Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän herroiksi toimeentulotuella

Vierailija
25.06.2014 |

Minusta toimeentulotuella pärjää mainiosti. Saan sitä 480€/kk, ja en voisi olla tyytyväiseempi. Vuokra nielee suurimman osan 377,60, sitten pakolliset menot puhelin 25€, netti 30€, bussikortti 30€ ja loput jäävät huvitteluun. :) Juju on siinä, et löytää oikeat säästökohteet esim. ruuan. Suurin osa ihmisistä ei edes tajua, että ilmaista ruokaa on kaikkialla. Tänä kesänä olen kerännyt 25 litraa nokkosia, joita ole säilönyt talven varalle. Niistä saa keittoa, muhennosta pyöryköitä.. olen kerännyt myös paljon puolukan, vadelman ja mustikanlehtiä teeksi, joten sitäkään ei tarvitse ostaa. :) Ja tietysti em. marjat, joita kerään runsaasti kotoa ja ovat aivan loistavaa ruokaa. Suolaheinästä, mitä kasvaa kaikkialla saa mainiota keittoa ja pataa. Pappani opetti syömään koivunmahlaa suoraa puun nilasta, ja se on mieletöntä terveysruokaa. Kaupsta ostan nauriita ja teen pataa, kauden kasviksia.. En ole koskaan ollut näin tyytyväinen! Muistakaa, että kyllä toimeentulotuellakin pärjää. ;)

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:23"]Millä rahalla menet työhaastatteluihin? Vai haetko töitä vain kävelymatkan päästä.

[/quote]

Omistan polkupyörän. :)

Ap

Vierailija
22/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:22"]

Ihan hyviä säästökohteita sulla. Mutta elääkseen ihminen tarvitsee proteiiniakin, eikä sitä saa luonnosta halvalla (kalastus ja metsästys vaatii rahaa). Lisäksi ongelmahan ei tt-tuella elämisessä ole normaalin elämisen hinta, vaan yllättävät menot: terveyskeskusmaksut, sairaalamaksut, lääkkeet, silmälasit, hammaslääkäri, pesukone, kännykkä, imuri, kengät ja vaatteet ym. pakolliset menot.

[/quote]

Toimeentulotukeen kuuluu terveydenhuoltomenot, eli lääkkeet, terveyskeskusmaksut, hammaslääkäri (kunnallinen), 14 vrk sairaalamaksut ja jopa silmälasit saa. Kohtuullinen sähkölasku maksetaan ja voi saada harkinnanvaraista ttt:a muihin yllättäviin menoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:22"]Ihan hyviä säästökohteita sulla. Mutta elääkseen ihminen tarvitsee proteiiniakin, eikä sitä saa luonnosta halvalla (kalastus ja metsästys vaatii rahaa). Lisäksi ongelmahan ei tt-tuella elämisessä ole normaalin elämisen hinta, vaan yllättävät menot: terveyskeskusmaksut, sairaalamaksut, lääkkeet, silmälasit, hammaslääkäri, pesukone, kännykkä, imuri, kengät ja vaatteet ym. pakolliset menot.

[/quote]

En ole koskaan kipeä, en tarvitse silmälaseja, omistan 2 kengät tennarit ja kumpparit.

Ap

Vierailija
24/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisit tuon kaiken tarmon työntekoon. Mol.fi ja siitä vaan valkkaamaan.

Vierailija
25/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:28"]Käyttäisit tuon kaiken tarmon työntekoon. Mol.fi ja siitä vaan valkkaamaan.

[/quote]

Olen hakenut kesän aikana 80 työaikkaan..

Ap

Vierailija
26/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:16"]Eihän sun pidä tosta 480e maksaa mitään vuokraa, vaan se pitää jäädä käteen muihin menoihin, ruokaan/parturiin/omiin laskuihin (ei sähkö)/ vaatteisiin, yms. Saathan asumistukea? Jos et, pitää hakea. 

[/quote]

En saa asumistukea, en tiennyt. :(

Ap

[/quote]

Sossu ei yleensä myönnä toimeentulotukea ellet ole hakenut asumistukea, koska ttt on viimeisin tukimuoto. Joten trolli olet.

[/quote]

En TODELLAKAAN tiennyt, että voin saada asumistukea! En tiedä, miks mulle tää päätös on myönnetty.. mut mun pointti oli se, et rahatonkin pärjää supeehyvin. :)

Ap

[/quote]

sossu ei myönnä mitään ilman hakemusta, joten tuskin tuo myönnetty raha niin suunnaton yllätys on. varsinkin kun sen hakemuksen liitteenä pitää toimittaa kilon verran sekalaista lisäpaperia.

Vierailija
27/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:16"]Eihän sun pidä tosta 480e maksaa mitään vuokraa, vaan se pitää jäädä käteen muihin menoihin, ruokaan/parturiin/omiin laskuihin (ei sähkö)/ vaatteisiin, yms. Saathan asumistukea? Jos et, pitää hakea. 

[/quote]

Ap

[/quote]

Sossu ei yleensä myönnä toimeentulotukea ellet ole hakenut asumistukea, koska ttt on viimeisin tukimuoto. Joten trolli olet.

[/quote]

En TODELLAKAAN tiennyt, että voin saada asumistukea! En tiedä, miks mulle tää päätös on myönnetty.. mut mun pointti oli se, et rahatonkin pärjää supeehyvin. :)

Ap

[/quote]

sossu ei myönnä mitään ilman hakemusta, joten tuskin tuo myönnetty raha niin suunnaton yllätys on. varsinkin kun sen hakemuksen liitteenä pitää toimittaa kilon verran sekalaista lisäpaperia.

[/quote]

Pystytkö sä täyttään ne paprut ilman päänsärkyä ja totaalista järjen menetystä? Mä en pystyny.

Ap

Vierailija
28/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mukamas saa toimeentulotukea, mutta ei tiedä siitä mitään, esim. mitä kaikkea se sisältää. Taitaa Ap olla hieman yksinkertainen, jos ei tajua, että pitää hakea asumistukea ja EI voi maksaa 480e:sta enää vuokraa 377e, kun eihän käteen jäisi kuin alle 100e/kk käytettäväksi. Typerä provo....

Vierailija
29/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää hyvin jos saisi kasvattaa hamppua ja poltella sitä laillisesti.

Hamppua poltellessa päivittäin aamusta iltaan sitä tyytyy helposti vähempään ja vaatimattomaan elämään.

Vierailija
30/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:35"]Ap mukamas saa toimeentulotukea, mutta ei tiedä siitä mitään, esim. mitä kaikkea se sisältää. Taitaa Ap olla hieman yksinkertainen, jos ei tajua, että pitää hakea asumistukea ja EI voi maksaa 480e:sta enää vuokraa 377e, kun eihän käteen jäisi kuin alle 100e/kk käytettäväksi. Typerä provo....

[/quote]

Mulla on todettu paha hahmotushäiriö. :(

Vierailija
31/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:36"]Pärjää hyvin jos saisi kasvattaa hamppua ja poltella sitä laillisesti.

Hamppua poltellessa päivittäin aamusta iltaan sitä tyytyy helposti vähempään ja vaatimattomaan elämään.

[/quote]

En käytä huumeita, mun huumeeni on tää elämä. Mut onnee sulle...

Ap

Vierailija
32/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aaveelaiset oottaa kipinää, kun KÖYHÄ on onnellinen, eikä juokse keskituloisen oravanpyörässä.

Vierailija
33/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:24"]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Pystytkö sä täyttään ne paprut ilman päänsärkyä ja totaalista järjen menetystä? Mä en pystyny.

Ap

[/quote]

Niin 4 sivua ja hyvin yksinkertaisia kysymyksiä ja erittäin selvät ohjeet mitä liitteitä tarvitaan. Normaalilla järjellä selviää. Ja yleensä käydään paikanpäällä sossun luona täyttämässä ja juttelemassa ensimmäisellä kerralla.

Vierailija
34/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tää on kyllä paskoin provo pitkään aikaan. Lopeta nyt hyvä ihminen toi esittäminen.

Vierailija
35/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:34"]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

Niin 4 sivua ja hyvin yksinkertaisia kysymyksiä ja erittäin selvät ohjeet mitä liitteitä tarvitaan. Normaalilla järjellä selviää. Ja yleensä käydään paikanpäällä sossun luona täyttämässä ja juttelemassa ensimmäisellä kerralla.

[/quote

Kävin soskun luona, ja täytin ne paprutt mut en kehannu kysyä apua..

Ao

Vierailija
36/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla hahmotushäiriöstä huolimatta joku koulutus?

Vierailija
37/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun avuilla aika käy helvetin pitkäksi ilman kannabista. Alkoholiin ei rahat riitä. Tarvitaan vähintään satanen lisää että saisi päivittäisen bissensä.

Tuet ovat noin satasen verran liian pieniä mielestäni.

Vierailija
38/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 e kuukaudessa ruokaan ja huvitteluun?

Tosin tässä taidetaan pilkata niitä jotka arvostelivat yhdessä ketjussa ruokamenojen suuruutta.

Vierailija
39/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:41"]Onko sulla hahmotushäiriöstä huolimatta joku koulutus?

[/quote]

Olen prosessinhoitaja..

Ap

Vierailija
40/88 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:22"]Ihan hyviä säästökohteita sulla. Mutta elääkseen ihminen tarvitsee proteiiniakin, eikä sitä saa luonnosta halvalla (kalastus ja metsästys vaatii rahaa). Lisäksi ongelmahan ei tt-tuella elämisessä ole normaalin elämisen hinta, vaan yllättävät menot: terveyskeskusmaksut, sairaalamaksut, lääkkeet, silmälasit, hammaslääkäri, pesukone, kännykkä, imuri, kengät ja vaatteet ym. pakolliset menot.

[/quote]

Näihin saa harkinnanvaraista toimeentulotukea tai maksusitoumuksen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan