Elän herroiksi toimeentulotuella
Minusta toimeentulotuella pärjää mainiosti. Saan sitä 480€/kk, ja en voisi olla tyytyväiseempi. Vuokra nielee suurimman osan 377,60, sitten pakolliset menot puhelin 25€, netti 30€, bussikortti 30€ ja loput jäävät huvitteluun. :) Juju on siinä, et löytää oikeat säästökohteet esim. ruuan. Suurin osa ihmisistä ei edes tajua, että ilmaista ruokaa on kaikkialla. Tänä kesänä olen kerännyt 25 litraa nokkosia, joita ole säilönyt talven varalle. Niistä saa keittoa, muhennosta pyöryköitä.. olen kerännyt myös paljon puolukan, vadelman ja mustikanlehtiä teeksi, joten sitäkään ei tarvitse ostaa. :) Ja tietysti em. marjat, joita kerään runsaasti kotoa ja ovat aivan loistavaa ruokaa. Suolaheinästä, mitä kasvaa kaikkialla saa mainiota keittoa ja pataa. Pappani opetti syömään koivunmahlaa suoraa puun nilasta, ja se on mieletöntä terveysruokaa. Kaupsta ostan nauriita ja teen pataa, kauden kasviksia.. En ole koskaan ollut näin tyytyväinen! Muistakaa, että kyllä toimeentulotuellakin pärjää. ;)
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:22"]Tämähän on siis täysi provo, koska kaikki toimeentulotuen asiakkaat ja maksajatkin tajuavat kyllä, että vuokran, sairauskulujen, sähkön yms välttämättömän jälkeen käteen täytyy jäädä tuo 480 euroa.
[/quote]
höpö höpö tämä ei pidä paikkaansa. Älkää viitikö levitellä tälläis p.skaa. ottakaa selvää asioista ensin.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:58"]
Hmm. Hyvin pärjää joo :D
Mä joudun valitettavasti pärjäämään asumis- ja toimeentulotuilla. Vuokra+vesi 392e/kk , muut laskut 200-250e/kk ja tukia saan yhteensä n. 850e/kk. Eli jää tosi hyvin käyttörahaa kuussa :)
Ennen kun kukaan alkaa inisemään niin minä haluaisin opiskella ammatin itselleni ja haluaisin töihin, mutta paikkakunnalta ei löydy kuin sairaanhoitajille töitä ja kauemmas ei ole mahdollista lähteä. Opiskelijana en saa rahaa edes vuokran maksamiseen vaikkei vanhempien tulot enää vaikuta. Olen kyllä ollut töissäkin tässä välissä mutta hommat ovat loppuneet lyhyeen.
Ei Ap voi oikeasti olla noin tyhmä ja eikai kukaan oikeasti pärjäisi kuukautta tuolla määrällä ellei syö todella vähän kerran viikkoon ja peseydy pelkällä vedellä.
[/quote]
Mitä IHMEEN laskuja sulla on 200-250 euron edestä? Asun vuokralla ja mulla yksi ainut lasku, nettiyhteys n. 20e/kk. Saan siis työmarkkinatukea, asumistukea ja ttt:a. Vuokra on 834e/kk ja asumistuki 580e/kk, loput vuokrasta maksaa sossu ja minä jonkun verran, riippuu kuukaudesta paljon vai ollenkaan. Eli mulle jää aina se 480e kuukaudeksi.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:22"]Tämähän on siis täysi provo, koska kaikki toimeentulotuen asiakkaat ja maksajatkin tajuavat kyllä, että vuokran, sairauskulujen, sähkön yms välttämättömän jälkeen käteen täytyy jäädä tuo 480 euroa.
[/quote]
höpö höpö tämä ei pidä paikkaansa. Älkää viitikö levitellä tälläis p.skaa. ottakaa selvää asioista ensin.
[/quote]
Tämä pitää paikkaansa kylläkin. Ota itse asioista selvää. Terv. toimeentulotuen saaja
Ihana!! :) Ap:n kirjoitukset huokuu persoonallisuutta ja vaikuttaa ihanan lämpimältä ihmiseltä, joka nauttii elämästä toisia kuitenkaan ilkeästi provosoimatta. Yleensä aloitukset huokuu "lälläl lälläl lää, mulla menee hyvin, teillä EI" - asennetta. Vaikutat lämpimältä ja hyväsydämiseltä ihmiseltä, joka on aika harvinaista. Minkä ikäinen olet? :) Vaikka ehkä olet provo, jatka samalla asenteella.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:58"]
Hmm. Hyvin pärjää joo :D
Mä joudun valitettavasti pärjäämään asumis- ja toimeentulotuilla. Vuokra+vesi 392e/kk , muut laskut 200-250e/kk ja tukia saan yhteensä n. 850e/kk. Eli jää tosi hyvin käyttörahaa kuussa :)
Ennen kun kukaan alkaa inisemään niin minä haluaisin opiskella ammatin itselleni ja haluaisin töihin, mutta paikkakunnalta ei löydy kuin sairaanhoitajille töitä ja kauemmas ei ole mahdollista lähteä. Opiskelijana en saa rahaa edes vuokran maksamiseen vaikkei vanhempien tulot enää vaikuta. Olen kyllä ollut töissäkin tässä välissä mutta hommat ovat loppuneet lyhyeen.
Ei Ap voi oikeasti olla noin tyhmä ja eikai kukaan oikeasti pärjäisi kuukautta tuolla määrällä ellei syö todella vähän kerran viikkoon ja peseydy pelkällä vedellä.
[/quote]
Mitä IHMEEN laskuja sulla on 200-250 euron edestä? Asun vuokralla ja mulla yksi ainut lasku, nettiyhteys n. 20e/kk. Saan siis työmarkkinatukea, asumistukea ja ttt:a. Vuokra on 834e/kk ja asumistuki 580e/kk, loput vuokrasta maksaa sossu ja minä jonkun verran, riippuu kuukaudesta paljon vai ollenkaan. Eli mulle jää aina se 480e kuukaudeksi.
[/quote]
200-250e menee laskujen maksamiseen mm. puhelinlaskuun johon sisältyy myös netti ja uuden puhelimen laitemaksu (eli maksan puhelinta osamaksuna), maksan tietokoneesta 70e kuussa, muutamista huonekaluista osamaksua ja sillon tällöin tilaan jotain kuten lehtiä yms eli siksi 200-250e :)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:20"]No jos toi on sulle herroiksi elämistä, niin onnea valitsemallesi tielle! Mulle herroiksi elämistä on hemmottelut kauneushoitoloissa, fine-dining -illalliset, jokavuotiset all-inclusive lomat sekä hienossa talossa asuminen ja hyvällä autolla ajaminen. Ja tietenkin haluan vaatettaa itseni ja lapseni kauniisti sekä harrastaa liikuntaa ym. mukavaa. Tämän saavutan käymällä töissä.
[/quote]
Niin, mulle onni on mustikkateen juomista, rauhallisia iltoja, hyvää ruokaa. Mut kiva, et oot tyytyväinen. :)
Ap
[/quote]
Onni ja herroiksi eläminen onkin ehkä vähän eri asia. Kiva että sä olet onnellinen, vaikka noinkin vaatimattomasti joudut elelemään.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 19:34"]Ihana!! :) Ap:n kirjoitukset huokuu persoonallisuutta ja vaikuttaa ihanan lämpimältä ihmiseltä, joka nauttii elämästä toisia kuitenkaan ilkeästi provosoimatta. Yleensä aloitukset huokuu "lälläl lälläl lää, mulla menee hyvin, teillä EI" - asennetta. Vaikutat lämpimältä ja hyväsydämiseltä ihmiseltä, joka on aika harvinaista. Minkä ikäinen olet? :) Vaikka ehkä olet provo, jatka samalla asenteella.
[/quote]
Kiitos kehuista, olen 22.
Ap
On se kiva, kun noin vain saat rahaa tekemättä mitään.
Itse olen täyspäiväinen opiskelija, jolloin ei todellakaan ole aikaa työnteolle. Tuki 470€, vuokraan menee 430€ (halvimpia asuntoja tällä alueella) + sähkö ja vesi ja muut laskut. Suututtaa tällaset, kun itsellä ole edes varaa ruokaan.