata vain yhdellä sanalla. Ennen oli kirjoitellut enemmän. Tietysti yritän pitää viestit aika lyhyinä mutta kai nyt ystävää kohtaan haluaisi olla kohtelias takaisin? Jos kysyy jotain kohteliaasti ja kuulumisiakin niin kuka hemmetti vastaa vain "jep" tai "juu" "ei". Itsestä alkoi tuntua että kaverista tuli ylimielinen tai ärsyyntynyt jostain ja jätin yhteydenotot. Ei ole kysellyt perään. Toki meillä on kaikilla oma elämä, mutta kyllä mua kiinnostaa kavereiden asiat ja heitä mun asiat, normaalisti ainakin.

Vierailija
73/106 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei vielä tuosta ystävä vs. kaverijaosta. Se on aika teennäinen, eikä monissa muissa kulttuureissa erotella ystäviä noin tarkkaan eri kategorioihin. Mutta onhan se selvää että ehkä ap luulee että olette läheisiä, ja hän ei haluakaan olla niin läheinen.

Vierailija
74/106 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hän sen osoitti käytöksellän, haluaa sulta vain vastapalveluksia mutta kuulumisten vaihto ei näytä kiinnostavan.

Ja vuonna 2021 viestittely on kyllä ihan normaali kuulumisten vaihtotapa. Harva soittelee enää nuoremmista sukupolvista. Kyllä hän oli vain tyly, koska lyhyestikin voi vastata ystävällisesti, jos siis kiinnostaa. Eipä häntä taida kiinnostella. Omapahan on menetyksensä.

Vierailija
75/106 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis palveluksia, ei edes vastapalveluksia. Kun pyytää korjailemaan tekstejään, ja muuten vastaa useinkin vaan yhdellä sanalla. Joskus näitä tapahtuu, huomaa ettei joku olekaan ystävä. Se harmittaa mutta siitä pääsee yli. En enää olisi häneen yhteydessä oma-aloitteisesti ja pitäisin omatkin vastaukset jep-osastolla.

Vierailija
76/106 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa:

Ei ole ystävästä mitään kuulunut. Joten taidan antaa olla. Ei ole eka kerta kun vastaa lyhyesti. Yhtäkkiä häneltä saattaa tosin tulla joku kirjoittamansa työteksti, johon kaipaa oikolukua tai mielipidettä…. Eli olettaa minun olevan heti käytettävissä, toki olenkin - kun luulin että olemme ystäviä. Mutta nyt hän saa ottaa yhteyttä kyllä.

Ap

Onko ystäväsi mieshenkilö?

Kun kirjoitit tuosta oikoluvusta tuli vain mieleeni, että olet ennenkin kysellyt täällä neuvoja miten saisit miehen kiinnostumaan.

Oletko kysellyt viestillä samantyyppisesti jotain autoon, työhön tms. liittyviä neuvoja. Mies on sitten vastannut tai neuvonut asiallisesti, mutta olet kaivannut romanttisempaa tyyliä.

Olet sitten myös tehnyt tälle miehelle tuontyyppisiä vastapalveluksia. Ilmeisesti kun olet halunnut olla miehelle tärkeä, ja jotain muutakin.

Jos et ole, niiin sorry.

Vierailija
77/106 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estä se sika!

Vierailija
78/106 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin olla vastavuoroinen ja kysyä kun muistin että hänellä oli muuttotarkastus ennen juhannusta.

Ja raksateemaan liittyen jatkoin kun on ollut puhetta että ostetaanko vai rakennetaanko mökki.

Jotenkin järkytyin tuosta ”jep” -kuittauksesta. Tuli juuri sellainen olo että se oli ylimielinen kuittaus enkä kiinnosta tekemisineni pätkän vertaa.

Ap

Järkytyit kun sait jep-sanan, hymiön ja peukun? Nyt on kyllä ohut nahka, en voi muuta sanoa.

Vierailija
79/106 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin olla vastavuoroinen ja kysyä kun muistin että hänellä oli muuttotarkastus ennen juhannusta.

Ja raksateemaan liittyen jatkoin kun on ollut puhetta että ostetaanko vai rakennetaanko mökki.

Jotenkin järkytyin tuosta ”jep” -kuittauksesta. Tuli juuri sellainen olo että se oli ylimielinen kuittaus enkä kiinnosta tekemisineni pätkän vertaa.

Ap

Voi olla, että on juuri nyt niin paljon hässäkkää. Halusi edes huomioida jotenkin, mutta ei nyt pysty enempään.

Ei vaan liikene.

Ehkä suot toiselle sen, että hänellä on kiire? Ei se ole sinua kohtaan loukkaus. Se vaan on.

Vierailija
80/106 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nähdä nenäkkäin. Ihmiset on niin erialisssa tilanteissa niitten puhelimeensa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme