E-pillereiden lopetus ja hiustenlähtö
Eli lopetin Yasminelle e-pillerit tammikuussa ja helmi-maaliskuussa alkoi tämä järjetön hiustenlähtö, hiuksia lähtee todella runsaasti, varsinkin suihkussa ja suihkun jälkeen vaikka en edes niitä märkinä käsittele(annan kuivua itsestään ja harjaan vasta kun ovat kuivat).
Hiuksia lähtee kuitenkin tasaisesti pitkin päivää, niitä harjatessa, haroessa..Irtohiuksia saa jatkuvasti olla nyppimässä pois, lisäksi hiukset lähtee aina ihan "juurineen"..
Hiukset ovat ohentuneet todella paljon ja jäljellä on enää muisto vanhasta tukasta.
Onko kenelläkään kokemuksia tämän tyyppisestä hiustenlähdöstä? Kuinka pitkään voi kestää? Auttaako tähän vaivaan mikään?
Olen todella kiitollinen jokaisesta vastauksesta, tämä on niin masentavaa, itsetunto romahtanut täysin..
Kommentit (201)
Tiedän, että on vanha ketju, mutta sama vaiva. :/ Olen siis parikymppinen nuori nainen, ja kärsinyt kohta puoli vuotta hiustenlähdöstä. Takana oli pitkään jatkumut stressaava elämäntilanne, mutta lopullinen syy taisi lopulta löytyä ehkäisystä. Ainakin tilanne alkoi parantua vasta parin kuukauden päästä siitä, kun vaihdoin ehkäisyrenkaasta harmonet-pillereihin. Lisäksi söin biotiinia ja piimaxia, en tiedä oliko apua. Hiuksia lähtee edelleen pesussa ja päivän mittaan ohimoilta ja takaraivolta. Määrä on kuitenkin nyt rauhoittunut huomattavasti, vaikka joka ikinen irtohius aiheuttaakin nykyään inhonväristyksiä. Ihan käsittämättömän hirveä vaiva, en toivoisi tätä kenellekään. Joku taisikin jossain sanoa osuvasti, että itsetunto valuu hiusten mukana viemäriin.
Lopetin e-pillerit noin 8kk sitten. Nyt vasta akne alkaa rauhoittua ja yksittäisiä näppyjä enää siellä täällä. Minulla räjähti akne selkään, rintakehään, kaulaan, leukaan, poskiin, otsaan.. Siis melkein kaikkialle. Hiuksia lähti hurjasti. Se oli ehkä se pahin isku. Tuntui että päänahka jo alkaa paistamaan. Ei enää ehkä niin paljoa. Nyt voisi sanoa että lähtee normaali määrä ja osa jo kasvaa takaisin, mutta silti harmittaa, että menetin paksut hiukset. Tässä vielä katsellaan kasvaako ne koskaan takaisin samaan paksuuteen. Vaikka kaiken tämän henkisen kuran kävin läpi ja vannoin etten enää aloita hormonaalista ehkäisyä, istun tässä juuri uuden reseptin kanssa. Pelottaa jo valmiiksi mitä tapahtuu. Akne varmaan aluksi ainakin palaa. Lähteekö loputkin hiukset..? Katoaako halut ja palaako päänsäryt? Haittavaikutuksissa mainitaan riski masennuksesta ja kohdun syövästä. Huhhuh.. Tässä sitä mennään. Toivottakaa mulle onnea!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 02:13"]Lopetin viime vuoden helmikuussa Cypretyl e-pillerit ja huhtikuun lopulla alkoi hiustenlähtö. Parissa kuukaudessa hiukset oheni puolella ja oli pakko leikata lyhyeksi, jotta näyttäisi edes vähän hyvältä. Aloin syömään vahvaa biotiinia jotta lähteminen hidastuisi, mutta siltikin hiuksia lähti vielä syksylläkin. Kävin lääkärissä joka ei suostunut tekemään asialle mitään. Lopulta vuoden lopussa näytti siltä, että olisi vähän rauhoittunut lähteminen, mutta silloin jo liian myöhäistä, paksuista hiuksista oli muisto vain jäljellä ja nyt saa asetella hiuksia, jotta päänahka ei näkyisi. Tuota rauhoittumista kesti tähän kevääseen asti ja taas olen huomannut hiuksien alkavan pudota, syytä en keksi. Uusia ei ole kasvanut takaisin. Monet itkut olen itkenyt, kyllä oikeasti olen niin epätoivoinen/säälittävä, kun kuitenkin hiukset naisille merkitsevät paljon. Jos lähteminen vielä kovinkin radikaalisti jatkuu, ainoa vaihtoehto on ajaa kaljuksi, ei nää muutama hius ainakaan kaunista mua. Olen sitkeästi jatkanut biotiinin syömistä siinä toivossa, että jonakin päivänä hiukset vielä kasvaisivat takaisin, mutta eipä taida hyötyä olla.
Voi ei, tuota juuri pelkään.. Että tämä hiustenlähtö ei sitten lopu ollenkaan.. Samat ongelmat... Hiuksia saa asetella mutta enää ei millään saa niitä näyttämään hyvältä.. Tämä on niin kamalaa.. Itse olen myös helmikuusta lähtien syönyt biotiinia, aluksi 2kk priorinia ja sen jälkeen biotiini strong hair&nail.. Lisäksi syön monta muuta vitamiinia...
ap[/quote
Mulla lähti yli puolet hiuksista stressin ja pillereiden takia. Tuosta on nyt neljä vuotta ja hiukseni on paksummat kuin ikinä elämässäni. Tiedän, että on kamalaa, mutta olen melko varma, että hiuksesi tulee kuntoon. Kyllä hiukset uusiutuu älä huoli ❤️
Vierailija kirjoitti:
Lopetin e-pillerit noin 8kk sitten. Nyt vasta akne alkaa rauhoittua ja yksittäisiä näppyjä enää siellä täällä. Minulla räjähti akne selkään, rintakehään, kaulaan, leukaan, poskiin, otsaan.. Siis melkein kaikkialle. Hiuksia lähti hurjasti. Se oli ehkä se pahin isku. Tuntui että päänahka jo alkaa paistamaan. Ei enää ehkä niin paljoa. Nyt voisi sanoa että lähtee normaali määrä ja osa jo kasvaa takaisin, mutta silti harmittaa, että menetin paksut hiukset. Tässä vielä katsellaan kasvaako ne koskaan takaisin samaan paksuuteen. Vaikka kaiken tämän henkisen kuran kävin läpi ja vannoin etten enää aloita hormonaalista ehkäisyä, istun tässä juuri uuden reseptin kanssa. Pelottaa jo valmiiksi mitä tapahtuu. Akne varmaan aluksi ainakin palaa. Lähteekö loputkin hiukset..? Katoaako halut ja palaako päänsäryt? Haittavaikutuksissa mainitaan riski masennuksesta ja kohdun syövästä. Huhhuh.. Tässä sitä mennään. Toivottakaa mulle onnea!
Mulla kävi samoin. Mulla samat paksut hiukset kuitenkin uusiutunut ja ne on vielä paksummat sanoisinko. Kyllä ne hiukset palautuu sullakin vaikka kurjalta tuntuu, tiedän tunteen. ❤️
Lopetin Yasmin -merkkiset pillerit reilu 2 kk sitten. Kasvot ovat todella rasvaiset ja hiukset myös. Mutta mikä pahinta, hiukset lähtee! Minulla on ollut aina paksut hiukset. Nyt parin viikon aikana niistä on lähtenyt 1/4 osa. Loppuuko hiusten lähtö siihen kun olen kalju.. Todella hirvittää.. Olen ostanut vaikka mitä tuotteita ja pillereitä joiden toivon pitävän hiukset päässä.
Puolet on nyt hiuksista lähtenyt..
Siis apua... mun olis tarkoitus lopettaa Tasminetat (sama kuin Yasminelle, vain hieman halvempi) ensi viikolla. Nyt pelottaa ihan sikana, tukka on jo valmiiksi ohut ja iho akneen taipuvainen :( mutta en jaksaisi pillerimasennustakaan enää!
Hiukset on ihan liurut entiseen. Taidan leikata lyhyiksi kun alkaa vituttaa katsella niitä!
Moikka! Onko täällä enään kohtalontovereita paikalla? Täällä yks uus kirjoitteli 21v nainen jolla saman tapasia ongelmia kun teillä.. E-pillereiden lopetuksen jälkeinen hiustenlähtö ja päänahan kutina yms oireilu. Nyt tilanne hieman rauhoittunut (EHKÄ) mutta pelko ei. Jotenkin tuntuu että tästä hiustenlähdöstä on tullut semmonen pakkoajatus mulle.. en tiedä tunnistaako kukaan muu(?) Pelkään vaan niin kaljuuntuvani.
tukkalähtee kirjoitti:
Moikka! Onko täällä enään kohtalontovereita paikalla? Täällä yks uus kirjoitteli 21v nainen jolla saman tapasia ongelmia kun teillä.. E-pillereiden lopetuksen jälkeinen hiustenlähtö ja päänahan kutina yms oireilu. Nyt tilanne hieman rauhoittunut (EHKÄ) mutta pelko ei. Jotenkin tuntuu että tästä hiustenlähdöstä on tullut semmonen pakkoajatus mulle.. en tiedä tunnistaako kukaan muu(?) Pelkään vaan niin kaljuuntuvani.
Lopetin pillerit siksi, että mun hiukset oheni pään sivuilta ihan hirveästi. Mulle ilmaantui pillerien aikana hilsettä sekä punoittava, kutiseva päänahka, joista en ole koskaan eläissäni kärsinyt. Myös naama kuivui ja jopa punoitti hieman. Ennen pillereitä mulla oli pehmeät, hieman öljyiset hiukset sekä iho.
Lopettamisesta on puoli vuotta. Ensimmäisenä huomasin kasvojen ihon pehmenevän ja rasvoittuvan normaaliin tapaan. Hiustenlähtö on helpottanut hyvin hitaasti. Mulla kasvaa nyt lyhyitä haituvia hiusrajalla. Punoitus ja hilse eivät kuitenkaan helpottaneet täysin kuin vasta hilseshampoolla. Otin käyttöön myös rautalisän, sillä nykyiset luonnolliset kuukautiset vähentävät mun rautavarastoja (jolloin tukka lähtee).
Minulla taas päänahan oireilu alkanut vasta epillereiden lopetuksen jälkeen. Ennen niitä ei ikinä hiustenlähtöä tai päänahan ongelmia. Päänahan kutina ja punoitus taitaa kuitenkin olla aika yleinen vaiva...? Jos olen oikein ymmärtänyt.
Hiukset rasvoittuu ihan kamalasti. Illalla kun pesen, niin seuraavana päivänä iltapäivästä alkaa olemaan rasvaiset hiukset. Ällöttävää! Ennen pesin hiukset 2 kertaa viikossa. Hiuksia lähtee enää ”vaan” n. 200 per pesu. Joka viikko taistelen sen kanssa, että leikkaanko hiukset vai en.
Ovatko muut huomanneet että hiukset olisi harventuneet päälaelta?
Hiukset on todellakin harventuneet päälaelta. Ennen ei näkynyt päälaki. Nyt näkyy :( Hiusten lähdölle ei näy loppua. Viimeisen pillerin otin elokuussa. En nykyään vihaa mitään enempää kuin hiusten pesua!
Osaatteko sanoa onko epillereiden lopetuksen jälkeinen hiustenlähtö sama asia kuin miestyypin hiustenlähtö/androgeeninen alopecia?
Nyt on hiusten lähtö loppunut!!
Vanha ketju, mutta uppailen, sillä lopetin pillerit 3 kk sitten ja tämä asia on nyt päällä täälläkin.
Sama vaiva täälläkin. Pillerit lopetin lokakuussa ja nyt alkaa EHKÄ loppumaan hiustenlähtö. Ennestäänkin ohuissa hiuksissa tää kyllä näkyy. HÄVETTÄÄ.
Hairmella saa hiuksiin tuuheutta
http://www.uudethiukset.com/