Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heka / Länsisatamankatu 37

Vierailija
27.06.2021 |

Onko kukaan hakenut asuntoa kyseisestä kohteesta? Onko jo onnekkaita, jotka ehti jo saada asunnon?

Kommentit (272)

Vierailija
61/272 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain asunnon sieltä! Voi tätä onnea! En olisi koskaan uskonut. Alueesta tulee tosi kiva, nyt jo rakennettu puiston osa on lapsiperheen unelma!

Onnea! Mistä rapusta!?

Vierailija
62/272 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain asunnon sieltä! Voi tätä onnea! En olisi koskaan uskonut. Alueesta tulee tosi kiva, nyt jo rakennettu puiston osa on lapsiperheen unelma!

Onnea! Tuliko milloin tarjous ja minkä kokoinen mistä rapusta? 😊

A-rapun kolmio 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/272 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Tuliko milloin tarjous ja minkä kokoinen mistä rapusta? 😊

A-rapun kolmio 🙂

Onnea! Kerrotko vielä Milloin on vuokrasopparin teon aika? Mietin että tehdäänkö jo pian vaikka talo valmistuu vasta loppuvuodesta.

Vierailija
64/272 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasopparit pitäisi elokuun loppuun mennessä.

Vierailija
65/272 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kesäkuun lopussa tarjouksen kohteesta, A-rapusta. Luulen, että ovat alottaneet käsittelyn A-rapusta. Ja A-rappuhan valmistuu viimeisenä, BCD syys-lokakuussa. A-rappu on siis oma talo, samoin B ja sitten vielä C/D on yksi talo.

Vierailija
66/272 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain kesäkuun lopussa tarjouksen kohteesta, A-rapusta. Luulen, että ovat alottaneet käsittelyn A-rapusta. Ja A-rappuhan valmistuu viimeisenä, BCD syys-lokakuussa. A-rappu on siis oma talo, samoin B ja sitten vielä C/D on yksi talo.

Erikoinen järjestys.. mutta ilmeisesti muihinkin rappuihin pääsee muuttamaan vasta marraskuun viimeisenä päivänä. Ja. tosiaan. eihän ne kaikki asunnonsaajat täällä pyöri ilmoittelemassa, että ovat saaneet.. mutta on kyllä piinallista odottaa syyskuun loppuun asti. Varmaan pitäis luopua jo toivosta, mutta niin on surkee tilanne, että kallista ja surkeaa koppia ei tekis mieli ottaa niin kauan kun on vaan edes hitunen toivoa.

Vierailija
67/272 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan hermoja raastavaa odotusta, saako vai ei! Yritetty jo monta vuotta vaihtoa Jätkäsaareen. Muut alueet ei kiinnosta. Ollaan nyt alueella, missä ei kauppoja, ei mitään. Sopisi paremmin jollekin, joka tykkää luonnon läheisyydestä ja rauhasta, mutta tuntuu siltä, että nämä perustelut eivät ole riittäviä vaihtoon. Henkinen hyvinvointi ei ole painava syy mihinkään!

Vierailija
68/272 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodelissa luki että kaikki asunnot olisi jo jaettu, jotkut olivat kysyneet Hekalta 😢

Voiko olla niin...

Vierailija
69/272 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-rapun kolmion vuokrasopimus kirjoitettu. Nyt vaan jäädään odottelemaan, miten muuttoaikataulut järjestyy, kaikkihan ei voi samana päivänä noin korkeisiin taloihin muttaa.

Vierailija
70/272 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jodelissa luki että kaikki asunnot olisi jo jaettu, jotkut olivat kysyneet Hekalta 😢

Voiko olla niin...

Joo heka vastas chatissä näin, mutta asunnonhaku-puolelta vastasivat, että väärää tietoa. Kumpaa sitten uskoa? Syyskuun loppun mennessä, se on se virallinen vakiovastaus.

Vierailija
71/272 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla niin...

Kaikki on jaettu jo.

Vierailija
72/272 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikilla on muuttopäivä sama, tulee järjetön rumba...

Vierailija
73/272 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla niin...

Kaikki on jaettu jo.

Mihin tämä tieto perustuu?

Vierailija
74/272 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla niin...

Kaikki on jaettu jo.

Mihin tämä tieto perustuu?

Taitaa olla trolli..

Vierailija
75/272 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka se voi olla mahdollista? Mulle sanottiin, että syyskuun loppuun mennessä?

Vierailija
76/272 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka se voi olla mahdollista? Mulle sanottiin, että syyskuun loppuun mennessä?

Mistä näistä tietää, kun prosessia ei voi seurata, eikä väliaikatietoja voi saada. Ilmottavat kun ilmoittavat, jos ilmoittavat. Sehän se Hekan kohteisiin asukasvalinnan meininki on. Ketkä täällä sitten ilmoittelee "tietävänsä asioista" voi olla yhtä hyvin trolleja tai asukasvalinnan tekijöitä, jotka ei sitä voi tietenkään paljastaa. Ja näemmä Hekalta saa eri infoa kuin asukasvalinnasta. Ja sitten on tämä Vauva-raati..

Ylipäätään spekulaatio on aina spekulaatiota. Ehkä ensisijaiset asukasvalinnat on tosiaan jo kertaalleen tehty ja jos ekalta kierrokselta palautuu asuntoja, niitä sitten enää tarjotaan seuraaville. Kuinka paljon sitten on "virheellisiä/ epätosia" hakemuksia tai tarjottujen asuntojen hylkyjä, niin näistä tiedotetaan ihan yhtä paljon kuin tarjotuista. Eli ei ollenkaan. Pienihän se todennäköisuus asuntoa on saada joka tapauksessa. Mutta jotkut ne kuitenkin aina saa!

Vierailija
77/272 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan nyt ihan selittelyä taas vai häh? Meillä tilanne et minä asun lasten kanssa ja mies asunnoton ja haetaan että minä päähakija ja mies kanssahakija. Ollaan nyt varmaan oltu 4kk erittäin kiirellisiä kunnes tänään luokitus muuttui kiireelliseksi. Soitin aspaan ja kysyin mikä homma ku välillä jopa tullu tarjous ton jälkeen. Sano että se on muutettu koska ku mä oon päähakija ja mun tila ei oo erittäin kiireellinen niin se menee sen mukaan. Eli miehen pitäis olla päähakija että menee erittäin kiireelliseks. Saako tästä selvää? Ja voiko tää asia olla näin ja jos on miks tästä ei ole missään mainintaa 😡

Vierailija
78/272 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan nyt ihan selittelyä taas vai häh? Meillä tilanne et minä asun lasten kanssa ja mies asunnoton ja haetaan että minä päähakija ja mies kanssahakija. Ollaan nyt varmaan oltu 4kk erittäin kiirellisiä kunnes tänään luokitus muuttui kiireelliseksi. Soitin aspaan ja kysyin mikä homma ku välillä jopa tullu tarjous ton jälkeen. Sano että se on muutettu koska ku mä oon päähakija ja mun tila ei oo erittäin kiireellinen niin se menee sen mukaan. Eli miehen pitäis olla päähakija että menee erittäin kiireelliseks. Saako tästä selvää? Ja voiko tää asia olla näin ja jos on miks tästä ei ole missään mainintaa 😡

Aika harvoin kai tarjotaan uudestaan, jos ei ota vastaan tarjottua.

Ja jos toi oli syy (tai selitys), niin siihenhän on olemassa ratkaisu: teette uuden hakemuksen, jossa mies päähakija. Tosin ne uudiskohdehaut jää silloin toki ohi. Mut niihinhän joka tapauksessa valitaan hajautetusti eli ei kaikki välttämättä ole erittäin kiireellisiä.

Vierailija
79/272 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee tänään saatiin kämppä tuolta!

Vierailija
80/272 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoin kai tarjotaan uudestaan, jos ei ota vastaan tarjottua.

Ja jos toi oli syy (tai selitys), niin siihenhän on olemassa ratkaisu: teette uuden hakemuksen, jossa mies päähakija. Tosin ne uudiskohdehaut jää silloin toki ohi. Mut niihinhän joka tapauksessa valitaan hajautetusti eli ei kaikki välttämättä ole erittäin kiireellisiä.

Me ei siis olla saatu tarjousta. Mutta joo kai se sit pitää tehdä uus 🙄 täytyy muutenkin ku toi koko systeemihän menee vaihtoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi