Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valehteleeko ihmiset yleisesti pituutensa? Niin naiset kuin miehetkin?

Vierailija
20.08.2025 |

Olen 168 cm pitkä ja en käytä ikinä korkokenkiä. Olen keskimittaista naista vain hieman pitempi. Minun pitäisi olla miltei kaikkia miehiä lyhyempi. Silti jokaisella kauppareissulla olen 9/10:sta vastaantulevasta naisesta ihan selkeästi pidempi, moni nainen on jopa puoli päätä lyhyempi. Samaten minua lyhyempiä miehiä tulee joka päivä vastaan.

Välillä täytyy mittauttaa itseni, että olenko oikeasti vain 168 cm. Kyllä olen.

Onko muilla samoja havaintoja?

Kommentit (215)

Vierailija
1/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaintoja?

Vierailija
2/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 176 cm pitkä nainen. Täytän seuraavaksi 63 vuotta. Olen aina valehdellut olevani 170 cm ja yrittänyt vetää itseäni kasaan.

Vierailija
4/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 176 cm pitkä nainen. Täytän seuraavaksi 63 vuotta. Olen aina valehdellut olevani 170 cm ja yrittänyt vetää itseäni kasaan.

Koetko, että olet suurinta osaa miehistäkin pitempi? 

Vierailija
5/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelen aina itseni 20 - 30 cm pidemmäksi. Ihmettelen vaan miksi treffit jäävät aina viimeisiksi, jos treffi edes tulee paikalle?

T: pitkä mies

Vierailija
6/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin minun kirjoittama. Sama pituus ja ihmettelen tuota asiaa itsekin.

Vierailija
7/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka väittää olevan pituiseni. Silti hän on selkeästi mua noin 5 cm eli tulitikkuaskin verran lyhyempi. Näen sen jopa peilin kautta, jos seisomme peilin edessä vierekkäin. Ja kun hän laittaa korkokengät jalkaan, vasta silloin hän on mittaiseni.

Vierailija
8/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset valehtelee painonsa

Vierailija
9/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota pitäisi katsoa objektiivisesti. Siis että sinä ja joku seisoisitte vierekkäin vaikka peilin edessä.

Mieheni ilmoittaa aina olevansa 187cm, koska se on se armeijapituus. Nyt tukevasti keski-ikäisenä emännänkyhmyineen on korkeintaan 180cm.

Vierailija
10/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ne joilla on joku pituuskompleksi ja huono itsetunto! Eli he ovat muutenkin henkilöitä, joista kannattaa pysyä erossa.

Vierailija
11/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri, joka väittää olevan pituiseni. Silti hän on selkeästi mua noin 5 cm eli tulitikkuaskin verran lyhyempi. Näen sen jopa peilin kautta, jos seisomme peilin edessä vierekkäin. Ja kun hän laittaa korkokengät jalkaan, vasta silloin hän on mittaiseni.

Ihmiset ovat pidemmillään 16-20-vuotiaina, sen jälkeen pituus vähenee noin sentin vuosikymmenessä, osalla vähemmän, osalla enemmän.  Osa voi olla sitäkin että ihminen on lyhentynyt kun ikää on tullut.

12/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhtä pitkä, enkä ole huomannut tuollaista 😃 

Vierailija
13/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuisilla ihmisillä olisi joku motiivi tällaiseen? Missä muussa kontekstissa ihmiset ylipäätään puhuvat pituudestaan, paitsi ehkä deittisovelluksissa, ja sielläkin valehtelu on ihan turhaa kun totuus tulee kuitenkin naamatusten esiin. 

Vierailija
14/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Pistäpä merkille seuraavalla kauppareissulla, että olet suurinta osaa naisista selkeästi pidempi. Jonkun verran tulee mittaisiasi ja ihan satunnaisesti vain sinua pidempi.

Vierailija
15/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuisilla ihmisillä olisi joku motiivi tällaiseen? Missä muussa kontekstissa ihmiset ylipäätään puhuvat pituudestaan, paitsi ehkä deittisovelluksissa, ja sielläkin valehtelu on ihan turhaa kun totuus tulee kuitenkin naamatusten esiin. 

Kyllä ihan kavereiden tai sukulaistenkin kesken ihan tyypillinen heitto on "kuinkas pitkä sä nyt olitkaan?" Ja kun kysellään teini-ikäisten pituuksia äidiltä, että kuinkas pitkä se teiän Janne-Ilmari onkaan?

16/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Pistäpä merkille seuraavalla kauppareissulla, että olet suurinta osaa naisista selkeästi pidempi. Jonkun verran tulee mittaisiasi ja ihan satunnaisesti vain sinua pidempi.

Täytyypä kattoa, yleensä koen olevani lyhyt 😅

Vierailija
17/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieressä seisovan pituutta on itse vaikea hahmottaa. Kun menee peilin eteen seisomaan vierekkäin, niin silloin vasta voi nähdä sen (vähäisen) pituuseron.

Vierailija
18/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on moraalia ja itsekunnioitusta, ei mitään syytä valehdella näinkään mitättömistä asioista.

Vierailija
19/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kinderissä vastasin naiselle pituudeksi pitkälti toista metriä niin se akkeli suuttui. Tottahan puhuin kuitennii

Vierailija
20/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä sinä luulet tietäväsi valehtelevatko Prismassa näkemäsi naiset pituutensa? Teepä seuraavalla kerralla niin, että kysyt jokaiselta naiselta heidän pituutensa, pyydä heitä seisomaan sinun kanssa selät vastakkain ja pyydä jotakin toista ihmistä ottamaan teistä kuva. Onnistuuko?

Nainen, joka oli nuorena 174 cm pitkä, nyt sentin pari, lyhyempi. Ihan mitatusti.