Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JES!! LAKIALOITE "TASA-ARVOISEN" AVIOLIITON PUOLESTA HYLÄTTIIN!

Kommentit (433)

Vierailija
241/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:30"]

Ja ei. Avioliittolain päivittäminen ihmisoikeuksien tasolle, ei tarkoita sitä että uskontokuntien tulisi vihkiä samaa sukupuolta olevia pareja, ei, ihmiset eivät ala vaatimaan oikeutta naida oma koiransa tai heterot eivät häviä sukupuuttoon, eikä ihmiskunta rappeudu. Sen sijaan jos tämä linja, eli ihmisoikeuksien polkeminen vähemmistöiltä, jatkuu, ihmiskunta rappeutuu. 

Vetäkä ne päät pois sieltä pimeästä ja herätkää tähän päivään. Se ei ole keneltäkään pois, jos samaa sukupuolta olevat saavat mennä oikeasti naimisiin. Ja ei, parisuhteen rekisteröinti ei ole lähelläkään sama asia kuin avioliitto.

[/quote]

Mitenköhän menestyy maa, jonka enemmistö joutuu hyppäämään aina milloin minkäkin vähemmistön tahdon mukaan? Kyllä mulle jo lapsena opetettiin, että enemmistö päättää. Jos enemmistö on jotain mieltä, turha on vähemmistön enää kitistä vastaan.

[/quote]

Sitähän tässä juuri ihmetelläänkin. Suomalaisista 65% on tuon lakimuutoksen kannalla ja nyt kuitenkin mennään vähemmistön mielipiteen mukaan.

Vierailija
242/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:38"]

Niiiiiin oikein! Avioliitto on alunperin miehen ja naisen välinen, touhuilkoot nämä sukupuolesta riippumatta-ihmiset mitä vaan, mutta avioliitto olis jo kaiken muun touhun lisäks turhan epänormaalia. Hyyyii...

[/quote]

Ja kun mennään tarpeeksi kauas taakse historiassa, avioliittoa ei ollut ollenkaan. Koko avioliitto pitää siis kieltää luonnottomana, eikö?

Mistä näitä "asioiden pitää olla näin, koska ne on ennenkin olleet näin" -argumenttivammaisia sikiää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:27"]Turhaan humpuukiin haaskataan aikaa ja vaivaa, kun maa on talouskriisissä...

[/quote]

Jep. Vanhukset ja vammaiset jauhelihaksi ja oikeuslaitos lakkautettava, niin ei mee rahaa humpuukiin. Pitäkää talouskriisi mielessänne joka sekunti!

Vierailija
244/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:30"]

Ja ei. Avioliittolain päivittäminen ihmisoikeuksien tasolle, ei tarkoita sitä että uskontokuntien tulisi vihkiä samaa sukupuolta olevia pareja, ei, ihmiset eivät ala vaatimaan oikeutta naida oma koiransa tai heterot eivät häviä sukupuuttoon, eikä ihmiskunta rappeudu. Sen sijaan jos tämä linja, eli ihmisoikeuksien polkeminen vähemmistöiltä, jatkuu, ihmiskunta rappeutuu. 

Vetäkä ne päät pois sieltä pimeästä ja herätkää tähän päivään. Se ei ole keneltäkään pois, jos samaa sukupuolta olevat saavat mennä oikeasti naimisiin. Ja ei, parisuhteen rekisteröinti ei ole lähelläkään sama asia kuin avioliitto.

[/quote]

Mitenköhän menestyy maa, jonka enemmistö joutuu hyppäämään aina milloin minkäkin vähemmistön tahdon mukaan? Kyllä mulle jo lapsena opetettiin, että enemmistö päättää. Jos enemmistö on jotain mieltä, turha on vähemmistön enää kitistä vastaan.

[/quote]

Sivistynyt ihminen ei sorru tuollaiseen argumentointiin. Enemmistöllä ei ole oikeutta syrjiä vähemmistöjä tai polkea heidän oikeuksiaan.

Vierailija
245/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päätös edustaa loppujen lopuksi hyvin suomalaisten mielipiteitä. Aloitteen kannattajat ovat vain pitäneet itsestään sellaista mölyä, että ovat saaneet sen lanseerattua "koko kansan tahdoksi".

Vastustajat ovat olleet enimmäkseen hiljaa, mutta suurin osa Persujen ja keskustan kannattajista vastustaa sitä. Kd:n kannattajista sitä vastustaa lähes kaikki. Myös tyypillinen kokoomuksen kannattaja, keski-ikäinen konservatiivinen mies on asiaa vastaan. Eivät nämä puolueet voi kusta äänestäjiensä pakkiin tässä asiassa.

Jäljelle jäävät kokoomuksen vihervasuri osasto, sekä vihreät ja vasurit, joille asia on suoraa jatkumoa yleisen maailmansyleilyn kanssa.

Vierailija
246/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuhan tässä tulee... Mun ainoa toive on että mun äidit saisi mennä naimisiin. Ollaan niin kauan toivottu että joku päivä hekin saisivat kävellä alttarille, tasa-arvoisina Suomen kansalaisina...

Vierailija
247/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran nolottaa olla suomalainen.

Vierailija
248/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, taitaa sittenkin olla vielä hitunen järkeä päättäjiemme aivokopassa.

Sittenkään ei tarvitse hävetä että olen suomalainen vaikka hetken jo pelkäsin niin.

Paras uustinen pitkään aikaan, tästä on hyvä jatkaa.

Vierailija
249/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, demokratia toimii!

Vierailija
250/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää olla naimisissa. Armollisesti minun annettiin mennä naimisiin vain siksi, että satuin haluamaan sitä miehen kanssa. Tämä on pelkkää mielivaltaa

Vierailija
251/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:53"]

Eivät nämä puolueet voi kusta äänestäjiensä pakkiin tässä asiassa.

[/quote]

Ihmisoikeusasioissa ei ole oikein noudattaa äänestäjien tahtoa, jos äänestäjät ovat ihmisoikeuksia vastaan. Vaikka 99% suomalaisista olisi sitä mieltä, että tummaihoisilta pitäisi viedä äänioikeus, se ei tarkoita, että äänioikeuden poistaminen olisi oikeutettua saatika perusteltua.

Vain pelkuri äänestää ihmisoikeuksia korjaavaa lakialoitetta vastaan siksi, että omat äänestäjät ovat taantumuksellisia.

Vierailija
252/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D

Vierailija
253/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:02"]Hienoa, demokratia toimii!

[/quote]

Demokratia ajaa vähemmistön asiaa? Koulu huijasi minua!

Vierailija
254/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaapa ap, että miten tämä asia vaikuttaa käytännössä sinun elämään? 

Vierailija
255/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:54"]

Itkuhan tässä tulee... Mun ainoa toive on että mun äidit saisi mennä naimisiin. Ollaan niin kauan toivottu että joku päivä hekin saisivat kävellä alttarille, tasa-arvoisina Suomen kansalaisina...

[/quote]

Sehän onnistuu vaikkapa noin viikon kuluttua. Hakevat vain miestensä kanssa kuulutukset ja menevät naimisiin. Mikä ongelma ?

Jos eivät kuulu kirkkoon niin maistraatissa onnistuu.

Suomessa tasa-arvo toimii oikein hyvin, oma äitini pääsi aikanaan vihille,

myös sinun äitisi pääsevät nykyäänkin. Hyvä Suomi.

Vierailija
256/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:54"]

[/quote]

Sehän onnistuu vaikkapa noin viikon kuluttua. Hakevat vain miestensä kanssa kuulutukset ja menevät naimisiin. Mikä ongelma ?

[/quote]

Eivät he pääse naimisiin.

Vierailija
257/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:53"]

Eivät nämä puolueet voi kusta äänestäjiensä pakkiin tässä asiassa.

[/quote]

Ihmisoikeusasioissa ei ole oikein noudattaa äänestäjien tahtoa, jos äänestäjät ovat ihmisoikeuksia vastaan. Vaikka 99% suomalaisista olisi sitä mieltä, että tummaihoisilta pitäisi viedä äänioikeus, se ei tarkoita, että äänioikeuden poistaminen olisi oikeutettua saatika perusteltua.

Vain pelkuri äänestää ihmisoikeuksia korjaavaa lakialoitetta vastaan siksi, että omat äänestäjät ovat taantumuksellisia.

[/quote]

On suoraselkäistä päättäjien taholta toimia äänestäjiensä tahdon mukaan.

Vain pelkurit menevät mekkalaapitävien jonninjoutavien vähemmistöjen pillin mukaan. Suomessa säädetään lait demokratian mukaan. 

Nyt kyllä olen ylpeä suomalainen, kerankin.

Vierailija
258/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:54"]

[/quote]

[/quote]

Mitkä miehet

Ymmärsin että äidit viittaa kahteen naiseen.

Vierailija
259/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:04"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:54"]

[/quote]

[/quote]

Montako kertaa sinut pudotettiin päällesi lapsena? Vai kuvittelitko olevasi hauska teeskennellessäsi, ettet ymmärtänyt hänen tarkoittavan äitien haluavan naimisiin keskenään?

Vierailija
260/433 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä hävettää, olen pettynyt noihin, jotka äänestivät vastaan ja erityisen pettynyt niihin, jotka eivät olleet paikalla.

osaako joku nyt kertoa, miten tämä tästä jatkuu? Eli pitääkö aloittaa uusi aloite vai mitä tapahtuu?

Ketju on lukittu.