Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19930)
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisen terveys arvioidaan ennenkuin mitään palveluita saa. Yksi sai aivoinfarktin jälkeen.
no ei kai nyt terve mitään palveluja tarvitsekaan
vaik ois ikää 95v
paitti 40v Hönö
toiskätinen housuun piereskelijä ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/HallituksenEsitys/Sivut/HE_66+2021.as…
Leskeneläke on keskimäärin taloudellisesti merkityksellisempi naisille kuin miehille tarkasteltaessa leskeneläkkeiden euromääriä. Naisten omat eläkkeet ovat keskimäärin pienempiä kuin miesten, minkä vuoksi leskeneläkkeellä on ollut huomattava vaikutus leskeneläkkeeseen oikeutettujen naisten kokonaiseläketurvaan. Mitä vanhemmasta eläkkeensaajasta on kyse, sitä suurempi leskeneläkkeen osuus on henkilön kokonaiseläkkeestä. Kaikilla vanhuuseläkettä vuonna 2019 saaneilla naisilla leskeneläkkeen osuus kokonaiseläkkeestä oli 160 euroa, kun vastaava osuus miehillä oli 13 euroa (kuvio 5).
.
Huvittaa tuo Hönön melskaaminen leskeneläkkeen poistosta. Muinaisjäänne, joka perustui oletukseen miehestä perheen elättäjänä. Tuolloin naisten osuus työelämässä jäi lyhytaikaiseksi raskauksien ja lasten kasvatuksen vuoksi, eikä omaa työeläketurvaa kertynyt.
Noiden naisten saama leskeneläke on siis keskimäärin 160 euroa. Kokonaiseläke n. 1300-1500 euroa.
Naiset kerryttävät nykyisin omat työeläkkeensä.
Niin paitsi tietty Hönö, tuo ikiaikainen elätettävä. Parkuu leskeneläkkeen perään, kuin 50-luvun kotirouvan jäänne. Ois aika veikeetä, jos se aika jättääkin Hönöstä ennen alipalkattua ukko-hönöä ;DDDDDDDD
Paljonkos se ukko-hönö sais leskeneläkettä??????? ;DDDDDDDDDDDDDDD
👨🚒👩🚒🧑🚒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisen terveys arvioidaan ennenkuin mitään palveluita saa. Yksi sai aivoinfarktin jälkeen.
no ei kai nyt terve mitään palveluja tarvitsekaan
vaik ois ikää 95v
paitti 40v Hönö
toiskätinen housuun piereskelijä ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Tamperelainen ei ole päässyt edes pukille, sulla on mielenterveys mennyt jutuista päätellen.
Työmarkkinatuella tehtävästä työstä ei kerry eläkettä eikä ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen. Se hyvä puoli on, että pääsin fysioterapeutille jo samana päivänä ja hän kirjoitti sairaslomatodistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuella tehtävästä työstä ei kerry eläkettä eikä ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen. Se hyvä puoli on, että pääsin fysioterapeutille jo samana päivänä ja hän kirjoitti sairaslomatodistuksen.
Työttömiä on työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa ja auttamassa osastonsihteeriä sairaalassa jne.
Sairaalassa työtön saa tunnukset Lifecareen ja merkitsee potilaille diagnooseja, tilaa takseja ja laboratoriokokeita jne.
Eli jos liukastut ja loukkaat ja joudut sairaalan osastolle niin työtön naapuri voi nähdä terveystietosi, jos hän tilaa sinulle laboratoriokokeita tai merkitsee diagnooseja sinulle. Toki työtön on vaitiolovelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat maksavat eläkkeistään niin h****n korkeaa veroa (korkea veroprosentti), että rahoittavat kaikki kotonamakaavat nuoremmat sukupolvet. Saas nähdä mistä verotuloja kaivetaan kun suuret ikäluokat kuolevat ja verotulot loppuvat, ja kotonamakaavien elämä pitäisi jollain yhteiskunnan rahoittaa.
Ei talouselämä kovin viuhaan pyöriä lattea litkimällä ja pilveä pössyttämällä.
Eläkeläiset maksavat veroja eläkkeestä jotka nuoremmat sukupolvet heille on kustantaneet, kiitos eläkekusetuksen.
Tällaisia kirjoituksia näkee kun eläkeläisyysestä on tehty itseisarvo ja elinkeino. Eläkkeellä ei kuitenkaan tuoteta vain kulututetaan. Työelämässä tehdään kumpaakin. Eläkeläiset vaikka veroja maksaisivatkin ovat pohjaton menoerä. Ei enää riitä edes 33miljardia vuodessa. Kohtuuton rasite. Palkasta menee 8% eläkeläisille ja itse he aikanaan eivät juuri eläkkeitä maksaneet
Kyllä nämä meidän eläkkeet kuitenkin vielä kauppiaille ja palveluntarjoajille kelpaavat. Itse asiassa taidamme ylläpitää montaakin palveluammattia pystyssä. Kaikki riippuu kaikesta, niin se vaan menee.
Minäkin tässä huolehdin vielä jälkikasvustani, maksan lapsenlapseni koulutuksen ja vuokrasta sen lopun mitä asumistuesta jää maksettavaksi.
Siitä eläkkeestäni minä sen maksan, jota minä en saisi siis saadakaan. Kun olen vaan se pohjaton kuluerä.
Ai vanhukset ei tuota mitään?
No tuottaahn ne ; töitä teille nuoremmille. Vanhuspalvelut on valtavan iso bisnesala. Mitä te siitä valitatte.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos liukastut ja loukkaat ja joudut sairaalan osastolle niin työtön naapuri voi nähdä terveystietosi, jos hän tilaa sinulle laboratoriokokeita tai merkitsee diagnooseja sinulle. Toki työtön on vaitiolovelvollinen.
Minua henk.koht. tuo ei haittaisi. Nähköön jos kiinnostaa. Ei minussa mitään niin erikoisia vikoja ole, että pitäisi erityisesti olla niistä kiinnostunut. Jos minulta jalka katkee, niin näkee se naapuri sen muutenkin, kun linkkaan menessäni.
Jos joku on päästään vialla, niin kyllä sen näkee ilman terveystietojakin. Sehän se nyt ainoa asia on, mikä ihmisiä kiinnostaa, jos kiinnostaa.
Kyse on ihmisistä. Läheisistä. Jos moraalia ei ole niin kannattaa mennä taisteleen Venäjän puolesta. Tuolla paljon samankaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua henk.koht. tuo ei haittaisi. Nähköön jos kiinnostaa. Ei minussa mitään niin erikoisia vikoja ole, että pitäisi erityisesti olla niistä kiinnostunut. Jos minulta jalka katkee, niin näkee se naapuri sen muutenkin, kun linkkaan menessäni.
Jos joku on päästään vialla, niin kyllä sen näkee ilman terveystietojakin. Sehän se nyt ainoa asia on, mikä ihmisiä kiinnostaa, jos kiinnostaa.
Ei tavan tallaajaa kiinnostakaan, vaikka olisi työtön.
Tietty jos oma nuppi on sekaisin, haluaa tietää onko muissa samaa vikaa.
Nykyinen sukupolvi ei ole tajunut pitää kiinni oikeuksistaan, esimerkiksi ei kuuluta liittoon joka ajaa palkankorotuksia ja muita oikeuksia, työnantaja ei nimittäin vapaaehtoisesti anna mitään korotuksia.
Turha itkeä jos ei ole varaa asuntoon tai elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tavan tallaajaa kiinnostakaan, vaikka olisi työtön.
Tietty jos oma nuppi on sekaisin, haluaa tietää onko muissa samaa vikaa.
Niin, no kenellä on vikaa kenellä ei. Välillä saamme lehdestä lukea, että vakituiset työntekijät ovat tehneet rikoksia ja ammatti mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juu, narsistin tunnistaa siitä, että kehuu itseään ja mitätöi muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juu, narsistin tunnistaa siitä, että kehuu itseään ja mitätöi muita.
Niin, ei sitä tarvitse terveystiedoista tarkistaa. Mutta voihan se jotakuta kiinnostaa, että onko se paskiainen oikein diagnosoitu.
Ne on rakentaneet itselleen niin hienon yhteiskunnan. Narsistisen tunkion, jota eivät kykene myöntämään omien kättensä jäljeksi.
Aivopestyn boomeril tai nykyisen Z-sukupolven edustajan tunnistaa näistä sanonnoista:
"Ei se MINUA haittaa..."
"MINÄ en ymmärrä...."
"MINUN elämääni tämä ei vaikuta..."
"Ei sitä ennenkään..."
"Ei kannata etukäteen tuomita (lue: tehdä riskianalyysia tai kyseenalaistaa)...".
NARSISTIT.
>> Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin... lapsettomuuttani ihmeteltiin... vuokralla asumista ihmeteltiin... <<
Kyllä vain! Aidon suomalaisenhan tunnistaa stressimahahaavasta, joka hankitaan vastenmielisen eli minkä tahansa työn tekemisestä, jota nyrpeänä suoritetaan mielellään eläkeikään asti. Ja pakollisesta kahdesta lapsesta, joita ei sitten kuitenkaan pystytä tai jakseta kaita, vaan joita isovanhemmat säännönmukaisesti hoitavat. Kuin myös yli-isosta asuntovelasta, minkä takia eletään ruuhkavuodet köyhyysrajalla, koska "oma" talo ja piha se olla pitää.
Minulla on vain vähäinen osa-aikaduuni. Työnantajani jaksaa huomauttaa minulle vähän väliä siitä, kuinka hänen toisella osa-aikatyöntekijällään on kaksi muutakin duunia ja kuinka hän itsekin on aina tehnyt paljon töitä. Juuri hiljattain hän kertoi myös, kuinka nuorempana sai mahahaavan stressin takia, mikä tuli lapsiarjen ja työelämän yhdistämisestä. Minulla lastenhankinta jäi vain yhteen, koska huomasin, että yksi riittää hyvin. Asunto-osakkeesta ja lainastakin hankkiuduin lopulta eroon, myymällä osakkeen ja maksamalla lainan pois ja muuttamalla vuokralle.
Paljonkos se hönö-ukko nettosikaan kk:ssa 1600e ;DDDDDDDDDDDDDDDD
Hyvän leskeneläkkeen saisit ;DDDDDDDDDD
https://www.vauva.fi/keskustelu/4998839/cm-kassa-pia-valittaa-tienaa-ka…
kassatätikin tienaa paremmin ;DDDDDDDDDDDDDDDDD