Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (20055)

9861/20055 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks te viitsitte jatkaa tätä?  

Kaikki on sanottu sataan kertaan.

Eläkeläisvihaaja on ennen pitkää itsekin eläkeläinen, jos tätä rataa mennään.  Jauhaa samaa sanomaansa vuodesta toiseen.  Siirtyköön reaalimaailmaan toitottamaan asiaansa.  

Ei hänelle kukaan minua lukuunottamatta vastaa. Näkeehän siinä kun vastaa kuinka sekaisin ihminen voi olla.

Vierailija
9862/20055 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että tämä ketju on mennyt pelkäksi tyhjän jankkaamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9863/20055 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen, kun kaikki ovat saaneet yhtä paljon, ei kauan kestä, kun suurin osa rahoista on taas niiden älykköjen käsissä, joilla ne rahat on nytkin. Tyhmät pelaa, juo tai muuten hummaa saamansa rahat ja toiset nauraen rikastuvat. Ihan turha luulla, että tasajako on pysyvä tila. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa - sitä älyä!!!

9864/20055 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kermaperseet vinkuvat vaikka ovat saaneet kaiken lähes ilmaiseksi päiväkodista työttömyyskorvauksille asti.

Jos ei kelpaa niin alkakaa hommiin älkääkä valittako kun ei leipä lennä suuhun ja eläkeläiset tulevat liian kalliiksi. Perkele!

Suurille ikäluokillehan ne asiat ovat tulleet ilmaiseksi ja on erityisesti vuosikymmenien lomansa vuoksi se kermapersesukupolvi.

Pitäisi valita oikea aika milloin syntyy, ei sille kukaan mahda mitään että meidän elämä on ollut onnellista , kivaa on lueskella nuorten kurjuudesta, onneksi minulla on ollut asiat paremmin.

Tiedän että se on sinusta kivaa. Sadistista sellainen on🤷‍♂️ olet huono ihminen. Mutta huono oli temppukin minkä ikäluokkasi teki, eläkekusetus.

Olen huono ihminen ja ylpeä siitä.

Epäilemättä vaikka nyt tulit asian kanssa rohkeammin ulos kaapista . Tosin tätä psykopaattista sadismiasi olen sinulle vihjaillut siitä lähin kun toivotit kuolemaani . Olet vain yrittänyt esiintyä jonakin hyvänä zen-munkkina. Nyt unohdit ilmeisesti sen roolin. No huomenna Unohdat tämän vaiheen🤷‍♂️

Mikä on sen munkki, tiedän vain sokeri munkin en ole koskaan syönyt zen munkkeja

Vierailija
9865/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisvihaaja on ennen pitkää itsekin eläkeläinen, jos tätä rataa mennään.  Jauhaa samaa sanomaansa vuodesta toiseen.  Siirtyköön reaalimaailmaan toitottamaan asiaansa.  

Ei hänelle kukaan minua lukuunottamatta vastaa. Näkeehän siinä kun vastaa kuinka sekaisin ihminen voi olla.

Et sinäkään terve ole. Sairaita juttuja sinullakin.

Vierailija
9866/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Kohderyhmäsi on kaikille epäselvä. Minä vuosina syntyneet kuuluvat vihaamaasi suureen ikäluokkaan ?

Ei siinä ole mitään epäselvää. Entä mitä ikäluokkia kuuluu nuoriin joiden kärsimyksiä nautit seurata?

Ovatko he 1945_1950 syntyneet ? Eivät enää täällä ole.

Olethan sinäkin täällä sadistipsyko. Mitä oikein taas houraat?

9867/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Kohderyhmäsi on kaikille epäselvä. Minä vuosina syntyneet kuuluvat vihaamaasi suureen ikäluokkaan ?

Ei siinä ole mitään epäselvää. Entä mitä ikäluokkia kuuluu nuoriin joiden kärsimyksiä nautit seurata?

Yritän selvittää minä vuosina syntyneet kuuluvat vihaamaasi suureen ikäluokkaan. Olenko minä ? Olen syntynyt vuonna 1945, olen 76 vuotias sadisti Psyko.

9868/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaat väärin noita eläkemaksuja kun vertaat niitä valtion budjettiin, oikea olisi BKT. Valtiolla ei ole mitään tekemistä eläkemaksujen kanssa, eivät ole veroja.

Vierailija
9869/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Yritän selvittää minä vuosina syntyneet kuuluvat vihaamaasi suureen ikäluokkaan. Olenko minä ? Olen syntynyt vuonna 1945, olen 76 vuotias sadisti Psyko.

Eikö se ole muka käynyt selväksi?🤣 olet kysynyt monesti miksi toistan. No yksi syy on tämä että sinäkin ikäsi puolesta näemmä tarvitset toistoa kun et muista🤷‍♂️ lisäksi kommentistani että olethan sinäkin täällä olisit voinut jo jotain päätellä. Logiikkasi vuoraa kuin seula. Hyvä yhdistelmä combo: seniili, typerä ja sadistipsyko.

Vierailija
9870/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Vertaat väärin noita eläkemaksuja kun vertaat niitä valtion budjettiin, oikea olisi BKT. Valtiolla ei ole mitään tekemistä eläkemaksujen kanssa, eivät ole veroja.

Lasketaan kokonaisveroon kuuluvaksi. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Verotus_Suomessa

Oletkohan koskaan oikeassa vanha ilkeä sadistinen seniili ukonkoppero🤭

Siinä olet oikeassa kun myönsit olevasi sadistipsyko. Mutta kun jo tuossa iässä olet et siitä kyllä taida parantua

9871/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Lasketaan kokonaisveroon kuuluvaksi. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Verotus_Suomessa

Siinä olet oikeassa kun myönsit olevasi sadistipsyko. Mutta kun jo tuossa iässä olet et siitä kyllä taida parantua

Parantumista ei ole näkyvissä eikä ole haluakaan. Hienoja nimityksiä olet minulle löytänyt, kiitos niistä. Et vain ole vieläkään kertonut minä vuosina syntyneet kuuluvat suuriin ikäluokkiin ???

9872/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt linkistäsi kohtaa jossa sanotaan työeläkemaksujen kuuluvan verotukseen.

9873/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinäkään terve ole. Sairaita juttuja sinullakin.

Niin on. Kaksi sairasta viestittelee keskenään.

9874/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan terve ei meille onneksi enää vastaa, jospa tämä nyt vihdoin loppuisi.

Vierailija
9875/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Ahkera Liisa kirjoitti:

Parantumista ei ole näkyvissä eikä ole haluakaan. Hienoja nimityksiä olet minulle löytänyt, kiitos niistä. Et vain ole vieläkään kertonut minä vuosina syntyneet kuuluvat suuriin ikäluokkiin ???

Ihan klassisen määrittelyn mukaan mennään.

Vierailija
9876/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

En löytänyt linkistäsi kohtaa jossa sanotaan työeläkemaksujen kuuluvan verotukseen.

Etpä tietenkään. Parempi on ehkä lainaus taloustieteellisen tutkimuksen artikkelista:

"Suomen lakisääteisen eläkejärjestelmän eläkemaksut luetaan yleensä osaksi veroastetta. Suomen kokonaisvero- aste vuonna 2019 oli ennakkotietojen mukaan 42,1 prosenttia. Työeläkemaksujen osuus täs- tä oli noin 23 prosenttia eli lähes 10 prosenttiyksikköä."

Vierailija
9877/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera Liisa kirjoitti:

Kukaan terve ei meille onneksi enää vastaa, jospa tämä nyt vihdoin loppuisi.

Miksi sinä niin haluat, sinähän olet kiittänyt minua järjestämästäni huvista?

Vierailija
9878/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei.

Moni eteni urallaan vaikka koulut jäi kansakoulun tasolle. Moni sai paljon elämässä puoli-ilmaiseksi ihan vain tuurilla. Heidän on vaikea tajuta, että nyt se ei ole ihan noin helppoa ja suoraviivaista. Kyllä vielä tänäänkin voi joku saada sen työpaikan tuurilla tai ihan vain tuntemalla jonkun sopivan tyypin, joka puhuu sen työpaikan sinulle. Harvassa nuo tuurihaukat kuitenkin ovat. Nykyään on myös myös harvassa ne, jotka pystyvät tekemään koko uransa yhden ja saman työnantajan palveluksessa. Työura on paljon sirpaleisempaa. Tulee muuttoja töiden perässä jne.

Moni suurten ikäluokkien edustajista kuitenkin menetti ja paljon 90-luvun lamassa. Jos oli erehtynyt ottamaan isomman lainan asuntoon tai firmalleen ja sitten menikin työt, kun asiakkailta loppui rahat joilla ostaa tuota tuotetta tai palvelua. Tulot loppui, lainojen korot pomppasi kattoon ja pankin hyökkäsivät kimppuun. Se oli konkurssi ja omaisuuden pakkohuutokauppa paitsi monelle firmalle myös yksityishenkilöille. Jopa joillekin kokonaisille suvuille, jossa olivat erehtyneet takaamaan ristiin toistensa lainoja.

Vierailija
9879/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju vaan jaksaa... Mutta totta se on: Suuret ikäluokat olivat monessa suhteessa hannuhanhia ja tässä vaiheessa pelkkä riippakivi vielä pitkäksi aikaa.

Vierailija
9880/20055 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly hoi!! kirjoitti:

Sen jälkeen, kun kaikki ovat saaneet yhtä paljon, ei kauan kestä, kun suurin osa rahoista on taas niiden älykköjen käsissä, joilla ne rahat on nytkin. Tyhmät pelaa, juo tai muuten hummaa saamansa rahat ja toiset nauraen rikastuvat. Ihan turha luulla, että tasajako on pysyvä tila. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa - sitä älyä!!!

Pätee kaikkiin ikäluokkiin.

Elättejä on yhtälailla suurissa ikäluokissa, kuin heidän lapsissaan ja lastenlapsissaankin.

Osa on elättejä kun ei älli parempaan riitä. He hupuloivat itse rahansa kaikkeen joutavaan tai tulevat huijatuksi. Sitten itketään kuinka porvarit riistää ja kaikki yrittäjät pitäisi ristiinnaulita. Ei tule mieleen, että myös se yhden miehen autopajaa pyörittävä rasvamikko tai yhden naisen kampaamon lissu ovat yrittäjiä.

Osa ikäluokkien edustajista päätyy yhteiskunnan elätiksi kun sairastuvat pahasi ja jonkun vie viina.

Kyllä, jos kaikki rahat jaettaisin tasan tänään ne eivät olisi enää huomenna tasan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän