Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko lievästi kehitysvammainen?

Vierailija
18.06.2023 |

Olen saanut äo-testeistä vuosien varrella pisteet 91, 101 ja 115. Noista kaksi viimeisempää tehty Mensan-testinä. Lähihoitajan valintakokeista sain pisteen jokaisesta osiosta. Keskitasoa matematiikan osalta, logiikan osalta hieman yli keskitason ja kielellisesti keskitasoa. Minulla on myös add. Usein tuntuu, että olen todella tyhmä, ja älyllisesti jälkeenjäänyt kun en aivan kaikkea opi heti tai sählään töissä. En myöskään aina muista ihan tavallisia sanoja, ja on päiviä kun esim. englannin puhuminen ei suju sujuvasti. Minulla on pirstaleinen muisti. Kärsin myös ahdistuneisuushäiriöstä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös unohtanut miten jakokulmassa lasketaan, ja sen jouduinkin aikuisena opettelemaan uudestaan. En muista muitakaan perusasioita matematiikasta, enkä muista aineista.. -Ap

Vierailija
2/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi älyllinen kehitysvamma on silloin kun äo on alle 70. Et ole kehitysvammainen. Olet ADHD ihminen. Heillä on usein tuollaisia ajatuksia, että olisivat tyhmiä tai laiskoja. Toivottavasti saat apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaisilla ei toimi logiikka, sinulla ilmeisesti hyvinkin. Enkä jaksa uskoa, että jokainen hakijoista olisi olleet kehitysvammaisia. 😀

Vierailija
4/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Vierailija
5/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos postaat vauvalle niin olet

Vierailija
6/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinäkin kun vastaat täällä?

Ap, tuskin olet. Voi olla oppimisvaikeuksia. Ne ovat yleisiä ihan jokaisella.

Vierailija
7/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kehitysvammaisen pääse valintakokeissa läpi.

Vierailija
8/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinäkin kun vastaat täällä?

Kyllä, sinäkin kun et osannut moista loogisesti päätellä.

Vierailija
9/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kehitysvammaisen pääse valintakokeissa läpi.

Kaatuvat usein psykiatrin mielipitewseen.

Vierailija
10/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADD tuo on aivan selkeästi.

Mutta varaudu siihen, että et saa ymmärrystä. Olet muotisairauden keksinyt itsellesi, sekä keräät vaan huomiota. Samalla haukutaan, kuinka unohteletbasioita ja sulla on elämänhallinnan ongelmaa. Mutta saamastasi diagnoosista se ei voi johtua.. Mikään ei kelpaa ihmisille.

Vierailija
11/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten mainittu, kehitysvammainen on jos äo on korkeintaan 70.

70-85 on heikkolahjainen(vanha termi) joka tarvitsee peruskoulusta selvitäkseen vahvoja tukitoimia.

Olet älyltäsi keskitasoa todistetusti.

Keskitason ihminenkin voi suoriutua huonosti jos on hahmotushäiriöitä, psyykkisiä ongelmia jne.

Vierailija
12/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

Vierailija
13/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kehitysvammainen, tuskin edes heikkolahjainen. Suoritusprofiilisi voi olla epätasainen. Oppimishistoriasi voi olla mm. ADD:n takia sirpaleinen. Luultavasti saisit apua yksilöllisestä opiskelutekniikan ohjauksesta.

Vierailija
14/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tismalleen sama. Aivan kuin olisin itse kirjoittanut tämän. ADHD tutkimukset menossa. Apua hain pahojen ahdistuskohtausten takia.

Vierailija
15/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös unohtanut miten jakokulmassa lasketaan, ja sen jouduinkin aikuisena opettelemaan uudestaan. En muista muitakaan perusasioita matematiikasta, enkä muista aineista.. -Ap

Tuskin kukaan niitä muistaa, jos ei ole vuosiin tarvinnut. Se, että opit uudestaan nuo, niin kertoo ettet ole tyhmä.

Vierailija
16/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan normaali. Siis normaali persu.

Vierailija
17/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet normaali.

Vierailija
18/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että koet noin. Saatko apua?

Vierailija
19/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet perus.

Minulla on samalaista, mutta itsetuntoa olen paikannut sillä että bodaan ja voitan muut tappelussa.

Ongelmatilanteissa alan aina tönimään rinnuksille ja käännän naaman yläasentoon. Tuhisen samalla kun tönin. Näissä tilanteissa vastapuoli aina myöntää olevansa tyhmempi ja pyytelee anteeksi.

Vierailija
20/20 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet normaali.

Höpöhöpö.

AP ei ole normaali. Mutta ei kehitysvammainenkaan. Hänellä on ADD. Se ei ole normaalia. AP:lla on oikeus olla epänormaali omalla tavallaan. Häntä ei pidä pakottaa "muottiin", johon hän ei sovi. Väärään "muottiin" pakottaminen aiheuttaa ahdistusta.