soittaisitteko poliisin
Jos naapurissa riideltäisiin (lue: huudetaan kurkku suorana) tähän aikaan? Tämä on päivittäistä ja joo viime yönä vaivoin tämän takia. Nyt olis jo pakko saada nukkua kun tarttis töitään tehdä ja tä, äää päivä meni töissä melkoisen väsyneenä ja päätä särkee. Huutoa on kestänyt nyt 45min. Ja huuto on päivittäistä. Olen heille itsellekin sanonut asiasta muttei mitään hyötyä. Kyseessä siis pariskunta. Asunnossa on koiria myös. Lapsen sain juuri ja juuri nukkumaan kaiken huudon ja kiroomisen keskellä mutta itselläni on vaikeuksia nukkua. Viimeksi kun soitin poliisit, kävivät ovella ja kun sieltä sanottiin että kaikki on hyvin niin jättivät asian siihen ja huuto jatkui...
Kommentit (76)
Joo ei tee hyvää koirille. Vähän kuin lapsetkin, ne tarvitsevat tasapainoisen kodin ollakseen itse tasapainoisia. Supersosiaalisena koira on mukana kaikissa omistajansa tunnetiloissa, joten stressihormonien määrä lienee huomattava ja johtaa ongelmakäytökseen/sairastumiseen. Voit tehdä eläinsuojeluilmoituksen. Ehkä valvojan järkipuhe, poliisit ja isännöitsijä yhdessä saisivat pariskunnan tajuamaan, että tilanne ei voi jatkua...
Ap täällä taas. Tosiaan yöllä oli sitten hiljaista ihan loppuun asti eli sain nukkua, mutta jälleen kerran liian vähän. On tässä naapureiden takia univelkaa kertynyt jo pidemmältä ajalta. Tästä on tullut itselleni jo sillainkin stressitekijä, koska en enää pysty rentoutumaan iltaisin koska pelkään että se huuto alkaa juuri kun olen nukahtamassa. Ja eilen illalla oli puhelin ollut jo pidempään äänettömällä enkä huomannut sitä laittaa äänelliselle, en yhtään ajatellut että poliisi minulle soittaisi, viimeksi kun poliisit soittivat, eivät he ottaneet minkäänlaista yhteyttä minuun. Eli niinkuin telkkarissa näytetään, ei sinun tarvitse olla vastassa poliiseja.
Ja sen takia kyselin täällä miten mielipiteitä, koska en missään nimessä ikinä halua soittaa hätäkeskukseen turhaan tai turhan helposti, koska voi olla monia muita joilla on henkensä Ja tarvitsevat apua, niin minä sen asian vain ajattelen. Ja eilenkin nyt sitten kävi niin että ilmeisesti sieltä lähti se mies vetämään ja tuli hiljaista pian sen jälkeen kun olin hätäkeskukseen soittanut. Ja nyt pelkään etteivät poliisit enää tule jos ja kun vastaava tilanne tulee. Mutta teen ilmoituksia isännöitsijälle joka kerrasta ja soitan, josko sillä tavalla saisivat häädön.
Ja eläinsuojeluilmoituksen haluaisin myös todellakin tehdä, koska säälittää ne koirat todella.
Ja edelliseen ap korjaa, että viimeksi kun soitin poliisit paikalle niin poliisit eivät ottaneet minuun yhteyttä. Tuli näköjään kirjoitusvirhe
Muistathan, että valituslappuihin ei riitä pelkästään sinun nimesi.
Oletko ainoa ongelmainen asian kanssa? entä muut naapurit? pistä kuulosuojaimet, niin saat nukkua ja lopeta se naapureista valittaminen.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:53"]Muistathan, että valituslappuihin ei riitä pelkästään sinun nimesi.
[/quote]
Kyllä tähän asti on riittänyt
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:00"]Oletko ainoa ongelmainen asian kanssa? entä muut naapurit? pistä kuulosuojaimet, niin saat nukkua ja lopeta se naapureista valittaminen.
[/quote]
En usko, viereisen kerrostalon ikkunoita ja ovia vedetään myös kiinni kun huuto alkaa. Meille se kuuluu myös lattian läpi koska asumme alakerrassa. En viitsi laittaa mitään tulppa korviin ym koska pelkään etten herää aamulla herätyskelloon.
Minusta meillä on lapsen kanssa kotona oikeus nukkua rauhassa edes hiljaisuusajan puitteissa.
Valituslappuun voi ihan hyvin laittaa pelkästään oman nimensä. Sen sijaan, jos toivoo häiriköivän asukkaan saavan häädön, niin häiriköinnille pitäisi olla muitakin todistajia. Toisin sanoen myös naapurit pitäisi saada todistamaan, jos asunnossa ehtii hiljentyä suurinpiirtein joka kerta ennen kuin poliisit ehtivät paikalle. Jos asukkaat todella häiriköivät niin, että se muitakin naapureita häiritsee, niin niitä valituslappuja saattaa tulla useilta asukkailta erikseen, jolloin se yksi nimi yhdessä lapussa riittää tietenkin.
Ap, asutko lauttasaaressa? Jouduin ehkä kuuntelemaan samaa eilen :(
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:21"]Valituslappuun voi ihan hyvin laittaa pelkästään oman nimensä. Sen sijaan, jos toivoo häiriköivän asukkaan saavan häädön, niin häiriköinnille pitäisi olla muitakin todistajia. Toisin sanoen myös naapurit pitäisi saada todistamaan, jos asunnossa ehtii hiljentyä suurinpiirtein joka kerta ennen kuin poliisit ehtivät paikalle. Jos asukkaat todella häiriköivät niin, että se muitakin naapureita häiritsee, niin niitä valituslappuja saattaa tulla useilta asukkailta erikseen, jolloin se yksi nimi yhdessä lapussa riittää tietenkin.
[/quote]
Uskon että täällä kyllä muutkin niitä lappuja lähettelen. Luulen että minä kärsin eniten täällä alakerrassa ja varmasti heidän seinänaapureillaankin on ikävä olla.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:37"]Ap, asutko lauttasaaressa? Jouduin ehkä kuuntelemaan samaa eilen :(
[/quote]
En asu, tämä tapahtuu Suomen turussa
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:21"]Valituslappuun voi ihan hyvin laittaa pelkästään oman nimensä. Sen sijaan, jos toivoo häiriköivän asukkaan saavan häädön, niin häiriköinnille pitäisi olla muitakin todistajia. Toisin sanoen myös naapurit pitäisi saada todistamaan, jos asunnossa ehtii hiljentyä suurinpiirtein joka kerta ennen kuin poliisit ehtivät paikalle. Jos asukkaat todella häiriköivät niin, että se muitakin naapureita häiritsee, niin niitä valituslappuja saattaa tulla useilta asukkailta erikseen, jolloin se yksi nimi yhdessä lapussa riittää tietenkin.
[/quote]
Uskon että täällä kyllä muutkin niitä lappuja lähettelen. Luulen että minä kärsin eniten täällä alakerrassa ja varmasti heidän seinänaapureillaankin on ikävä olla.
[/quote]
Juu ei niiden valituslappujen lähettämisessä ainakaan tässä sinun tapauksessasi haittaakaan ole. Yritä muistaa seuraavalla kerralla pitää puhelimessa äänet päällä, jos soitat poliisin paikalle. Mikäli naapurissa ehtii hiljentyä ennen poliisien tuloa, niin he saattavat haluta kysellä metelistä sinulta. Tsemppiä teille, toivottavasti asiaan tulee joku ratkaisu pian ja saatte nukkua yönne rauhassa!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:48"]
[/quote]
[/quote]
Juu ei niiden valituslappujen lähettämisessä ainakaan tässä sinun tapauksessasi haittaakaan ole. Yritä muistaa seuraavalla kerralla pitää puhelimessa äänet päällä, jos soitat poliisin paikalle. Mikäli naapurissa ehtii hiljentyä ennen poliisien tuloa, niin he saattavat haluta kysellä metelistä sinulta. Tsemppiä teille, toivottavasti asiaan tulee joku ratkaisu pian ja saatte nukkua yönne rauhassa!
[/quote]
Joo no kyllä muistan pitää. Kiitos, toivotaan että rauhottuis!
No, valitettavasti me ei täällä ketjussa sua pystytä auttamaan. Se, että luulet ja uskot muiden naapureidenkin tehneen jotain, ei valitettavasti auta. Nyt pitäisi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja mennä juttelemaan asiasta niiden muiden naapureiden kanssa. Onko kyseessä vuokra- vai omistusasunto(yhtiö)? Jos kyseessä on omistusyhtiö, kirjoita valituslappu isännöitsijälle ja pyydä siihen muutaman muunkin naapurin allekirjoitus, ja se sama kannattaa toimittaa myös taloyhtiön hallitukselle. Käsittääkseni isännöitsijän on kuitenkin pakko puuttua asiaan, jos siitä on kirjallinen valitus tehtynä?
Muuttakaa pois. Valitettavasti yltiöhumanistisessa yhteiskunnassamme roskasakki saa häiriköidä normaaleja ihmisiä (=niitä jotka kustantavat roskasakin elämisen) täysin vapaasti. Helpoimmalla pääset kun etsit itse uuden asunnon ja teet poismuuttaessasi isännöitsijälle selväksi muuttosi syyn. Jos
vain mahdollista, niin häiriköinnistä kannattaa kertoa myös asuntoa mahdollisesti katsomaan tuleville uusille asukkaille.