Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

E-pillereiden lopetus ja hiustenlähtö

Vierailija
25.06.2014 |

Eli lopetin Yasminelle e-pillerit tammikuussa ja helmi-maaliskuussa alkoi tämä järjetön hiustenlähtö, hiuksia lähtee todella runsaasti, varsinkin suihkussa ja suihkun jälkeen vaikka en edes niitä märkinä käsittele(annan kuivua itsestään ja harjaan vasta kun ovat kuivat). 

Hiuksia lähtee kuitenkin tasaisesti pitkin päivää, niitä harjatessa, haroessa..Irtohiuksia saa jatkuvasti olla nyppimässä pois, lisäksi hiukset lähtee aina ihan "juurineen".. 

Hiukset ovat ohentuneet todella paljon ja jäljellä on enää muisto vanhasta tukasta. 

Onko kenelläkään kokemuksia tämän tyyppisestä hiustenlähdöstä? Kuinka pitkään voi kestää? Auttaako tähän vaivaan mikään?

Olen todella kiitollinen jokaisesta vastauksesta, tämä on niin masentavaa, itsetunto romahtanut täysin..

Kommentit (201)

Vierailija
161/201 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kiinnostaisi kuulla mitä hiuksillesi kuuluu nykyään? Oletan että tilanne jo rauhoittunut, kauan siinä meni että hiustenlähtö loppui ja auttoiko siihen jokin?

terv samassa tilanteessa nyt oleva

Vierailija
162/201 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti myös jo valmiiksi ohuesta kuontalosta hiuksia kun lasta aloin odottaa. Oli jotenkin niin surkuhupaisaa, että toiset on sulkasadossa imettämisen aikana, mutta meikäläisellä satokausi alkoi heti pillereiden lopettamisen ja raskaaksi tulemisen jälkeen. Sitä kesti aikansa ja se tasaantui.

Toisen kerran tuli kunnon sato, kun kokeilin uutta pillerimerkkiä (Yazmine) tutun Minuletin sijaan. Tajunnan menetys oli lähellä, kun kampaaja totesi mulla olevan kunnon sulkasadon! Siitä se hirveä stressi sitten alkoi, joka  aiheutti lisää sulkasatoa. Lopuksi olin asiaan jo niin kyllästynyt, että en jaksanut sitä enää stressata vaan lopetin koko asian ajattelun ja mietin vain, että se oli sitten meikäläisen kohtalo tulla kaljuksi. Stressin loputtua sulkasato loppui ja hiukset palautuivat "normaaliohuiksi", jotka ne oli aina olleet.  

Nyt olen lopettanut pillerit lokakuun lopussa (Minuletia vastaava halvempi merkki, en muista nimeä), mutta vielä ainakaan en ole havainnut normaalia rajumpaa hiustenlähtöä. Olen lokakuusta asti popsinut biotiinia, saa nähdä kuinka käy. Täytyy yrittää olla vaan stressaamatta (heh, sepä helpommin sanottu kuin tehty). Tsemppiä kaikille kohtalosisarille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/201 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron oman tarinani ja tietoni, jota olen kaivanut itse netistä. Lääkäreistä ei ole ollut mitään apua!

Ite lopetin Cypretyl-merkkiset pillerit useamman vuoden käytön jälkeen. Cypretyl on halvempi versio Diane Novasta. Pikku hiljaa kasvoni alkoi rasvoittua, samoin selkäni. Jotain finnejä ilmestyi myös, mutta niitä oli vain muutama. Kuvittelin niiden olevan "menkka-finnejä".

Puoli vuotta lopettamisen jälkeen kasvoni kirjaimellisesti räjhtivät! Olin erittäin stressaantunut valmistumisestani ja perhepiirissä tapahtuneiden tapahtumien vuoksi. Sen lisäki aloitin uudessa työpaikassa uudella työpaikalla..stressiä siis oli. Yritin hoitaa kasvojani kokeilemalla erilaisia voiteita ja ihonpuhdistuksia. Kokeilin suolasaippuuaa jne..Tilanne vain paheni ja kotipuolessani käydessäni läheiseni näkivät karun todellisuuden pestyäni meikkini pois. Päätin hakeutua ihotautilääkärille.

Lääkäri oli ulkomaalaistaustainen eikä puhunut kovin hyvää suomea. Hän sanoi tietävänsä ratkaisun ja heitti Roaccutan-paketin käsiini, käski syödä 40mg annoksen ja välttää alkoholia. Kuivumista saattoi ilmetä. Tuossa vaiheessa minun kuuluis aloittaa taas pillerit, jotten tulisi raskaaksi koska Roaccutan aiheuttaa vakavia sikiövaurioita ja muutaatioita. Söin Diane Novaa tasan viikon, mutta olo oli niin hirveä, etä päätin olla syömättä, eikä sillä naamallä paljoa petipuuhia edes ajatellut.

Oikeastihan minulta olisi pitänyt ottaa verikokeet ennen aloittamista ja säännöllisesti kuurin ajan, muttei niitä otettu kunnes menin itse otattamaan . Muutenkaan lääkäri ei antanut kummoisia ohjeita kuurin ajaksi. Kaikki selvitin itse netistä.

Roaccutanin sivuvaikutukset oli tosi voimakkaat itselläni. Sain ihme tuntemuksia päähän. Olin kuin zombie. Ihoni ja limakalvoni kuivuivat todella pahoin alkuvaiheessa. Kannoin apteekista läjän voiteita ja pesuaineita. Ihoni paheni pahenemistaan ja pitkän aikaa kasvoni oli täysin aknen peitossa, poskessani oli 50sentin kokoinen tasainen alue. Muutamaa kuukautta vajaan vuoden syöin tätä kuuria ja näytin ihmishirviötä ja tunsin itseni puolikuolleeksi, mutta olin päättänyt syödä kuurin ja päästä aknestani. Voin kertoa, että vuosi neljän seinän sisällä yksin uudella paikkakunnalla ilman läheisten tukea ei tee kenellekkään hyvää!!

JA SIITÄ HIUSTENLÄHDÖSTÄ:

Mulla on aina ollut todella paksut ja hyväkuntoiset hiukset. En huomannut muutosta hiuksissani e-pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta vuosi Roaccutanin lopettamisen jälkeen hiukset muuttuivat täysin! Hiukset muuttuivat korpuksi ja viimeisen puolen vuoden aikana huomasin radikaalin muutoksen ohimoillani! Kaljuja läikkiä paistaa nostaessani päällimäiset suortuvat pois. Muuhun tukkaan verrattuna ohimoiden hiukset ovat todella haparoa ja niitä on VÄHÄN!! Oon IHAN palasina ja loppu tän loputtoman taistelun kanssa! Ensiksi menee kasvot ja nyt ainoa ylpeydenaiheeni hiukset!!! Muut ihmiset eivät käsitä kuinka rankkaa nämä viimeiset vuodet ovat olleet ja kuinka paljon nämä ulkoiset muutokset ovat vaikuttaneet persoonaani ja itsetuntooni!

PARI OIVALLUSTA:

Olen ollut pidemmän aikaa todella väsynyt. Yritin nukkua enemmän ja liikkua ja syödä entisetä monipuolisemmin..Työkaverilleni ihmetellessäni hän kysyi olisiko minulla raudanpuute anemia? Olin itse juossut lääkärissä muutamia kertoja verikokeeni olivat hyvät, samoin hemoglobiini ja lääkereiden mukaan vikaa ei ollut kilpirauhasissakaan, onneksi! Työkaverini kertoi, ettei raudanpuute anemia näy normaalissa verikokeessa vaan tarkemmassa kokeessa. Itse päätin vain alkaa syömään rautaa ja oloni parantui huomattavasti! Olin kuin uusi ihminen! Tein pientä tutkimusta netissä ja törmäsin muutamiin videoihin raudanpuute anemiaan liittyen..

HAIRLOSS IRONDEFICIENCY:

Anteeksi tää avautuminen, mutta oon niin kypsä tähän! Tuntuu ettei kukaan ymmärrä ja mistään ei saa apua!

Olen ostanut Nioxinin Hair Boostia kaljuihin kohtiin ja toivon, että se auttaisi!

ONKO PALSTALLA KAMPAAJIA ,JOTKA VOISIVAT AUTTAA??

Vierailija
164/201 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi hiustenlähtö 2kk sen jäökeen, kun vaihdoin yasminit qlairaan. Ilmeisesti yasmineissa keltarauhashormoni on antiandrogeenista ja qlairassa se on androgeenistä.. Hiuksia lähtee päivässä ainakin 300 kpl. Lasken joka harjauksen jälkeen irtohiukset :( itkettää tosi usein. Hiuksia on jäljellä enää alle puolet alkuperäisestä. Ohimoilta ja niskasta hiuksia lähtee eniten. Lisäksi päänahka kutisee ja punoittaa. Kaikkea on kokeiltu ja toivo alkaa hiipua.

Vierailija
165/201 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propecia ilman Reseptiä http://www.europetabs.com

Vierailija
166/201 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen Foliactive 

Vierailija
167/201 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te tästä aiheesta valittavat ymmärrätte, että käyttämällä e-pillereitä olette nostaneet omaa estrogeenitasoanne --> pillereiden käytön loputtua estrogeenitasot palautuvat teidän normaalitasollenne --> luonnollinen estrogeenitasonne ei riitä blokkaamaan DHT:n toimintaa hiusjuurissa --> tuloksena ns. naistyyppinen kaljuuntuminen (=hiukset ohenevat käytännössä kaikkialta muualta paitsi niskasta).

Eli e-pillerit tai niiden lopetus eivät varsinaisesti aiheuta hiustenlähtöä, vaan niiden käyttö on estänyt hiuksia ohenemasta. Tähän voi nyt jokainen mamma kirjoitella ties mitän lässynläätä siitä, kuinka juuri hänen kohdallaan asia ei näin ole, mutta totuus selvinnee jokaiselle joka vähänkään jaksaa googletella. Infoa asiasta löytyy etenkin englanninkielisiltä sivuilta hyvinkin runsaasti. 

Jännä kun mulla lähti pillerit alottaessa hirveesti tukkaa? Joka oli aina ollut tosi paksu.

Vierailija
168/201 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin pillerit 11kk sitten ja aivan järkyttävä hiustenlähtö alkoi kuukausi-pari lopetuksen jälkeen. Nyt kirjaimellisesti on päässä enää puolet jäljellä. Hiuksia lähtee edelleen paljon!

Olen syönyt tähän tilanteeseen kollageni & biotiinikapseleita, ajoittain evoniaa ja nyt mulla on jotkin a. Vogelin hair and nail -puristeet joiden kuulemma pitäisi auttaa hiustenlähtöön. Vuosi lopettamisesta tulee kohta, toivoisin että tilanne alkaisi jo rauhoittumaan.

On kyllä kamalaa kun hiuksensa menettää eikä vauvaakaan kuulu :(

Vierailija
169/201 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin pillerit 11kk sitten ja aivan järkyttävä hiustenlähtö alkoi kuukausi-pari lopetuksen jälkeen. Nyt kirjaimellisesti on päässä enää puolet jäljellä. Hiuksia lähtee edelleen paljon!

Olen syönyt tähän tilanteeseen kollageni & biotiinikapseleita, ajoittain evoniaa ja nyt mulla on jotkin a. Vogelin hair and nail -puristeet joiden kuulemma pitäisi auttaa hiustenlähtöön. Vuosi lopettamisesta tulee kohta, toivoisin että tilanne alkaisi jo rauhoittumaan.

On kyllä kamalaa kun hiuksensa menettää eikä vauvaakaan kuulu :(

Täysin sama tilanne minulla!

Vierailija
170/201 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täälä enää ketään hiustenlähdöstä kärsivää? Minulla alkoi raju hiustenlähtö kuukausi e-pillereiden lopetuksen jälkeen ja nyt hiustenlähtöä on kestänyt yli kolme kuukautta. Vitamiineja syön, en värjää hiuksiani enkä muutenkaan rasita. Hiuksia irtoaa juurineen päivineen todella paljon. Tuntuu kuin yli 500 hiusta irtoaisi päivässä, niin paljon itkua ja surua tämä aiheuttaa kyllä minulle ainakin on kovapaikka tämä hiustenlähtö.. kun ei edes tiedä loppuuko tämä, eikä lääkäritkään osaa auttaa. Olen parikymppinen nainen ja pelkään niin paljon, että menetän jo ennestään ohuet hiukseni. :(

Vierailija
171/201 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä vielä... Mulla kävi sama homma pari vuotta sitten – lähti 50-60% hiuksista. Yleislääkäreitä ei kiinnostanut (totesivat miestyyppisen perinnöllisen kaljuuntumisen PUHELIMITSE TAPAAMATTA KERTAAKAAN.) Sitten menin yksityiselle, joka selkeästi tsemppasi ja totesi, että kyseessä tuskin on perinnöllinen kaljuuntuminen kun kerta vaihdoin pillerimerkkiä juuri pari kuukautta ennen hiustenlähdön alkua.

Hiustenlähtö saatiin kuriin n. 1,5 vuotta sen alkamisesta Spironolaktone-nimisillä lääkkeillä. Ovat pysyneet päässä myös sen lopettamisen jälkeen. Nyt minulla onnettomalla olisi kuitenkin edessä taas pillerimerkin vaihto nykyiset aiheuttavat todella pahoja vatsaoireita, joiden kanssa olen jo kaksi vuotta sinnitellyt hiustenlähdön pelossa. Hienoa, kun joutuu punnitsemaan kumpi on mahdollisesti nöyryyttävämpää: housuun paskominen julkisesti, vai hiusten uudestaan menetys. Ensimmäiset pari vuotta jälkimmäinen tuntui pahemmalta vaihtoehdolta. 

Nyt sitten välillä meinaa tull itku jo valmiiksi, kun pelottaa mitä tuleman pitää. Se hiusten tippumisen aiheuttama häpeä ja arvoton olo kun on niin järkyttävää. Tilanne on paha, koska minulla on ollut ohuet hiukset jo ennestään.

Saa nähdä mitä tuleman pitää. Hirvittää jo valmiiksi.

Vierailija
172/201 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut risiiniöljyä? Mulla kaveri vannoo sen nimee, itekin oon käyttänyt, mutta vielä ei tuloksia. Aloitin kyllä aika vasta

Vierailija
173/201 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homer Simpson, 

Mitä e-pillerimerkkejä olet syönyt? Mikä merkki aiheuttaa noi mahavaivat? Minulla Yasmin teki samaa ja Yasmin myös tiputti hiuksia päästä.

Kannattaa kokeilla Qlairaa josta ei juurikaan oireita tule!

Vierailija
174/201 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko hiusten lähteminen kestää pillereiden lopettamisen jälkeen?

Lopetin pillerit helmikuun alussa ja siinä toukokuun alussa huomasin, että hiuksia lähtee aivan älyttömästi. Ja lähtee siis edelleenkin..

Hormonit tietysti vaikuttaa, koska söin e-pillereitä hyvin pitkään. Mutta kuinka kauan teillä se hiusten lähtö on kestänyt?

Finnejä tuli naamaankin jonkin verran, mutta niiden tulo on nyt tasaantunut ja vähentynyt huomattavasti. Mutta peruukkia tässä täytyy kohta alkaa harkitsemaan :(

Vierailija
175/201 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ehkäisyn lopettamista muiden sivuvaikutusten vuoksi, mutta en enää todellakaan uskalla koska muistin taas että mulla oli tosi raju sulkasato joka rauhoittui kun aloitin pillerit. Kohdallani kyse on perinnöllisestä miestyyppisestä hiustenlähdöstä. Äitini puolen suvulla lähes kaikilla on ihan todella onnettomat haituvat ja äidin puoleltahan se periytyy. Eli naisessakin oleva mieshormoni jotenkin muuntuu päänahassa sellaiseksi että se aiheuttaa hiustuppiin vaurioita (googlatkaa dht).

Mulla meni vuosia ennenkuin tajusin mistä on kyse, joten niitä hiustuppeja on jo kuollut. Ensin oli siis pieni, tarkkarajainen ja todella pistävästi kuitava alue otsalla, ja ajattelin että se on vaan jostain syystä kuiva alue. Myöhemmin se pistävä kutina levisi takaraivolle ja päälaelle. Vasta tässä vaiheessa tajusin, että kutiavilta alueilta on lähtenyt ja lähtee kamalasti hiusta. Alueet olivat myös koko ajan kuumia. Kävin lääkärissä joka ei ottanut asiaa mitenkään vakavasti ja tyyliin tuhahti minut ulos. En saanut yhtään mitään apua, joten aloin itse googlettamaan ja löysin miestyypin hiustenlähdän. Tilanne nyt: päänahka paistaa kuluneimmista kohdista läpi ja joudun näkemään hiusten asettelussa todella paljon vaivaa. Otsalla ja molemmilla puolilla takaraivoa on selvät alueet jossa kasvaa hiuksia ehkä yksi viidesosa siitä mitä mualla päässä. Toppik käytössä pahimmilla epätoivon hetkillä, kuin jollain 60v papalla :( Olen siis asiakaspalvelutöissä. Peukalon paksuista ponnaria ei kehtaa pitää kiinni muuten kuin tupeerattuna ja sykeröllä, ettei ohuus pistä silmään niin paljon. Vaalennuksella olen saanut vähän lisää rakennetta.

Menee intiimiksi, mutta esim jokaisen o-rgasmin jälkeen erittyy tätä dht:tä. Mulla oli elämässä vaihe, jolloin en ollut kiinostunut parisuhdeasioista enkä minkäänlaisesta seksistä lähes ollenkaan. Tänä aikana mulle kasvoi uutta hiusta todella paljon. Mutta kun aloin seurustelemaan ja aloitin taas aktiivisesti "sen" elämän, hiuksia alkoi lähemään ihan kauheasti, kourakaupalla. Satoja päivässä. Tämän sulkasadon siis rauhoitti ne e-pillerit kuten jo mainitsin mutta ehdin parissa kuukaudessa menettämään varmaan 1/3 jo muutenkin valmiiksi hennoista hiuksistani. Irronneet hiukset olivat 98% uutta hiusta, tiedän sen koska ne olivat lyhyempiä kuin muut, 3-12 cm pitkiä, ja uudessa hiuksessa pää ei ole tasainen vaan päässä on n. sentin matkalta ohuempi ja suippeneva osa.

Vieläkin saan usein kutinakohtauksia jonka jälkeen lähtee hiusta, ja eniten lähtee edelleen juuri tätä uutta hiusta. Tosi inhottavaa että pitää valita hiusten ja s-elämän väliltä. Toinen mikä mulla lisää hiustenlähtöä, on voimaharjoittelu. Harmi, koska todella pärjään siinä lajissa. Ehkä sitten olen jotenkin miehekäs näin naiseksi. Kolmas on stressi, mutta en tiedä onko se jo kokonaan eri juttu.

Käytin pari vuotta Rogainea eikä se auttanut paljoakaan, paitsi hiustenlähtö kiihtyi vähäksi aikaa kun lopetin. Ketokonazol- shampoota olen myös käyttänyt ja siitä on ollut apua. Jos unohdan sen, kutina ja hiustenlähtö lisääntyy. Nyt ostin lisäksi Nizoral- voiteen, en vielä osaa sanoa auttaako mutta olen toiveikas. Sitä voi käyttää helpommin kuin shampoota.

Sori pitkä vuodatus, on aika kamalaa olla kaljuuntuva nainen parhaassa iässä. Todella paljon käy naiseuden päälle tämä :(

Vierailija
176/201 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin noin 25 vuotta ensin femodenia ja sen jälkeen yasminellea. Syksyllä vaihdoin mini-pill merkkiin ja nyt mieskin huomauttaa, että vessa on täynnä minun hiuksia, lattia, tasot, altaat... Koska mini-pill ei muistaakseni sisällä estrogeenia, niin tajusin kyllä heti, että hiustenlähtö johtuu pillereiden vaihdosta. Ootan vaan, että tilanne normalisoituu... Ikää 41-vuotta ja teinistä asti vetänyt pillereitä, koskaan en ole ollut raskaana. Tällä iällä olis ollu se ja sama jos olisi käynyt aikoja sitten sterilisaatiossa, mutta en koskaan ole osannut päättää, mikä menetelmä olisi paras. Kierukka ei ole ikinä ollut edes harkinnassa. Ja pillerit on pitäneet vuodot minimissä. Ei mitään halua palata yläasteen aikaisiin menkkoihin!

Vierailija
177/201 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. Lopetin maaliskuussa yaz-merkkiset pillerit ja lähtee ihan järjettömästi hiuksia päästä. Kuinka kauan tätä joutuu kestämään?

Käytin yazeja 5-vuotta eikä lähteny hiuksia.

Vierailija
178/201 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt ehkäisyn lopettamista muiden sivuvaikutusten vuoksi, mutta en enää todellakaan uskalla koska muistin taas että mulla oli tosi raju sulkasato joka rauhoittui kun aloitin pillerit. Kohdallani kyse on perinnöllisestä miestyyppisestä hiustenlähdöstä. Äitini puolen suvulla lähes kaikilla on ihan todella onnettomat haituvat ja äidin puoleltahan se periytyy. Eli naisessakin oleva mieshormoni jotenkin muuntuu päänahassa sellaiseksi että se aiheuttaa hiustuppiin vaurioita (googlatkaa dht).

Mulla meni vuosia ennenkuin tajusin mistä on kyse, joten niitä hiustuppeja on jo kuollut. Ensin oli siis pieni, tarkkarajainen ja todella pistävästi kuitava alue otsalla, ja ajattelin että se on vaan jostain syystä kuiva alue. Myöhemmin se pistävä kutina levisi takaraivolle ja päälaelle. Vasta tässä vaiheessa tajusin, että kutiavilta alueilta on lähtenyt ja lähtee kamalasti hiusta. Alueet olivat myös koko ajan kuumia. Kävin lääkärissä joka ei ottanut asiaa mitenkään vakavasti ja tyyliin tuhahti minut ulos. En saanut yhtään mitään apua, joten aloin itse googlettamaan ja löysin miestyypin hiustenlähdän. Tilanne nyt: päänahka paistaa kuluneimmista kohdista läpi ja joudun näkemään hiusten asettelussa todella paljon vaivaa. Otsalla ja molemmilla puolilla takaraivoa on selvät alueet jossa kasvaa hiuksia ehkä yksi viidesosa siitä mitä mualla päässä. Toppik käytössä pahimmilla epätoivon hetkillä, kuin jollain 60v papalla :( Olen siis asiakaspalvelutöissä. Peukalon paksuista ponnaria ei kehtaa pitää kiinni muuten kuin tupeerattuna ja sykeröllä, ettei ohuus pistä silmään niin paljon. Vaalennuksella olen saanut vähän lisää rakennetta.

Menee intiimiksi, mutta esim jokaisen o-rgasmin jälkeen erittyy tätä dht:tä. Mulla oli elämässä vaihe, jolloin en ollut kiinostunut parisuhdeasioista enkä minkäänlaisesta seksistä lähes ollenkaan. Tänä aikana mulle kasvoi uutta hiusta todella paljon. Mutta kun aloin seurustelemaan ja aloitin taas aktiivisesti "sen" elämän, hiuksia alkoi lähemään ihan kauheasti, kourakaupalla. Satoja päivässä. Tämän sulkasadon siis rauhoitti ne e-pillerit kuten jo mainitsin mutta ehdin parissa kuukaudessa menettämään varmaan 1/3 jo muutenkin valmiiksi hennoista hiuksistani. Irronneet hiukset olivat 98% uutta hiusta, tiedän sen koska ne olivat lyhyempiä kuin muut, 3-12 cm pitkiä, ja uudessa hiuksessa pää ei ole tasainen vaan päässä on n. sentin matkalta ohuempi ja suippeneva osa.

Vieläkin saan usein kutinakohtauksia jonka jälkeen lähtee hiusta, ja eniten lähtee edelleen juuri tätä uutta hiusta. Tosi inhottavaa että pitää valita hiusten ja s-elämän väliltä. Toinen mikä mulla lisää hiustenlähtöä, on voimaharjoittelu. Harmi, koska todella pärjään siinä lajissa. Ehkä sitten olen jotenkin miehekäs näin naiseksi. Kolmas on stressi, mutta en tiedä onko se jo kokonaan eri juttu.

Käytin pari vuotta Rogainea eikä se auttanut paljoakaan, paitsi hiustenlähtö kiihtyi vähäksi aikaa kun lopetin. Ketokonazol- shampoota olen myös käyttänyt ja siitä on ollut apua. Jos unohdan sen, kutina ja hiustenlähtö lisääntyy. Nyt ostin lisäksi Nizoral- voiteen, en vielä osaa sanoa auttaako mutta olen toiveikas. Sitä voi käyttää helpommin kuin shampoota.

Sori pitkä vuodatus, on aika kamalaa olla kaljuuntuva nainen parhaassa iässä. Todella paljon käy naiseuden päälle tämä :(

Täällä kanssa aika samanlainen tilanne. E-pillereitä en uskalla lopettaa sillä ne aavistuksen hidastavat tätä perinnöllistä hiustenlähtöä. Puolisen vuotta sitten koitin vaihtaa toisiin e-pillereihin, jotka olisivat ns. vähän kevyemmät, mutta hiukset alkoivat ohentumaan todella vauhdilla, päänahka paistoi entistä enemmän joten palasin näihin entisiin e-pillereihin. Huoh nyt tosiaan ahdistaa kun jossakin vaiheessa näidenkin pillerien popsiminen pitää lopettaa kun ikää tulee enemmän.

Ahdistaa ihan suunnattomasti kun tästä hiustenlähdöstä on tullut ihan elämää suurempi asia, huomaan ajattelevani asiaa lukemattomia kertoja päivässä ja koko homma vie keskittymistä tärkeämmistä asioista. Aina kun kadulla tai kaupassa nään omanikäisiäni naisia, joilla normaali kaunis tukka niin tunnen kateuden piston... että voikin olla pe*seestä.

-n29

Vierailija
179/201 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pillerit tosiaan alkuvuodesta ja joskus huhtikuussa alkoi hiukset tippua. Sitä kesti suunnilleen marraskuun alkuun ja sitten hiusten lähtö väheni huomattavasti. Lähtee edelleen, mutta ei enää sellaisia huolestuttavia määriä.

Hiukseni oheni hyvinkin paljon ja nyt sen vasta huomaakin, kun tietyissä kohdissa kasvaa takaisin sellaista kolmen sentin pituista hiusta hyvinkin paljon.

Jospa tämä tästä..

Vierailija
180/201 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Tasminetat heinäkuussa ja alle kuukausi lopetuksesta hiuksia alkoi lähteä. Harja oli pesun jälkeisen harjauksen jälkeen täysi ja hiukset rasvoittuivatkin niin rankasti, että pestävä oli päivittäin. Pillereitä käyttäessä pesin kolmen- neljän päivän välein ja harjaan irtosi muutama kymmenen hiusta. Ostin kalliita hiustenhoitotuotteita, jotka lupasivat auttaa hiustenlähtöön, söin useitä erilaisia vitamiineja ja lisäravinteita, mistään ei ollut apua. Paitsi pillereiden aloituksesta uudelleen. Hiustenlähtö ja armoton rasvoittuminen loppui kuukaudessa.