Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19930)

Vierailija
17021/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suuret ikäluokat eivät..."

Eikä nykyiset tunnu myöskään ymmärtävät mitään entisaikojen todellisuudesta.

Ei se ainakaan siitä ole kiinni, etteikö suuret ikäluokat olisivat kertoneet sankarillisesta elämästään. Suurten ikäluokkien sankarieepokset ovat kyllä kaikkille tuttuja.

Minulle ei ole. En ole kuullut yhtäkään.

Onko joku sankarikirja olemassa, en ole nähnyt?

Sotasankareita olen kyllä kuullut ja nähnyt riittämiin, suvussa montakin. Vai onko ne sankareita, ainakin niin ajatellaan.

Lasse Viren oli kyllä urheilusankari, suurten ikäluokkien edustaja.

Joillakin on nyt vaan kauhea tarve haukkua omat vanhempansa. Joidenkin kohdalla ne on jo isovanhempia.

Eivät ole päivääkään eläneet heidän nuoruutensa aikaa, mutta katsovat asiakseen esiintyä, niin kuin tietäisivät siitä kaiken. Eivät tiedä mitään

Ja itse elävät samaa maailmaa samojen lainalaisuuksien alla, pystymättä antamaan minkäänlaista esimerkkiä siitä, miten heidän mielestään heidän vanhempiensa olisi pitänyt tätä maailmaa rakentaa ja siinä elää.

Täällä kysyttiin, onko antaa joku toisenlainen kaava siihen, miten heidän olisi pitänyt toimia, mutta yhtäkään vastausta ei ole ilmestynyt.

Niin kuin nämä heidän haukkumansa vanhempansa olisivat pystyneet vaikuttamaan koko maailmanlaajuiseen kehityskulkuun... missä tajunnan tilassa oikein elätte?

Mitä itse teette juuri nyt, että maailma EI menisi siihen suuntaan, mihin se nyt menee? Voitteko te, nykyinen suomalainen työikäisten sukupolvi, siihen vaikuttaa ja miten? Ja tiedättekö, miten toimia ja millainen tuleva maailma on? Ei se ongelmaton tule olemaan ja ketä siitä syytetään?

Vanhemmiltanne kyllä vaaditte, että heidän olisi pitänyt tietää. Millä oikeudella?

Mitä olisi pitänyt tehdä? No jättää eläkekusetus tekemättä tietenkin. Maksaa itse niitä eläkkeitä aikanaan eikä jättää lähes täysimääräisesti seuraavien sukupolvien maksettaviksi. Noin nyt on vastaus sinullekin annettu. Ota se talteen äläkä enää sano että ei ole vastattu.

Vierailija
17022/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tämä keskustelu voi olla aina ensimmäisellä sivulla kun käy tällä palstalla :-D Nyt on jo kesästä 2021 jankattu tätä samaa asiaa. Mielenkiintoista, että vieläkö löytyy jotain uutta haukuttavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17023/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan niin on että terve ihminen joka ei itse määrittele esteitä omalle työllistymiselleen, löytää työtä kysymällä.

Jos ei löydä, voi kouluttaua alalle joka työllistää.

Ne esteet, miksi terve ihminen ei voi työhön lähteä - ihminen keksii ne itse, omassa päässään. Kynnys lähteä, tuntuu liian korkealta. Siksi sitä alkaa keksiä tekosyitä ja syyttää muita/yhteiskuntaa omasta tilanteestaan kun ei saa työtä.

Ilmeisesti tarkoitat terveillä fyysisesti terveitä. Yhä useaammalla on kuitenkin psyykkisiä ongelmia, jotka haittaavat työnhakua ja -tekoa. Siitä siis tulee se korkea kynnys. Ja näihin sisäisiin ongelmiinhan ei saa mistään apua niin, että se kynnys väistyisi. Ihmisiä, joilla on se kynnys "pääsn sisällä", ei auta se, että tulee karenssi tai muita seurauksia, jos ei mene töihin. Sitten ollaan sossun asiakkaita. Joten apu on riittämätöntä, että ihmisestä saadaan työkuntoinen myös psyykkisesti.

Vielä vähemmän noita ennen noteerattiin. Töihin pantiin oli häikkää tai ei. Tai sitten sai ihan rauhassa syrjäytyä ja niitä oli paljon. Kaiken maailman pöpipäitä kuljeskeli kylillä ja lapset pelkäsi.

Mullakin 60-luvulla oli serkku, joka pelkäsi kaikkea ja kuljeskeli metsissä yksinään ettei näkisi ihmisiä ja niin vaan silläkin käytettiin armeija vaikka oli ihan sekaisin, kun ei sillä fyysistä vikaa ollut. Sitä oli siellä rajusti kiusattu ja simputettu ja kärsi siitä lopun ikänsä. Ei siitä töihin ollut, äitinsä elätti niin kauan kuin eli.

Vierailija
17024/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ainakaan siitä ole kiinni, etteikö suuret ikäluokat olisivat kertoneet sankarillisesta elämästään. Suurten ikäluokkien sankarieepokset ovat kyllä kaikkille tuttuja.

Jos te olette kuulleet tai lukeneet vain sankaritarinoita, niin nehän eivät kerro todellisuudesta. Kai nyt älykkään ihmisen tuo pitää ymmärtää.

Mekin kuulimme sankaritarinoita aina sisällissodan ajoista asti, saati myöhemmistä.

Ei mitkään sankaruudet kerro todellisuudesta. Todellinen elämä on aina tavallista ja useimmiten raskasta. Sankarimyyttejä luodaan, että saadaan jotain iloakin mieleen.

Elämä on yleisestikin aika rankkaa. Teidän sankaritarinoitanne luodaan räppiartistien ja rokkareiden ja youtube-vaikuttajien elämästä, mutta samaa tavallista elämää ne elää nekin. Lapset ja lapsenlapset aikanaan luulee, että ne on eläneet hohdokasta ja helppoa elämää ja syyttää niitä siitä.

En ole tähän päivään mennessä kuullut yhdenkään ihmisen missään ikäluokassa kehuneen itseään sankariksi. Ei pidä laittaa sanoja toisten suuhun.

No ei tietenkään kerro totuutta. Etkö sen vertaa sarkasmia ymmärrä. Se vain että suuret ikäluokat ovat itseään kehuneet niin, että niistä kliseistä saa ihan hyvän esseen kirjoitetuksi. Makupaloja mainitakseni, kouluun hiihtäminen, jouluomena, itsenäisyyden puolesta taistelu, jälleenrakentaminen jne.

No ihan on tosia, eikä mikään keksittyjä tarinoita.

Vierailija
17025/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän eläkkeet kustantaa teidän lapsenne ja otatte sen ihan riemumielin vastaan. Ette laita hanttiin.

Vierailija
17026/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotasankareita olen kyllä kuullut ja nähnyt riittämiin, suvussa montakin. Vai onko ne sankareita, ainakin niin ajatellaan.

Joillakin on nyt vaan kauhea tarve haukkua omat vanhempansa. Joidenkin kohdalla ne on jo isovanhempia.

Eivät ole päivääkään eläneet heidän nuoruutensa aikaa, mutta katsovat asiakseen esiintyä, niin kuin tietäisivät siitä kaiken. Eivät tiedä mitään

Ja itse elävät samaa maailmaa samojen lainalaisuuksien alla, pystymättä antamaan minkäänlaista esimerkkiä siitä, miten heidän mielestään heidän vanhempiensa olisi pitänyt tätä maailmaa rakentaa ja siinä elää.

Täällä kysyttiin, onko antaa joku toisenlainen kaava siihen, miten heidän olisi pitänyt toimia, mutta yhtäkään vastausta ei ole ilmestynyt.

Niin kuin nämä heidän haukkumansa vanhempansa olisivat pystyneet vaikuttamaan koko maailmanlaajuiseen kehityskulkuun... missä tajunnan tilassa oikein elätte?

Mitä itse teette juuri nyt, että maailma EI menisi siihen suuntaan, mihin se nyt menee? Voitteko te, nykyinen suomalainen työikäisten sukupolvi, siihen vaikuttaa ja miten? Ja tiedättekö, miten toimia ja millainen tuleva maailma on? Ei se ongelmaton tule olemaan ja ketä siitä syytetään?

Vanhemmiltanne kyllä vaaditte, että heidän olisi pitänyt tietää. Millä oikeudella?

Mitä olisi pitänyt tehdä? No jättää eläkekusetus tekemättä tietenkin. Maksaa itse niitä eläkkeitä aikanaan eikä jättää lähes täysimääräisesti seuraavien sukupolvien maksettaviksi. Noin nyt on vastaus sinullekin annettu. Ota se talteen äläkä enää sano että ei ole vastattu.

Mietis vähän tilannetta milloin se eläkesopimus tehtiin. Ei sitä minään kusetuksena silloin pidetty.

Se oli pakon sanelemaa. Vai mistä sun mielestä rahat eläkkeisiin pitäisi ottaa?

Pystysitkö muka itse maksamaan nyt itsellesi tulevan eläkkeesi, kun tulet olemaan eläkkeellä kenties jopa 30-40 vuotta? Se on mahdollisuus on pakko ottaa huomioon.

Kaikki raha valtiolle tulee veronmaksajilta ja eläkemaksut on veroluontoinen, korvamerkitty eläkkeisiin. Sun lapset maksaa sitä sulle.

Vierailija
17027/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on rakentaneet itselleen niin hienon yhteiskunnan. Narsistisen tunkion, jota eivät kykene myöntämään omien kättensä jäljeksi.

https://youtube.com/shorts/fi2bNEF6xCk?feature=share

Kyllä, nykyinen 20-50 -vuotiaiden yhteiskunta on narsistinen. Koskaan aiemmin ei ihmiset ole olleet niin itsekeskeisiä kuin nyt tämä sukupolvi. Se tulee näkyviin kaikessa. Julkisuuteen halutaan hinnalla millä hyvänsä, itsensä ihannointi on huipussaan.

Ja kaupallisuus on tämän tietenkin huomioinut.

Narsismi ei liity mihinkään ostamiseen vaan ihmisen käytökseen eli esim. kehuu itseään, mitätöi muita, vaatii erikoisoikeuksia esim. puuttuu lapsenlapsen kasvatukseen.

Vierailija
17028/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat maksavat eläkkeistään niin h****n korkeaa veroa (korkea veroprosentti), että rahoittavat kaikki kotonamakaavat nuoremmat sukupolvet. Saas nähdä mistä verotuloja kaivetaan kun suuret ikäluokat kuolevat ja verotulot loppuvat, ja kotonamakaavien elämä pitäisi jollain yhteiskunnan rahoittaa.

Ei talouselämä kovin viuhaan pyöriä lattea litkimällä ja pilveä pössyttämällä.

Eläkeläiset maksavat veroja eläkkeestä jotka nuoremmat sukupolvet heille on kustantaneet, kiitos eläkekusetuksen.

Tällaisia kirjoituksia näkee kun eläkeläisyysestä on tehty itseisarvo ja elinkeino. Eläkkeellä ei kuitenkaan tuoteta vain kulututetaan. Työelämässä tehdään kumpaakin. Eläkeläiset vaikka veroja maksaisivatkin ovat pohjaton menoerä. Ei enää riitä edes 33miljardia vuodessa. Kohtuuton rasite. Palkasta menee 8% eläkeläisille ja itse he aikanaan eivät juuri eläkkeitä maksaneet

Eläkeläiset ovat maksaneet veroja ja tehneet jopa vuosikymmeniä töitä.Paljonko sinä maksat veroja ja montako vuotta olet ollut töissä?

Kaikki työssäkäyvät maksavat veroja. Suuret ikäluokat maksoivat vain veroja ja vasta vuodesta 1997 ihan vähän eläkettä. Nyt työssäkäyvät maksavat veroja ja isoja eläkemaksuja eikä niistä hyödytä lähellekään niin paljon kuin eläkekusettaja sukupolvi , eli suuret ikäluokat.

Eläkkeiden maksaminen alkoi jo 1960-luvulla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_el%C3%A4kej%C3%A4rjestelm%C3%A4

Vierailija
17029/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään eläkkeistäkö olikin kysymys? Täällä on kyllä haukuttu ne omat vanhemmat kaikesta muustakin. Antakaa vaan tulla selvitys siitä, miten koko tämä Suomi olisi pitänyt rakentaa toisin.

Olisiko pitänyt pysyttää kehitys jämähtäneenä niin, että te eläisitte samanlaisissa oloissa nyt, kuin isänne ja äitinne aikanaan? Miten se olisi ollut mahdollista, kaipa te tiedätte, joten kertokaa.

Vierailija
17030/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat maksavat eläkkeistään niin h****n korkeaa veroa (korkea veroprosentti), että rahoittavat kaikki kotonamakaavat nuoremmat sukupolvet. Saas nähdä mistä verotuloja kaivetaan kun suuret ikäluokat kuolevat ja verotulot loppuvat, ja kotonamakaavien elämä pitäisi jollain yhteiskunnan rahoittaa.

Eläkeläiset maksavat veroja eläkkeestä jotka nuoremmat sukupolvet heille on kustantaneet, kiitos eläkekusetuksen.

Tällaisia kirjoituksia näkee kun eläkeläisyysestä on tehty itseisarvo ja elinkeino. Eläkkeellä ei kuitenkaan tuoteta vain kulututetaan. Työelämässä tehdään kumpaakin. Eläkeläiset vaikka veroja maksaisivatkin ovat pohjaton menoerä. Ei enää riitä edes 33miljardia vuodessa. Kohtuuton rasite. Palkasta menee 8% eläkeläisille ja itse he aikanaan eivät juuri eläkkeitä maksaneet

Eläkeläiset ovat maksaneet veroja ja tehneet jopa vuosikymmeniä töitä.Paljonko sinä maksat veroja ja montako vuotta olet ollut töissä?

Kaikki työssäkäyvät maksavat veroja. Suuret ikäluokat maksoivat vain veroja ja vasta vuodesta 1997 ihan vähän eläkettä. Nyt työssäkäyvät maksavat veroja ja isoja eläkemaksuja eikä niistä hyödytä lähellekään niin paljon kuin eläkekusettaja sukupolvi , eli suuret ikäluokat.

Eläkemaksut 1963-1983 vain 5 miljardia, 1984-2009 vain 95 miljardia, 2010 - 2020 jopa 100 miljardia.

Vierailija
17031/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkemaksut 1963-1983 vain 5 miljardia, 1984-2009 vain 95 miljardia, 2010 - 2020 jopa 100 miljardia.

Työeläkkeitä maksetaan 30 miljardia vuodessa, joista 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista ja 5 miljardia rahastosta.

Vierailija
17032/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on rakentaneet itselleen niin hienon yhteiskunnan. Narsistisen tunkion, jota eivät kykene myöntämään omien kättensä jäljeksi.

Kyllä, nykyinen 20-50 -vuotiaiden yhteiskunta on narsistinen. Koskaan aiemmin ei ihmiset ole olleet niin itsekeskeisiä kuin nyt tämä sukupolvi. Se tulee näkyviin kaikessa. Julkisuuteen halutaan hinnalla millä hyvänsä, itsensä ihannointi on huipussaan.

Narsismi ei liity mihinkään ostamiseen vaan ihmisen käytökseen eli esim. kehuu itseään, mitätöi muita, vaatii erikoisoikeuksia esim. puuttuu lapsenlapsen kasvatukseen.

Älä sitä laita kaikkien syyksi.

Ja väitätkö nyt tosissaan, että vain suurissa ikäluokissa esiintyy narsisteja?

Haha, niitä on nuorissa ihmisissä tänä päivänäkin. Luepa nuo piiiitkät ketjut narsisteista, mitä täälläkin on kirjoitettu. Suurimmaksi osaksi ne on puolisoita sun muita elämänkumppaneita.

Anopit on luonnollisesti aina viallisia, tosin ne on olleet sitä sukupolvista toiseen ja ketju jatkuu.

Ja kyllä vaan tämä aika ruokkii narsismia. Minä minä ja minun huulitäytteeni... youtubet sun muut on täynnä katsokaa minua -ihmisiä.

Etkö muka ole huomannut, älä naurata.

Vierailija
17033/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä horiset? Tietenkin liittyy. Narsistiseen käytöskuvioon kuuluu myös tavaroilla ja vastaavilla itseään pönkittäminen ja esittäminen.

Vierailija
17034/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt tätä ketjua. Joku ihmeellinen kiukku on vallalla, enkä usko että johtuu vain eläkkeistä. Olen omien lasten ja lastenlasten sekä vielä heidän kaveriensa kanssa hyvissä väleissä. Me jeesataan heitä tarvittaessa ja he meitä. Ei arvostella puolin ja toisin. Siis ollaan ihmisiksi, viallisina ja eri-ikäisinä.

Vierailija
17035/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkevakuutusmaksuja on maksettu 60-luvulta saakka, aluksi maksun maksoivat pelkästään työnantajat, nyt jo 25 vuotta työntekijät ovat maksaneet maksusta noin kolmasosan ja työnantajat lopun. Maksu on aina ollut pakollinen. Sen voi ajatella olevan osa työntekijän palkkaa, joka on häneltä väkisin otettu pois ja käytetty eläkevakuutuksen ottamiseen. Jokainen maksaa siis itse oman eläkkeensä! Mitä pidempään olet töissä ja mitä paremmalla palkalla, sen suurempi on eläkkeesi. Sinulta väkisin otettu palkan osa sijoitetaan ammattimaisesti ja kun se 40 vuotta kasvaa korkoa korolle, rahat riittävät hyvin vaikka eläisit 100 vuotta.

Miksi sitten puhutaan, että työssä olevat maksavat eläkeläisten eläkkeet? Koska Suomen järjestelmässä ei henkilön maksuja "talleteta" hänen omalle sijoitustililleen eli rahastoida hänen nimiinsä, niin maksuja voidaan käyttää maksussa olevien eläkkeiden ns. maksuliikenteen hoitamiseen. Tämä ratkaisu johtunee siitä, että Suomessa oli suljetut rahamarkkinat 90-luvulle saakka eikä likvideettiä tarpeeksi mihinkään, niin tällä tavalla pystyttiin järjestelmä oloissamme käynnistämään.

Siis vielä kerran: jokainen työssäoleva ihan varmasti on työssä raataessaan maksanut oman työeläkkeensä ja on alhaista yllyttää sukupolvia toisiaan vastaan tällä asialla. Ja te nuoret jotka nyt olette töissä, teidän ei myösään tarvitse hävetä että olette vetämässä leipää omien lapsienne suusta, samalla tavalla tekin annatte joka palkkaeurostanne työnantajanne kanssa yli viidesosan eläkevakuutukseen ja teillä on oikeus edellyttää että saatte tuota valtavaa sijoitusta vastaavan tuoton kun eläkepäivät koittavat.

Vierailija
17036/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, niitä on nuorissa ihmisissä tänä päivänäkin. Luepa nuo piiiitkät ketjut narsisteista, mitä täälläkin on kirjoitettu. Suurimmaksi osaksi ne on puolisoita sun muita elämänkumppaneita.

Anopit on luonnollisesti aina viallisia, tosin ne on olleet sitä sukupolvista toiseen ja ketju jatkuu.

Ja kyllä vaan tämä aika ruokkii narsismia. Minä minä ja minun huulitäytteeni... youtubet sun muut on täynnä katsokaa minua -ihmisiä.

Narsismiin ei liity huulitäytteet, valokuvat jne.

Narsismi on käytökseen liittyvä juttu.

Vierailija
17037/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit meikata ja ottaa 100 valokuvaa itsestäsi päivässä, se ei liity narsismiin.

Narsismi on käytökseen liittyvä juttu eli kehut itseäsi ja mitätöit muita ja vaadit itsellesi oikeuksia asioihin mitkä ei sinulle kuulu esim. toisen ihmisen perhe elämään liittyvät jutut.

Onneksi ulkonäön arvostelemisesta tuli rangaistavaa tänä vuonna.

Vierailija
17038/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit meikata ja ottaa 100 valokuvaa itsestäsi päivässä, se ei liity narsismiin.

Narsismi on käytökseen liittyvä juttu eli kehut itseäsi ja mitätöit muita ja vaadit itsellesi oikeuksia asioihin mitkä ei sinulle kuulu esim. toisen ihmisen perhe elämään liittyvät jutut.

Onneksi ulkonäön arvostelemisesta tuli rangaistavaa tänä vuonna.

Jos menee sanomaan henkilökohtaisesti jonkun ulkonäöstä jotain niin siitä voi tulla tuomio.

Vierailija
17039/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain töitä vasta 34 vuotiaana (syntynyt 80-luvulla). Mediaanipalkalla, johon olen tyytyväinen. Työolosuhteet ja työ itsessään on enemmän kuin uskalsin toivoa. Yli puolet tieneisteistä menee säästöön, koska en oikein kaipaa mitään.

Uskon, että säästöihin on turvautuminen sitten eläkeiässä. Ehkä pitäisi jo hankkia jokin eläkevakuutus.

Minulla ei ole perhettä, eikä enää edes ystäviä, koska ne piti uhrata, jotta kelpasin työmarkkinoille. Nyt, yritin parhaimpani näitä itselleni haalia, mutta ei hyvältä näytä. En ole silti masentunut, olen itseasiassa hyvin tyytyväinen olooni tällä hetkellä ja kiitollinen, että on hyvä työ hyvässä työyhteisössä.

Vielä kun se jokin osuisi kohdalle...

Vierailija
17040/19930 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen nykyeläkeläinen saa neljä euroa yhtä maksamaansa eläkemaksueuroa vastaan. Kolmekymppinen saa arvioiden mukaan enää kaksi euroa per maksettu eläke-euro. Eli ei, eläkeläinen ei ole maksanut omaa eläkettään, vaan pääasiassa kuppaa nuoremmilta.