Paras voileipäkakku?
Kommentit (6)
Kinkku-maksamakkarakakku on mun bravuuri. Nesteytyksenä käytän lihalientä niin tulee maukas. Kinkkukerrokseen kinkkua, paprikaa ja tuorejuustoa ja kermavaahtoa ja mausteita + vaikka persiljaa ja maksamakkaraan sekoitan smetanaa ja vaikka suolakurkkua.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:30"]Kinkku-maksamakkarakakku on mun bravuuri. Nesteytyksenä käytän lihalientä niin tulee maukas. Kinkkukerrokseen kinkkua, paprikaa ja tuorejuustoa ja kermavaahtoa ja mausteita + vaikka persiljaa ja maksamakkaraan sekoitan smetanaa ja vaikka suolakurkkua.
[/quote]
Mikään ei oo voileipäkakussa niin oksettavaa kuin maksamakkara, hyi! yök! Muuten kuulostaa hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:30"]Kinkku-maksamakkarakakku on mun bravuuri. Nesteytyksenä käytän lihalientä niin tulee maukas. Kinkkukerrokseen kinkkua, paprikaa ja tuorejuustoa ja kermavaahtoa ja mausteita + vaikka persiljaa ja maksamakkaraan sekoitan smetanaa ja vaikka suolakurkkua.
[/quote]
Mikään ei oo voileipäkakussa niin oksettavaa kuin maksamakkara, hyi! yök! Muuten kuulostaa hyvältä.
[/quote]
Kermavaahtoa ...?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:30"]Kinkku-maksamakkarakakku on mun bravuuri. Nesteytyksenä käytän lihalientä niin tulee maukas. Kinkkukerrokseen kinkkua, paprikaa ja tuorejuustoa ja kermavaahtoa ja mausteita + vaikka persiljaa ja maksamakkaraan sekoitan smetanaa ja vaikka suolakurkkua.
[/quote]
[/quote]
Kermavaahtoa ...?
[/quote]Juu, se notkistaa tuorejuuston. Ei sitä tietenkään sokerilla mausteta :) Teollisuudessa käytetään vastaavaan tarkoitukseen kaikenmaailman sidos/sakeuttamisaineita. Olen tehnyt vastaavasti myös uuniperunatäytteitä, esim. tillituorejuustoa, kermavaahtoa ja kylmäsavulohta. Lisäksi vähän sitruunaa.
Mä teen kinkkutäytettä johon tulee Olympia-sulatejuustoa maidolla notkistettuna, kurkkusalaattia, sinappia, suikaloitua kinkkua, emmental-juustoraastetta ja silputtua persiljaa. Kostutuksena kasvislientä. Toiseksi täytteeksi maksapasteijaa tai jos ei siitä tykkää niin vaikkapa vaan mieluisan makuista tuorejuustoa.
Kasviskakkuun laitan yrttituorejuuston sekaan silputtuja mustia oliiveja ja aurinkokuivattuja tomaatteja. Toinen täyte mustapippuri-tilli-tuorejuustoa+emmental-raastetta. Kakku koristellaan runsaasti salaatilla, kurkulla, kirsikkatomaateilla, mustilla oliiveilla ja pienillä mozzarella-palloilla.
Kinuskikissan kasvisvoileipäkakku on ihan paras! Siis se kreikkalaistyylinen, en tiedä onko sillä muitakin kasviskakkuja.