Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19799)

Vierailija
19061/19799 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät he ole tajunneet mitään omastakaan elämästään. Ovat huonommassa kunnossa kuin vanhempansa samanikäisinä. Eivät todellakaan käsittäneet että eläkeikäkin tulee joskus ja että huoltosuhde on mitä on. Eivät ymmärrä että vanhempia ihmisiä ei aina mahdu väistämään samalla tavalla kuin ennen koska heitä on niin paljon nyt, esimerkiksi yksillä messuilla on meinannut päästä jonosta pois kun eteen tunki aina vanhempi ihminen seniorin oikeudella

Ja ikää noin 19 peräti sinulla?

Meitä vanhuksia on eri kuntoisia ihan niinkuin nuorisoakin.  Kävin vuosikontrolleissa tänä talvena, 79,  lääkäri sanoi minun olevan ikäisekseni niin hyvässä kunnossa että kahden vuoden päästä seuraavat labrat. 

En kuitenkaan tingeksi tielläsi messuilla koska kuluttaminen ei enää kiinnosta.

Lehdissä kerrotaan kolmikymppisiä runsain määrin jäävän eläkkeelle.

Vierailija
19062/19799 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan ainoat keiltä toivon Purran leikkaavan, on juuri tämä ikäluokka. 

Sitten sulle ei jääkään omaisuutta, kun joudumme käyttämään sen  elämiseen.🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19063/19799 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolevat nopeasti pois koska ahneuksissaan romuttivat myös Suomen terveydenhoidon.

Suomi lähtee siitä sitten uuteen kukoistukseen.

Kuolkaa nopeasti pois.

Eiks ne just tämän terveydenhuollon alunalkaen luoneet, ja kaikkea mahdollista hyvää yrittäneet saafa aikaan juuri teille, siis lapsileen. Mikähän väärinkäsitys kirjoittajalla oikein on. Ja toki täältä kaikki joskus kuollaan, ilman jonkun urpon toivotuksiakin.

Eihän me saada edes kuolla. Nyt kuollaan liian nopeasti, kun ei enää ehditä hautaamaan. Minä jätän kolmen dementikon ja yhden laspsenlapsen asioiden hoidon teille verorahoistanne maksettavaksi, vaikka en heti kuolisi, mutta voin koska vaan ilmoittaa, että en jaksa.

T. Muori 75 v

Vierailija
19064/19799 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta, vanhus ei anna tietä.  Joskus rollaattoria käyttävänä taas ärsyttää kun teinijoukko meluten lampsii jalkakäytävää tai kävelytietä.   Vaikken mikään vauhtihirmu ole mutta kuitenkin menisin menojani enkä jumittuisi hauskaa pitävien teinien mateluvauhtiin.  Eikä.missään nimessä tule heille mieleen kaventaa porukkaansa.

Autoilen vielä itsekin, yritän olla skarppina suojateillä, kääntyvissä valoissa jne.

Etenkin nuoret pösöttää rollaattorimummon ohi suojatietä auton kyljet hipoen rollan kahvoja.   Viimeksi kävin kaupassa, kaksi nuorta naista ajoi suojatien kohdilla ihan kyllä sakotustavalla.

Osa autoilijoista taas pysähtyy jo 10 metrin päähän suojatiestä viittoen että menes mummeli rauhassa.  Omalla kohdallani koen sen turhaksi koska olen melko skarppi vielä mutta hyvä näin, on huononäköisiä jne.   Heilautan kättäni heille.

Vierailija
19065/19799 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat jäi eläkkeelle n. 63-vuotiaina. Miksi väitetään muuta? Tehkääpä perässä n. 40-vuotinen työura.

Mieheni jäi tammikuussa kun täytti 63 eläkkeelle.  Olisi jatkanut, mutta  yritys ei pitänyt eläkeiän saavuttaneita .  48 vuotta takana.    

Tuttu opettaja jäi jotain  64 - vuotiaana, hänellä valtion virassa ( valtion peruskoulu) korkeampi eläkeikä.

Jäin 60-vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeelle, eläkeikä olis ollut 63.

Ihme jengiä. Olen 60, enkä ajatellut jäädä eläkkeelle ainakaan 10 vuoteen, en ehkä silloinkaan. Urheilen säännöllisesti, olen notkea ja BMI 22.

Vierailija
19066/19799 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät he ole tajunneet mitään omastakaan elämästään. Ovat huonommassa kunnossa kuin vanhempansa samanikäisinä. Eivät todellakaan käsittäneet että eläkeikäkin tulee joskus ja että huoltosuhde on mitä on. Eivät ymmärrä että vanhempia ihmisiä ei aina mahdu väistämään samalla tavalla kuin ennen koska heitä on niin paljon nyt, esimerkiksi yksillä messuilla on meinannut päästä jonosta pois kun eteen tunki aina vanhempi ihminen seniorin oikeudella

Ja ikää noin 19 peräti sinulla?

Meitä vanhuksia on eri kuntoisia ihan niinkuin nuorisoakin.  Kävin vuosikontrolleissa tänä talvena, 79,  lääkäri sanoi minun olevan ikäisekseni niin hyvässä kunnossa että kahden vuoden päästä seuraavat labrat. 

En kuitenkaan tingeksi tielläsi messuilla koska kuluttaminen ei enää kiinnosta.

Lehdissä kerrotaan ko

Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta joista miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä. 

Vierailija
19067/19799 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on aina mennyt- nuorempi sukupolvi valittaa, että vanhempi ei ymmärrä ja vanhempi, etyä nuoremmalla on liian helppoa.

Paitsi että tässä kohtaa on ainutlaatuinen tilanne historiassa: vanhemmalla sukupolvella on faktisesti parempi elintaso kuin heitä nuoremmilla tulee koskaan olemaan. Aiemmin nuoremmilla on yleensä oikeasti ollut paremmin ja helpompaa, mutta nyt on päinvastoin.

Vierailija
19068/19799 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE maksaa vieläkin palkkaa Jake nymanille surkeista levyvalinnoista. 

Vierailija
19069/19799 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä väite on aika lailla huuhaata. Nykyään automaattisesti oletetaan että henkilöllä tulee olla yli 100€ maksanut puhelin, oma asunto (vuokra-), sähköpotkulauta/auto/skootteri jo opiskeluaikana. Otetaan opintolainan opintotuen lisäksi ja eletään muutenkin leveästi.

Ennen muinoin maksoin itse omat lukiokirjani, asuin opiskellessa kimppakämpässä ja puhelinkin oli joku käytetty. Tietokonetta pystyi käyttämään koululla. Elin ananasmurskalla, makaronilla ja tonnikalalla (nykyään kallista). Nykynuorissa on tosi reippaita, mahtavia yritteliäitä ihmisiä mutta todella paljon niitä jotka ei ymmärrä että tuilla ei pitäisi elää ja töitä ei välttämättä saa siltä unelma-alalta.

Vierailija
19070/19799 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä väite on aika lailla huuhaata. Nykyään automaattisesti oletetaan että henkilöllä tulee olla yli 100€ maksanut puhelin, oma asunto (vuokra-), sähköpotkulauta/auto/skootteri jo opiskeluaikana. Otetaan opintolainan opintotuen lisäksi ja eletään muutenkin leveästi.

Ennen muinoin maksoin itse omat lukiokirjani, asuin opiskellessa kimppakämpässä ja puhelinkin oli joku käytetty. Tietokonetta pystyi käyttämään koululla. Elin ananasmurskalla, makaronilla ja tonnikalalla (nykyään kallista). Nykynuorissa on tosi reippaita, mahtavia yritteliäitä ihmisiä mutta todella paljon niitä jotka ei ymmärrä että tuilla ei pitäisi elää ja töitä ei välttämättä saa siltä unelma-alalta.

Ei enää ole tehtaita mihin pääsisi myös tyhmät ja kouluttamattomat niinkuin ennen oli.

Vierailija
19071/19799 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat jäi eläkkeelle n. 63-vuotiaina. Miksi väitetään muuta? Tehkääpä perässä n. 40-vuotinen työura.

Mieheni jäi tammikuussa kun täytti 63 eläkkeelle.  Olisi jatkanut, mutta  yritys ei pitänyt eläkeiän saavuttaneita .  48 vuotta takana.    

Tuttu opettaja jäi jotain  64 - vuotiaana, hänellä valtion virassa ( valtion peruskoulu) korkeampi eläkeikä.

Jäin 60-vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeelle, eläkeikä olis ollut 63.

Ihme jengiä. Olen 60, enkä ajatellut jäädä eläkkeelle ainakaan 10 vuoteen, en ehkä silloinkaan. Urheilen säännöllisesti, olen notkea ja BMI 22.

Miksi et? Eikö elämässä ole muuta tekemistä kuin työ, vai niin kovastiko siitä tykkäät? Vai rahastako kiikastaa?

Vierailija
19072/19799 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan alle 30-vuotiaat eivät kyllä ymmärrä yhtään mitään millaista on olla 2020-luvulla ikääntynyt. Kommenteista näkee että luulevat jopa että ikääntyneet ovat ihmisryhmä, joka on syntynyt ikääntyneiksi ja samalla tavalla nämä alle kolmikymppiset eivät koskaan tule olemaan ikääntyneitä.  

Mikä ihme logiikka saa ajattelemaan että 30-vuotta tätä maailmaa tarkastellut ymmärtää siitä enemmän kuin 60 tai peräti 90 vuotta tämän planeetan touhuun tutustunut? Joo ja en ole lähellekään eläkeläinen, mutta arvostan kyllä elämänkokemusta.

Vierailija
19073/19799 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan alle 30-vuotiaat eivät kyllä ymmärrä yhtään mitään millaista on olla 2020-luvulla ikääntynyt. Kommenteista näkee että luulevat jopa että ikääntyneet ovat ihmisryhmä, joka on syntynyt ikääntyneiksi ja samalla tavalla nämä alle kolmikymppiset eivät koskaan tule olemaan ikääntyneitä.  

Mikä ihme logiikka saa ajattelemaan että 30-vuotta tätä maailmaa tarkastellut ymmärtää siitä enemmän kuin 60 tai peräti 90 vuotta tämän planeetan touhuun tutustunut? Joo ja en ole lähellekään eläkeläinen, mutta arvostan kyllä elämänkokemusta.

Nykyään kaikki muuttuu nopeasti myös työelämä. 

Vierailija
19074/19799 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat jakaantuvat useammalle vuodelle (sodan jälkeen ekana syntyneet, te & me muut sitten myöhemmin) En usko, että ovat vähemmän ymmärtäviä nykypäivää ajatellen.  Ehkä ei ole tarpeeksi edes tahtoa.  Virheen ovat jotkut tehneet, kun ovat yrittäneet ja halunneet toimia parhaansa mukaan, ettei jälkeläisensä ole tarvinnut kokea samaa karua, köyhää ja tunnekylmää lapsuutta missä ovat todennäköisesti itse joutuneet lapsena elämään.  Suurten ikäluokkien lapset joutuivat tekemään töitä pienestä pitäen.  Piti hoitaa pienempiä sisaruksia, auttamaan kaikenlaisissa kotitöissä.  Mun neuvoni on elossa oleville suurten ikäluokkien ihmisille, käyttäkää kaikki kertynyt omaisuus ainoastaan ja vain omaksi iloksenne.  Nauttikaa loppuelämästänne ja toivotan  mahdollisimman itsekästä eloa ja oloa.  Älkää jääkö kenenkään kynnysmatoksi.  Menneisyyden kauhut eivät ole teidän syytänne.      

Vierailija
19075/19799 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti. Katkaisen välit suuria ikäluokkia edustaviin sukulaisiin, en edes lasten takia enää kuuntele sitä paremmuudentuntoista sontaa ja arvostelua. Ihmisiltä jotka ovat kouluttautuneet huomattavasti huonommin, ja marssineet vakipaikkaan parikymppisinä ja saaneet kaiken valmiina. Asenne on kuin maailmanomistajilla, kaikkien, heitä vanhempien ja heitä nuorempien pitäisi olla ja elää vain heidän juntahtaneiden tapojensa mukaan. Ja olla kiitollisia! Töitä olen tehnyt itsekin koko ikäni opiskelun jälkeen, mutta työelämä on täysin erilaista kuin heillä, silti "neuvoja" ja haukkuja riittää. 

Vierailija
19076/19799 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi just mies? Mun nainen on siellä

Vierailija
19077/19799 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että jokaisella ikäluokalla on omat vaikeutensa. Nuoret eivät tiedä mitään niistä olosuhteista, joissa elettiin sotien jälkeen. Ja nämä toinen jalka haudassa olevat ovat syrjäytyneet nyky-yhteiskunnan todellisesta menosta, missä asiat tapahtuvat suurelta osin digitaalisessa maailmassa täysin uusin lainalaisuuksin. 

Turha ihan hirveästi haukkua toisia ikäluokkia, koska ihmisen kokema todellisuus on niin erilainen. Jokainen joutuu selviämään omassa todellisuudessaan. Mutta tottakai vähän voi aina marmattaa, kun nuo sitä ja tätä :). Eihän kahvilla ole muuten keskusteltavaa.

Vierailija
19078/19799 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, meidän ikäluokkamme on tienannut "omaisuutemme" kovalla työllä ja pitkillä työurilla, joilla moni on myös menettänyt osin terveytensä!!

Oletpa katkera ihminen, ilmeisesti työtön ja yhteiskunnan tuilla(meidän verorahoilla) elävä 🤔?? 

Vierailija
19079/19799 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkkeitä maksetaan 37 miljardia vuodessa."

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

"Ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia."

https://www.tyj.fi/tilastot/

Vierailija
19080/19799 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ikäluokissa on niitä jotka eivät tajua paljoakaan muiden ikäluokkien todellisuudesta. Sekä niitä jotka eivät tajua oman ikäluokkansakaan todellisuudesta kuin kapean raidan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan