Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19798)

Vierailija
19421/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeän narsisti eläkeläisen tunnistaa kerrostalossa siitä, että sillä käy todella harvoin vieraita. 

En ole ilkeä enkä narsisti. Minulla ei käy juuri ketään, kun ystävät ovat jo manan majoilla ja hengissä olevat niin huonokuntoisia, ettei heistä ole kyläilijäksi. Itse käyn harvakseltaan heitä tervehtimässä, kun jaksan. Kaikenlaisia olettamuksia teillä onkin!

Hän jos ei lähettele noita spämmejään tänne vahtii naapurien elämää ja vieraita ja kulkee nokka pystyssä rappusiivoojan ohitse.

Meillä ainakin kauan, monta vuotta,  ollut sama siivooja, kaitpa ihan palkan saa.  Samoin luonani käyvä siivoaja on itse yrittäjä toiminimellä.  

Sinä täällä sairaana narsistina arvostelet muita ja hallituksen päätökset ja iltasanomien jutut on susta spämmejä.

Mene sekopää sen spämmisanasi kanssa hoitoon. 

Vierailija
19422/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttäisi täällä olettamaansa siivoojaa haukkuvan henkilö jolla on AMK-tausta tässä keskustelussa kertomansa mukaan.

Eläkeläiset on haukkuneet siivoojia, kun ne on vaan palkkatuella.

Tuskin eläkeläiset, etenkään suuret ikäluokat, tietävät mitään teidän palkkatuistanne. En minä ainakaan, Riitta 79 v. Enkä kyllä haukkuisi ktään, vaikka tietäisinkin.

Suurten ikäluokkien naisista moni  teki elämäntyönsä siivoojiina tai muissa amk-rouvien halveksimissa töissä. 

Siivoojia halveksii koko Suomi 

Jos katsot paremmas

Voi voi, ei ollut boomereiden aikaan ammattikorkeaa jossa opiskella tradenomiksi työntekoa halveksimaan.

Suuret ikäluokat tarttuivat työhön kuin työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19423/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet päästäsi työkyvyttömyyseläkkeellä ja väität naapureille olevasi selästä eläkkeellä. 

Nykyään ei pääse selästä työkyvyttömyyseläkkeellä. 

Hullu sä olet ja sut tunnistaa spämmi sanan käytöstä. 

Vierailija
19424/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeän narsisti eläkeläisen tunnistaa kerrostalossa siitä, että sillä käy todella harvoin vieraita. 

En ole ilkeä enkä narsisti. Minulla ei käy juuri ketään, kun ystävät ovat jo manan majoilla ja hengissä olevat niin huonokuntoisia, ettei heistä ole kyläilijäksi. Itse käyn harvakseltaan heitä tervehtimässä, kun jaksan. Kaikenlaisia olettamuksia teillä onkin!

Hän jos ei lähettele noita spämmejään tänne vahtii naapurien elämää ja vieraita ja kulkee nokka pystyssä rappusiivoojan ohitse.

Meillä ainakin kauan, monta vuotta,  ollut sama siivooja, kaitpa ihan palkan saa.  Samoin luonani käyvä siivoaja on itse yrittäjä toiminimellä.  

Spämmi on sitä kun sinä päivästä ivään lähettelet samoja otsikoita , monta kertaa päivässä.

Vierailija
19425/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttäisi täällä olettamaansa siivoojaa haukkuvan henkilö jolla on AMK-tausta tässä keskustelussa kertomansa mukaan.

Eläkeläiset on haukkuneet siivoojia, kun ne on vaan palkkatuella.

Tuskin eläkeläiset, etenkään suuret ikäluokat, tietävät mitään teidän palkkatuistanne. En minä ainakaan, Riitta 79 v. Enkä kyllä haukkuisi ktään, vaikka tietäisinkin.

Suurten ikäluokkien naisista moni  teki elämäntyönsä siivoojiina tai muissa amk-rouvien halveksimissa töissä. 

Siivoojia halv

Juu, buumeri ei tiedä mikä on AMK eikä siellä pärjäisi. 

Kovempaa opiskelu on kuin työnteko. 

Vierailija
19426/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet päästäsi työkyvyttömyyseläkkeellä ja väität naapureille olevasi selästä eläkkeellä. 

Kenen, minkälaisen mielikuvitushahmon kanssa juttelet?

Vierailija
19427/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin kauan, monta vuotta,  ollut sama siivooja, kaitpa ihan palkan saa.  Samoin luonani käyvä siivoaja on itse yrittäjä toiminimellä. &nb

Spämmi sulla on päässäsi ja vain hullu käyttää sitä sanaa.

Laiskat on työkyvyttömyyseläkkeellä, päästö viiraa. 

Vierailija
19428/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen, minkälaisen mielikuvitushahmon kanssa juttelet?

Tiedätkö, että kaikki pitää sua hulluna. 

Vain päästä pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle, ei muusta. 

Vierailija
19429/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet pankkiin ja sulla on statuksena työkyvyttömyyseläke niin kaikki tietävät, että olet hullu.. Nykyään ei fyysisistä syistä eläkkeellä pääse. 

Vierailija
19430/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saat kansaneläkettä se tarkoittaa, että et ole tehnyt täyttä työviikkoa. 

Laiska mikä laiska. 

Entinen sossupummi. 

Vierailija
19431/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava sanoi, että he näkevät pankissa kuka saa kelalta kansaneläkettä ja siitä tietävät, että kyseessä on entinen työtön sossupummi. 

Vierailija
19432/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kanssa tämä amkn kanssa käynyt nyt keskustelee?  Itsensä?  Kaikki boomerit ainskin on vanhuuseläkkeellä.  

Pankissa tokko nykyisin kenenkään taviksen  tuloja seuraavat kuin lainan haun yhteydessä. Ja kun kutsuvat tunnistautumaan. 

Vierailija
19433/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen kanssa tämä amkn kanssa käynyt nyt keskustelee?  Itsensä?  Kaikki boomerit ainskin on vanhuuseläkkeellä.  

Pankissa tokko nykyisin kenenkään taviksen  tuloja seuraavat kuin lainan haun yhteydessä. Ja kun kutsuvat tunnistautumaan. 

Kyllä pankkitilejä seurataan. 

Ei kaikki boomerit saa työeläkkettä. 

Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten. 

Vierailija
19434/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus laittaa myös osa-aikatyötä tekeville 4 kokoaikatyöpaikan haun pakolliseksi kuukaudessa.

Koska osa-aikatyö ei ole varsinaista työntekoa. 

Vierailija
19435/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus laittaa myös osa-aikatyötä tekeville 4 kokoaikatyöpaikan haun pakolliseksi kuukaudessa.

Koska osa-aikatyö ei ole varsinaista työntekoa. 

Jos saa soviteltua päivärahaa niin on työvoimatoimiston listoilla. 

Vierailija
19436/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jatkossa kun teet osa-aikatyötä niin pitää hakea 4 kokoaikatyöpaikkaa kuukaudessa ja merkitä ne pankkitunnuksilla www.tyomarkkinatori.fi sivuille. 

Vierailija
19437/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Kelan eläke on vanhuuseläke 65-vuotta täyttäneille.

Vierailija
19438/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toimeentulotukeen tulee työvelvoite 

https://yle.fi/a/74-20043998

Vierailija
19439/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Kelan eläke on vanhuuseläke 65-vuotta täyttäneille.

Niille, jotka ei ole tehneet töitä.

Vierailija
19440/19798 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat saa kelan eläkettä. 

Jos olet tehnyt täyttä työviikkoa 40 vuotta saat pelkkää työeläkettä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme