E-pillereiden lopetus ja hiustenlähtö
Eli lopetin Yasminelle e-pillerit tammikuussa ja helmi-maaliskuussa alkoi tämä järjetön hiustenlähtö, hiuksia lähtee todella runsaasti, varsinkin suihkussa ja suihkun jälkeen vaikka en edes niitä märkinä käsittele(annan kuivua itsestään ja harjaan vasta kun ovat kuivat).
Hiuksia lähtee kuitenkin tasaisesti pitkin päivää, niitä harjatessa, haroessa..Irtohiuksia saa jatkuvasti olla nyppimässä pois, lisäksi hiukset lähtee aina ihan "juurineen"..
Hiukset ovat ohentuneet todella paljon ja jäljellä on enää muisto vanhasta tukasta.
Onko kenelläkään kokemuksia tämän tyyppisestä hiustenlähdöstä? Kuinka pitkään voi kestää? Auttaako tähän vaivaan mikään?
Olen todella kiitollinen jokaisesta vastauksesta, tämä on niin masentavaa, itsetunto romahtanut täysin..
Kommentit (201)
84 täällä taas..
kävin taas luontaistuotekaupassa hakemassa b5 ja vahvaa ceetä ja deetä.
tuo hivenainejuttu on melko monimutkainen asia,pitää todella perehtyä siihen,että osaa omin päin syödä sinnepäinkään. Osa tarvitsee toimiakseen jonkun 'parin" jne.
sen vuoksi joku tabletti priorin,acomax tms. Tulee lopulta edullisemmaksi ja kaikki ovat oikeassa suhteessa.
itse lähinnä haluan rauhoitella mieltäni syömällä kaikki mahdolliset minkä olen lukenut auttavan.
olen toki perinpohjaisesti lukenut kaikkea mahdollista,alkaen lääkärijulkaisuista tähän aiheeseen liittyen.
hermot ovat riekaleina ja ajatukset koko ajan hiuksissa ja niiden tippumisessa.
tällä menolla joudan koko emäntä lataamoon.
'kiva' saada kuitenkin täältä vertaistukea.
ps.sain äsken vinkin kookosöljyn hyödyistä tähän asiaan,tutkin sitä ja tulen jakamaan sen kanssanne kunhan olen viisaampi.
Kiitos taas vinkeistä! täytyy itsekin täydentää vitamiinivarastoja.. pitää kuitenkin vähän pohtia mitä kaikkea voi syödä kun raskauskin toiveissa..
Kyllä tämä palsta on ihan "kiva" vertaistuki kun tämä asia pyörii mielessä jatkuvasti... Lataamolla tavataan ;) ap
Luin äsken Chlorellasta ja Spirulinasta. Niissä ainakin olisi kaikki tarvittavat vitamiinit ja aminohapot, on vaan vaikea päättää kumpaa ehkä kokeilis, kummastakin on hyviä tutkimustuloksia. Ei siis mitenkään erityisesti hiustenlähtöön, mutta luki siellä esim. immuunipuolustuksesta/järjestelmästä ja tulehduksiin auttaa, mitä nyt näyttää monella olevan päänahassa. nr. 9 Tässä linkki yhteen tekstiin:
www.homeopaatti.com/itsehoito/kuukauden-aine/spirulina-chlorella
p.s. Kävin äsken taas suihkussa luovuttamassa viemärille annoksen hiuksia, siellä taitaa olla jo enemmän mitä mun päässä... :P
Pitääpäs käydä lukemassa 97.. Täälläkin käyty luovuttamassa suihkuun tukko hiuksia, siinä ne tyytyväisenä taas tuttuun tapaan köllötteli lattiakaivon päällä :/ ap
Miten täällä jaksellaan? Luulin tilanteen jo vähän rauhoittuneen,yön jäljiltä taas tuppo irtohiuksia takussa
126, minä en ole uskaltanut hiuksia värjätä, raitaväri odottaa kaapissa mutta en halua että loputkin hiukset tippuu.. :( saa nähdä uskaltaako tässä enää koskaan hiuksia värjätä :( surullista mutta tällä hetkellä olen onnellinen että on edes muutama karva päässä :( Ap
Kiitos 127! Tässä toivon että hiukset joskus palaavat normaaliin tai edes sinne päin :/ :) kuinka pitkään olet acomax -tuotteita käyttänyt? Ap
84 taas täällä...pikaisesti luin tuosta kookosöljystä ja törmäsin sellaiseen todella mielenkiintoiseen seikkaan,jossa kävi ilmi,että Se sisältää lauriinihappoa joka torjuu testosteroonista johtuvaa hiustenlähtöä.
aion todella kokeilla tuota,eikä öljy ainakaan pahaa tee hiuksilleni,jotka ovat nyt kuivat.
harmi,en voi linkittää tuota artikkelia koska käytössä on vain puhelin.
ps.saanen anteeksi jos olen kirjoittanut jonkun sanasen väärin,ihan intona täällä tästä uudesta tiedosta.
84, mainiota, lisää vinkkejä :) itse kokeilin kerran tuota kookosöljyä hiuksiin/hiuspohjaan mutta jotenkin jäi "kammo" kun tuntui että hiuksia lähti vielä enempi kun normaalisti (jos edes mahdollista).. täytyy kokeilla uudestaan, liekö vaikutus sama jos suun kautta ottaa? itsellä voisi hyvää tehdä kyllä hiuspohjallekin joka hilseilee jostain syystä mahdottomasti.. ap
Sama minuakin kieltämättä pelottaa. Kuin kyllä,että jos sitä levittää hiuksiin illalla ja vaikka antaa vaikuttaa yön yli,Se on saattanut täysin imeytyä.
mutta siis vinkkinä siinä mainittiin,että kannattaa tosiaan juoksevana levittää. Iitsr olen joskus käyttänyt,levitin shampoon kuivaan tukkaan ja vasta sitten vettä. Lähti suhteellisen helposti. Tekis kyllä mieli kokeilla. T.84
Täytyy kokeilla uudestaan.. ei kai siinä mitään menetettävää ole, paitsi hiukset jotks nyt lähtee muutenkin :/ ap
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:37"]
Sama minuakin kieltämättä pelottaa. Kuin kyllä,että jos sitä levittää hiuksiin illalla ja vaikka antaa vaikuttaa yön yli,Se on saattanut täysin imeytyä.
mutta siis vinkkinä siinä mainittiin,että kannattaa tosiaan juoksevana levittää. Iitsr olen joskus käyttänyt,levitin shampoon kuivaan tukkaan ja vasta sitten vettä. Lähti suhteellisen helposti. Tekis kyllä mieli kokeilla. T.84
[/quote]
Tässä nyt lueskelin kookosöljystä ja useimmat kehottaa käyttämään sisäisesti, eli lusikalla naamariin vaan. Eikös mukamas tehoa, jos näin käyttää?? Saahan silloinkin ne terveysvaikutukset ja yleensä myös kerrotaan, että mitkään ulkoisesti käytetyt tuotteet eivät tehoa (shampoot, nesteet ym.), koska ne eivät ehdi imeytyä päänahkaan esim. pestessä. Että sinne hiusjuuriin pitäisi saada ravintoa sisältäpäin ja sitähän tuo juuri olisi, jos söisi tuota, imeytyisi verenkierron kautta päänahkaan.
Ok, eli kookosöljyä lusikoimaan.. kaikkea tässä täytyy kokeilla ennen kun hulluksi tulee :) ap
Mutta toisaalta Ap, ei se ole hyväksi syödä sitä "kovaa" rasvaa kauhean paljon, vaikka ei nyt niin epäterveellistä tuo kookosöljy olekaan. Lukihan tuolla myös laihduttavasta ominaisuudesta, mutta itse varauksella näitä luen. Esimerkiksi täällä luki tuosta hiustenhoidosta kookosöljyllä ja muustakin.
www.meridiaanit.com/artikkelit/virgin-kookos.html
HiUSPOHJA
Kookosöljy ehkäisee tutkitusti hiuspohjan proteiinikatoa eli hiusten ohenemista. Päänahan hoitoon ja hilseilyn helpottamiseksi voi hieroa kookosöljyä kostutettuun päänahkaan, sitten kietaista pyyhkeen päähän ja antaa vaikuttaa joko saunassa tai muuten. Pesu normaaliin tapaan shampoolla. Öljyyn voi halutessa sekoittaa muutaman tipan eteerisiä öljyjä. Normaaliin, kuivaan, rasvaiseen sekä hilseeseen käy rosmariini ja laventeli. Kuivaan käy lisäksi pelargoni, porkkana, persilja, santelipuu. Rasvaiseen käy lisäksi sypressi, salvia, timjami, basilika.
No, tämäkin tulee mietintään.T. nr. 9
Itse lopetin helmikuussa yaz merkkiset pillerit ja reilu kk lopettamisen jälkeen alkoi hiustenlähtö. Ensin en kiinnittänyt siihen huomiota mutta kerran haroessani hiuksiani huomasin että ne olivat ohentuneet valtavasti. Nyt kun siihen oikein kiinnittää huomiota niin tukkaa lähtee tukottain päästä. Pitkitän hiusten pesua kun se on aina niin karmaiseva kokemus. Tottahan tukkaa lähtee vielä entistä enemmän kun sitä harvemmin pesee. Poikaystäväni ei uskonut hiuskriisiäni mutta kun näytin päästäni lähteneen tukon, hänkin huolestui. Nyt pelottaa että kaljuunnun kokonaan. Hiukseni on pilalla. Kiitos pillerien.Mietin kuitenkin jopa uudelleen aloittamista josko se pysäyttisi hiustenlähdön. Aika toivoton olen.
Vaihdoin tammikuussa Yasmin-pillerit Mirena hormoonikierukkaan eli estrogeeni vaihtui keltarauhashormooniksi. Toukokuussa alkoi ihan järkyttävä hiustenlähtö. Aloin melkein heti syömään biotiinia ja sinkkiä, mutta kuten aikaisemmin jo todettu ne eivät auta hormonaaliseen hiustenlähtöön.
Alussa pelkäsin, että kaljuunnun kokonaan, niin rajua hiustenlähtö oli. Hiuksia on edelleen päässä ja nyt reilun kolmen kuukauden jälkeen tuntuu, että hiustenlähtö on vähän rauhoittunut. Hiukseni ovat edelleen todella ohuet eikä uuttakaan hiusta vielä ole näkynyt. Onneksi olin jo helmikuussa leikannut pitkät hiukseni lyhyeksi, kun hiustenlähdöstä ei vielä ollut merkkiäkään.
Miten täällä voidaan? Mietin, tässä aiheuttaako Yasmin e-pillerit taas minulle hiustenlähtöä... Että pitäisikö ne lopettaa...