Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19985)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet suuren ikäluokan ihmiset menivät päivätöihin jo 15-vuotiaina, koska keskikoulu ja kansalaiskoulu oli tuohon aikaan aika yleinen koulutus. Useilla ei ollut mahdollisuutta muuhun. Eläkemaksuja pidätettiin palkasta kuitenkin heti mutta oma eläke alkoi karttua vasta 23-vuotiaana. Siihen aikaan ei vanhemmilla ikäpolvilla ollut sotien ym. asioiden vuoksi ollut mahdollista kartuttaa eläkettä, joten sitä maksettiin näistä 15-23 vuotiaiden maksamista eläkkemaksuista. Se oli tuon ajan solidaarisuutta. Samasta syystä monen pieneläkeläisen eläke on nyt pieni, kun työhistoriasta on mitätöity 8 vuoden tienestit. Myöskään äitiys- tai vanhempain vapaista ei kertynyt eläkettä. Niitä tuskin edes oli ja äitiysloma oli 60-luvulla vielä 2 kk.
Kultapieni, nuo mainitsemasi epäkohdat eivät ole uniikkeja teille, vaan nuo eläkeasiat koskivat vielä 1980-luvulla syntyneitäkin. Turha siis leikkiä marttyyria. Ero on siinä, että me nuoremmat maksamme nyt 26% eläkemaksuja ja saamme vain 1,5% vuodessa eläkekertymää vanhemmallakin iällä. Eläkkeen maksaminen alkaa kymmenenkin vuotta myöhemmin kuin teille syöttiläille.
Jos kullittelut poistaa niin tämähän on kuin minun kirjoittamani!
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset selkärangattomat eläkekusivalittajat joutuvat vanhoina omien lastensa ja lastenlastensa halveksimiksi. Näin se homma jatkuu. Pilkka osuu aikanaan omaan nilkkaan.
Nyt halveksittvana on toisten rahoilla elävät eläkekusettajat suuret ikäluokat itse
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset selkärangattomat eläkekusivalittajat joutuvat vanhoina omien lastensa ja lastenlastensa halveksimiksi. Näin se homma jatkuu. Pilkka osuu aikanaan omaan nilkkaan.
Nyt halveksittvana on toisten rahoilla elävät eläkekusettajat suuret ikäluokat itse
Eilen kuoli taas yksi suuriin ikäluokkiin kuuluva, kukaan ei ehtinyt häntä halveksimaan.
on totta, että emme ymmärrä nykynuorten hömöilyä, emmekä sitä, että valtion rahat annetaan rajoilla riuhuville lapiomiehille, emmekä sitä, ettei kouluissa saa laulaa suvivirttä kun joku hösläm söhläm ei tykkää siitä biisistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen kuoli taas yksi suuriin ikäluokkiin kuuluva, kukaan ei ehtinyt häntä halveksimaan.
Vielä on mahdollisuus laittaa kuolinilmoitukseen rakkaamme sanan tilalle eläkekusettaja
Vierailija kirjoitti:
on totta, että emme ymmärrä nykynuorten hömöilyä, emmekä sitä, että valtion rahat annetaan rajoilla riuhuville lapiomiehille, emmekä sitä, ettei kouluissa saa laulaa suvivirttä kun joku hösläm söhläm ei tykkää siitä biisistä
Kunnioita isääsi ja äitiäsi on unohdettu, tilalle otettu halveksi isääsi ja äitiäsi, he ovat eläkekusettajia. Suvivirsikin on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioita isääsi ja äitiäsi on unohdettu, tilalle otettu halveksi isääsi ja äitiäsi, he ovat eläkekusettajia. Suvivirsikin on kielletty.
Niin kyllä suuret ikäluokat ovat eläkelusettajia. Keski-iässä eläkkeelle hyvällä karttumakertoimella ja huomattavasti pienellä omalla maksuvastuulla. Miten itse muotoilisit tämän epäkohdan? Kerropa nyt hyötyjän näkökulmasta. maksajan näkökulmasta se on eläkekusetus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat halveksivat sotasukupolvia. Ei he teille mitään eläkekusetusta tehneet.
Kyllä me tiedetään n ainakin se, että nykynuoriso ei tiedä sitä mitä me vanhempi ikäpolvi tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 1949 syntynyt. Elämä on ollut huisin helppoa ,kun sen oikein oivaltaa. Koti oli tilava , maaseudulla puhtaan järven rannalla. Puhtaita juureksia söimme itse viljellen , samoin marjat metsistä, puhdasta lihaa ja riistaa. Siis super hauskaa. Pienestä saakka sain olla kaikissa töissä mukana mukana , mihin 7- vuotiaasta alkaen kykenin. Kaikkea oli riittävästi , koti hieman yli 100m2 ja lisäksi kesäkamarit toinen mokoma.
Kansakouluun sain kävellä 3,8 km, elikkä yhteensä 7.6 kp päivässä. Juu- sunnuntaina ei ollut koulua, vaan ainoastaan 6:na päivänä viikossa.
Pohjoisessa ,kun asuin , ei tietä aurattu ennenkuin olin 10v. Siis lumessa kaahlasin.
Juu- nyt kävelen/juoksen välillä 5 km , kun olen leppoisasti eläkkeellä.
Okei isä kuoli sydäntautiin ,kun olin 19v, mutta ei hätiä mitiä, koska valmistuin hyvään ammattiin jo 21 vuotiaana. Äiti kuoli vasta kun olin 29v , sydäntautiin hänkin.
Siinä sit ilolla sain tehdä töitä 43 vuotta ja nyt ei ole pikkurahan puutetta.On se ollut helppoa- elämä ,😂,, siinä sivussa puolison vakava sairaus, josta selvittiin pikku säikähdyksellä.
Ei todella tajua tälläinen suuren ikäluokan kansalainen, miks nykynuoriso valittaa. No tarpeeksi kun itseään säälii ja valittaa , nii tottakai ahdistuu ja masentuu, vali, vali!
Siinä on paljon tapahtumia mitkä voi tapahtua kenelle tahansa ikäluokasta riippumatta. Ne eivät tässä yhteydessä valitettavuudestaan huolimatta ole argumentteja.
Ai ” valitettavuudestaan huolimatta” , kuin niin? Ei mun mielestä tuossa ollut mitään valitusta, päinvastoin elämäänsä tyytyväinen ikäihminen olen ja kerroin miten elämä on mennyt mukavasti ja jatkuu samaa rataa toistaiseksi. Onnellinen ja kiitollinen olen .
Minkäs sille voi ,kun eläkekin on ihan hyvä., miten elämä on mennyt ja menee edelleen mukavasti.
Hyvä eläke on tärkeämpi kuin mitkään witin argumentit
Maksajana haluaisi edes hyvät perustelut.
"En ole katkera, mutta kuitenkin"
Eläkkeet pitäisi kaikilla olla sama 1250e lapaan koska ruoka maksaa kaikkille saman ja pensa ja viina ja ja ja.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä suuret ikäluokat ovat eläkelusettajia. Keski-iässä eläkkeelle hyvällä karttumakertoimella ja huomattavasti pienellä omalla maksuvastuulla. Miten itse muotoilisit tämän epäkohdan? Kerropa nyt hyötyjän näkökulmasta. maksajan näkökulmasta se on eläkekusetus.
Muotoilen niin että valehtelet, mitkään väitöksesi eivät ole totta. Olet valehtelija josta ei kenenkään tarvitse välittää mitään. Voit vinkua täällä koko ikäsi.
Entä me lomautetut baarityöntekijät?
Tai koronalle altistetut kaupan kassat?
+Nykypäivän todellisuutta on, että suomalaisista ei ole jalkapailijoiksi eikä juuri muiksikaan urheilijopiksi, muutamaa ihan harvaa poikkeusta lukuunottamatta.
-nykypäivän todellisuutta on se, että israel hävittää osittain suomalaistenkin verovaroin rakennettuja palestiinalaislasten kouluja. "Perusteeksi" riittää, että ne on rakennettu ilman israelilaista rakennuslupaa, mutta kun niitä rakennuslupia myönnetään vain ja ainoastaan juutalaisten rakennushankkeisiin.
+nykypäivän todellisuutta on se, että länsimaiden uutismedia ei kirjoita yhtään mitään n viikko sitten Iranissa tapahtuneista maanjäristyksistä, jotka vaativat ihmisuhreja.
+-nykypäivän todellisuutta on se, että Suomi kuuluu Covid-epidemian suhteen nykytilanteessa parhaimmillaankin vain keskikastiin. Mutta vierailkaa vain viinanhakumatkoilla Suomenlahden eteläpuolella, jossa tautitilanne on Suomeakin huonompi.
Suuret ikäluokat ymmärtävät kuitenkin, että Suomi on varsin huonossa jamassa, vaikka keskenkasvuiset bilettävätkin ilman huolta huomisesta, kuin viimeistä päivää, jollainen se onkin yhä useammalle nykymenolla.
mikähän se aloittajan kirjoitti:
+Nykypäivän todellisuutta on, että suomalaisista ei ole jalkapailijoiksi eikä juuri muiksikaan urheilijopiksi, muutamaa ihan harvaa poikkeusta lukuunottamatta.
-nykypäivän todellisuutta on se, että israel hävittää osittain suomalaistenkin verovaroin rakennettuja palestiinalaislasten kouluja. "Perusteeksi" riittää, että ne on rakennettu ilman israelilaista rakennuslupaa, mutta kun niitä rakennuslupia myönnetään vain ja ainoastaan juutalaisten rakennushankkeisiin.
+nykypäivän todellisuutta on se, että länsimaiden uutismedia ei kirjoita yhtään mitään n viikko sitten Iranissa tapahtuneista maanjäristyksistä, jotka vaativat ihmisuhreja.
+-nykypäivän todellisuutta on se, että Suomi kuuluu Covid-epidemian suhteen nykytilanteessa parhaimmillaankin vain keskikastiin. Mutta vierailkaa vain viinanhakumatkoilla Suomenlahden eteläpuolella, jossa tautitilanne on Suomeakin huonompi.
Suuret ikäluokat ymmärtävät kuitenkin, että Suomi on varsin huonossa jamassa, vaikka keskenkasvuiset bilettävätkin ilman huolta huomisesta, kuin viimeistä päivää, jollainen se onkin yhä useammalle nykymenolla.
Valtakunnassa kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muotoilen niin että valehtelet, mitkään väitöksesi eivät ole totta. Olet valehtelija josta ei kenenkään tarvitse välittää mitään. Voit vinkua täällä koko ikäsi.
Tuossa ei ole mitään mitä ei voisi tarkistaa. Tuossa ei ole mitään edes tulkinnanvaraista, asiasta ei näin ollen edes voi valehdella Joten valehtelu syytös on ihan älytön joka sinun täytyy näyttää toteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa siis joko me käsitämme valehtelun eri tavalla tai sitten sinä olet tietämätön tai itse valehtelet. Kaikki kolme perusväitettä on totta.
Suuret ikäluokat jäivät keski-iässä eläkkeelle, anteliaalla karttumakertoimella ja vähän itse tyel-maksuja maksaneena. Ole hyvä todista toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten kysymys jää edelleen auki, miten sinä muotoilet eläkekusetuksen? Ps oletko saamapuolella?
Tarkoitin että nuo mitä on tapahtuneet sinulle ovat valitettavia tapahtumia. Siis ikäviä juttuja.
Eläke on hyvä kiitos eläkekusetuksen. Minäkin sitä sinulle maksan. En todellakaan mielelläni. Olisi muutakin rahanmenoa, kuin itse tyel-maksuista luistaneen sponsorointi .