Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (20073)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 75 vuotias mummoboomeri. Olen tehnyt matalapalkkatyötä 45 vuotta ja saan vähän yli tonnin eläkettä. Voin lahjoittaa sen uudemman polkupyörän jollekin kateelliselle. Voin itse sitten käydä sillä vähän ruosteisella kaupassa.
Onpa elintasoa oikein kaksi polkupyörää.
Ahkera Liisa kirjoitti:
Eläkkeet kustantaa 33miljardia euroa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen olisi voinut yhtähyvin laittaa;
Nykypäivän ihmiset eivät oikeasti tunnu ymmärtävän yhtään mitään suurten ikäluokkien todellisuudesta.
Se todellisuus on pitkä ikiloma muiden piikkiin..
Ihan sama piikeistä. Kadehtikaa sielunne kyllyydestä. Ei haittaa yhtään.
Jumakauta et on ihanaa miljoonakämpässä
Helsingin Ullanlinnassa, välillä Marbellan huvilalla, jossa rannassa huvijahti.
Vaimokin tuli vaihdettua, on nuori ja kaunis, missiainesta. Lapsia vähän veetuttaa kun tuhlataan uuden kaunokaisen kanssa heidän perintörahojaan, juu ei niille jää paljon mitään, uuden vaimon kanssa elellään leveesti. Haljetkaa vaan kateudestanne!Sinällään syytäkin kateuteen. Teillä on ansiotta 10 vuotta aikaisemmin alkanut eläke muiden maksamana ja silti juuri elätettävät boomerit haukkuvat muita pullamössöiksi, vaikka ovat itse saaneet helpoimman osan. Ennemminkin kyse on halveksunnasta välistävetäjiä ja kusettajia kohtaan. Kateellinen olen siitä että te vältyitte maksamasta eläkemaksuja, joita minäkin maksan reilusti yli 400e. Senkin kun saisi laittaa lainanlyhennyksiin, kuten te saitte tehdä.
Sinua ei näkynyt telkkarissa vai olitko se Eläketurvan johtaja ? Etkö aio tulla julkisuuteen kertomaan sanomaasi eläkekusetuksesta ? Täällä vauvojen takana vain möykkäät? Säälittävää.
Möykkääthän sinäkin täällä ja toivottelet milloin kuolemaani milloin kyselet osoitetietoja ja jättelet jäähyväisiä sekä uhoat ignooramisella ynnä muuta hörhöä. 🤷♂️ lasket sen ilmeisesti "eri asiaksi".
Sen kansainvälisen yrityksen osoitetta tiedustelin koska epäilen ettei sellaista firmaa ole olemassakaan ,pelkkää mielikuvitusta koko firma kuten muutkin juttusi.
Pettämätöntä logiikkaa. Jos ei jollekin seinähullulle kerro osoitettaan , sitä ei ole olemassa. 😅 no etpähän ole logiikallasi muutenkaan loistanut. Paitsi olen kyllä alkanut vakuuttua vilpittömyyteesi mitä tulee vastuun kantoon vain omalle ikäluokallesi. Sehän on ihan ilmeistä eläkekusetuksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 75 vuotias mummoboomeri. Olen tehnyt matalapalkkatyötä 45 vuotta ja saan vähän yli tonnin eläkettä. Voin lahjoittaa sen uudemman polkupyörän jollekin kateelliselle. Voin itse sitten käydä sillä vähän ruosteisella kaupassa.
Silti vältyit eläkemaksuista ja pääsit nuorena eläkkeelle. Sait rahat pitää itse.
Tulevista eläkkeistä ei ole takuuta vaikka niitä maksetaan suoraan sanoen hirveästi.
Käyttäjä2067 kirjoitti:
On kyllä ymmärtämätöntä ja katkeraa tekstiä täällä luettavissa. Kuinka moni edes ymmärtää, mitä tarkoittaa 'suuret ikäluokat'? Ei luulisi olevan syytä kadehtia, ei se elämä yhtä ruusuilla tanssimista heille ole ollut. Tätä maata ovat rakentaneet teille, joille kaikki pitäisi nykyään antaa helpolla ja mieluummin mitään tekemättä. Ei hyvä.
(Ps vv.1945-1950 = suuret ikäluokat.)
Onhan se nyt ihan suklaata . Nuorena muiden kustantamalla ikilomalle. Kuulostaa juurikin ruusuilla tanssimiselta.
Itselleen rakensivat hyvän eläkejärjestelmän jota ei tarvinnut itse maksaa vaan muiden.
Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:
Suuret ikäluokat jälleen rakensivat suomen sodan jälkeen työtä tekemällä. Ei ollut sosiaalisia tulonsiirtoja, joille olisi voinut jäädä lepäämään laakereilleen.
80 - luvulta asti on ollut ilmainen koulutus ja opintososiaaliset edut. On ollut itsestä kiinni miten on halunnut kouluttautua.
Eläkkeet karttuvat tehdystä työstä ja siirrettyä palkkaa. On täysin selvää, että eliniän pidentyessä myös eläkeiät nousevat asteittain.
Nousupainetta emäkkeisiin aiheuttaa myös pienevät ikäluokat ja siinä nuoret ikäluokat voivat katsoa peiliin, jos eivät hoida velvollisuuksiaan aiempien ikäluokkien tavoin.
Nykyisin työelämässä tahti on kiristynyt, mutta suurin osa töistä on fyysisesti kevyempiä.
Nyt ei ole hetkeen ollutkaan tätä boomereiden jälleenrakennus valetta täällä. Eläkkeet suurille ikäluokille kertyvät muiden työstä, ei omastaan, sillä he eivät eläkemaksuja maksaneet. Suuret ikäluokat keskittyvät vain hyötymään muiden työstä. Suuret ikäluokat saavat suomen historian suurinta sosiaalista tulonsiirtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Märät ikäluokat oli todellisuudessa sotasukupolven miehet, joiden tapa käsitellä traumojaan oli juopotteleminen.
Yleensä vielä oli mukana väkivaltaisuus perhettään kohtaan. Isäni ja melkein kaikkien kavereitteni isät oli juoppoja. Ikävä kyllä
Äskettäin tuli televisiostakin ohjelma tästä.
Sori mutta asia on näin.
Minä tiedän, mutta te näitte vain ne pahimmat traumansa jo unohtaneet mukavat papat ja mummot.
Minunkin isä oli niin leppoisa pappa lapsenlapsilleen. Meitä omia lapsiaan ajoi yöllä kännissä hankeen.
Olisko ollut lasun paikka, mitä luulette?Ei kyllä se on suuret ikäluokat. Googleta vaikka.
Tiedetäänhän täällä että aivopierulla on trauma vanhemmistaan, mutta kandeeko koko vanhempiensä ikäluokkaa syyllistää kaikesta mahdollisesta?Aika outoa.
Nimenomaan juuri kollektiivina suuret ikäluokat ovat syyllisiä eläkusetukseen .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Märät ikäluokat oli todellisuudessa sotasukupolven miehet, joiden tapa käsitellä traumojaan oli juopotteleminen.
Yleensä vielä oli mukana väkivaltaisuus perhettään kohtaan. Isäni ja melkein kaikkien kavereitteni isät oli juoppoja. Ikävä kyllä
Sori mutta asia on näin.
Minä tiedän, mutta te näitte vain ne pahimmat traumansa jo unohtaneet mukavat papat ja mummot.
Minunkin isä oli niin leppoisa pappa lapsenlapsilleen. Meitä omia lapsiaan ajoi yöllä kännissä hankeen.
Olisko ollut lasun paikka, mitä luulette?No voi kyynel. Tikkarinko haluat? Omakotitalo, auto, vene ja kesämökki eivät riittäneet kipurahoiksi?
Ja vuosikymmenien ikiloma muiden piikkiin!
Vierailija kirjoitti:
Silti vältyit eläkemaksuista ja pääsit nuorena eläkkeelle. Sait rahat pitää itse.
Tulevista eläkkeistä ei ole takuuta vaikka niitä maksetaan suoraan sanoen hirveästi.
Täällä toinen mummoboomeri ( 72 v). Samalla tavalla, matalapalkka-alalla olen ollut koko ikäni ja töissä olin muuten 67 vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, mulla oli niin pieni palkka, että nykyiset työttömät tukineen tienaa paljon paremmin. Leipäjonoihinkaan ei ollut ennen mahdollisuutta. Mutta kiitos kysymästä olen oikein tyytyväinen elämääni. Olin tosi nuori (63) kun pääsin eläkkeelle. Ymmärrän että kateeksi käy. Ei voi mitään.
Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:
Suuret ikäluokat jälleen rakensivat suomen sodan jälkeen työtä tekemällä. Ei ollut sosiaalisia tulonsiirtoja, joille olisi voinut jäädä lepäämään laakereilleen.
Eikös suuret ikäluokat syntyneet vasta sotien jälkeen. Vauvoinako ne niitä rintamiestaloja rakensi ?
Vierailija kirjoitti:
Tätä juuri tarkoitin kun sanoin ettei ymmärretä. Kukaan ei välty eläkemaksuista. Olisin kroisos, jos niistä olisin välttunyt. Eläkemaksuja lähtee jokaisesta tilistä, eikä ihan pientä summaakaan. Mutta tätähän sinä et halua ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta asia on näin.
Olisko ollut lasun paikka, mitä luulette?Ei kyllä se on suuret ikäluokat. Googleta vaikka.
Googlessa saa sanoa ihan mitä vain.
Sotasukupolven aikaansaamista traumoista jälkeläisilleen on alettu puhua vasta näinä päivinä. Vaiettu aihe.
Ja me, heidän lapsensa elimme aikaa, jolloin vanhempia piti kunnioittaa eikä heitä ollut oikein lupa arvostella. Niinpä on täytynyt elää näin kauan, ennen kuin asiasta on voinut kunnolla keskustella. Hyvä, että edes nyt.
Käyttäjä2067 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä juuri tarkoitin kun sanoin ettei ymmärretä. Kukaan ei välty eläkemaksuista. Olisin kroisos, jos niistä olisin välttunyt. Eläkemaksuja lähtee jokaisesta tilistä, eikä ihan pientä summaakaan. Mutta tätähän sinä et halua ymmärtää.
Suuret ikäluokat välttyivät 90-luvulle asti. Ja silloinkin maksoivat todella vähän. Suuret ikäluokat ovat eläkejärjestelmän hyötyjiä ja vapaamatkustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta asia on näin.
Olisko ollut lasun paikka, mitä luulette?No voi kyynel. Tikkarinko haluat? Omakotitalo, auto, vene ja kesämökki eivät riittäneet kipurahoiksi?
Niin, mitä mitä mieltä olisit? Riittäisikö?
Jotkut kavereistani olivat vieläpä rikkaista perheistä. Aika järkyttäviä asioita tapahtui.
Mutta sinun mielestäsi rahat ja tavarat korvaavat kyllä kaiken, niinkö?
Olen eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta asia on näin.
Googlessa saa sanoa ihan mitä vain.
Sotasukupolven aikaansaamista traumoista jälkeläisilleen on alettu puhua vasta näinä päivinä. Vaiettu aihe.
Ja me, heidän lapsensa elimme aikaa, jolloin vanhempia piti kunnioittaa eikä heitä ollut oikein lupa arvostella. Niinpä on täytynyt elää näin kauan, ennen kuin asiasta on voinut kunnolla keskustella. Hyvä, että edes nyt.
Suuret ikäluokat eivät todellakaan vanhempiaan kunniottaneet. Leipäläpi auki huudettiin Lapualaisoopperassa. Punikit, radikaalit (loiri, holmberg, sokka).
Mun äiti jäi eläkkeelle 50-vuotiaana (syntynyt -45) ja eläkettä saa nettona melkein 2000€/kk. Jäi sairaseläkkeelle mielenterveyden takia.
Mä tulen saamaan noin tonnin nettona, jos pääsen eläkkeelle noin 20v kuluttua.
Suuret ikäluokat tanssivat ruusuilla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta asia on näin.
Tiedetäänhän täällä että aivopierulla on trauma vanhemmistaan, mutta kandeeko koko vanhempiensä ikäluokkaa syyllistää kaikesta mahdollisesta?Aika outoa.
Nimenomaan juuri kollektiivina suuret ikäluokat ovat syyllisiä eläkusetukseen .
Yhtä naurettava väite, kuin että kaikki olivat alkkareita niin kuin sinun vanhempasi.Heh, siis nimenomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta asia on näin.
Boomereita saa, ja pitääkin syyttää, vieläpä ankarasti, nykyisen Suomen tilanteesta.
Mitä luulet saavuttavasi tuolla syyttelyllä, et mitään.. Mikä ihmeen syyttäjä kuvittelet noissa harhoissasi olevan?
Ahkera Liisa kirjoitti:
Ahkera Liisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen olisi voinut yhtähyvin laittaa;
Nykypäivän ihmiset eivät oikeasti tunnu ymmärtävän yhtään mitään suurten ikäluokkien todellisuudesta.
Se todellisuus on pitkä ikiloma muiden piikkiin..
Ihan sama piikeistä. Kadehtikaa sielunne kyllyydestä. Ei haittaa yhtään.
Jumakauta et on ihanaa miljoonakämpässä
Helsingin Ullanlinnassa, välillä Marbellan huvilalla, jossa rannassa huvijahti.
Vaimokin tuli vaihdettua, on nuori ja kaunis, missiainesta. Lapsia vähän veetuttaa kun tuhlataan uuden kaunokaisen kanssa heidän perintörahojaan, juu ei niille jää paljon mitään, uuden vaimon kanssa elellään leveesti. Haljetkaa vaan kateudestanne!Sinällään syytäkin kateuteen. Teillä on ansiotta 10 vuotta aikaisemmin alkanut eläke muiden maksamana ja silti juuri elätettävät boomerit haukkuvat muita pullamössöiksi, vaikka ovat itse saaneet helpoimman osan. Ennemminkin kyse on halveksunnasta välistävetäjiä ja kusettajia kohtaan. Kateellinen olen siitä että te vältyitte maksamasta eläkemaksuja, joita minäkin maksan reilusti yli 400e. Senkin kun saisi laittaa lainanlyhennyksiin, kuten te saitte tehdä.
Sinua ei näkynyt telkkarissa vai olitko se Eläketurvan johtaja ? Etkö aio tulla julkisuuteen kertomaan sanomaasi eläkekusetuksesta ? Täällä vauvojen takana vain möykkäät? Säälittävää.
Möykkääthän sinäkin täällä ja toivottelet milloin kuolemaani milloin kyselet osoitetietoja ja jättelet jäähyväisiä sekä uhoat ignooramisella ynnä muuta hörhöä. 🤷♂️ lasket sen ilmeisesti "eri asiaksi".
Sen kansainvälisen yrityksen osoitetta tiedustelin koska epäilen ettei sellaista firmaa ole olemassakaan ,pelkkää mielikuvitusta koko firma kuten muutkin juttusi.
Pettämätöntä logiikkaa. Jos ei jollekin seinähullulle kerro osoitettaan , sitä ei ole olemassa. 😅 no etpähän ole logiikallasi muutenkaan loistanut. Paitsi olen kyllä alkanut vakuuttua vilpittömyyteesi mitä tulee vastuun kantoon vain omalle ikäluokallesi. Sehän on ihan ilmeistä eläkekusetuksen yhteydessä.
Taas voin todeta "Et voi voittaa narsistia ". Narsistin kanssa elänyt voi sen todistaa
Pysykää erossa narsistista. Hänen väitteidensä todistaminen on mahdotonta vaikka ovatkin vääriä