Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19799)

Vierailija
19041/19799 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin missähän niitä isoja eläkkeitä on. Serkku just sanoi, että hän on painanut töitä hullun lailla yli 40v ja eläkekertymä on tonnin kuussa. Että miten sillä tulee toimeen. 

Vierailija
19042/19799 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta-sanomissa 78-vuotias buumeri väitti, että ovat maksaneet sotakorvaukset. Sotakorvaukset maksettiin pois vuoteen 1952 mennessä, jolloin suuret ikäluokat ovat olleet vasta pieniä lapsia. Miksi buumerit valehtelevat maksaneensa sotakorvaukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19043/19799 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän tämä nykyajan nuoriso on sellaista  ,omissa pieruissa istutaan verhot kiinni koko päivä ja katsotaan telkkaria,välillä puhelinta ja tietokonetta ja sitten energia juomaa. suomen tulevaisuus voi helvetti missä kantimissa

Vierailija
19044/19799 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni järkyttää oman isäni vuosi vuodelta kasvava itsekkyys ja empatiakyvyttömyys. Hänellä on elämä mennyt todella mallilleen ja on jäänyt 55-vuotiaana pois työelämästä nostaen nyt nettoeläkettä enemmän kuin minä ansiotuloja. Olen miljoona kertaa sanonut, että olisi tyytyväinen eikä valittaisi, on velattomat asunnot jne, mutta ei. Eläkkeellään tulee kuulemma juuri ja juuri toimeen ja sossupummit vievät kaikki yhteiskunnan rahat. Hän ylpeänä jaksaa muistuttaa, kuinka on tehnyt 35 vuotta duunia ja on kaiken ansainnut omalla työllään, eli todellisuudessa edennyt merkonomin papereilla johtajaksi ja ollut kohta 20 vuotta tekemättä mitään ollen oikeasti täysin saamapuolella. Ottaisi opiskelijoilta, työkyvyttömiltä ja työttömiltä kaikki etuudet pois ja laittaisi nepsy-lapset laitokseen lukkojen taakse ja juopot kaupungille lapion varteen. Ihan kamala maailmankatsomus, ei mitään ymmärrystä vähäosaisuutta tai haastavia elämäntilanteita kohtaan. Omat lapsenlapset ovat ilmaa, ei ole heidän kanssaan missään tekemisissä ja puheissa pyörii pelkästään raha ja vasemmistoliiton sekä vihreiden haukkuminen. En tiedä enää miten suhtautua tähän, alkaa oma takki olemaan ihan tyhjä. 

Vierailija
19045/19799 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat jäi eläkkeelle n. 63-vuotiaina. Miksi väitetään muuta? Tehkääpä perässä n. 40-vuotinen työura.

Mieheni jäi tammikuussa kun täytti 63 eläkkeelle.  Olisi jatkanut, mutta  yritys ei pitänyt eläkeiän saavuttaneita .  48 vuotta takana.    

Tuttu opettaja jäi jotain  64 - vuotiaana, hänellä valtion virassa ( valtion peruskoulu) korkeampi eläkeikä.

Jäin 60-vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeelle, eläkeikä olis ollut 63.

Vierailija
19046/19799 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin keskustelun mukaan me suuret ikäluokat olimme siis kaikki isoja herroja ja johtajia jalat pöydällä,  nyt miljönäärejä.

Täytyy vain todeta että täällä kirjoittaa kovin erikoiset ihmiset jotka eivät ole esim tuotannollista työtä nähneetkään.

Kaulusväen jälkeläisiä joiden ei ole edes tarvinnut kesätöitä koskaan tehdä.

Viiskymppiset lapseni jakoivat mainoksia, olivat joka kesä töissä,  jos ei muuta ainakin sen tonnilla kaks viikkoa.   Usein löytyi pitempikin jakso jossain varastossa, kahvilassa tms.

Ja se on varmasti auttanut elämän ymmärtämisessä 

Vierailija
19047/19799 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin keskustelun mukaan me suuret ikäluokat olimme siis kaikki isoja herroja ja johtajia jalat pöydällä,  nyt miljönäärejä.

Täytyy vain todeta että täällä kirjoittaa kovin erikoiset ihmiset jotka eivät ole esim tuotannollista työtä nähneetkään.

Viiskymppiset lapseni jakoivat mainoksia, olivat joka kesä töissä,  jos ei muuta ainakin sen tonnilla kaks viikkoa.   Usein löytyi pitempikin jakso jossain varastossa, kahvilassa tms.

No jaa. Olen tuo em. johtajan lapsi, työskennellyt 15-vuotiaasta asti ja teen matalapalkkaista duunarihommaa, mutta tämä riittää itselleni. Kyse ei ole lainkaan rahasta vaan siitä, että maailma on muuttunut ja asiat eivät ole läheskään niin mustavalkoisia. Nykynuorten (joihin en siis enää itse kuulu) tulevaisuus tulee olemaan todella kova ja raaka, joten ymmärrystä toisia ihmisiä kohtaan tarvitaan enemmän kuin koskaan ennen.

Vierailija
19048/19799 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä suuremmista ikäluokista se empatiakyvyttömyys tuntuu valuneen seuraavillekin sukupolville.

Vierailija
19049/19799 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Olen tuo em. johtajan lapsi, työskennellyt 15-vuotiaasta asti ja teen matalapalkkaista duunarihommaa, mutta tämä riittää itselleni. Kyse ei ole lainkaan rahasta vaan siitä, että maailma on muuttunut ja asiat eivät ole lähes

Niin ne osat vaihtuu.  Meidän, kahden kansakoulun käyneen  perusduunarin lapset ovat akateemisia hyväpalkkaisia sisätyöläisiä,  elintaso huomattavasti parempi kuin vanhemmillaan.   Mutta eipä heitä hemmoteltu vaan kannustettiin pyrkimään parempaan ja menestymään opinnoissa  kuin maaseudun uumenista teollisuushalleihin lähteneet vanhempansa.

Vierailija
19050/19799 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni järkyttää oman isäni vuosi vuodelta kasvava itsekkyys ja empatiakyvyttömyys. Hänellä on elämä mennyt todella mallilleen ja on jäänyt 55-vuotiaana pois työelämästä nostaen nyt nettoeläkettä enemmän kuin minä ansiotuloja. Olen miljoona kertaa sanonut, että olisi tyytyväinen eikä valittaisi, on velattomat asunnot jne, mutta ei. Eläkkeellään tulee kuulemma juuri ja juuri toimeen ja sossupummit vievät kaikki yhteiskunnan rahat. Hän ylpeänä jaksaa muistuttaa, kuinka on tehnyt 35 vuotta duunia ja on kaiken ansainnut omalla työllään, eli todellisuudessa edennyt merkonomin papereilla johtajaksi ja ollut kohta 20 vuotta tekemättä mitään ollen oikeasti täysin saamapuolella. Ottaisi opiskelijoilta, työkyvyttömiltä ja työttömiltä kaikki etuudet pois ja laittaisi nepsy-lapset laitokseen lukkojen taakse ja juopot kaupungille lapion varteen. Ihan kamala maailmankatsomus, ei mitään ymmärrystä vähäosaisuutta tai haastavia elämäntilanteita ko

Todella pahoillani että isäsi on lipsahtanut persuksi.   Isäsihän on kuin nelikymppinen sukulainen väärän koivun takaa,  on hyvin koulutettu hyvätuloinen mutta niin persu ja työväestöä vihaava kuin voi olla .   Saa sydärin vielä ay-vihassaan ennen viittäkymppiä.

Vierailija
19051/19799 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä suuremmista ikäluokista se empatiakyvyttömyys tuntuu valuneen seuraavillekin sukupolville.

Mitä hiton empatiaa meidän kohta kahdeksankymppisten köyryselkien  tokmannin tai prisman vaatteissa pitäisi teille muotiluomuksissa kalliden kännyköiden kanssa lattea (tai yökerhoissa) litkivien  vanhuksia halveksien oikeen osoittaa?

Vierailija
19052/19799 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pimperoa ja nam

Vierailija
19053/19799 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilta-sanomissa 78-vuotias buumeri väitti, että ovat maksaneet sotakorvaukset. Sotakorvaukset maksettiin pois vuoteen 1952 mennessä, jolloin suuret ikäluokat ovat olleet vasta pieniä lapsia. Miksi buumerit valehtelevat maksaneensa sotakorvaukset?

Muistetaan että toimittajat ovat tämän vihan suuria ikäluokkia kohtaan kirjoituksillaan kiihoittanut.  Tottakai he esittävät naurettavassa valossa heidöt koko ajan.  Se mediakriittisyys lukijoilla.

Ja kaikki 78- vuotiaat eivät enää hallitse aikajanoja ja muista tarkasti asioita vaikka kaupungilla käpyttelevät.

Vierailija
19054/19799 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää miten nykyajan saamattomia luuserinuoria harmittaa, kun suuret ikäluokat jaksoivat kouluttautua, tehdä paskatöitä ja puurtaa elantonsa eteen. Nykyajan muotisairauksia potevalle kermapersepullamössölle kaikki pitäisi ojentaa valmiina tiktok-tanssina nenän eteen.

Vierailija
19055/19799 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan että toimittajat ovat tämän vihan suuria ikäluokkia kohtaan kirjoituksillaan kiihoittanut.  Tottakai he esittävät naurettavassa valossa heidöt koko ajan.  Se mediakriittisyys lukijoilla.

Ja kaikki 78- vuotiaat eivät enää hallitse aikajanoja ja muista tarkasti asioita vaikka kaupungilla käpyttelevät.

Minä ainakin hallitsen. Täytin juuri 78. En ole mikään käpyttelijä, juuri olin Kuusamossa hiihtoreissulla. Satoja kilometrejä en enää viikossa hiihtele, mutta joka päivä kuitenkin. Mitä sotakorvuksiin tulee, niin kyllä se elämä oli useimmilla tosi niukkaa, kun rahat olivat menneet sotakorvauksiin.

Vierailija
19056/19799 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he ole tajunneet mitään omastakaan elämästään. Ovat huonommassa kunnossa kuin vanhempansa samanikäisinä. Eivät todellakaan käsittäneet että eläkeikäkin tulee joskus ja että huoltosuhde on mitä on. Eivät ymmärrä että vanhempia ihmisiä ei aina mahdu väistämään samalla tavalla kuin ennen koska heitä on niin paljon nyt, esimerkiksi yksillä messuilla on meinannut päästä jonosta pois kun eteen tunki aina vanhempi ihminen seniorin oikeudella

Vierailija
19057/19799 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähipiiriinne tai omaan elinpiiriinne sattuu kuulumaan typeriä suurten ikäluokkien edustajia, niin ei tarvitse koko ikäryhmää lähteä lynkkaamaan. Itse tunnen kymmeniä ko. ikäryhmään kuuluvia, jotka ymmärtävät kyllä nykypäivän realiteetit ja osaavat käyttäytyä yleisesti hyväksyttyjen nykyään vallitsevien sosiaalisten normien mukaisesti. Itse olen syntynyt 80 -luvun lopussa ja vastaavasti omassa ikäluokassa ja nuoremmissakin aikuisissa törmään kyllä jatkuvasti täysin epärealistisiin käsityksiin yhteiskunnan toiminnasta ja realiteeteistä sekä täysin hyväksymättömään käytökseen sosiaalisissa tilanteissa.

Mummini on suurta ikäluokkaa. Hän on säästänyt vanhuutensa varalle eikä mangu koko ajan lisää. Tietenkään kritiikkini ei koske häntä. Mutta järkevö ihminen ymmärtää että mankujia on enemmän kuin tarpeeksi

Vierailija
19058/19799 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He myös väittävät olleensa sukupolvi joka rakensi Suomen. He olivat sukupolvi jolle Suomi rakennettiin.

Vierailija
19059/19799 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin hallitsen. Täytin juuri 78. En ole mikään käpyttelijä, juuri olin Kuusamossa hiihtoreissulla. Satoja kilometrejä en enää viikossa hiihtele, mutta joka päivä kuitenkin. Mitä sotakorvuksiin t

Lainaamasi tekstin kirjoitin minä,  79 v.  Olet fyysisesti paremmassa kunnossa kuin minä mutta mielestäni ei vielä muistissani ja ymmärryksessäni ole vikaa.  Mutta joillakin tässä iässä ja jopa nuorempana on ettei yhtäkkiä muista noita sotakorvausjuttuja.

Mistä kolmikymppinen tietää että suuret ikäluokat ovat vihattavia?    Siitä kun jän on niin kauan kuin osannut lukea voinut lukea lehdistä suuret ikäluokat sitä ja tätä ja tuota vielä lisäksi .

Vierailija
19060/19799 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He myös väittävät olleensa sukupolvi joka rakensi Suomen. He olivat sukupolvi jolle Suomi rakennettiin.

Olemme aloittaneet työurat kansakoulun jälkeen 15,  keskikoulun käyneet 16 v.   .

Siis 1960 -luvun alussa yhtä aikaa Tel-eläkkeen kanssa.  Kyllä me olemme itse paljon omaa elämäämme rakentaneet ja monet työelämän parannukset on tullut ay-liikkeeseen kuulumisemme kautta.   Tiedän että monen mielestä  nykyisin ne ovat ihan sieltä, itse pystyy sopimaan asiansa.

Mielestäni ei maailma eikä työelämä  ollut valmis kun tulin työelämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi