Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (20055)
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Jos varaat autollesi huollon niin hinta on sama eläkkeen suuruudesta riippumatta.
Moni joutuu varmaan luopumaan autosta. Lehdessä oli juttu kuinka eläkeläismiehellä 2 kodinhoitajakäyntiä päivässä maksoi 1000 euroa kuukaudessa.
Tonnilla saa jo vaikka mitä
2 kodinhoitajakäyntiä päivässä, mitä isompi eläke sitä enemmän maksat.
Täällä pääsee täysihoitoon 1400 EUR/Kk. Oman asunnon voi vuokrata saa lisätuloa eläkkeen päälle. Hyvin pärjää.
Mitä järkeä olisi laittaa oma asunto vuokralle, kun myyden saisi koko asuntoon sidotun pääoman omaan käyttöönsä? Omaisuuden määrä ei hoitopaikkamaksujen suuruuteen vaikuta, toisin kuin tulot (esimerkiksi osinkotuotot ja vuokratulot).
Yksityisillä on erilaiset säännöt, ovat kalliimpia mutta vähemmän noita sosialistien rajoituksia, saa rikastuakin.
Kunnan maksamalla hoivapaikalla ei omaisuus vaikuta hoitomaksuihin, vaan vain tulot vaikuttavat. Kunnan maksamaan paikkaan tosin pitää olla "riittävän huonossa kunnossa", toisin sanoen toimintakyky muistin tai fyysisen kyvyn osalta mennyt huonoksi.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Jos varaat autollesi huollon niin hinta on sama eläkkeen suuruudesta riippumatta.
Moni joutuu varmaan luopumaan autosta. Lehdessä oli juttu kuinka eläkeläismiehellä 2 kodinhoitajakäyntiä päivässä maksoi 1000 euroa kuukaudessa.
Täällä pääsee täysihoitoon 1400 EUR/Kk. Oman asunnon voi vuokrata saa lisätuloa eläkkeen päälle. Hyvin pärjää.
Mitä järkeä olisi laittaa oma asunto vuokralle, kun myyden saisi koko asuntoon sidotun pääoman omaan käyttöönsä? Omaisuuden määrä ei hoitopaikkamaksujen suuruuteen vaikuta, toisin kuin tulot (esimerkiksi osinkotuotot ja vuokratulot).
Riippuu rahan tarpeesta, korkotasosta, alhaisten korkojen aikana ei kannata myydä vaan ottaa ilmaista lainaa asuntoa vastaan. Inflaation herätessä voi sitten myydä asunnon kun siitä saa voittoakin.
Jos kyse on eläkeläisestä, on "ilmaisenkin" lainan ottaminen jo höntti ajatus. Oma kertynyt omaisuus kannattaa ensisijaisesti käyttää omaksi hyödykseen, eikä loputtomiin vain kartuttaa ja koota mammonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Anopilla käy kotihoitaja ei kodinhoitaja 4 kertaa päivässä ja maksaa n 300e/kk.
Kodinhoitajathan ovat usein yksityisestä firmasta ja se, kenellä on heihin varaa, niin maksakoon.Mitä kodinhoitajat tekee?
Entä kotihoitaja?
Ja sitten on vielä kotisairaanhoitajat, jotka huolehtii vain terveyteen liittyvistä asioista.No jos eläkeläismieheltä menee tonni kuussa siihen, että joku hoitaja käy kaksi kertaa päivässä sen luona, niin entäpä sitten? Sitä vartenhan sitä rahaa tulee, että sitä myös menee.
Ja onkin varakas mies tuo sitten, koska pystyy tuon maksamaan. Luultavasti on yksityinen yrittäjä kyseessä. Ja tarve käynnille on ilmeinen. Ja
mihinkä sitä huonokuntoinen vanhus enää rahaa muualle käyttäisikään.
Tämä yksi seitsemän tonnin tienaaja joutuu aikanaan kanssa maksamaan sievoiset summat hoidostaan, tulojen mukaanhan ne määritellään.
Kotihoitaja on kunnallinen usein lähäri, joka käy kääntymässä vanhusten luona, antaa lääkkeet ja katsoo, että vanhus syö tms. Korvaus on eläkkeestä riippuvainen. Jos käyntejä alkaa olla 4- päivässä, niin olisi tarve jo laitospaikasta.
Kunnallisella puolella ei useinkaan ole tarjolla kodinhoitajia (entinen kotisisar), joiden työ on nimen omaan kodin hoitoa ekä asiakkaan hoitoa. Siivousta, pyykkäystä ja toki ruuan laittoa. Nämä palvelut nykyään joutuu yleensä ostamaan.
Kotisairaanhoitaja on usein hoitaja, joka käy esim saattohoidossa kotona olevan henkilön luona tekemässä vaativampia hoitotoimia.
Nämä hommat voivat vaihdella kunnittain.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Riippuu rahan tarpeesta, korkotasosta, alhaisten korkojen aikana ei kannata myydä vaan ottaa ilmaista lainaa asuntoa vastaan. Inflaation herätessä voi sitten myydä asunnon kun siitä saa voittoakin.
Jos kyse on eläkeläisestä, on "ilmaisenkin" lainan ottaminen jo höntti ajatus. Oma kertynyt omaisuus kannattaa ensisijaisesti käyttää omaksi hyödykseen, eikä loputtomiin vain kartuttaa ja koota mammonaa.
Ei kaikkea rahaa voi käyttää omaksi hyödykseen kun vanhana ei enää tarvitse mitään, osakkeisiin olen sijoittanut, pitäisi tehdä testamentti ettei valtio vie kaikkea kun kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Anopilla käy kotihoitaja ei kodinhoitaja 4 kertaa päivässä ja maksaa n 300e/kk.
Kodinhoitajathan ovat usein yksityisestä firmasta ja se, kenellä on heihin varaa, niin maksakoon.Mitä kodinhoitajat tekee?
Entä kotihoitaja?
Ja sitten on vielä kotisairaanhoitajat, jotka huolehtii vain terveyteen liittyvistä asioista.No jos eläkeläismieheltä menee tonni kuussa siihen, että joku hoitaja käy kaksi kertaa päivässä sen luona, niin entäpä sitten? Sitä vartenhan sitä rahaa tulee, että sitä myös menee.
Ja onkin varakas mies tuo sitten, koska pystyy tuon maksamaan. Luultavasti on yksityinen yrittäjä kyseessä. Ja tarve käynnille on ilmeinen. Ja
mihinkä sitä huonokuntoinen vanhus enää rahaa muualle käyttäisikään.
Tämä yksi seitsemän tonnin tienaaja joutuu aikanaan kanssa maksamaan sievoiset summat hoidostaan, tulojen mukaanhan ne määritellään.Kotihoitaja on kunnallinen usein lähäri, joka käy kääntymässä vanhusten luona, antaa lääkkeet ja katsoo, että vanhus syö tms. Korvaus on eläkkeestä riippuvainen. Jos käyntejä alkaa olla 4- päivässä, niin olisi tarve jo laitospaikasta.
Kunnallisella puolella ei useinkaan ole tarjolla kodinhoitajia (entinen kotisisar), joiden työ on nimen omaan kodin hoitoa ekä asiakkaan hoitoa. Siivousta, pyykkäystä ja toki ruuan laittoa. Nämä palvelut nykyään joutuu yleensä ostamaan.
Kotisairaanhoitaja on usein hoitaja, joka käy esim saattohoidossa kotona olevan henkilön luona tekemässä vaativampia hoitotoimia.
Nämä hommat voivat vaihdella kunnittain.
Ajoissa pitää ymmärtää ettei voi asua kotona ja hankkia hoitokodista paikka. Yksityisissä kodeissa on aina tilaa, maksaahan se mutta ei siellä hautausmaalla enää rahaa tarvita.
Ei mitkään kotihoitajat jaksa ajella mökistä toiseen vanhuksia kääntämässä.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Hyväkuntoinen eläkeläinen voi elää vielä useita vuosia, se yksi lottakin kävi vielä yli 100 vuotiaana kuntosalilla säännöllisesti niin kyllä eläkeläinenkin rahaa tarvitsee.
Järkevyydestä olen nyt 76 vuotiaana huomannut että meillä on vuosisatojen tyhmin nuoriso, eivät ymmärrä nykyelämästä mitään-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on oikean suuntainen. Ei me vanhat kaikkia nykyajan juttuja ymmärretä. Se kuitenkin ymmärretään, että veroja maksetaan enemmän kuin omiksi tarpeiksi.
Te saatte eläkerahat työssäkäyviltä. Eli saatte rahaa muilta mistä maksatte veroja, ette te niiden rahojen eteen mitään tee muuta kun lorvitte kotona.
Joo, mä aloin lorvia kotona, kun olin vielä 70 v töissä, kun koko ajan haukuttiin, että vien työpaikan nuorilta.
Nyt soittelevat vielä, kun ei nuoret olekaan tulossa hommiin.
Kertokaa nyt ihmiset, pitääkö lorvia vai mennä töihin?
T.72 v
Luupää boomeri, ahne ja röyhkeä. Et todella mene työpaikallesi elvistelemään. Pysy sisällä, niin susta on vähemmän haittaa.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etsikää oikeat syylliset kirjoitti:
koko eläke järjestelmä on meidän vanhojen pierujen aikaan saama . syyttäkää ay väkeä ja heidän kavereidensa sijoitus neuvoja- toinen asia mitä ihmettelen on tua miten 50-70v vanha terve rintamamies talo saadaan mätänemään 3 vuodessa asumis kelvottomaksi.
Ja paskat on. Nokian insinöörit ja hyvät sijoittajat sen loi.
Kysyntää Kusimieheltä , hän tietää, todisteita jo 500 sivua.
Jep! Lissunlässyniltä ei sen sijaan kannata kysyä. Myöntää itsekin valehtelevansa. Todisteita jo 500 sivua
Näin on logiikka on aukoton kuten Tanhupallolla. Olet taantunut viestiesi kanssa.
Sinä et, olet aktiivisempi , aggressiivisempi ja valehtelet nyt jo itse sen myöntäen.
Tietenkin myönnän kaiken mitä tänne kirjoitat, eikö sulle koskaan tule mieleen ettei sinua oikein todesta oteta.
Sinut julkivalehtelijako ja tuuliviirikö otetaan? 🤭 no itse asiahan on riidaton ja sitä sinä et harmiksesi pysty kumoamaan, siksi Minusta niin paljon haluat puhuakin. Kiinnostuksesi minuun saa jo stalkkerimaisia piirteitä. Osoitteen selvityksestä lähtien..
Ja se riidaton tosiasia on:
Suuret ikäluokat jäivät keski-iässä eläkkeelle, anteliaalla karttumakertoimella ja itse hyvin vähän tyel-maksuja maksaneena. ( miten on kuuluuko ne tyel-maksut kokonaisverotukseen😆) ja tämä tekee suurista ikäluokista helpolla päässeen ikäluokan.Hyvänen aika sentään, kaikkihan ovat tuosta samaa mieltä. Miksi selvää asiaa jankutat vuodesta toiseen kuin rikkinäinen äänilevy. Keksi jotain muuta vaikka seksiä ja väkivaltaa saat paljon lukijoita.
Onko tosiaan kaikki samaa mieltä tästä!? Aina täältä kuitenkin pompsahtaa joku kääkkä kertomaan hirvenhiihdostaan ja siitä kuinka senkin vuoksi on oikeutettu etuoikeutettuun asemaan nuorempiin nähden. No nytkun siitä sitten ollaan samaa mieltä, niin miksi helpolla päässeet boomer-elätit sitten haukkuvat elättäjiään? Sekä tietysti millä moraalisella oikeudella Suuret ikäluokat saavat ahneuttaan toteuttaa?
Palataan asiaan kun olet itse 80 vuotias.
Että mitä ymmärrät ja mitä et.
Mikäli olet hengissä edes.
Boomeri leipääni syö kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koko eläke järjestelmä on meidän vanhojen pierujen aikaan saama . syyttäkää ay väkeä ja heidän kavereidensa sijoitus neuvoja- toinen asia mitä ihmettelen on tua miten 50-70v vanha terve rintamamies talo saadaan mätänemään 3 vuodessa asumis kelvottomaksi.
Jep! Lissunlässyniltä ei sen sijaan kannata kysyä. Myöntää itsekin valehtelevansa. Todisteita jo 500 sivua
Näin on logiikka on aukoton kuten Tanhupallolla. Olet taantunut viestiesi kanssa.
Sinä et, olet aktiivisempi , aggressiivisempi ja valehtelet nyt jo itse sen myöntäen.
Tietenkin myönnän kaiken mitä tänne kirjoitat, eikö sulle koskaan tule mieleen ettei sinua oikein todesta oteta.
Sinut julkivalehtelijako ja tuuliviirikö otetaan? 🤭 no itse asiahan on riidaton ja sitä sinä et harmiksesi pysty kumoamaan, siksi Minusta niin paljon haluat puhuakin. Kiinnostuksesi minuun saa jo stalkkerimaisia piirteitä. Osoitteen selvityksestä lähtien..
Suuret ikäluokat jäivät keski-iässä eläkkeelle, anteliaalla karttumakertoimella ja itse hyvin vähän tyel-maksuja maksaneena. ( miten on kuuluuko ne tyel-maksut kokonaisverotukseen😆) ja tämä tekee suurista ikäluokista helpolla päässeen ikäluokan.Hyvänen aika sentään, kaikkihan ovat tuosta samaa mieltä. Miksi selvää asiaa jankutat vuodesta toiseen kuin rikkinäinen äänilevy. Keksi jotain muuta vaikka seksiä ja väkivaltaa saat paljon lukijoita.
Onko tosiaan kaikki samaa mieltä tästä!? Aina täältä kuitenkin pompsahtaa joku kääkkä kertomaan hirvenhiihdostaan ja siitä kuinka senkin vuoksi on oikeutettu etuoikeutettuun asemaan nuorempiin nähden. No nytkun siitä sitten ollaan samaa mieltä, niin miksi helpolla päässeet boomer-elätit sitten haukkuvat elättäjiään? Sekä tietysti millä moraalisella oikeudella Suuret ikäluokat saavat ahneuttaan toteuttaa?
Tee jotain että asiat muuttuu. Tänne kirjoittelu ei vaikuta mihinkään.
Et osaa edes hiihtää....ei jatkoon
Itse olen etuoikeutettu nuoriin nähden koska olen terveempi js älykkäämpi kuin nuoret ja olen siis 76 vuotts.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on oikean suuntainen. Ei me vanhat kaikkia nykyajan juttuja ymmärretä. Se kuitenkin ymmärretään, että veroja maksetaan enemmän kuin omiksi tarpeiksi.
Te saatte eläkerahat työssäkäyviltä. Eli saatte rahaa muilta mistä maksatte veroja, ette te niiden rahojen eteen mitään tee muuta kun lorvitte kotona.
Joo, mä aloin lorvia kotona, kun olin vielä 70 v töissä, kun koko ajan haukuttiin, että vien työpaikan nuorilta.
T.72 vLuupää boomeri, ahne ja röyhkeä. Et todella mene työpaikallesi elvistelemään. Pysy sisällä, niin susta on vähemmän haittaa.
Mikä on boomeri ?
Boomeri leipääni syö kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt lopulta minä vuosina syntyneet kuuluvat suuriin ikäluokkiin ? Keitä ovat boomerit? Tiedän ainoastaan että idiootit ovat nuoria.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.72 vLuupää boomeri, ahne ja röyhkeä. Et todella mene työpaikallesi elvistelemään. Pysy sisällä, niin susta on vähemmän haittaa.
Mikä on boomeri ?
Ne harvat nuoret jotka käyvät työssä maksavat rahat eläkerahastoihin, ei me eläkeläiset niitä saada.
Suuret ikäluokat tulevat kuolemaan. Sitten ei tarvitse selitellä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ei kaikkea rahaa voi käyttää omaksi hyödykseen kun vanhana ei enää tarvitse mitään, osakkeisiin olen sijoittanut, pitäisi tehdä testamentti ettei valtio vie kaikkea kun kuolee.
MIKSI ei kaikkea voi käyttää omaksi hyödykseen? Mikä sen estää? Ja mitä se sinua enää kuolemasi jälkeen liikuttaa, mihin sinulta jääneet omaisuuserät päätyvät? Miksi varallisuuden päätyminen Suomen valtiolle (eli muiden suomalaisten hyödyksi) on niin järkyttävän paha vaihtoehto?
Itse olen vielä varallisuudenkartutusiässä (=alle 50 v). Reilun vuosikymmenen kuluttua on aika alkaa kuluttaa kertymiä pois. Jos jotain kuoltuani jää, käytettäköön se vaikka soiden suojeluun.
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat tulevat kuolemaan. Sitten ei tarvitse selitellä yhtään mitään.
Ennustan että kaikenkokoiset ikäluokat tulevat kuolemaan, en tiedä noista suurista kun ei tiedetä keitä he ovat.
Yksityisillä on erilaiset säännöt, ovat kalliimpia mutta vähemmän noita sosialistien rajoituksia, saa rikastuakin.