Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19798)
"Palkkatuella saa olla 5-10 kuukautta ja toiset 10 kuukautta perään, kun vaihtaa yritystä. Valtio maksaa 50 - 70 % palkasta."
https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-heinak…
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisi täällä olettamaansa siivoojaa haukkuvan henkilö jolla on AMK-tausta tässä keskustelussa kertomansa mukaan.
Eläkeläiset on haukkuneet siivoojia, kun ne on vaan palkkatuella.
Tänä vuonna tuli uudistus, että kaupunki joutuu maksamaan puolet ansiosidonnaisesta tai työmarkkinatuesta jo 100 päivän työttömyyden jälkeen niin kauan, että työtön saa tes-palkkatyön. Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna tuli uudistus, että kaupunki joutuu maksamaan puolet ansiosidonnaisesta tai työmarkkinatuesta jo 100 päivän työttömyyden jälkeen niin kauan, että työtön saa tes-palkkatyön. Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Nuo kasvavat sakkomaksut leikataan kouluista ja päiväkodeista.
No, on meitä muitakin työttömiä, jos opettajia ja hoitajia irtisanotaan.
"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Vain tes-palkkatyö kelpaa.
Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa.
Vantaalla on 13000 työtöntä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisi täällä olettamaansa siivoojaa haukkuvan henkilö jolla on AMK-tausta tässä keskustelussa kertomansa mukaan.
Tuskin eläkeläiset, etenkään suuret ikäluokat, tietävät mitään teidän palkkatuistanne. En minä ainakaan, Riitta 79 v. Enkä kyllä haukkuisi ktään, vaikka tietäisinkin.
Vantaalla on 13000 työtöntä. Menisivät nyt ihmeessä vaikka kaikki Alepan kassalle töihin.
Yksi kaupunki hakee laitoshuoltajia kuukauden työsopimuksilla.
Kun tulee sakkomaksut niin kuukauden siivoustyö riittää sakkomaksun välttämiseen.
Vantaalla on 13000 työtöntä.
Eikö Vantaalla asuvat halua töihin?
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaupunki hakee laitoshuoltajia kuukauden työsopimuksilla.
Kun tulee sakkomaksut niin kuukauden siivoustyö riittää sakkomaksun välttämiseen.
Jos on töissä joka neljäs kuukausi niin se ei riitä ansiosidonnaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeän narsisti eläkeläisen tunnistaa kerrostalossa siitä, että sillä käy todella harvoin vieraita.
En ole ilkeä enkä narsisti. Minulla ei käy juuri ketään, kun ystävät ovat jo manan majoilla ja hengissä olevat niin huonokuntoisia, ettei heistä ole kyläilijäksi. Itse käyn harvakseltaan heitä tervehtimässä, kun jaksan. Kaikenlaisia olettamuksia teillä onkin!
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle työpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Velvoitetyö poistui. Ja ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeän narsisti eläkeläisen tunnistaa kerrostalossa siitä, että sillä käy todella harvoin vieraita.
En ole ilkeä enkä narsisti. Minulla ei käy juuri ketään, kun ystävät ovat jo manan majoilla ja hengissä olevat niin huonokuntoisia, ettei heistä ole kyläilijäksi. Itse käyn harvakseltaan heitä tervehtimässä, kun jaksan. Kaikenlaisia olettamuksia teillä onkin!
Niinpä, se siivojakin ja kaupan kassa oli vain palkkatuella töissä ja sinä luulit, että kaikki työssäkäyvät on vakituisia ja työttömät on kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin eläkeläiset, etenkään suuret ikäluokat, tietävät mitään teidän palkkatuistanne. En minä ainakaan, Riitta 79 v. Enkä kyllä haukkuisi ktään, vaikka tietäisinkin.
Suurten ikäluokkien naisista moni teki elämäntyönsä siivoojiina tai muissa amk-rouvien halveksimissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle työpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Velvoitetyö poistui. Ja ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Siellä kerrostalokyttääjä viimeisen päälle. Voi raukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurten ikäluokkien naisista moni teki elämäntyönsä siivoojiina tai muissa amk-rouvien halveksimissa töissä.
Siivoojia halveksii koko Suomi
Jos katsot paremmassa töissä olevia miehiä niin ei niiden vaimot ja naisystävät siivoojia ole vaan esim. rahoitusasiantuntijoita pankissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä kerrostalokyttääjä viimeisen päälle. Voi raukkaa.
Sä eläkkeellä pyörit rappukäytävässä ja pihassa kyttäämässä ihmisiä.
Siivoojakaan ei saa siivota rappukäytävää rauhassa, kun menet heti pälpättämään sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän jos ei lähettele noita spämmejään tänne vahtii naapurien elämää ja vieraita ja kulkee nokka pystyssä rappusiivoojan ohitse.
Meillä ainakin kauan, monta vuotta, ollut sama siivooja, kaitpa ihan palkan saa. Samoin luonani käyvä siivoaja on itse yrittäjä toiminimellä.