Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri vastasi pitkään viestiini ”jep”

Vierailija
27.06.2021 |

Mitä mieltä? Kuuluuko tähän vastata enää? Vai loukkaantua?

Kirjoitin kaverille pitkän viestin:

Aloitin sen ikään kun kysymällä ”neuvoa/mielipidettä”:

Ootko samaa mieltä että mun kannattaa xxx eikä xx, eli meen huomenna suoraan vaan käymään lääkärissä enkä pohdi enempiä?

Sitten kysyin onko kaverin omakotitalon muuttotarkastus tehty ja menikö läpi. Lopuksi kerroin etsiväni mökkitonttia, että päätettiin sittenkin ruveta mökkiraksalaisiksi.

Kaveri vastasi: ”Jep, 👍😊”

Ööö? Lienee tuo jep vastaus tuohon mielipiteen kyselyyn, mutta ööö, olen hämmentynyt. Jätti siis kommentoimatta oman muuttotarkastus asian eikä mitään sanonut kun kerroin omasta suunnitelmasta!

Miten te tekisitte? Vastaisitteko mitään? Kertoisitteko että tuli vähän paha mieli - vai onko ihan turhaa draamaa?
Minä todella pahoitin mieleni. Enkä ole edes kovin herkkää sorttia, ainakin luulin niin…

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jepulis

Vierailija
42/106 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään olisi mitään ihmeellistä sanomista keksinyt tuohon viestiin.

Tuntui keksityltä ja turhalta, viestiä vain viestittelyn vuoksi.

Olisin voinut voinut vastata: mene lääkäriin suoraan, joo, kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hämmennä monella viestillä ennen kuin vanhat luettu. Itellä käyny niin, että huomannu vaan uusimman viestin ja vastannu siihen ja ne aikasemmat jääny lukematta. Jos tässä on käyny samoin.

Eiköhän ne ollut samassa viestissä? Itse ainakin laitan Whatsappissa kavereille monta asiaa per yksi viesti mut just rivinvaihto & väli ennen seuraavaa. Just ettei montaa viestiä tule.

Ja joo, viestitän pitkästi koska aikataulut niin eri ettei esim.työssä ehdi soittaa mut tauolla ehtii kirjoittaa pitkänkin viestin jos akuuttia asiaa. Toinen lukee sit ku ehtii ja näkee sen ja toivon mukaan palaa asiaan.

Vierailija
44/106 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha työkaverini on yrittänyt iät ajat tehdä tuttavuutta. On lähetellyt ihan turhiakin viestejä, jotka ovat silkkaa ajanhukkaa. En näe mitään syytä, miksi jaarittelisin hänelle elämästäni, joten olen yrittänyt pitää vastaukseni mahdollisimman lyhyinä. Hän ei kerta kaikkiaan ymmärrä, että en ole kiinnostunut tekemään lähempää tuttavuutta, vaikka en koskaan esim. lähetä ensimmäisenä viestiä.

Työkaveri on työkaveri. Ehkä ap:nkin kannattaisi miettiä, ovatko hänen viestinsä ylipäätään toivottuja?

Vierailija
45/106 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaisitteko itse asiaan? Vai odottaisitteko että ’jep’ palaa asiaan?

Mihin asiaan hänen muka pitäisi palata? Kuulosti alunperinkin lähinnä ap:n yksinpuhelulta.

No, voisihan vaikka kertoa että menikö se muuttotarkastus läpi! Sitähän kysyttiin.

Olisi myös kohteliasta kysyä esim mistäpäin ap etsii tonttia, eli osoittaa kiinnostusta kerrottuun asiaan….

Vierailija
46/106 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lähettää noin pitkiä viestejä?

Viestittely on keskustelua, ei monologia. Olisit lähettänyt yhden jutub ja odottanut vastausta ennen seuraavaa juttua. Etkai sinä kasvotustenkaan kerro 15 minuuttia omia asioita ja sitten kysy toiselta jotain?

Vierailija
47/106 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverihan vastasi kaikkiin kysymyksiin, ekaan sanomalla jep, toiseen peukulla, kolmanteen hymynaamalla. Mikä oli ongelma?

Näin minäkin sen ymmärsin. Mun kaveri saattaisi kiireessä vastata just noin ja ehkä soitella myöhemmin.

Vierailija
48/106 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan ei jaksa paneutua viestiin ym, varsinkin jos se on pitkä. Ennen olin sellainen että suutuin jos laitoin tosi helkkarin pitkän viestin jollekulle ja vastaukseksi tulee joko "Ok" tai "K", mutta lopetin tuon ylireagoinnin ja aloin miettimään sitä että aina ei vaan jaksa vastata pidemmän kaavan kautta. Tosin koen että jos kerron esim jollekulle että esim isäni on kuollut ja kaipaan juttuseuraa ja joku vastaa "Ok." niin voi olla että ehkä tänä päivänä tuollaisesta saattaisin suuttua kun kotona on opetettu olemaan myötätuntoinen ja ottaa osaa suruun ym.

Vierailija
49/106 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaisitteko itse asiaan? Vai odottaisitteko että ’jep’ palaa asiaan?

Mihin asiaan hänen muka pitäisi palata? Kuulosti alunperinkin lähinnä ap:n yksinpuhelulta.

No, voisihan vaikka kertoa että menikö se muuttotarkastus läpi! Sitähän kysyttiin.

Olisi myös kohteliasta kysyä esim mistäpäin ap etsii tonttia, eli osoittaa kiinnostusta kerrottuun asiaan….

Ymmärtääkseni laittoi peukun ylös eli meni läpi. Lisäksi hymynaaman osoittaakseen että ap:n tonttijuttu oli kiva uutinen. Jos ap kirjoittaa romaanin niin onko pakko vastata samalla mitalla.

Vierailija
50/106 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Oot sie yks tollo. Sehän vastasi kaikkiin sun kysymyksiisi lyhyesti ja ytimekkäästi. Eli "oletko sitä mieltä blaa-blaa..." , vastaus "Jep." Toka, "menikö talokatselmus-whatever-blaa-blaa...", vastauksena yläpeukku (eli meni). Kolmanneksi, "meistäkin tuli mökkitalkoolaisia-blaa-blaa...", vastaukseksi hymynaama (eli voi kuin kivaa). Sä ylianalysoit, ap. Ota iisisti.

Vierailija
51/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ No kyllä mä näkisin että se tollo tässä on ihan joku muu kuin ap

Vierailija
52/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joa minulla on kiire, vastaan usein kavereiden/sukulaisten pitkiin viesteihin: jep, OK tai peukaloemojilla. Ja sitten vaikka illalla/seuraavana päivänä saatan vastata pidemmälti.

Ihan normikäytäntö meille miehille.

Vierailija
53/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, vastaus ei miellyttänyt, onneksi ei ollut mies, koska erohan siitä olisi tullut.

Vierailija
54/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep = kannattaa mennä suoraa, 👍= muuttotarkastus tehty ja meni läpi, 😊 = on iloinen mökkisuunnitelmistanne.

Vierailija
55/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkai sinä kasvotustenkaan kerro 15 minuuttia omia asioita ja sitten kysy toiselta jotain?

Mä muuten tunnen pari tällaista tyyppiä. Tosin ne saattaa puhua paljon pidempään kuin 15 minuuttia, kysyä jotain ja jatkaa puhetta ennen kuin ehtii vastata. Ja työ- ja harrastuskuvioiden takia pitää olla tekemissä. Tosin en useinkaan vastaa kun he soittavat jos ei satu olemaan vähintään 30 minuuttia aikaa kuunnella sitä jaarittelua…

Vierailija
56/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joa minulla on kiire, vastaan usein kavereiden/sukulaisten pitkiin viesteihin: jep, OK tai peukaloemojilla. Ja sitten vaikka illalla/seuraavana päivänä saatan vastata pidemmälti.

Ihan normikäytäntö meille miehille.

Mitä jos hän ei koskaan palaa asiaan? Pitääkö ap:n palata vai oliko tämä ihmissuhde sitten tässä?

Vierailija
57/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäisestä juhlapyhänä laitetusta jep viestistä ei kannata loukkaantua vaan miettiä kokonaisuutta: onko hän yleensäkin torjuva/ vähäsanainen?

Itselle on tosi tärkeää että ystävä osoittaa edes jonkunmoista kiinnostusta ja vastakaikua juttuihini. Miellän tuollaisen lyhyen viestittelyn tylyksi jos se on toistuvaa.Toisaalta liika vaativuuskin ärsyttää- aina ei tarvitse olla käytettävissä kuuntelijana tai muutenkaan.

Vierailija
58/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli kolme emojia, yksi vastauksena kuhunkin kohtaan. Ystäväsi on selvästikin laiska kirjoittaja, keskustelee mieluummin emojeilla. Yhdestä viestistä ei kannata tehdä liikaa tulkintoja, kaipa hän muulloin juttelee ym.

Vierailija
59/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin olla vastavuoroinen ja kysyä kun muistin että hänellä oli muuttotarkastus ennen juhannusta.

Ja raksateemaan liittyen jatkoin kun on ollut puhetta että ostetaanko vai rakennetaanko mökki.

Jotenkin järkytyin tuosta ”jep” -kuittauksesta. Tuli juuri sellainen olo että se oli ylimielinen kuittaus enkä kiinnosta tekemisineni pätkän vertaa.

Ap

Oikeasti Suosittelen, että lopeta tuo vatvominen. Mitä sinä mietit ystäväsi aivoituksia, kun et hänen päänsä sisään pääse. Kohauta olkiasi, hymähdä, että olipa hassu ja jatka iloisena elämääsi. Ihan oikeasti, ei tuollaisten pohtimiseen elämäänsä kannata tuhlata. Kuuntele iloinen laulu, tanssi sen tahdissa ja tee ihana elämä.

Ihmeellistä on elämä. Siis kavereiden kesken turha vatvoa asioita. Mutta toista se on vauvapalstalla. Tuntuu, että tuntemattoman ihmisen pään sisään pääsee muutamasta lauseesta. Siis pohtikaamme ja tuhlatkaamme elämämme täällä.

Asiaan. Minä kyllä ihan soittaisin hänelle ja keskustelisin jos kaveri ja asiat olisi itselle tärkeitä ja asia vaivaisi.

Vierailija
60/106 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep 😊👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme