En ihmettele, että siskoni on lihava
Siskoni painaa lähes 90kg ja on 165cm pitkä. Hän sai lääkäriltä käskyn lopettaa tupakointi ja laihduttaa 75kiloon asti. Hän oli sitä mieltä, että mahdotonta. Aikaisemmin onnistunut laihduttamaan 3kg noilla pussikeittodieteillä.
Ei jaksa tällä hetkellä hengästymättä normaalia vauhtia edes kävellä.
Ehdotin hänelle kalorilaskuria kännykkään, mutta hän ei kuulemma jaksa tehdä ruokaa joka päivä?!!
Itse sitten sanoi, että hei niinkin laihtuu jos syö vaan päivässä tarpeeksi usein.
Hänelle ei ole kelvannut mitkään ideat liikunnan harrastamisesta ja ei halua tarkkailla ruokavaliotaan, kun se on niin vaikeaa. Lapseton ihminen kyseessä. Tsemppiä vaan hänelle laihdutukseen. Minä lyön nyt hanskat tiskiin.
Kommentit (28)
Tupakoinnin kun lopettaa niin lihoaa entisestään. Tai näin useimmille käy, tupakka korvataan ruoalla.
Toivottavasti ei pääsekkään lapsettomuushoitoihin. Mielestäni ei ole ansainnut päästä, jos ei ole ensin itse yrittänyt tehdä muutoksia hyvinvoinnissaan. Jo pelkästään tupakanlopettamisella ja ruokavalio muutoksella voisi lisätä mahdollisuutta tulla luomusti raskaaksi olettaen siis yhdyntää myös.
No tupakointi pitää lopettaa, jos haluaa lapsettomuushoitoja. Pitäisihän se jokatapauksessa lopettaa kun tulee raskaaksi. Sekin on sitten itsekurista kiinni pysyykö erossa herkuista.
Siskoni ei tosiaan harrasta yhtään mitään liikuntaa. Parin kilometrin työmatkan kulkee autolla. Portaiden sijasta valitsee hissin. Harrastaa leipomista. Aina on kakkua pöydässä, kun piipahdetaan. Harrasti ennen ratsastusta, mutta hänelle huomautettiin, että alkaa olla liian painava hevosen selkään. Hölkällä kävi vuosia sitten säännöllisesti, mutta lopetti sen, kun ei laihtunut. On sen jälkeen lihonut reippaasti.
Mielipiteitä ruuasta hänen suustaan: jogurttihan on terveellistä, laihtuu jos syö usein, en mä tänään ole mitään syönyt, välipalaksi vaan yhden pullan. No nyt kun olen saanut painoa kilon pois, voi palkita itsensä pizzalla, pitäähän joskus herkutella. AP
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:18"]Tupakoinnin kun lopettaa niin lihoaa entisestään. Tai näin useimmille käy, tupakka korvataan ruoalla.
[/quote]
Itseasiassa mulla jäi herkkuja pois tupakanlopettamisen yhteydessä. En kiellä etteikö olisi pari kiloa tullut lisää, mutta ne ei mua haitanneet, koska pääsinpäs eroon siitä kamalasta myrkystä! Ja jaksankin nykyään paljon paremmin, kun ei hengästy niin helposti. Lopettaminen kannattaa aina.
No, itselläni on sisko, joka käyttää tällaisia juttuja lähinnä saadakseen huomiota itselleen. Eli vaivaa ei kannata edes parantaa, koska sitten ei ole kukaan surkuttelemassa hänen kurjaa kohtaloaa. (= eli hän ei saa huomiota).
Itse juuri kevään aikana pudotin 10 raskauskiloa pidetyn ja parjatun gofatgo-ruokavalion kanssa. Helppoa kuin heinänteko, kunhan pari päivää ensin kärvisteli että pahimmasta sokerikoukusta pääsi irti. Ei tarvinnut liikuntaa ja syömisiäkin soveltelin itselleni sopivammaksi.
Laihdutus ja tupakoinnin lopettaminen on molemmat isoja projekteja, joihin harva pystyy kerralla.
Lisäksi katselee kuvia itsestään ja kauhistelee miten lihavalta näyttää. Joskusntekisi mieli sanoa, että näyttää lihavalta ihan livenäkin.
Ja joo kovaan ääneen valittaa, kun ei tule raskaaksi ja miten vaikeaa se on. Mitään elämänmuutoksia ei kuitenkaan tee. Eivät edes yritä tähdätä ovulaatioihin. Itse kun olin aikoinaan tuossa lapsettomuustilanteessa, soitti sisko ja sanoi "hei sä et tuu raskaaksi kun ajattelet sitä liikaa" AP
No hienoa, että sinä pystyt tuohon ja sehän tarkoittaakin sitä, että kaikki muutkin pystyy? AP