Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (20055)
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Boomeri leipääni syö kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etsikää oikeat syylliset kirjoitti:
koko eläke järjestelmä on meidän vanhojen pierujen aikaan saama . syyttäkää ay väkeä ja heidän kavereidensa sijoitus neuvoja- toinen asia mitä ihmettelen on tua miten 50-70v vanha terve rintamamies talo saadaan mätänemään 3 vuodessa asumis kelvottomaksi.
Ja paskat on. Nokian insinöörit ja hyvät sijoittajat sen loi.
Kysyntää Kusimieheltä , hän tietää, todisteita jo 500 sivua.
Jep! Lissunlässyniltä ei sen sijaan kannata kysyä. Myöntää itsekin valehtelevansa. Todisteita jo 500 sivua
Näin on logiikka on aukoton kuten Tanhupallolla. Olet taantunut viestiesi kanssa.
Sinä et, olet aktiivisempi , aggressiivisempi ja valehtelet nyt jo itse sen myöntäen.
Tietenkin myönnän kaiken mitä tänne kirjoitat, eikö sulle koskaan tule mieleen ettei sinua oikein todesta oteta.
Sinut julkivalehtelijako ja tuuliviirikö otetaan? 🤭 no itse asiahan on riidaton ja sitä sinä et harmiksesi pysty kumoamaan, siksi Minusta niin paljon haluat puhuakin. Kiinnostuksesi minuun saa jo stalkkerimaisia piirteitä. Osoitteen selvityksestä lähtien..
Ja se riidaton tosiasia on:
Suuret ikäluokat jäivät keski-iässä eläkkeelle, anteliaalla karttumakertoimella ja itse hyvin vähän tyel-maksuja maksaneena. ( miten on kuuluuko ne tyel-maksut kokonaisverotukseen😆) ja tämä tekee suurista ikäluokista helpolla päässeen ikäluokan.Hyvänen aika sentään, kaikkihan ovat tuosta samaa mieltä. Miksi selvää asiaa jankutat vuodesta toiseen kuin rikkinäinen äänilevy. Keksi jotain muuta vaikka seksiä ja väkivaltaa saat paljon lukijoita.
Onko tosiaan kaikki samaa mieltä tästä!? Aina täältä kuitenkin pompsahtaa joku kääkkä kertomaan hirvenhiihdostaan ja siitä kuinka senkin vuoksi on oikeutettu etuoikeutettuun asemaan nuorempiin nähden. No nytkun siitä sitten ollaan samaa mieltä, niin miksi helpolla päässeet boomer-elätit sitten haukkuvat elättäjiään? Sekä tietysti millä moraalisella oikeudella Suuret ikäluokat saavat ahneuttaan toteuttaa?
Tee jotain että asiat muuttuu. Tänne kirjoittelu ei vaikuta mihinkään.
Kysyin kysymyksen tuo ei ole vastaus, ellet sillä tarkoitetaan että olet täysin samaa mieltä?
Kyselyikä menee ohitse kun odottelet.
Seniiliys taas on pysyvää ja parantumatonta. Otan osaa..
Totta, ja harmillista, että se iskee myös nuorempiinkin, niin kuin sinun tapauksessasi.Valitettavaa.
Väärin . Se on ihan määritelmällinen termi. Tarkoittaa vanhuutta, mutta arkikielessä vanhuudenhöperyyttä. Nokkela voi olla jos sen osaa tehdä oikeaoppisesti eikä käytä vääriä termejä. Tarkkuutta ☝
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
488,70€ tän kuun tilistä TYELiä.
Se on tulevan eläkkeesi määrä jos olet yhtä pitkän ajan töissä ja eläkkeellä
Näin olet itse maksanut eläkkeesi.ä.
Nyt työssäkäyvällä se suurinpiirtein menee noin. Teillä oli vähän erilainen..anteliaampi systeemi.
Kun työura on 40 vuotta ja on eläkkeellä vuoden saa ison eläkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai on vai? Kuitenkin mun eläkekertymä on jo yli 1500€?
Pitää olla pitkä työura.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Suuret ikäluokat olivat 40 vuotta töissä ja vuoden eläkkeellä
Sitten ymmärsivät kuolla.
Siinähän sinäkin vielä houraat ja sadattuhannet muut boomerit ovat elossa..pitkällä keski-oässä alkaneella eläkkeellään muiden piikkiin.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt työssäkäyvällä se suurinpiirtein menee noin. Teillä oli vähän erilainen..anteliaampi systeemi.
Ei avaudu tämä houraus?
Ahkera Liisa kirjoitti:
Sitten ymmärsivät kuolla.Siinähän sinäkin vielä houraat ja sadattuhannet muut boomerit ovat elossa..pitkällä keski-oässä alkaneella eläkkeellään muiden piikkiin.
Kusi-pojun traumat taas ovat aktivoituneet mutta sairauksille emme voi mitään...ymmärrystä. Rakkauden puute traumatisoi.
Parin vuoden päästä eläkkeelle ja saan vähän yli 5 tonnia miinus verot. Eiköhän sillä joten kuten elä, ettei tartte koskea säästöihin. Taidan muuttaa Espanjaan.
Vierailija kirjoitti:
Parin vuoden päästä eläkkeelle ja saan vähän yli 5 tonnia miinus verot. Eiköhän sillä joten kuten elä, ettei tartte koskea säästöihin. Taidan muuttaa Espanjaan.
Aika paljon olet kyllä maksanut veroja ja muita maksuja jos on noin iso eläke, Varmaan siis ansaittu eläke.
Mutta valtiolta kaiken kuitenkin otat![/quote]
Miten niitä valtion rahoja voi kieltäytyä vastaanottamasta ?[/quote]
Valtiolla on tili, johon voi suunnata valtiolle tarkoitetut lahjoitukset.
Löytynee Valtionkonttorin sivuilta.
vanhakyynikko kirjoitti:
Mutta valtiolta kaiken kuitenkin otat!
Miten niitä valtion rahoja voi kieltäytyä vastaanottamasta ?
Kiitos mutta odottelen että valtio lähettää laskun.
. Olen 76 vuotias
. Työura 43 vuotta
. Teollisuuden pörssiyhtiö on maksanut palkkani
. Eläkevakuutusyhtiö Varma maksaa eläkkeeni
En paljon ole valtiolta suoraan saanut mutta kyllä valtio voi lähettää laskun jos jotain on liikaa maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut muutaman talven Espanjassa, nykyään ei enää mukava paikka. Veljeni on asunut jo useita vuosia Fuengirolassa, siellä suomalaisten slummissa.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Sitten ymmärsivät kuolla.Siinähän sinäkin vielä houraat ja sadattuhannet muut boomerit ovat elossa..pitkällä keski-oässä alkaneella eläkkeellään muiden piikkiin.
Kusi-pojun traumat taas ovat aktivoituneet mutta sairauksille emme voi mitään...ymmärrystä. Rakkauden puute traumatisoi.
mutta tiedätkai itsekin selkeinä hetkinäsi, että et ole enää kovin terävä. Teitä on satojatuhansia. Ei silloin voi väittää tuota mitä väität. Oli jollaoin traumoja tai ei , väitteesi on yksinkertaisesti väärä. Taas kerran ja tietysti. Sellaista se on meno alzheimer expressin kyydissä..
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei avaudu tämä houraus?
Eläkkeiden maksuun tarvitaan rahaa jotka kerätään eläkemaksuilla
Eniten rahaa eläkkeisiin antaa hän joka on työssä 40 vuotta, kuolee oltuaan vuoden tai vähemmäm eläkkeellä.
Ahkera Liisa kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
. Olen 76 vuotias
. Työura 43 vuotta
En paljon ole valtiolta suoraan saanut mutta kyllä valtio voi lähettää laskun jos jotain on liikaa maksanut.
Sanoit myös itse valehtelevasi, joten ei tällä listauksella ole yhtään mitään arvoa. Ainoa mikä on ollut johdonmukaista on ikäsi ja se, että olet elämysneuvoja. Sekä se että elät muiden piikkiin.
Jos tavoite on että kaikki olisivat maksaneet oman eläkkeensä joka on 20 vuotta pitäisi eläkemaksut olla 50 %
Pidän itseäni erittäin terävänä joka myös olen. En usko mitään väitteitäsi.
Boomeri leipääni syö kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
. Olen 76 vuotias
. Työura 43 vuotta
Sanoit myös itse valehtelevasi, joten ei tällä listauksella ole yhtään mitään arvoa. Ainoa mikä on ollut johdonmukaista on ikäsi ja se, että olet elämysneuvoja. Sekä se että elät muiden piikkiin.
En tarvitse arvostustasi enkä mitään sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Muista sitten pysyä Espanjassa, äläkä palaa Suomeen sairastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sitten pysyä Espanjassa, äläkä palaa Suomeen sairastamaan.
Todellakin pysy pois boomeri. Teitä on täällä jo aivan liikaa tukkimassa kauppjen käytävät ja sairaalat.
Totta, ja harmillista, että se iskee myös nuorempiinkin, niin kuin sinun tapauksessasi.Valitettavaa.