Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuodesta toiseen mua ahdistaa joulu, mutta ei siitä syystä kuin luulette

Vierailija
18.11.2024 |

En ole mitenkään jouluvastainen, vaan ahdistuksen aiheuttaa kaikki siihen liittyvä krääsä ja ylimääräinen häsläys. Punaiset, kultaiset ja vihreät kimaltavat koristeet joka puolella, ylipirteät joululaulut kauppakeskuksissa. Turhan materian hankkiminen ja vastaanottaminen. Se että kodin pitäisi olla puunattu viimeistä piirtoa myöden. Ja perinteiset jouluruuat! En edes pysty kuvaamaan, kuinka paljon niitä inhoan. 

Nyt varmaan sanotte, että jokainen voi laittaa joulun omannäköiseksi, mutta meillä ainakin perhe ja muu suku toivoo juuri edellä mainittuja asioita. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietä joulu oman perheen kanssa juuri niinkuin itse haluat. 

Vierailija
2/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään siis ostovapaa joulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin ei tarvitse olla puunattu, tavallinen siivous riittää. 

Vierailija
4/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muhun vaikuta. Kaupallinen joulu ja oma joulu on mulle eri asioita. Välillä ihan hauskaakin ohimennen katsella joulukrääsää. Kotia laitan hyvin hillitysti. Miten esimerkiksi suku voi vaikuttaa kotinne siivoukseen ja koristeisiin? 

Vierailija
5/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muhun vaikuta. Kaupallinen joulu ja oma joulu on mulle eri asioita. Välillä ihan hauskaakin ohimennen katsella joulukrääsää. Kotia laitan hyvin hillitysti. Miten esimerkiksi suku voi vaikuttaa kotinne siivoukseen ja koristeisiin? 

Mies ja lapset haluaa kirjavia joulukoristeita, omaan mieleeni olisi valkoinen ja hillitty mutta en ole halunnut jyrätä muiden mielipiteiden yli. Ja sukulaisia on tulossa jouluna kylään, ja he toivoo tietynlaisia jouluruokia. Ap

Vierailija
6/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistushullu vauhdissa jo klo 7.15. Huoh!

Vierailija
7/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ja lapset haluaa kirjavia joulukoristeita, omaan mieleeni olisi valkoinen ja hillitty mutta en ole halunnut jyrätä muiden mielipiteiden yli. Ja sukulaisia on tulossa jouluna kylään, ja he toivoo tietynlaisia jouluruokia. Ap

Miksi olet kutsunut sukulaisia teille syömän? Jokainen voi syödä omassa kodissaan sitä mitä haluaa.

Vierailija
8/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokovalkoinen koti? 🤦🏻

Vierailija
9/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodin ei tarvitse olla puunattu, tavallinen siivous riittää. 

Näin juuri. Mutta jos joulusi aiot siellä kaapissa tai komerossa viettää , niin eihän kukaan estä niitä puunaamasta...

Vierailija
10/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa ne Jeesus-laulut. On muka jonkun syntymäpäivä, vaikka minä haluan syödä vain suklaatia...

Vierailija
11/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ensimmäistä kertaa sisua sanoo sukulaisille että vietelköön joulunsa muualla.

Vierailija
12/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietetään yleensä joulu ihan oman perheen kesken, koska silloin pystyy vaikuttamaan kaikkeen. Syödään perinteisistä jouluruoista vain kinkkua ja rosollia, joten ne on ainoita joita tehdään. Tänä vuonna ajateltiin jättää nekin tekemättä ja keskittyä uusiin makuihin. Lapset saavat myös joka vuosi valita mitä syövät. Viime vuonna halusivat pizzaa. Tänä vuonna eivät ole vielä päättäneet.

Itseäni ihmetyttää joka vuosi valitus siitä, että hankitaan turhaa materiaa. Ihan älytöntä, että näin jossain perheissä tehdään, mutta siihen voi kyllä itse vaikuttaa. Meillä ostetaan harkittuja toiveita ja sitten ihan tarpeita. Ja pyritään ostamaan niin laadukkaita juttuja, että aikuinen ihminen voi käyttää niitä loppuelämänsä.

Vierailija
13/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae korvausta ahdistukseesi joka kerran kun kuulet tai näet uskonnollisen viittauksen. Tulet rikastumaan.

Vierailija
14/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin kommentin, jossa  ei ollut mitään kriittistä. Tavallisia sanoja ja ei haukkumista. 

"Julkaistaan moderoinnin jälkeen"???

Vierailija
15/15 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään noista ei tarvitse tehdä, jos ei halua. Jouluna voi olla kuin ihan minä tahansa muunakin päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän