Heka / Länsisatamankatu 37
Onko kukaan hakenut asuntoa kyseisestä kohteesta? Onko jo onnekkaita, jotka ehti jo saada asunnon?
Kommentit (272)
Asuitteko pienemmässä asunnossa vai saman kokoisessa?
Asutaan ihan samankokoisessa, vähän halvemmassa nyt.
Saako kysyä millä perusteilla saitte kun itse kohta asunnottomana ja terveydellisistä syistä uudiskohdeasunnon (tai savuttoman) tarvitsevana en ole aiemmissa hauissakaan saanut tarjousta?
En yhtään osaa sanoa, millä perusteilla. Olen ymmärtänyt, että asukasvalinnat tehdään niin, ettei kaikki yhteen taloon muuttavat ole kiireellisesti asunnon tarpeessa, vaan valitaan silmälläpitäen asukkaiden monimuotoisuutta.
Meille tuli myös viime torstaina asuntotarjous 14. kerroksen kolmioon :) lottovoitto
En hakenut tuolta asuntoa, mutta naapurin romaniperhe(?) kuulemma sai tuolta kämpän. Täytyy sanoa että sen mellastuksen jälkeen olen helpottunut, toivottavasti siellä on hyvä äänieristykset ja tiukat parkkipirkot.
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä millä perusteilla saitte kun itse kohta asunnottomana ja terveydellisistä syistä uudiskohdeasunnon (tai savuttoman) tarvitsevana en ole aiemmissa hauissakaan saanut tarjousta?
Kai nämä arvotaan, koska me haimme puolison kanssa ihan vaan siksi, että yksityisellä on niin kallista. Ollaan molemmat duunareita, mutta tullaan toimeen eikä ollut asunnottomuuden pelkoa tai sellaista.
Me ollaan haettu lukuisia kertoja uudiskohteisiin Jätkäsaaressa. Olemme eläkeläisiä, se lienee huono juttu. Maksamme kuitenkin itse vuokramme ja olisimme valmiita maksamaan suurempaa vuokraa uudesta asunnosta. Nyt asumme aika edullisesti Hekalla, mutta emme pidä alueesta emmekä siitä, ettei ole edes kauppoja lähellä. Vaikeuttaa elämistä välillä tosi paljon. Haluaisimme tosi kovasti vaihtoa uuteen asuntoon, koska tämä nykyinen asunto on myös kylmä. Olemme siis paljon kotosalla ja viime talvi oli aivan hirveä. Ikkunanrakoja tilkittiin paperilla. Valitukset eivät auttaneet. On myös pari muuta tosi painavaa henk.koht. syytä, jotka meidän mielestämme riittäisivät enemmän kuin heti kiireelliseen asunnonvaihtoon. Mutta kun ei, niin ei. En tiedä, miten he käsittelevät näitä hakemuksia, ehkä arpomalla??
Me saatiin viime torstaina asuntotarjous kolmiosta. Muutama päivä ennen sitä asiontikansio päivittyi ja sit tulikin sähköpostia. Ihan uskomattoman hyvä tuuri kävi! Oltiin kiireellisiä koska asumme liian pienessä asunnossa. Ollaan myös hyvin pienituloisia ja meillä oli aika laaja hakualue asunnolle. Varmasti ihan vaan arvottu asunnot ja kerrankin kävi hyvä tuuri. En voi vieläkään uskoa todeksi!
Joopajoo. Romaniperheissä ei kyl ole mitään vikaa, mutta ei kovin uskottava tarina. Et edes hakenut asuntoa vaan halusit vaan tulla tänne asti kertomaan ton koska?
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo. Romaniperheissä ei kyl ole mitään vikaa, mutta ei kovin uskottava tarina. Et edes hakenut asuntoa vaan halusit vaan tulla tänne asti kertomaan ton koska?
"En hakenut tuolta asuntoa, mutta naapurin romaniperhe(?) kuulemma sai tuolta kämpän. Täytyy sanoa että sen mellastuksen jälkeen olen helpottunut, toivottavasti siellä on hyvä äänieristykset ja tiukat parkkipirkot."
Saatiin tarjous kolmiosta! Asutaan nyt nykyään Hekalla kaksiossa, ja kiireellisyysluokitus oli "asunnon tarpeessa". Ollaan koitettu (turhaan) löytää vaihtopörssin kautta vaihtoa kolmioon alueella, joten tämä kyllä tuli tarpeeseen. Nykyinen asunto myös super kiva ja suht uusi, tästä vapautuu ihana koti jollekin. Alue, naapurit, kaikki on huippuluokkaa. Ainoa vaa, että neliöitä meille liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli myös viime torstaina asuntotarjous 14. kerroksen kolmioon :) lottovoitto
Vau! Teille osui se todellinen lotto voitto!
Vierailija kirjoitti:
En hakenut tuolta asuntoa, mutta naapurin romaniperhe(?) kuulemma sai tuolta kämpän. Täytyy sanoa että sen mellastuksen jälkeen olen helpottunut, toivottavasti siellä on hyvä äänieristykset ja tiukat parkkipirkot.
Rasistiset vitsit ei naurata.
Saimme kolmion C-rapusta. Asumme neilössä ja haimme vaihtoa pienempään. (työssäkäyvä ja keskituloinen)
Me eläkeläiset istumme suurin piirtein kädet ristissä, jotta onni potkaisisi... Jos nyt ei onni potkaise, niin on kai pakko hakeutua yksityiselle, kun tilanne ei enää voi jatkua tilanteessamme näin. Korkeat vuokrat vievät sitten viimeiset sentit ja joudutaan turvautumaan kelan tukiin. Kyllä on toivotonta!
Katsoin juuri noita kerrospohjia, ja jokaisessa rapussa ilmeisesti vain yksi hissi? Kerroksia on kuitenkin A ja B taloissa se 15. Tulee kiva muuttopäivä varsinkin jos kaikki saa avaimet samaan aikaan!
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri noita kerrospohjia, ja jokaisessa rapussa ilmeisesti vain yksi hissi? Kerroksia on kuitenkin A ja B taloissa se 15. Tulee kiva muuttopäivä varsinkin jos kaikki saa avaimet samaan aikaan!
Todella toivon, että porrastavat muuttopäiviä!
Vierailija kirjoitti:
Me eläkeläiset istumme suurin piirtein kädet ristissä, jotta onni potkaisisi... Jos nyt ei onni potkaise, niin on kai pakko hakeutua yksityiselle, kun tilanne ei enää voi jatkua tilanteessamme näin. Korkeat vuokrat vievät sitten viimeiset sentit ja joudutaan turvautumaan kelan tukiin. Kyllä on toivotonta!
Onhan teillä kaikki alueet haussa? Kannattaa myös päivittäin, heti aamusta käydä kyttäämässä hakuun tulleita asuntoja. Myös asunnonvaihtopörssi kannattaa katsoa, jos teillä on jo kaupungin asunto.
Meille tarjottiin kolmiota B-talosta viime torstaina! Tuntuu uskomattomalta! En todellakaan uskonut, että tarjous tulisi. Pienituloinen, korkeakoulutettu, pienen lapsen sinkkuäiti ihan hyvässä työssä olen. Lapsen isä ei ole muutosta kovin hyvillään, mutta vissiin tuo on pakko ottaa vastaan, kun näin hyvä tuuri kävi. Asumme parhaillaan kaupungin kämpässä, niin meidän asuntohan vapautuu sitten toiselle tarvitsevalle. :)