Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19798)
Ilkeän narsisti eläkeläisen tunnistaa kerrostalossa siitä, että sillä käy todella harvoin vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Vielä vähemmän te tajuatte mitään suurten ikäluokkien todellisuudesta. Miten työskentelivät 6-päiväsitä työviikkoa raskaassa työssä ja loivat hyvinvointivaltion, jossa on kaikilel ilmainen koulutus ja terveydenhoto koko nuoruuden ajan.
Edelleenkin, silloin työtä oli kaikille ja työelämä oli erilaista.
Se kylmä todellisuus on se, että vielä 70-luvulla töitä löysi, kun käveli paikallisen tehtaan portista sisään ja ilmoittautui halukkaaksi tekemään työtä. Näin ei ole ollut enää 50 vuoteen. Ja nykypäivänä edes ojankaivajaksi ei ole asiaa, ellei ole käytynä vähintään 6 vuoden tutkintoa ensin, silloin ennen riitti että lapio pysyi käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi sinunkin nuoren ihmisen vaikka palkkatuella tekevän mitä työtä tahansa kuin viettävän päivät täällä netissä valittaen kun ei saa sitä ja tätä tukea kun puolisolla tuloja ja vene jne. Aina se olisi kuitenkin enemmän tuloa kuin sillä 595 vai mikä se summasi oli.
Mikä röyhkeys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoustyö. Se ei sovi suomalaiselle nykyisin.
Kun katsoo prismassa, ulkomaalaissyntyinen työntää siivouskärryä, kerrostaloraput samoin. Joskus tilaan siivousliikkeestä siivoojan, mukava aasialaisrouva tulee ripeästi siivoamaan. Sisarellani käy työparina keski-amerikasta tullut mies ja ukrainalainen rouva joka hiukan osaa suomea. Mutta se toimii niin että siivoystoimusto pyhelimella tulkkaa jos asiaa puolin tai toisin työn aikana.
Juu, nykyään on siivoojia palkkatuella.
Joku eläkeläinen täällä sanoikin, että kun pääset vain palkkatuella.
Tiesitkö, että Hyvinvointialueellekin voi mennä palkkatuella siivoamaan?
Minkähänlainen sinä olisit kotisiivoojana?
Niin, sinä olet itse laiska paska etkä edes kotiasi viitsi siivota.. Se siivooja on kertonut kaikille, että olet likainen paskakasa, vessapytyssä on paskaraidat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään pääse edes siivoojan töihin tosta vaan, mutta turha sitä on eläkeläisten sukupolvelle selittää. Varmaan monella eläkeläisellä alkava muistisairaus, kun eivät ymmärrä mitään selityksiä.
Tekstisi ja ajattelusi paljastavat miksei työelämä kohdallasi ole onnistunut.
Niin, sinäkään et päässyt töihin mihinkään muualle kuin alempi arvoiseksi siivoojaksi.
Taidan sanoa kerrostalon rappukäytävän siivoojalle, että siivoa paremmin.
En tietääkseni ole kertonut mitä työtä olen tehnyt. Kuitenkin sunlaisillesi kirjoitin työtodistuksia mitä esimies käski siihen kirjoittaa.
Yhä paremmin paljastuu miksei työelämäsi onnistu
Ei meidän suvuissa ole mitään elämänohjeita ole aikuisille tuputettu. Osataan varmaan ihan itse tehdä elämän valinnat niinkuin halutaan.
Jos olette niin eteviä niin miksi laitatte laskut pankin maksupalveluun.
Idiootti ei osaa laskujaan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo prismassa, ulkomaalaissyntyinen työntää siivouskärryä, kerrostaloraput samoin. Joskus tilaan siivousliikkeestä siivoojan, mukava aasialaisrouva tulee ripeästi siivoamaan. Sisarellani käy työparina keski-amerikasta tullut mies ja ukrainalainen rouva joka hiukan osaa suomea. Mutta se toimii niin että siivoystoimusto pyhelimella tulkkaa jos asiaa puolin tai toisin työn aikana.
Ohhoh. Me boomerit ja meistä canhemmat kuitenkin työllistämme kotisiivousta tarjoavia yrityksiä, jalkahoitajia ( kohta menen), ym tarpeen mukaan. Mökkitalkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään pääse edes siivoojan töihin tosta vaan, mutta turha sitä on eläkeläisten sukupolvelle selittää. Varmaan monella eläkeläisellä alkava muistisairaus, kun eivät ymmärrä mitään selityksiä.
Tekstisi ja ajattelusi paljastavat miksei työelämä kohdallasi ole onnistunut.
Niin, sinäkään et päässyt töihin mihinkään muualle kuin alempi arvoiseksi siivoojaksi.
Taidan sanoa kerrostalon rappukäytävän siivoojalle, että siivoa paremmin.
En tietääkseni ole kertonut mitä työtä olen tehnyt. Kuitenkin sunlaisillesi kirjoitin työtodistuksia mitä esimies käski siihen kirjoittaa.
Niin, sinä olet se työpaikan ilkeä pomo mitä aina kahvitauolla haukuttiin.
Kaikki oli tyytyväisiä, kun jäit eläkkeelle ja susta päästiin eroon pilaamasta työpaikkan ilmapiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, laiska eläkäinen ei siivoa itse. Makaa soffalla.
Vierailija kirjoitti:
Sulla alkaa mennä kovaa. Minä 80 v maksan verkkopankissa.
Ja ajattele, sentään pankissakin tavisvirkailijoita eli työllistävä vaikutus jos joku ihan kuoressa laittaa laskunsa. Pankkityöläuset olivat 90-luvulla suuri häviäjien porukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ajattele, sentään pankissakin tavisvirkailijoita eli työllistävä vaikutus jos joku ihan kuoressa laittaa laskunsa. Pankkityöläuset olivat 90-luvulla suuri häviäjien porukka.
Sulla alkaa itsellä mennä kovaa.
Mene nyt ihmeessä bonusostoksille viikonloppuna ja sano kaupan kassalle, että kun sinä olet vain palkkatuella töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt ihmeessä bonusostoksille viikonloppuna ja sano kaupan kassalle, että kun sinä olet vain palkkatuella töissä.
Minä en halveksi siivoustyötä enkä siivoajia kuten sinä. En myöskään kaupan henkilöitä. Jokainen työ on tärkeää. Ja jollekin löytyy työ sitä kautta, joku ei toiste pääse saman paikkaan.
Päivät netissä viruminen ja naapurin mummojen vieraiden laskeminen ei niinkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halveksi
Sinähän just halveksit minua, kun olin palkkatukityössä virastossa eli halveksit kaikkia työttömiä.
Minulla on sinulle iloisia uutisia. Kotihoitaja käynnit eläkeläisillä on säästö syistä vähennetty puoleen, mutta itseäsi kehuvana eläkeläisenä pärjäät varmasti ilman apua.
Iloisia uutisia. Osassa Helsinkiä tonttivuokrat nousevat ja ovat jatkossa 15000 - 30 000 euroa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nyt on viiskymppiset päättäjät, purra, juuso ym. Vanhusten vihaajat.
No ei koske minua vielä, en tunne ketään ikäistäni joka tarvitsisi kotihoidon palveluja. Toki heitä sairaissa ja huonokuntoisissa on.
En ole arvostellut palkkatukitöitäsi virastoissa vaan asennettasi työntekoa ja työpaikkoja kohtaan joka on tullut tuhansista spämmeistäsi selville. Tuo oli varsinainen huipentuma siivoustyön ja siivoojien halveksunta.
Iloitse kaikista asioista joilla vanhusväestöä on kiristetty.
Itse te eläkeläiset halveksutte siivoojia.
Tiedätkö, että se Hyvinvointialueen siivooja on teidän haukkuma työtön. Palkkatuella saa nykyään olla 5-10 kuukautta ja sen jälkeen toiset 10 kuukautta perään, jos vaihtaa yritystä ja sitten ollaan taas työttömiä.
"Hallitus on esittänyt 23.9.2024, että palkkatukea kohdennettaisiin pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman mukaisesti erityisesti yksityiselle ja kolmannelle sektorille."
https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/hallituksen-esitys-palkkatuen-kohd…
Vierailija kirjoitti:
"Hallitus on esittänyt 23.9.2024, että palkkatukea kohdennettaisiin pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman mukaisesti erityisesti yksityiselle ja kolmannelle sektorille."
https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/hallituksen-esitys-palkkatuen-kohd…
Palkkatukea saa edelleen hyvinvointialueille.
Minkähänlainen sinä olisit kotisiivoojana? Läsähtäisit keittiön tuolille kertomaan nuo spämmisi ja boomereiden pahuuden eikä työ edistyisi. Laiskasti keskilattia imuroiden ja veltosti luuttua vähän heilauttaen suun käydessä potkulaista ja palkkatuista jne.
Tiiätkö mitä, soittaisin siivoustoimistoon, pyytäisin toista siivoojaa seuraavan kerran. Jos ei olisi tarjolla, yrityksiä riittää.